ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Volvo XC60 T8 Polestar Optimized: Καυτός Πολικός Αστέρας!

dokimi-volvo-xc60-t8-polestar-optimized-kaftos-polikos-asteras-686137

Πάντοτε οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά διαμορφώνοντας το τελικό αποτέλεσμα και από λεπτομέρειες άλλο τίποτε το κορυφαίο plug in υβριδικό XC 60 T8 Recharge Polestar. Ο «πολικός αστέρας» 455 ίππων της Volvo.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

«Τα αυτοκίνητα οδηγούνται από ανθρώπους. Επομένως, η κατευθυντήρια αρχή πίσω από όλα όσα κατασκευάζουμε στη Volvo, είναι και πρέπει να παραμείνει, η ασφάλεια» Assar GabrielssonGustav Larson. Αυτά δήλωναν εν έτει 1927, οι προαναφερόμενοι ιδρυτές της Volvo και όπως είπαν έτσι ακριβώς έπραξαν. Από τότε έως και αυτή τη στιγμή, η εταιρεία τους παρέμεινε πιστή στις συγκεκριμένες αρχές, δίχως να παρεκκλίνει χιλιοστό από αυτές, δίχως εκπτώσεις, ούτε καν «στρογγυλέματα»! Πρωτοπόρος λοιπόν εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες η Volvo στο τομέα της παθητικής ασφάλειας, έχει δαπανήσει ιλιγγιώδη ποσά σε έρευνα και εξέλιξη, εφαρμόζοντας σε μοντέλα μαζικής παραγωγής καινοτόμες τεχνολογίες που έσωσαν και σώζουν ζωές. Επιπρόσθετα ευχής έργον το γεγονός πως, παρά τη παροιμιώδη υψηλή παθητική ασφάλεια, δεν έθεσε ποτέ σε δεύτερη μοίρα την εξίσου σημαντική ενεργητική ασφάλεια, φροντίζοντας τα αυτοκίνητα της να στέκονται κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς και σ’ αυτό το τομέα, χωρίς να υπολείπονται του εκάστοτε ανταγωνισμού.

Κι έτσι φθάνουμε στο σύγχρονο παρόν, όπου σύμπασα η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιδοθεί σ’ έναν αγώνα δρόμου για να προλάβει το «τρένο» του εξηλεκτρισμού. Aυτονόητο πως, δεν θα μπορούσε να υπολείπεται η Volvo και στο υπό διαμόρφωση καινούργιο περιβάλλον, έχοντας ήδη ισχυρή παρουσία σε όλες τις βαθμίδες του. Από τα ήπια υβριδικά μέχρι τα αμιγώς ηλεκτρικά. Σήμερα στις γραμμές που ακολουθούν, θα συμπορευθούμε με τη 2η γενιά του plug in υβριδικού XC 60 Τ8 και μάλιστα στην καλύτερη εκδοχή του, καθώς μετά την αναβάθμιση από τη Polestar Engineered (η οποία από το 1996 έχει επωμισθεί τη βελτίωση μοντέλων της Volvo), το πολυτελές και αριστοκρατικό μεσαίο SUV έχει μεταλλαχθεί κυριολεκτικώς σε…λύκο. Και το κυριότερο, διατηρώντας αυτούσιο τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του!

Εστιάζοντας σε λεπτομέρειες

Η ειδοποιός διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης σε σύγκριση με την αντίστοιχη απλή έκδοση Τ8, ασφαλώς και σχετίζεται με τα μηχανικά της μέρη και ειδικότερα με τη διαχείριση του θερμικού κινητήρα και τη λειτουργία της μετάδοσης. Αναλυτικότερα. Η ονομαστική απόδοση των δύο συνόλων (βενζινοκινητήρας-ηλεκτροκινητήρας) διατηρούνται αναλλοίωτα. Τουτέστιν, ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 16 βάλβιδος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. αποδίδει 310 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 400Nm μέγιστης ροπής στις 3.000 σ.α.λ., ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 146 ίππους και 309 Nm ροπής. Από κοινού τα δύο κινητήρια σύνολα αποδίδουν 455 ίππους και 709Nm μέγιστης ροπής, που φθάνουν και περισσεύουν για να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα το βάρους 2.170 κιλών Σουηδικό μοντέλο σε μόλις 4,9 δευτ.! Εξαιρετική ούτως ή άλλως η υφιστάμενη επίδοση, ως μέγεθος μα κυρίως ως αίσθηση (σ.σ. καταιγιστική η διαδικασία πλήρους επιτάχυνσης), οπότε εκεί ακριβώς παρεμβαίνει το νέο λογισμικό της Polestar Engineered και με τη προσθήκη μία σειράς τροποποιήσεων στη διαχείριση του βενζινοκινητήρα, της μετάδοσης και του κιβωτίου ταχυτήτων, βελτιστοποιώντας την απόδοση του XC 60 εφ’ όλης της ύλης.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Polestar στο infotainment (που πλέον αντικαθιστά την επιλογή Power), o θερμικός κινητήρας κατ’αρχήν, εμφανίζει στιγμιαία αύξηση ισχύος στη μεσαία περιοχή περιστροφής (2.500 – 5.000 σ.α.λ.) η οποία διατηρείται σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της επιβράδυνσης ή του στιγμιαίου αφήματος του πεντάλ του γκαζιού. Έτσι όταν ο οδηγός επιστρέψει στην επιτάχυνση, η απόκριση είναι άμεση περιορίζοντας στο ελάχιστο το ενοχλητικό φαινόμενο της καθυστέρησης απόκρισης του turbo. Στο σημείο αυτό συνεπικουρείται ασφαλώς και από την επίσης βελτιωμένη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Γρηγορότερες εναλλαγές σχέσεων και επιπρόσθετα υπό γωνία, εντός στροφής δηλαδή, διατηρεί την επιλεγμένη σχέση στοιχείο που εξασφαλίζει παρομοίως άμεση απόκριση στην επιτάχυνση.

Το πακέτο της Polestar συμπληρώνεται ιδανικά και από τη τροποποιημένη απόδοση του συστήματος μετάδοσης της τετρακίνησης, καθώς τόσο στη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση, όσο και στις στροφές, μεταφέρει στιγμιαία μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στο πίσω άξονα. Αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται να μεγιστοποιήσει την ελκτική πρόσφυση του αυτοκινήτου, προσδίδοντας του ακόμα πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Επιπλέον στο μαύρο αυτοκίνητο της δοκιμής, επεμβαίνει και στην αερανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) χαμηλώνοντας το αμάξωμα, επιφέροντας περιορισμό των κλίσεων στις στροφές, χαρακτηριστικό που επιδρά ευεργετικά κατά κύριο λόγο στη ψυχολογία του οδηγού που έχει στα χέρια του ένα τόσο δυνατό, ογκώδες και βαρύ αυτοκίνητο. Στη πράξη λοιπόν όπως θα δούμε παρακάτω, όλα αυτά έχουν αντίκρισμα σε μία εξαιρετική απόδοση που εκπλήσσει ευχάριστα και δικαιολογεί, για να μην πούμε επιβάλλει τη καταβολή του επιπλέον – άκρως λογικού με βάση τα όσα προσφέρει τελικώς – χρηματικού ποσού που κοστίζει η αναβάθμιση.

Διακριτική Πολυτέλεια

Η μοναδική εμφανισιακή διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης του Volvo XC60 T8, εντοπίζεται στη προσθήκη του μικρού λογότυπου Polestar Engineered στη πόρτα του χώρου αποσκευών και πέραν αυτού ουδέν. Ανάλογα διακριτική στα όρια του δυσδιάκριτου και η διαφορά εντός του πολυτελούς σαλονιού, καθώς το μοναδικό στοιχείο που μαρτυρά τη διαφορετικότητα είναι το στροφόμετρο στο ψηφιακό πίνακα οργάνων, που εμφανίζεται μόλις επιλεγεί το πρόγραμμα Polestar.

Από εκεί και πέρα η γνώριμη εικόνα, της κορυφαίας ποιότητας κατασκευής-υλικών, της διάχυτης πολυτέλειας, του εκλεπτυσμένου διακόσμου και της προσεγμένης εργονομίας εξακολουθούν να υφίστανται και να λάμπουν δια της παρουσίας τους. Οι χώροι αποδεικνύονται εξαιρετικά άνετοι για πέντε υψηλόσωμους ενήλικες, αντίστοιχα μεγάλος και ο χώρος αποσκευών (468 λίτρα) και επιπλέον ιδιαίτερα χρηστικός, τόσο από πλευράς σωστής διαρρύθμισης των πλαϊνών τμημάτων του που επιτρέπουν τη πλήρη εκμετάλλευση του, όσο και από μία έξυπνη και άκρως λειτουργική τεχνική λεπτομέρεια. Πατώντας το αντίστοιχο μπουτόν που εδρεύει στο δεξί εσωτερικό τοίχωμα του πορτ μπαγκάζ, το αμάξωμα χαμηλώνει διευκολύνοντας σημαντικά, τη διαδικασία φόρτωσης ογκωδών αντικειμένων. Συνολικά ο τομέας της εργονομίας είναι ιδιαίτερα προσεγμένος σε ότι αφορά, στη διαρρύθμιση και το χειρισμό των επιμέρους χειριστηρίων, ενώ ενισχύεται σημαντικά από τη παρουσία πληθώρας αποθηκευτικών χώρων στο σαλόνι.

Όλα τα σημεία της ανεξαιρέτως αποσπούν αυτοδικαίως το άριστα πλην δύο σημείων. Το πρώτο σχετίζεται με τον εντυπωσιακό επιλογέα ταχυτήτων που προσομοιάζει με joystick, ο οποίος όμως απαιτεί τεταμένη προσοχή από πλευράς του οδηγού κατά την επιλογή της όπισθεν, καθώς πρέπει να σπρώξει δύο φορές τον επιλογέα περνώντας από το «νεκρό». Το έτερο σημείο που επισύρει…γκρίνια, είναι βεβαίως η πολυπλοκότητα στο χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, στην εντυπωσιακή κατά τα λοιπά κεντρική οθόνη 9 ιντσών στο μέσο του ταμπλό. Ασφαλώς και υφίστανται όλα ανεξαιρέτως τα καλά της ψηφιακής τεχνολογίας και συνδεσιμότητας όπως λόγου χάρη, σύστημα πλοήγησης με χάρτες της Google και δυνατότητα φωνητικών εντολών ή το εξαιρετικό σύστημα καθαρισμού της καμπίνας που εμποδίζει την εισχώρηση βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5 σε ποσοστό έως και 95%, πλην όμως η απουσία φυσικών διακοπτών καθιστά περίπλοκη τη διαδικασία επιλογής των επιμέρους λειτουργιών.

Πύραυλος εδάφους-εδάφους

Ατενίζοντας τα τεκταινόμενα από την εξαιρετική θέση οδήγησης δεν αρκούν παρά ελάχιστα μέτρα κίνησης για να διαπιστώσεις πως έχεις στα χέρια σου, ένα ιδιαίτερα άνετο και εκλεπτυσμένο μοντέλο, που σε απομονώνει πλήρως από την κακοφωνία του έξω κόσμου. Η κορυφαία ηχομόνωση, η μασίφ αίσθηση απόρροια της προσεγμένης συναρμολόγησης και τα απαράμιλλα άνετα καθίσματα, άπαντα τα προαναφερόμενα επιδρούν άκρως ευεργετικά στη διάθεση οδηγού-επιβατών. Η τελευταία ωστόσο απογειώνεται κυριολεκτικά, όταν αρχίσεις να κινείσαι σε κανονικούς ρυθμούς. Κυρίαρχο γνώρισμα σε κάθε περίπτωση, είτε σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (με πραγματική αυτονομία 67 χλμ.), είτε σε υβριδική λειτουργία και κυρίως εκεί, η συνεχής ώθηση που σε κολλάει στο κάθισμα στο παραμικρό άγγιγμα του πεντάλ του γκαζιού. Και μην θεωρήσετε πως το φαινόμενο σχετίζεται αποκλειστικά και μόνον με, τους 455 ίππους ή τη θηριώδη ροπή των 709Nm που όντως κόβουν την ανάσα από το ρελαντί μέχρι τα 180 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Όχι βέβαια, εξάλλου και η απλή έκδοση Τ8 πετάει. Ο τρόπος που ολάκερο το ιπποφορβείο ξεδιπλώνει απρόσκοπτα, μα κυρίως απροβλημάτιστα τις τεράστιες δυνατότητες του, είναι εν τέλει το μυστικό της…ευτυχίας που σου προσφέρει αφειδώς! Ένα «μυστικό» που ασφαλώς και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη συγκεκριμένη αναβάθμιση σε καίρια σημεία της κατασκευής, που ήρθε και βελτιστοποίησε την απόδοση του Σουηδικού SUV.

Η εκπληκτική ελκτική πρόσφυση και η αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά ορίζουν την απόδοση του υπό γωνία στις στροφές, όπου και εκεί ακριβώς αναδεικνύεται η τροποποίηση στην εμπλοκή της τετρακίνησης. Όλο το πακέτο, κινητήρας-μετάδοση-κιβώτιο, σε πλήρη αρμονία δίνουν την έξτρα ώθηση που του έλειπε. Και αυτή η θετική πραγματικότητα χαρακτηρίζει την απόδοση του και στον αυτοκινητόδρομο όπου, οι ακαριαίες επιταχύνσεις, η σταθερότητα και φυσικά η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, μετατρέπουν σε απόλαυση το ταξίδι. Πύραυλος το XC60 Recharge  στην ευθεία, τρένο στις στροφές και επιπλέον; Έχει πολύ καλά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω), τόσο σε αίσθηση και σε απόδοση, όσο και σε αντοχή στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό λαμβάνοντας υπόψη τα 2.170 κιλά που πρέπει να ακινητοποιήσουν. Επιπλέον χάρη στην επιλογή αύξησης ανάκτησης ενέργειας «Β» στο κιβώτιο, προσφέρει τη δυνατότητα επιβράδυνσης one pedal όπως ακριβώς και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Χρηστική η παραπάνω λεπτομέρεια, παρόλα αυτά σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού εμφανίζει τη γνώριμη απότομη αντίδραση που παρατηρείται στα συστήματα του είδους.  Ιδιαίτερη μνεία αξίζει τέλος και η απόδοση της αερανάρτησης που απομονώνει πλήρως τους επιβάτες από κάθε κακοτεχνία των Ελληνικών δρόμων, παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών (255/40R21).

Εν κατακλείδι

Το plug in υβριδικό XC 60 T8 Recharge είναι ένα γνήσιο Volvo, φρούριο ως κατασκευή φτιαγμένο για να ζήσει μία ζωή, πολυτελές, που δύναται να φιλοξενήσει μία πενταμελή οικογένεια χωρίς συμβιβασμούς. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικό στο δρόμο και την ίδια ώρα καταναλώνει καύσιμο σαν 1.300άρι αφού η μέση κατανάλωση καυσίμου σε υβριδική κίνηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, σταμάτησε στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. Υπενθυμίζουμε, 455 ολοζώντανοι ίπποι και δύο + τόνοι βάρους! Με την αναβάθμιση της Polestar στην προκειμένη περίπτωση και τη σημαντικότατη βελτιστοποίηση που του επέφερε στα σημεία, αποτελεί πλέον μία ολοκληρωμένη πρόταση στη κατηγορία του που βάζει εκ νέου πλώρη για να σπάσει το Γερμανικό, κατά κύριο λόγο, μονοπώλιο. Οι τιμές πώλησης του που ξεκινούν από τις 73.174 ευρώ (βασική έκδοση Plus Bright) και φθάνουν τις 80.320 εύρώ (έκδοση Black Edition), δεν είναι χαμηλές όπως άλλωστε και του λοιπού ανταγωνισμού, ωστόσο συνοδεύονται από πληρέστατο βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση αν το επιλέξετε, ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης, επιβάλλετε να συνυπολογίσετε το κόστος αναβάθμισης Polestar που ανέρχεται στα 1.200 ευρώ (κόστος τοποθέτησης με ΦΠΑ και έκπτωση 25%) και μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Επίσημο Δίκτυο της Volvo. Πραγματικά αξίζει το κόστος, αφού μετατρέπει το XC60 σε ένα ευχάριστο SUV υψηλών επιδόσεων και απαιτήσεων σε όλα τα επίπεδα. «Καυτό» πολικό αστέρα το χαρακτηρίσαμε στο τίτλο μας και ακριβολογούμε!

SUPERIOR AIR

Η φωτογράφιση του «υπερηχητικού» Volvo XC 60 T8 Recharge δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί πουθενά αλλού, παρά μόνον στις υπερσύγχρονες και πανέμορφες εγκαταστάσεις της Superior Air που εδρεύει στη Πάχη των Μεγάρων.

Iδιοκτήτης και Διευθυντής Πτήσεων της εταιρείας, ο κύριος Ηλίας Σοφιανός. Ένας πολύπειρος αεροπόρος, πρώην πιλότος μαχητικών, νυν εξαιρετικός εκπαιδευτής – ελεγκτής πτήσεων και βέβαια, λάτρης για ότι κινείται σε τέσσερις τροχούς. Ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα μας, επιφυλάσσοντας μία φιλοξενία που πραγματικά δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Οι θερμές ευχαριστίες είναι το λιγότερο που μπορούμε να του εκφράσουμε!

Μεταξύ των πολυποίκιλων αεροπορικών δραστηριοτήτων της, όπως ναυλώσεις ελικοπτέρων, η Superior Air ξεχωρίζει με τη σχολή εκπαίδευσης πιλότων Superior Air Academy που είναι εγκεκριμένη από την EASA (ATO) με τεράστια εμπειρία στην εκπαίδευση πιλότων αεροπλάνων και ελικοπτέρων. Διαθέτει υπερσύγχρονο στόλο εκπαιδευτικών αεροσκαφών, προσομοιωτή πλήρους κίνησης αεροπλάνου, καθώς και τον μοναδικό στην Ελλάδα, εγκεκριμένο προσομοιωτή ελικοπτέρου FNPT II για εκπαίδευση IR. Στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Superior Air, τα εκπαιδευτικά προγράμματα διεξάγονται με τις πλέον εξελιγμένες μεθόδους διδασκαλίας, προσφέροντας τη καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των μελλοντικών πιλότων.

Εις το επανειδείν Captain!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης

Turbo τετρακύλινδρος 16 βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.969 κ.εκ

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς:  310ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 400 Nm ροπής 3.000 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 146 ίπποι (107 KW)

Μέγιστη Ροπή:  309 Nm

Συνδυαστική ισχύς

455 ίπποι

709 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 4,9”

Μέση Κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 26 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

70 λίτρα

Μπαταρία

18,8 kWh

Αυτονομία

67 χλμ.

Φόρτιση

AC (11 kW): 6 ώρες και 53 λεπτά

DC (60 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 20 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.688 Χ 1.902 Χ 1.658

Μεταξόνιο 2.865 χλστ.

Βάρος 2.170 κιλά

Χώρος Αποσκευών

468 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση(Plus Bright): 73.174 ευρώ

Έκδοση Δοκιμής (Black Edition): 80.320 ευρώ

Κόστος αναβάθμισης Polestar Engineered Optimized: 1.200 ευρώ (κόστος τοποθέτησης με ΦΠΑ και έκπτωση 25%)

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο