ΔΟΚΙΜΕΣ

Video-Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid: Κορεάτικη, τεχνολογική υπεροχή

video-dokimi-hyundai-kona-hybrid-koreatiki-technologiki-yperochi-697074

Προχωρημένη εμφάνιση, ανέλπιστα ευρύχωρο, υβριδικό σύστημα κίνησης που υλοποιεί όσα υπόσχεται, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά οπότε, η Hyundai με το νέο Kona, μάλλον στέλνει στον… καρδιολόγο με συμπτώματα ταχυκαρδίας τον ανταγωνισμό!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος 

Το Hyundai Kona στη δεύτερη ολοκαίνουργια γενιά του, έχει μετεξελιχθεί σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με τον απερχόμενο πρόγονο του. Αυτό βεβαίως γίνεται άμεσα αντιληπτό, άμα τη εμφανίσει του κυριολεκτικά, ένεκα της φουτουριστικής σχεδίασης του. Και ενόσω η διαμόρφωση του αμαξώματος παραμένει πιστή στη κατασκευαστική δομή – δύο όγκων – των SUV, οι γραμμές μα κυρίως οι τολμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που ορίζουν τη παρουσία του, δίχως υπερβολή, δημιουργούν σχολή στη κατηγορία ανοίγοντας καινούργια μονοπάτια σ’ αυτό το επίπεδο.

Ξεχωρίζει από τη μάζα

Η τοποθέτηση της νέας πλατφόρμας Κ στη δομή του αμαξώματος του νέου ΚΟΝΑ, κατ’ αρχήν, του εξασφαλίζει υψηλότερη στρεπτική ακαμψία χάρη στην εκτεταμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής, χωρίς όμως να επιφέρει αύξηση του βάρους. Το συγκεκριμένο, πρώτο σε σειρά νέο δεδομένο, ασφαλώς και δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό όπως άλλωστε και οι συνολικά ελαφρώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις: μήκος 4.355 (+175)χλστ., πλάτος 1.825 (+25) χλστ., ύψος 1.585 (+20) χλστ. και μεταξόνιο 2.660 (+60) χλστ. Πονηροί τελικώς οι Κορεάτες, καθώς έτσι το ολοκαίνουργιο μοντέλο τους τοποθετείται ανάμεσα στις κατηγορίες Β και C. Ή πιο απλά, από πλευράς τιμής πώλησης βρίσκεται στο άκρο της μεσαίας κατηγορίας, όταν την ίδια στιγμή από πλευράς διαστάσεων αγγίζει την αμέσως μεγαλύτερη και πιο ακριβή κατηγορία!

Μεγαλύτερο λοιπόν και αρκετά πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,27), ωστόσο από αυτό το σημείο και πέρα οι εμφανείς διαφορές που καταγράφονται σε αισθητικό επίπεδο είναι σημαντικότατες. Παραδείγματος χάρη, το εμπρόσθιο τμήμα του. Σήμα κατατεθέν εδώ, η στρογγυλευμένη «μουσούδα» η οποία φιλοξενεί μία φωτιζόμενη λευκού χρώματος λωρίδα, τη Seamless Horizon Lamp, που διατρέχει οριζόντια όλη την επιφάνεια της, ενώνοντας τα δύο άκρα του αμαξώματος. Η ίδια ακριβώς επιλογή της Seamless Horizon Lamp, σε κόκκινο χρώμα όμως, υφίσταται και στη πόρτα του πορτ μπαγκάζ, στο εξίσου εντυπωσιακό πίσω τμήμα. Πρωτότυπες και άκρως ενδιαφέρουσες στιλιστικές επιλογές, προερχόμενες από τα αμιγώς ηλεκτρικά αδελφά μοντέλα Ioniq 5 & 6, που του προσθέτουν με το καλημέρα πολλούς πόντους σε επίπεδο εντυπωσιασμού. Συνολικά το αμάξωμα του βρίθει από καμπύλες, παραμετρικές ανάγλυφες επιφάνειες, μα και λεπτομέρειες (βλ. ανάγλυφα σμιλεμένη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, τονισμένοι θόλοι φτερών, τοποθέτηση των εμπρός προβολέων και των πίσω φαναριών αντίστοιχα στα άκρα του αμαξώματος) που παραπέμπουν ευθέως στο μεγάλο αδελφό Tucson, συνθέτοντας ωστόσο μία άκρως επιβλητική εικόνα.

Η οποία βεβαίως στη κορυφαία εξοπλιστική έκδοση N Line της δοκιμής μας μεγιστοποιείται από τη παρουσία, της μαύρης απόχρωσης στους πλαϊνούς καθρέπτες και την οροφή, της πίσω αεροτομής, της ακόμα πιο επιθετικής σχεδίασης στους προφυλακτήρες, των φαρδύτερων ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών και της διπλής απόληξης της εξάτμισης σε ασημί απόχρωση.

Πέραν της φουτουριστικής εμφάνισης τι άλλο αποστασιοποιεί τη καινούργια γενιά Hyundai Kona από το πρόσφατο παρελθόν; Μα οι αισθητά μεγαλύτεροι χώροι στο καλοφτιαγμένο σαλόνι, όπου πέντε υψηλόσωμοι επιβάτες (με ανάστημα μέχρι 1,88μ.), θα βολευθούν  στα άνετα καθίσματα του χωρίς καμία παραχώρηση. Σ’ αυτό συνυπολογίστε και την αυξημένη κατά 92 λίτρα χωρητικότητα του  χώρου αποσκευών, που φθάνει συνολικά στα 466 λίτρα, οπότε και η ευρυχωρία προστίθεται αυτοδικαίως στη λίστα των ουσιωδών πλεονεκτημάτων του.

Ανάλογα τεράστια πρόοδος όμως έχει συντελεστεί και στο εσωτερικό του, αυτή τη φορά από πλευράς σχεδίασης και εξοπλισμού, όπου και πάλι επαληθεύεται εμφατικά η επιρροή από την οικογένεια Ioniq. Εδώ συναντούμε, τις ευρείες TFT διπλές οθόνες LCD των 12,3 ιντσών (εμπρός από τον οδηγό και στο μέσο του ταμπλό), τη «πλωτή» κονσόλα στο κέντρο, ενώ το σύνολο συμπληρώνεται ιδανικά από το νέο εσωτερικό φωτισμό που διαμορφώνει μία ευχάριστη και αγχολυτική ατμόσφαιρα.

H παρουσία δύο σειρών φυσικών διακοπτών κάτω ακριβώς από την οθόνη των πολυμέσων που προσφέρουν άμεση πρόσβαση, στις βασικές λειτουργιές του αυτοκινήτου και στον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού, αν μη τι άλλο διευκολύνουν σημαντικά τον οδηγό αυξάνοντας την εργονομία. Επίσης ο κλασσικός επιλογέας ταχυτήτων παραχώρησε τη θέση του στον επιλογέα τύπου στήλης shift-by-wire που εδράζεται στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού, αντί στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Νεωτερισμός καλοδεχούμενος, κατά κύριο λόγο γιατί απέφερε επιπλέον χώρους για μικροαντικείμενα – που ούτως ή άλλως είναι αρκετοί σε αριθμό και μεγάλοι σε χωρητικότητα στα διάφορα σημεία του – στη κεντρική κονσόλα αυτή τη φορά.

Η εκ των ουκ ων άνευ πλέον, υψηλή τεχνολογία δίνει και εδώ το παρόν, καθώς το ολοκαίνουργο Hyundai Kona προσφέρεται με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS. Σ’ αυτό περιλαμβάνονται, το Driver Status Monitor (με εσωτερική μικροκάμερα στη κολώνα του τιμονιού που παρατηρεί το πρόσωπο του οδηγού και σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας τον ειδοποιεί ή παρεμβαίνει), το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης εξ’ αποστάσεως RSPΑ (το οποίο με το πάτημα του έξυπνου κλειδιού επιτρέπει τη μετακίνηση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός ή προς τα πίσω), και φυσικά όλα μα όλα ανεξαιρέτως τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που φροντίζουν για την αποφυγή της «κακιάς» στιγμής.

Έχουμε λοιπόν και λέμε, αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), διατήρησης λωρίδας (LKA), αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), ανίχνευση πεζών/ δικύκλων, έκτακτη πέδηση σε στροφή/ διασταύρωση, προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης ατόμου στα πίσω καθίσματα  κ.α. Η εύρυθμη λειτουργία όλων αυτών των συστημάτων, εξασφαλίζεται δε από το σύστημα Connected Car Navigation Cockpit που προσφέρει δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA) των προαναφερομένων λειτουργιών.

 Τεχνολογία σε εντελώς νέα πλατφόρμα

Το υβριδικό σύστημα παράλληλης διάταξης του Hyundai Kona, αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο μεν πρώτος είναι 1,6 λίτρων, κύκλου Atkinson, με ισχύ 105 ίππων και ροπή 144 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ο δεύτερος, ένας ηλεκτροκινητήρας 44 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 1,32 kWh. Το σύνολο αυτό, το Kona το μοιράζεται και με άλλα μοντέλα του κορεατικού ομίλου, όπως το Kia Niro για παράδειγμα. Ο τετρακύλινδρος με τον άμεσο ψεκασμό έχει υποστεί πολλές μετατροπές στην κυλινδροκεφαλή με σκοπό τη βελτίωση της ψύξης, και χρησιμοποιεί κουζινέτα χαμηλής τριβής για καλύτερη απόδοση.

Στη μετάδοση βρίσκουμε ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, χωρίς όπισθεν. Τη λειτουργία της υποκαθιστά ο ηλεκτροκινητήρας, μία τεχνική λύση που μεταξύ άλλων εξοικονομεί και 2,3 κιλά βάρος. Το Hyundai Kona βασίζεται στην πλατφόρμα νέας γενιάς K, η οποία σε σχέση με την προηγούμενη χρησιμοποιεί σε μεγαλύτερο ποσοστό ατσάλι υψηλής αντοχής για αυξημένη στιβαρότητα συνολικά, χωρίς όμως να αυξάνεται το βάρος. Στην ανάρτηση, η Hyundai επιμένει στον συνδυασμό γονάτων MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων με τρεισήμισι μοχλούς πίσω. Η διάταξη του πίσω άξονα εξασφαλίζει περιορισμένη μεταβολή της γωνίας κάμπερ με την ανάρτηση συμπιεσμένη ή αποσυμπιεσμένη. Έτσι επιτρέπει τη διατήρηση της σύγκλισης των τροχών στη στροφή, κάτι που συνεπάγεται καλύτερη ευστάθεια χωρίς να επιβαρύνεται η άνεση.

Πολιτισμός και οικονομία

Η πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους και 144 Nm ροπής, έναν ηλεκτροκινητήρα 43 ίππων και 173 Nm ροπής και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,32 kWh. Η συνολική συνδυαστική απόδοση του εν λόγω υβριδικού συστήματος είναι 141 ίπποι στις 5.700σ.α.λ. και 265 Nm ροπής στις 4.000 σ.αλ. που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (που προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles στο τιμόνι στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας, ενώ στο πρόγραμμα ECO μεταβάλλει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας).

Η απόδοση του στη πράξη είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, καθώς η εναλλαγή στο μοτίβο λειτουργίας των δύο κινητήριων συνόλων δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή από τον οδηγό. Το μόνο που αντιλαμβάνεσαι στη πράξη είναι μία συνεχής ροή της ενέργειας και μία σπιρτάδα στη κίνηση. Το βάρους 1.485 κιλών υβριδικό Hyundai Kona επιταχύνεται από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 165 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις με βάση τους αριθμούς κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας, σε αντίθεση με την μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε η οποία χωρίς ιδιαίτερη προσοχή σταμάτησε στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. τιμή άκρως ικανοποιητική.

Οικονομικό αναμφίβολα και επιπλέον ευχάριστο στο δρόμο με το δικό του τρόπο σαφώς. Κύριο χαρακτηριστικό του εδώ, η υψηλή άνεση παρά τους μεγάλους τροχούς στη προκειμένη περίπτωση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης χάρη, στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και τη προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας αντίστοιχα. Αθόρυβο και ευθύβολο στο ταξίδι δεν κουράζει στα πολύωρα ταξίδια, ενώ στις στροφές παρότι γέρνει αρκετά (λόγω της μαλακής ρύθμισης των αναρτήσεων και των 17 εκ. που απέχει από το έδαφος), εν τούτοις παραμένει ασφαλέστατο εμφανίζοντας υψηλή πλευρική πρόσφυση.

Μάλιστα με τους κατάλληλους χειρισμούς εντός των στροφών επιδεικνύει συμμετοχικότητα στα τεκταινόμενα εκπλήσσοντας ευχάριστα τον έμπειρο. Εννοείται πως δεν είναι σπορτίφ, διαφορετικός ο προορισμός του εξάλλου, πλην όμως δεν είναι επ’ ουδενί αδιάφορο. Και αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται και του προσδίδει εν τέλει θετικό πρόσημο και σ’ αυτό το τομέα, όπως άλλωστε, η απόδοση και αντοχή των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω).

Συμπερασματικά

Το νέο Hyundai Kona, μόνο στο όνομα μοιάζει με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ξεχωριστό και προχωρημένο όσο δεν πάει άλλο εμφανισιακά, ιδιαίτερα ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές, φτιαγμένο για να ζήσει απροβλημάτιστα για χρόνια και με πληρέστατο επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Στα προαναφερόμενα γενικού χαρακτήρα, έρχονται να προστεθούν ασφαλώς και τα θετικά της πλήρους υβριδικής εκδοχής που δοκιμάσαμε εδώ τουτέστιν, πολιτισμένη απόδοση υβριδικού συστήματος, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, υψηλή άνεση και καλή οδική συμπεριφορά.

Με τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης Premium στις 31.890 ευρώ, θεωρούμε πως, η επιλογή του τη δεδομένη χρονική στιγμή τουλάχιστον, είναι μονόδρομος καθώς καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Οπότε θεωρούμε πως αντιλαμβάνεσθε πλέον, τον ολίγο πομπώδη πλην όμως ακριβή παρόλα αυτά τίτλο της δοκιμής μας, καθώς ο αξιόλογος ανταγωνισμός έχει μπει ήδη σε μεγάλους μπελάδες…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.580 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 105 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 144 Nm/ 4.000 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 43 ίπποι

Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος

Μέγιστη ισχύς: 141 ίπποι/ 5.700σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 265Nm/ 4.000

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,5 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5,9 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

38 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 1,32 KWh

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.350 x 1.825 x 1.580

Μεταξόνιο χλστ.: 2.660

Βάρος: 1.485 κιλά

Χώρος αποσκευών

466 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση (Premium): από 31.890 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (N Line): από 35.590 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το νέο supercar της Maserati! [Βίντεο]

Δοκιμή Volkswagen Golf eTSI DSG 130 PS: Ακόμα πιο οικονομικό!

Δοκιμή Volvo C40 RWD Extended Range: Ένας πισωκίνητος «ταξιδιώτης»

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο