VIDEOS

Hyundai i30N DCT: Δε(Ν) υπάρχει ανταγωνισμός!

hyundai-i30n-dct-den-yparchei-antagonismos-670613

Το Hyundai i30 έχει μια εντυπωσιακή ευελιξία στη γκάμα του: εκτός από τις οικονομικές και πρακτικές εκδόσεις του, είναι διαθέσιμο και στη κορυφαία έκδοση επιδόσεων “Ν”. 

Κείμενο: Θέμης Θεοδωρόπουλος – Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος – Βίντεο: Άγγελος Σκαναβής

Μετά την ανανέωση του, εκτός από το μπλοκέ διαφορικό, τα μεγάλα φρένα, τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και τα bucket καθίσματα, εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και η ιπποδύναμη του έφτασε τους 280 ίππους.  

Η επιθετική του εμφάνιση τονίζεται με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο και τη χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενώ με το facelift, προστέθηκαν τρεις σχισμές κάτω από τη μάσκα και ανανεώθηκαν τα LED φωτιστικά σώματα. Οι σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών είναι συνολικά 14 κιλά πιο ελαφριές και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του Performance Pack, ενώ οι κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα είναι πάντοτε μία ωραία προσθήκη. Το σχέδιο της αεροτομής με το τριγωνικό φως του φρένου δεν άλλαξε, αλλά πλέον διαθέτει μεγαλύτερες απολήξεις εξατμίσεων για βελτιωμένο ήχο. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος αποσκευών του φιλοξενεί μια αντιστρεπτική ράβδο η οποία θυσιάζει μέρος της πρακτικότητας, με τη συνολική χωρητικότητα να περιορίζεται στα 381 λίτρα.   

Σημαντικές αλλαγές βρίσκουμε και στο εσωτερικό του, με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment και τις βελτιωμένες λειτουργίες αυτής, καθώς εκτός από τις ρυθμίσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου, έχουμε πρόσβαση σε ένα μενού από το οποίο μπορούμε να μετρήσουμε δυνάμεις G, χρόνους ή επιδόσεις όπως η επιτάχυνση από τη στάση στα 100 χλμ/ώρα, ενώ ταυτόχρονα, μπορούμε να αλλάξουμε 7 διαφορετικές παραμέτρους (όπως οι αναρτήσεις, η εξάτμιση και το διαφορικό) για να φέρουμε το πρόγραμμα οδήγησης “N Custom” στα μέτρα μας. Κατά τα άλλα, στη καμπίνα υπάρχουν πολλά σημεία που μας θυμίζουν ότι δεν πρόκειται για ένα απλό i30, καθώς βρίσκουμε εμβλήματα “Ν” στο τιμόνι, το στροφόμετρο, το λεβιέ ταχυτήτων, τα καθίσματα και τα πατάκια.  

Πέρα όμως από το όμορφο παρουσιαστικό του, η ουσία του i30N βρίσκεται στον οδηγικό του χαρακτήρα: Μία γνήσια εμπειρία με απολαυστική αίσθηση. Ο δίλιτρος κινητήρας του αποδίδει 280 ίππους με το turbo του να είναι ρυθμισμένο για να δουλεύει στις ψηλές στροφές, δίνοντας του έναν ήπιο χαρακτήρα μέσα στη πόλη, και ταυτόχρονα ανταμείβοντας τον οδηγό που διατηρείται σε αυτό το φάσμα στροφών. Το νέο N-DCT, ένα ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις έχει εξαιρετικές αλλαγές και γρήγορα κατεβάσματα. Ο κινητήρας και το κιβώτιο συμβάλλουν σε μία «ζωντανή» εξάτμιση, ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Ν. Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι έχει ήδη ένα τόσο καλό εργοστασιακό σύστημα εξάτμισης, που δεν χρειάζεται να χαλάσεις την 5ετή εγγύηση του αλλάζοντας τη.  

Πέρα όμως από τον κινητήρα, οι πιο μεγάλες αναβαθμίσεις του Hyundai i30 N αφορούν το στήσιμο του αυτοκινήτου. Και πρόκειται για μια πετυχημένη συνταγή: στρίβει με ακρίβεια, αισθάνεσαι το στιβαρό αμάξωμα, ενώ η πρόσφυσή του είναι εντυπωσιακή. Το e-LSD κάνει τεράστια διαφορά σε ένα τόσο ισχυρό, προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Περνά τη δύναμη άμεσα στο δρόμο με ελάχιστο σπινιάρισμα. Την ίδια στιγμή, έχει πολλές λειτουργίες, όπως αυτή που υποστηρίζει το φρενάρισμα με το αριστερό πόδι, που σου επιτρέπει να δώσεις μία μικρή κλίση στο αυτοκίνητο και να τοποθετηθείς σωστά για την έξοδο κάθε στροφής. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση. Όσο πιο πολύ πιέζεις τους εμπρός τροχούς, τόσο περισσότερο βαραίνει, επιτρέποντας σου να αντιληφθείς πιο γρήγορα τη μετατόπιση του βάρους μέσα από το τιμόνι. Έτσι, νιώθεις τα όρια της πρόσφυσης και καταλαβαίνεις ευκολότερα πότε αυτή χάνεται και πρέπει να χρησιμοποιήσεις την άφθονη ροπή και το διαφορικό του, για να ισιώσεις. 

Το facelift Hyundai i30 N είναι αρκετά ακριβότερο από τη πρώτη γενιά του μοντέλου, κάτι λογικό αν σκεφτούμε τις συνεχείς ανατιμήσεις στην αγορά του αυτοκινήτου. Βέβαια, ακόμα και το pricetag που ξεπερνά τις 40.000€, αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή και δεν θα βρείτε άλλο αυτοκίνητο σε αυτό το εύρος τιμών, που μπορεί να προσφέρει αυτές τις επιδόσεις και την απολαυστική αίσθηση οδήγησης του.  

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο