ΔΟΚΙΜΕΣ

DS7 Crossback E-Tense vs Lexus UX250h: Υβριδική μάχη

ds7-crossback-e-tense-vs-lexus-ux250h-yvridiki-machi-634915

Δύο μικρομεσαία SUV με διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης και πρακτικότητας, που προτάσσουν εφάμιλλες επιδόσεις και φέρουν υβριδική τεχνολογία, φλερτάρουν με τους αγοραστές της premium κατηγορίας. Το καθένα με τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Παρά την ομογενοποίηση πρακτικών στην αυτοκινητοβιομηχανία οφειλόμενη και στην παγκοσμιοποίηση γενικότερα, διαφορές κουλτούρας μεταξύ ενός Ευρωπαίου και ενός Ασιάτη θα βρείτε ακόμα πολλές στην εποχή μας. Είναι αυτές οι ιδιαίτερες κουλτούρες σκέψης πίσω από την σχεδίαση και εξέλιξη των δύο μικρομεσαίων SUV που θέσαμε υπό σύγκριση. Από την μία το γαλλικό κομψό DS7 Crossback και από την άλλη το ιαπωνικό και αθλητικό Lexus UX.

H σειρά UX είναι η πρώτη οικογένεια μοντέλων της Lexus που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GAC, η οποία προέρχεται ουσιαστικά από τις προθήκες της Toyota έχοντας την ονομασία TNGA. Σε αυτό το πάτωμα βασίζονται και τα μοντέλα CHR, Corolla και Prius της Toyota. Είναι μια πλατφόρμα ευμετάβλητη και υποστηρίζει την υβριδική τεχνολογία που φέρει η σειρά UX. Στην μεζούρα προσφέρει ένα αμάξωμα μήκους 4,5 μ. και ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,640 μ.

Αντιστοίχως, η σειρά DS7 Crossback βασίζεται στην γνώριμη πλατφόρμα EMP2 που συναντάται στα αδελφά μοντέλα, Citroen C5 Aircross, Opel Grandland και Peugeot 3008/5008. Η εξέλιξη της συγκεκριμένης πλατφόρμας στοίχισε στον πρώην όμιλο PSA (νυν Stellantis) περί τα 630 εκατ. ευρώ και υποστηρίζει επίσης την αρχιτεκτονική δομή εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης όπως το ETense της DS. Η εφαρμογή αυτής της πλατφόρμας στο DS7 Crossback έφερε στο προσκήνιο ένα αμάξωμα μήκους 4,570 μ. με μεταξόνιο 2,738 μ.

ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΙΣΕΩΝ

Με μία πρώτη ανάγνωση οι εξωτερικές διαστάσεις των δύο μοντέλων δεν απέχουν και πολύ αν και στο μεταξόνιο υπάρχει μια σχετικά αισθητή διαφορά τιμών. Συνεπώς το DS7 Crossback φαίνεται πως τόσο συγκριτικά όσο και πραγματικά, είναι ένα πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο από το Lexus UX. To εσωτερικό πλάτος της καμπίνας και στα δύο μοντέλα είναι πάνω κάτω ο ίδιος. Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών όπου το DS7 Crossback κερδίζει το Lexus UX με μικρή διαφορά. Μεγαλύτερη είναι διαφορά – και πάλι υπέρ του DS7 Crossback – στον χώρο των αποσκευών. Τα 555 λίτρα του γαλλικού μοντέλου απέχουν παρασάγγας από τα 320 λίτρα του ιαπωνικού μοντέλου. Θα λέγαμε πως το πορτμπαγκάζ του Lexus UX είναι πολύ πιο κάτω και από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Πάντως και τα δύο μοντέλα δεν διαθέτουν ρεζέρβα (μόνο κιτ επισκευής) καθώς είναι βέβαιο πως δεν θα χωρούσε με τις έξτρα μπαταρίες και των δύο μοντέλων.

Η θέση οδήγησης διαφέρει επίσης. Και στα δύο μοντέλα ρυθμίζονται πλήρως τα καθίσματα και τα τιμόνια (στην περίπτωση του Lexus ηλεκτροκίνητα και με τρεις μνήμες) όμως υπάρχουν διαφορές στην θέση οδήγησης. Το DS έχει μια προσέγγιση κλασική για μοντέλο SUV ενώ το Lexus είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη παραπέμποντας σε μοντέλο Crossover. Τελείως διαφορετική είναι και η προσέγγιση στην σχεδίαση του ταμπλό. Αυτό των Γάλλων είναι πιο ογκώδες, με λίγα φυσικά κουμπιά και μινιμαλιστική λογική ενώ εκείνο των Ιαπώνων με ένα cockpit που απαρτίζεται από πολλά φυσικά κομβία και χειριστήρια αλλά και ένα touchpad για τον έλεγχο λειτουργιών μεταξύ των μενού του συστήματος infotainment. Μια ρετρό προσθήκη απέναντι στον κόσμο των οθονών αφής που έχουν κατακλύσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Διόλου πρακτική όμως στη χρήση της καθώς αποσπά συχνά την προσοχή από την οδήγηση.

ΜΑΧΗ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ

Η Lexus έχει μακρά παράδοση στην υβριδική τεχνολογία παράγοντας μαζικά τέτοια αυτοκίνητα εδώ και 23 χρόνια. Η DS είναι μια νεότερη εταιρεία με πολύ πιο σύντομη διαδρομή στην υβριδική τεχνολογία όμως έχει φιλόδοξους στόχους για την δική της τεχνολογία ETense μέχρι το 2025. Το Lexus UX 250h έχει ένα αυτοφορτιζόμενο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που συνδυάζει έναν θερμικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, με κύκλο λειτουργίας Atkinson και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείται από μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Το σύστημα μετάδοσης αφορά τους μπροστινούς τροχούς διαμέσου ενός κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (e-CVT, το οποίο δεν διέθετε paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων). Η συνολική απόδοση του κινητήρα είναι 184 ίπποι και αποτελεί τη μοναδική έκδοση που εισάγεται στη χώρα μας, σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα. Διότι στα συστήματα μετάδοσης υπάρχουν 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις (e-Four).

Στην περίπτωση του DS7 Crossback έχουμε επίσης ένα αυτοφορτιζόμενο αλλά και επαναφορτιζόμενο (plugin) σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που συνεργεί με έναν θερμικό 4κύλινδρο 1600άρη κινητήρα βενζίνης με Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο εμπρός και δίπλα στο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8. Στα ενδότερα της γαλλικής εταιρείας, ο συγκεκριμένος συνδυασμός υβριδικής τεχνολογίας ονομάζεται «E-TENSE» και με γεμάτες τις μπαταρίες μπορεί να καλύψει αποστάσεις έως 45 χλμ αμιγώς ηλεκτρικά κινούμενο. Η απόδοση των 224 ίππων δεν είναι και η μοναδική έκδοση που εισάγεται στην ελληνική αγορά καθώς υπάρχει και η έκδοση ETense 300 με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και 300 ίππους.

Στην πράξη, από τα δύο κιβώτια την καλύτερη λειτουργία την έχει το 8τάχυτο του DS. Και αυτό παρά το γεγονός πως και τα δύο μοντέλα διαθέτουν προεγκατεστημένα προγράμματα λειτουργίας τους. Ειδικά το Lexus διαθέτει 6 modes λειτουργίας κινητήρων και κιβωτίων σε αντίθεση με το DS που έχει τέσσερα. Το υβριδικό σύστημα της Lexus είναι λίγο καλύτερο στην διαχείριση των ενεργειών μεταξύ κινητήρων και φόρτισης μπαταρίας. Εδώ η μπαταρία συνεχώς γεμίζει και αδειάζει από το σύστημα ενώ στο DS όταν καταναλωθεί η ενέργεια των μπαταριών δύσκολα ξαναγεμίζει από το σύστημα. Χρειάζεται… πρίζα!

ON THE ROAD

Το UX βρίσκεται στο στοιχείο του, κυρίως στις αστικές διαδρομές και ικανοποιεί όσους κάνουν προσεκτική οδήγηση, με την οικονομία καυσίμου. Όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της Lexus και εδώ η λειτουργία του κινητήρα είναι απροβλημάτιστη, προσφέροντας μία χαλαρή και άνετη οδήγηση. Σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, ο θερμικός κινητήρας δουλεύει σε εντατικούς ρυθμούς, αφήνοντας το ηλεκτρικό μοτέρ να διαχειριστεί την λειτουργία coasting.

Το μεγάλο ίχνος του DS7 Crossback προσφέρει καλύτερη σταθερότητα, στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη, στις στροφές αποδεικνύεται λιγότερο άμεσο στις αντιδράσεις δείχνοντας τον όγκο του αλλά και τα 200 παραπανίσια κιλά σε σχέση με το Lexus. Αμφότερα πάντως, διαθέτουν πληρότητα εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (συστήματα ADAS) και κάποια συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Στις επιδόσεις οι διαφορές είναι μικρές. Κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χλμ. με επιτάχυνση 0-100 στα 8,5’’ και τελική στα 177 χλμ./ώρα για το Lexus και 7,6 λίτρα/100 χλμ. με 0-100 σε 8,9’’ και τελική 212 χλμ./ώρα, αντιστοίχως για το DS.

Το Lexus UX 250h διατίθεται σε 4 επίπεδα εξοπλισμού για την 2κίνητη έκδοση της δοκιμής μας και σε συνολικά άλλα 6 για την 4κίνητη έκδοση. Ο βασικός εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός αν και δεν προσεγγίζει την βασική έκδοση Chic του DS. Συνολικά το μοντέλο DS7 Crossback ETense 225 κυκλοφορεί σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Δύο ποιοτικά κατασκευασμένα μοντέλα με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, άνετη καμπίνα και καλή κατανάλωση καυσίμου για τον όγκο και τα… κυβικά τους. Η διαφορά τιμής, σε αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού είναι πάντως ένα ζητούμενο, στην συγκεκριμένη αντιπαράθεση των δύο μοντέλων.

επίπεδα εξοπλισμού για την 2κίνητη έκδοση της δοκιμής μας και σε συνολικά άλλα 6 για την 4κίνητη έκδοση. Ο βασικός εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός αν και δεν προσεγγίζει την βασική έκδοση Chic του DS. Συνολικά το μοντέλο DS7 Crossback ETense 225 κυκλοφορεί σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Δύο ποιοτικά κατασκευασμένα μοντέλα με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, άνετη καμπίνα και καλή κατανάλωση καυσίμου για τον όγκο και τα… κυβικά τους. Η διαφορά τιμής, σε αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού είναι πάντως ένα ζητούμενο, στην συγκεκριμένη αντιπαράθεση των δύο μοντέλων.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο