ΔΟΚΙΜΕΣ

Ferrari 296 GTB: Πρωτόγνωρη Ευελιξία

ferrari-296-gtb-protognori-evelixia-635661

Στο Μαρανέλο ξέρουν να φτιάχνουν επαναστατικά αυτοκίνητα που αφήνουν εποχή. Η νέα 296 GTB, μία υβριδική berlinetta με τον κινητήρα στο κέντρο, είναι ένα από αυτά. Επιταχύνει από 0-200 σε 7,9”, έχει απόκριση που προκαλεί ανατριχίλα και είναι απίστευτα πρακτική σε καθημερινή χρήση.

Tου Marco Pascali, απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Σβήνοντας τον κινητήρα της «μικρής» αυτής Ferrari, αναρωτιέμαι τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Τι άλλο θα δούμε μετά από αυτήν την berlinetta του 21ου αιώνα; Τι άλλο μπορούν να εμπνευστούν εκεί στο Μαρανέλο, ώστε να μας εντυπωσιάσουν όταν θα έρθει η στιγμή να εξελίξουν ή να αντικαταστήσουν αυτό το μικρό αριστούργημα που ονομάζεται 296 GTB; Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή. Δεν έχουμε δει ποτέ στο παρελθόν κάτι που να πλησιάζει σε επιδόσεις το υβριδικό αυτό κινητήριο σύνολο των 830 ίππων, εκτός και αν μιλάμε για hypercars μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Θέλετε χαρακτήρα; Οι Ιταλοί έφτιαξαν έναν V6 με 663 ίππους. Απόκριση στο γκάζι; Πρόσθεσαν έναν ηλεκτροκινητήρα MGU-K με 167 ίππους ανάμεσα στον κινητήρα των 2.992 κ.εκ. και το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. Θα μπορούσαμε να είμαστε κολλημένοι στο παρελθόν και να μιλάμε ακόμη για τον επικό ήχο ενός ατμοσφαιρικού V8 όπως της 458, ο οποίος βέβαια σήμερα θα ήταν εντελώς εκτός νόμου από πλευράς εκπομπής ρύπων. Ή να εκθειάζαμε την απίστευτη ροπή του V8 biturbo που ακολούθησε, με τον επίπεδο στροφαλοφόρο –κι εκείνος– που χάριζε το χαρακτηριστικό ουρλιαχτό σε κάθε Ferrari στις υψηλές στροφές. Όμως προέκυψε αυτός ο εντελώς νέος, επίσης biturbo V6, ο οποίος δουλεύει τόσο ψηλά (μέχρι τις 8.500 σ.α.λ.) που μας κάνει να ξεχνάμε τους ένδοξους V8 του πρόσφατου παρελθόντος. Ο downsized (υποτίθεται) κινητήρας, διαθέτει εσωτερική γωνία αντίστοιχη με του «χιλιοπεντακοσάρη» V6 της 156 που κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 το 1961. Την ίδια αρχιτεκτονική κινητήρα είχε και η 246 F1, η οποία το 1958 είχε χαρίσει τον παγκόσμιο τίτλο οδηγών στον Mike Hawthorn. Κινητήρα V6 με μεγάλη περιεχόμενη γωνία φορούσαν και οι 126 turbo της Formula 1, πάντα με χωρητικότητα 1.500 κ.εκ. Να θυμίσουμε τις 126 C και 126 CK του 1981 και την C2 του 1982 με την οποία έχασε άδικα τη ζωή του ο μεγάλος Gilles Villeneuve.

Η ανοιχτή γωνία των κυλίνδρων είναι μία χρήσιμη τεχνική λύση καθώς χαμηλώνει το κέντρο βάρος, ενώ εξοικονομεί χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στη σημερινή εποχή των υβριδικών κινητήριων συνόλων. Ο νέος V6 του Μαρανέλο είναι 15 χιλιοστά πιο χαμηλός σε σχέση με τον V8 της F8 Tributo. Το αποτέλεσμα είναι η καλύτερη απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του δεξιού ποδιού. Η περιεχόμενη γωνία 120° δεν είναι η μοναδική αναφορά της 296 GTB στο παρελθόν του cavallino rampante. Η νέα berlinetta είναι μία SWB, όπως λένε εδώ και δεκαετίες τις Ferrari με κοντό μεταξόνιο (Short Wheel Base). Ιστορικά δείγματα SWB ήταν η ομώνυμη 250 του 1959 και η 250 Le Mans του 1963. Άλλη λεπτομέρεια με ιστορικό συμβολισμό, είναι η διακριτική πτέρυγα πάνω από το πίσω τζάμι, την οποία πρωτοείδαμε –αν θυμάστε οι παλαιότεροι– στην 512 BB του 1973. Ναι, μπορούμε να μιλάμε για μία μικρή Ferrari. Από τη στιγμή που η 296 είναι το μοντέλο με το μικρότερο μήκος και τον μόνο για την ώρα εξακύλινδρο. Όμως μόνο μικρή σε δυνατότητες δεν είναι.

Ουσιαστικά, πριν παρουσιάσουν την 296 GTB, οι Ιταλοί μελέτησαν καλά τις περιώνυμες V8 που είχαν προηγηθεί, οι οποίες ήταν κατ’ εξοχήν μηχανές παραγωγής συγκινήσεων. Η 296 GTB επιταχύνει με τρόπο που προκαλεί ένα χαμόγελο ευτυχίας – και όχι μόνο λόγω των g που αναπτύσσονται στη διαδικασία. Σημειώστε 2,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και 7,9” για το 0-200. Το αυτοκίνητο φρενάρει το ίδιο καλά. Το πανίσχυρο κύκλωμα φρένων με ABS αγωνιστικής προέλευσης και το σύστημα διεύθυνσης έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, χάρη στο μελετημένο –όπως πάντα– fine tuning της Ferrari. Τα καλά νέα δε σταματούν εκεί, αλλά ξεκινούν από την πρώτη στιγμή που κάθεσαι στο πιλοτήριο. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι εξαιρετική και αυτό σε συνδυασμό με μία αξιοζήλευτη εκμετάλλευση χώρων (ο χώρος αποσκευών δεν είναι κακός), συνεπάγεται ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στην καθημερινή χρήση. Όχι για όλους, φυσικά, μιας και η τιμή της στην Ιταλία ξεκινά από τις 275.500 ευρώ. Δε λείπουν, για παράδειγμα, οι κάμερες παρκαρίσματος που μεταδίδουν εικόνα στην ψηφιακή οθόνη που προέρχεται από την SF90, όπως και το τιμόνι και οι διακόπτες της μετάδοσης στην κεντρική κονσόλα.

Η 296 GTB διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης, τα οποία επιλέγεις από το περίφημο manettino στο τιμόνι. Συν τέσσερα προγράμματα που διαχειρίζονται τη λογική λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος, από Full Electric μέχρι Qualify. Το τελευταίο ενδείκνυται για σχεδόν αγωνιστική χρήση στην πίστα. Η 296 μπαίνει στη στροφή με απόλυτη ακρίβεια και μεσογειακή θα λέγαμε αποφασιστικότητα, ενώ ο πίσω άξονας ακολουθεί πιστά, περιμένοντας από τον οδηγό να αποφασίσει τι ακριβώς θα κάνει στη συνέχεια. Θέλεις ανάποδα τιμόνια; Θα τα έχεις. Οι δύο άξονες λειτουργούν σαν ένας, χωρίς εκείνη την αίσθηση «δεύτερου χρόνου» που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι πρώτα στρίβει ο μπροστινός άξονας και το αυτοκίνητο στηρίζεται για ώρα στον εξωτερικό τροχό. Η 296 GTB συμπεριφέρεται σα να είναι εφοδιασμένη με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Θα λέγαμε μάλιστα ότι έχει σχεδιαστεί από μία λευκή κόλλα χαρτί για να το πετυχαίνει αυτό.

Όπως καταλαβαίνετε, η οδήγηση της νέας αυτής Ferrari είναι πλούσια σε εμπειρίες. Kαι διαφωτιστική, είτε μιλάμε για τη βασική της έκδοση, είτε για την Assetto Fiorano, η οποία προσφέρεται κυρίως για χρήση στην πίστα, με την απαραίτητη χρέωση, βέβαια – από 307.500 ευρώ κοστίζει στην Ιταλία. Η ανάρτηση έχει ειδική ρύθμιση και «αναλογική» λειτουργία, καθώς στη θέση των στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ βρίσκονται τα Multimatic σε συνδυασμό με διαφορετικά ελατήρια. Η έκδοση Assetto Fiorano έχει κάνει δίαιτα 12 κιλών, διαθέτοντας πόρτες από συνθετικά υλικά. Είναι η 296 που έχει περισσότερο το βλέμμα της στις απόλυτες επιδόσεις παρά στην άνεση. Εντυπωσιάζει λοιπόν στην πίστα –για να μην πούμε ότι συγκλονίζει– οπότε δε βλέπουμε την ώρα να τη δοκιμάσουμε και να τη μετρήσουμε στο Βαϊράνο, στην πίστα δοκιμών μας.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο