ΔΟΚΙΜΕΣ

Βίντεο-Δοκιμή MG ZS EV: Τα κάνει όλα και… συμφέρει!

vinteo-dokimi-mg-zs-ev-ta-kanei-ola-kai-symferei-693280

Το ηλεκτρικό ZS διατηρεί την ποιότητα, τους χώρους και την άνεση των θερμικών εκδόσεων, συνεχίζει να προσφέρει 7 χρόνια εγγύησης, αλλά έχει περισσότερο εξοπλισμό, πολύ πιο δυναμικές επιδόσεις, και στην έκδοση Long Range βάζει τέλος στο άγχος της αυτονομίας. Όλα αυτά σε μια πολύ ανταγωνιστική τιμή, όπως άλλωστε και το MG 4.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Το ZS δεν είναι ένα νέο όνομα, αφού η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε το 2001. Το σεντάν με τη σπορ φιλοσοφία της πάλαι ποτέ MG Rover, όμως, δεν έχει καμία σχέση με το «μικρό» και πρακτικό B-SUV που έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2017, υπό την ομπρέλα της SAIC MOTOR. Αξιοπιστία, ποιότητα και το λεγόμενο «VFM», που η σύγχρονη MG αποκαλεί προσιτή πολυτέλεια, αποτελούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας και, όπως όλα δείχνουν, «επέστρεψε» στην αυτοκινητική σκηνή για να πρωταγωνιστήσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στην κατηγορία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά, με 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αδιαμφισβήτητα, ο βασικότερος λόγος της επιτυχίας αυτής είναι το εκπληκτικό MG 4, όμως μην υποτιμάτε την ηλεκτρική εκδοχή του ZS -το οποίο, όπως φαίνεται, θα κατακτήσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς στην Ελλάδα ως θερμικό- γιατί κρύβει το ίδιο DNA.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη… διαφορά

Όπως κάθε νεοσύστατο μοντέλο, το MG ZS θα κεντρίσει το ενδιαφέρον στο δρόμο. Όχι όμως λόγω της σχεδίασής του, αφού μπροστά σε όλα τα νέα φουτουριστικά μοντέλα που έχουν κάνει δυναμικό «μπάσιμο» στην αγορά, θα περάσει… under the radar. Είναι κομψό και γοητευτικό, αλλά μέχρι εκεί. Το ZS EV πάντως σε σχέση με το θερμικό αδελφάκι του έχει μερικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, που, εκτός από το ότι το διαφοροποιούν, το κάνουν πιο μοντέρνο και πιο πικάντικο.

Οι διαστάσεις του δεν μεταβάλλονται, οπότε παραμένει από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας και μόνο το ύψος είναι μικρότερο κατά 2,8 εκ., λόγω της χαμηλότερης απόστασης από το έδαφος. Έχει επίσης διαφορετικούς και πιο αεροδυναμικούς προφυλακτήρες, αλλά και κλειστή μάσκα με ένα ανάγλυφο κυψελωτό μοτίβο. Πάνω σε αυτήν βρίσκεται και η τάπα της φόρτισης, που κατά τη γνώμη μας είναι το πιο βολικό σημείο. Οι ζάντες 17” έχουν διαφορετική σχεδίαση απ’ το συμβατικό ZS και φέρουν πλαστικά καλύμματα για τη βέλτιστη αεροδυναμική, ενώ για κάποιον λόγο από τη χρωματική του παλέτα απουσιάζει το… πορτοκαλί.

Πρακτικό, ποιοτικό, με εξοπλισμό που περισσεύει!

Αν κάποιος δεν το δει από κοντά, δεν θα μπορέσει να πιστέψει πόσο ποιοτική είναι η αίσθηση μέσα σε ένα MG ZS. Με κάθε επιφύλαξη, φαίνεται πως η κατασκευή του εσωτερικού θα αντέξει στο χρόνο, και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Μαλακά πλαστικά και επενδύσεις συνθέτουν ένα ταμπλό που παραπέμπει σε μοντέλα premium κατασκευαστών, με τη συναρμογή να είναι ανάλογη σε όλη την καμπίνα. Ταυτόχρονα, επενδύσεις από συνθετικό δέρμα καλύπτουν σχεδόν όλη την κεντρική κονσόλα. Πιο χαμηλά και στις πόρτες τα πλαστικά είναι σκληρά, κάτι που ισχύει όμως για όλους σχεδόν τους ανταγωνιστές. Τα καθίσματα είναι ημι-δερμάτινα, με ένα μοναδικό για το EV σχέδιο, ενώ το flat-bottom τιμόνι έχει διάτρητο δέρμα με κόκκινες ραφές.

Το ZS EV προσφέρεται μόνο στην έκδοση Exclusive, τη βασική έκδοση που παντρεύεται μόνο με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.500 κ.εκ. στο θερμικό μοντέλο. Εδώ, όμως, στη λίστα εξοπλισμού δεν λείπει τίποτα σχεδόν, παρά μόνο το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, το οποίο θα «δυσκολέψει» μόνο τους πολύ ψηλούς οδηγούς στη ρύθμιση της ιδανικής θέσης. Σε κάθε περίπτωση, η θέση οδήγησης είναι ψηλή και άνετη, ενώ τα μπροστινά καθίσματα είναι θερμαινόμενα.

Η κεντρική κονσόλα έχει εντελώς διαφορετική σχεδίαση και στη θέση του επιλογέα των ταχυτήτων βρίσκεται ένας φωτιζόμενος περιστροφικός επιλογέας, σαν αυτόν του MG 4. Μπροστά του υπάρχουν τρεις διακόπτες για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, τη ρύθμιση των σταδίων της αναγεννητικής πέδησης και τη συντόμευση για τα «εξηλεκτρισμένα» μενού. Οι δύο οθόνες 7 και 10 ιντσών παραμένουν, αλλά έχουν διαφορετικά γραφικά και λογισμικό.

Το iSMART Lite είναι αυτό που συναντούμε και στο 4άρι. Έχει εξαιρετική ανάλυση και όμορφα γραφικά, αλλά συγκριτικά με το ηλεκτρικό hatch-back της μάρκας παρατηρήσαμε πιο αργή απόκριση. Το τελευταίο ωστόσο πιθανότατα θα βελτιωθεί στο μέλλον με ασύρματη ενημέρωση, όπως και η ενσύρματη μόνο σύνδεση με Android Auto/Apple CarPlay. Πάντως το αυτοκίνητο μπορεί να συνδεθεί με την αντίστοιχη εφαρμογή για smartphone, που, πέρα από τον απομακρυσμένο έλεγχο, τον προγραμματισμό διαδρομής και την προβολή στοιχείων, μπορεί να το μετατρέψει σε ψηφιακό κλειδί.

Καμία διαφορά δεν παρατηρείται στους χώρους. Όπως στο θερμικό ZS, έχουμε από τους μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και πολλές πρακτικές θήκες. Ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει επίσης αναλλοίωτος στα 448 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 1.166.

Καλύτερο από το θερμικό;

Όπως συμβαίνει και στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα με τις αντίστοιχες θερμικές εκδόσεις, έτσι και στο ZS EV η αίσθηση στο δρόμο είναι σαφώς καλύτερη. Η ηρεμία, η ομαλότητα και η ησυχία που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά συγκροτήματα κίνησής του προσδίδουν ακόμα πιο ποιοτική και άνετη οδηγική συμπεριφορά.

Το ηλεκτρικό ZS διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδοχές. Η πρώτη έχει τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με το MG 4, απόδοσης 177 ίππων, και την ίδια «μικρή», αλλά ικανή μπαταρία 51 kWh. Η δεύτερη έκδοση «Long Range» έχει έναν λιγότερο ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα 156 ίππων, αλλά μεγαλύτερη μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 72,6 kWh. Και οι δύο εκδόσεις έχουν 280 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης.

Στην προκείμενη περίπτωση δοκιμάζουμε την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, η οποία σίγουρα δεν έχει ως στόχο τις οδηγικές συγκινήσεις, ούτε δυναμικές επιδόσεις. Παρ’ όλα αυτά, σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις είναι σίγουρα πολύ πιο άμεσο, αρκετά πιο γρήγορο και ενδιαφέρον. Τα σχεδόν ακαριαία 280 Nm της ροπής μπορεί να μη «σοκάρουν», όμως κάνουν τη συμπεριφορά του ZS πολύ πιο ζωηρή. Η επιτάχυνσή του είναι ικανοποιητική ακόμα και μετά τα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 175 χλμ./ώρα, που είναι αρκετά πιο μεγάλη από άλλα ηλεκτρικά της κατηγορίας. Τα 0-100 έρχονται σε 8,4”, αλλά τα 0-50 σε 3,6”, οπότε στην πόλη «ξετρυπώνει» πολύ εύκολα.

Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (ECO, NORMAL & SPORT), τα οποία διαφοροποιούν την απόκριση και την αίσθηση στο γκάζι, αλλά και την αίσθηση στο τιμόνι. Όσον αφορά το τελευταίο, στο ECO γίνεται πολύ ελαφρύ και στο Sport τεχνητά βαρύ. Σε γενικές γραμμές όμως προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και είναι άμεσο. Θα ήταν ιδανικό να υπήρχε η επιλογή από τις θερμικές εκδόσεις, για ξεχωριστή ρύθμιση της αίσθησής του, ή, ακόμα καλύτερα, ένα πρόγραμμα individual, όπως στο MG 4. Στο τελευταίο, μέσω ασύρματης ενημέρωσης προστέθηκε και λειτουργία One-Pedal, που, προς το παρόν, το ZS δεν έχει. Από το διακόπτη KERS, όμως, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την αναγεννητική πέδηση σε τρία στάδια, από ελεύθερο ρολάρισμα μέχρι την αρκετή επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού. Αρκετή ώστε εντός του αστικού ιστού το φρένο να χρειάζεται μόνο για την ακινητοποίηση. Επίσης, το πεντάλ του φρένου δεν έχει σπογγώδη αίσθηση, απλά είναι κάπως μαλακό, κάτι που συνηθίζεται σχετικά γρήγορα.

Η ποιότητα κύλισης, που ήταν από τα σημεία που μας εξέπληξαν ευχάριστα στο θερμικό ZS, είναι ακόμα πιο ποιοτική. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή, για να διαχειριστεί τα 400 επιπλέον κιλά που προσθέτουν οι μπαταρίες, όμως και πάλι αντιμετωπίζει τις περισσότερες ανωμαλίες γλυκά, και οι κραδασμοί δεν περνούν στην καμπίνα. Πολύ καλή είναι και ηχομόνωση, ενώ είναι πολύ σταθερό στο ταξίδι, απλά στις υψηλές ταχύτητες αυξάνονται οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τις ράγες οροφής.

Ο προσανατολισμός της άνεσης είναι εμφανής σε κάθε διαδρομή, οπότε οι κλίσεις γίνονται αισθητές όταν το πιέσεις. Πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι έχει πιο «σίγουρο» πάτημα από ό,τι με τα θερμικά σύνολα, χάρη στο πιο χαμηλό κέντρο βάρους. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP, απλά δεν υπάρχει κανένας λόγος. Δεν υπάρχουν τάσεις αποσταθεροποίησης του πίσω μέρους ούτε αν το επιδιώξεις και η συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη και ασφαλής. Προφανώς, αν το παρακάνεις, θα εμφανιστεί η λογική υποστροφή, όπου ακόμα και εκεί δεν θα τρομάξει. Τα φρένα του έχουν αρκετή δύναμη, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχειρίζονται τη ροπή ώστε να μεταφέρεται γραμμικά και να μην υπάρχουν ακούσια σπιναρίσματα στις απότομες επιταχύνσεις.

Συνοδεύεται και από τη σουίτα MG Pilot που περιλαμβάνει 13 συστήματα υποβοήθησης και σε αντίθεση με τα συμβατικά ZS έχει κάμερα οπισθοπορείας. Το σύνολο των συστημάτων, σε συνδυασμό με το ανθεκτικό και άκαμπτο πλαίσιό του, είναι βασικός λόγος που έχει πάρει 5 αστέρια στο Euro NCAP.

Γράφει χιλιόμετρα!

Η πρώτη γενιά του ηλεκτρικού ZS είχε μπαταρία 44,5 kWh, οπότε η αυτονομία του περιοριζόταν στα 262 χιλιόμετρα. Σίγουρα όχι ικανοποιητικό για ένα άνετο και ευρύχωρο SUV με πολύπλευρο χαρακτήρα. Στο νέο μοντέλο όμως, πέρα από την αύξηση του μεγέθους της συστοιχίας των μπαταριών, προστέθηκε και η έκδοση Long Range της δοκιμής, η οποία αναδεικνύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του.

Η ωφέλιμη χωρητικότητα αγγίζει τις 70 kWh και η αυτονομία κατά το WLTP αγγίζει τα 440 χιλιόμετρα. Για ακόμα μια φορά, μετά τη δοκιμή του MG 4, το κινέζικο μοντέλο μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Αυτό διότι τα νούμερα που ανακοινώνονται είναι ταυτόσημα με την πραγματικότητα. Η κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε σε έναν μικτό κύκλο χωρίς προσεκτική οδήγηση, με πολλά χιλιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό, ήταν 18 kWh/100 χλμ. Σχεδόν 400 χιλιόμετρα δηλαδή, ενώ σε έναν πιο ρεαλιστικό κύκλο μετρήσεων με αρκετές αστικές διαδρομές περιορίστηκε στις 16, τουτέστιν 440 χιλιόμετρα. Εντός πόλης με το πρόγραμμα Normal ή το ECO, αν υπάρχει σφιχτή κυκλοφορία, πέφτει εύκολα στις 13, οπότε μπορεί να αγγίξει τα 550 χιλιόμετρα χωρίς παραχωρήσεις. Σε όλα αυτά συμβάλλει φυσικά η εξαιρετική διαχείριση ενέργειας, αλλά και η ύπαρξη αντλίας θερμότητας στον βασικό εξοπλισμό.

Σε ό,τι αφορά στη φόρτιση, το Long Range έχει τη δυνατότητα να φορτιστεί σε AC έως 11 kW, σε αντίθεση με τη βασική που μπορεί μέχρι 6,6. Σε ένα «ταπεινό» wallbox 7,4 kW απαιτεί 11 ώρες περίπου για το 0-100%, ενώ στον 11άρι σταθμό θέλει 8. Σε ταχυφορτιστή DC 50 kW χρειάζεται 60 λεπτά, αλλά έχει τη δυνατότητα να φορτίσει μέχρι και 93 kW, οπότε το 5-80% ολοκληρώνεται σε 40 λεπτά. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και η δυνατότητα V2L (Vehicle-to-Load), με την οποία το ZS EV στην ουσία μπορεί να δώσει ενέργεια σε ηλεκτρικές συσκευές, μέχρι 2.500 WATT.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Μπροστά, σύγχρονος ηλεκτρικός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 280 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστά τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,4 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, χωρητικότητα 72,6 kWh (69,6 kWh καθαρές)

Αυτονομία

440 χιλιόμετρα (WLTP και δοκιμής)

Κατανάλωση ενέργειας

17,8 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή)

16 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Φόρτιση

AC (11 kW): 8 ώρες

DC (91 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 40 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.323 x 1.809 x 1.625

Μεταξόνιο: 2.581 χιλ.

Βάρος: 1.620 κιλά

Χώρος αποσκευών

448 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: από 35.950 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: από 40.650 ευρώ

(χωρίς την κρατική επιδότηση)

 

Όλες οι ειδήσεις

Αυτό είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Κατευθείαν στα… βαθιά η νέα Lancia Ypsilon

Θα δούμε άραγε ποτέ πραγματικές μάρκες αυτοκινήτων στο GTA;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο