ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Tiguan vs Jeep Compass: Για τους τολμηρούς

volkswagen-tiguan-vs-jeep-compass-gia-tous-tolmirous-635485

Διαθέτουν κινητήρες diesel, δίχως την παραμικρή ηλεκτρική υποβοήθηση κι όμως είναι ανανεωμένα μοντέλα που κυκλοφόρησαν πρόσφατα. Τα απολαμβάνουμε όσο προλαβαίνουμε.

Του Νίκου Μαρινόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος Βίντεο: Άγγελος Σκαναβής

Η επέλαση του εξηλεκτρισμού είναι τόσο σαρωτική που δεν μας αφήνει περιθώρια δεύτερης σκέψης. Οποιοσδήποτε τολμήσει ν’ αμφισβητήσει ότι αυτή είναι η μόνη λύση για ένα καθαρότερο (από πλευράς ρύπων) μέλλον, αφορίζεται λες και είμαστε ακόμα στο Μεσαίωνα. Μόνο που αυτή είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή, όπως την έχουμε παρουσιάσει πολλές φορές στις σελίδες του Quattroruote μέσα από τα λόγια στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ότι πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος προκειμένου να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Η Jeep και η Volkswagen είναι δύο από τις εταιρείες που δείχνουν να προσεγγίζουν πιο σωστά το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Από τη μία, παρουσιάζουν πλήρως ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα, δίχως όμως να παραμελούν όσους από τους πελάτες τους δεν είναι ακόμα έτοιμοι για τη μετάβαση στη νέα εποχή.

ΟΤΙ ΠΑΡΕΙΣ 130

Με αφορμή την πρόσφατη ανανέωση του Jeep Compass και του Volkswagen Tiguan, αποφασίσαμε να συγκρίνουμε δύο εκδόσεις diesel, τώρα που προλαβαίνουμε. Γιατί σε μερικά χρόνια, οι εκδόσεις αυτές θα είναι είδος εν ανεπάρκεια. Παρόλο που κινητήρες diesel και αμάξωμα SUV είναι ένας απολαυστικός στο ταξίδι συνδυασμός.

Στην περίπτωση του Compass, στο θέμα της ιπποδύναμης δεν έχεις επιλογή. Θες υβριδικό σύστημα μετάδοσης (1.5 βενζίνης και ηλεκτρικός κινητήρας); Διαθέσιμο με ισχύ 130 ίππων. Θες diesel (1.6); Η ισχύς παραμένει στους 130 ίππους, όπως και στην περίπτωση που προτιμήσεις κινητήρα βενζίνης (1.3), δίχως ηλεκτρική υποβοήθηση. Στις εκδόσεις diesel, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και το κιβώτιο είναι χειροκίνητο, έξι σχέσεων.

Στο ανανεωμένο Tiguan, η γκάμα περιλαμβάνει κινητήρες από 130 έως 320 ίππους, βενζίνης, diesel και ένα υβριδικό σύνολο. Διαθέσιμη ήταν μόνο η έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα diesel των 200 ίππων, οπότε πάει περίπατο η όποια σύγκριση των επιδόσεων. Μικρό το κακό, καθώς τα δύο μεσαία SUV δεν προορίζονται για απόλυτες επιδόσεις, αλλά για απολαυστικές βόλτες. Εξάλλου, η ροπή είναι αυτή που έχει μεγαλύτερη σημασία στην περίπτωση δύο SUV με βάρος 1.615 και 1.715 κιλών (βαρύτερο το Tiguan). Η διαφορά είναι σαφώς μικρότερη, 320 έναντι 400 Nm, πάντα υπέρ του Tiguan. Ξεκινώντας από το Compass, ο diesel κινητήρας του ακούγεται κατά την επιτάχυνση. Είναι επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά σίγουρα δε σε αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο στον τομέα των επιδόσεων. Ωστόσο, στο ταξίδι δεν ακούγεται καθόλου, καθώς τον καλύπτει ο θόρυβος κύλισης (δεν γίνεται ενοχλητικός).

Συγκριτικά, ο κινητήρας του Tiguan ακούγεται περισσότερο και είναι ακόμα πιο τραχύς σε λειτουργία από τον κινητήρα του Compass. Παρά τα προγράμματα οδήγησης (Εco, Comfort, Normal, Sport, Individual), δεν καταφέρνει πάντα να κρύψει αυτό το μειονέκτημα. Το Νormal μας φάνηκε ο ιδανικός συνδυασμός, με καλή απόκριση στο γκάζι, σβέλτες αλλαγές σχέσεων και μειωμένο επίπεδο θορύβου. Η συγκεκριμένη έκδοση του Tiguan είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Μία ακόμη διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι το σύστημα τετρακίνησης 4Motion του Tiguan.

Ρυθμισμένο με γνώμονα την ασφάλεια, συμβάλλει ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή απώλεια πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση. Κάτι που επιβεβαιώσαμε στην πράξη, στους ελαφρά χιονισμένους δρόμους της Αττικής. Η τετρακίνηση, σε συνδυασμό με τα εκτός δρόμου προγράμματα οδήγησης και τη ρεζέρβα κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών σου ανοίγουν την όρεξη και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αν αυτές είναι light, έχει καλώς. Σε διαφορετική περίπτωση το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο, λόγω των ελαστικών Pirelli Scorpion με διαστάσεις 255/45/R19. Δε φοβόμαστε να εκφραστούμε. Τα ελαστικά αυτά, ως τύπος, είναι για εκτός δρόμου χρήση. Αλλά με 45αρι προφίλ, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν απώλειες. Όποιος θέλει Tiguan για εκτός δρόμου, καλό θα ήταν ν’ αποφύγει την έκδοση R-Line.

Οπότε το Compass, με την παράδοση των 80 ετών της Jeep στα εκτός δρόμου μονοπάτια, κερδίζει. Όχι ακριβώς, πάλι εξαιτίας των ελαστικών του. Τα Goodyear Eagle F1 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής, με διαστάσεις 235/45R19. Είναι εξαιρετικά ελαστικά. Τα είχα δοκιμάσει πριν από πολλά χρόνια στην πίστα Paul Ricard, οδηγώντας Chevrolet Corvette (με τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις). Δεν είναι για εκτός δρόμου χρήση, ειδικά από τη στιγμή που το Compass δεν διαθέτει καν ρεζέρβα (κιτ επιδιόρθωσης). Οπότε ας τονίσουμε την, μη αρμόζουσα σε SUV, συμπεριφορά του Compass στις στροφές. Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μόνο οι κλίσεις προδίδουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Το Compass είναι ρυθμισμένο να διαπρέπει στην πόλη. Εκεί, απολαμβάνεις την ψηλή θέση οδήγησης, το ελαφρύ τιμόνι και την πληθώρα των βοηθητικών συστημάτων που πράγματι διευκολύνουν την οδήγηση. Με εξαίρεση το σύστημα προειδοποίησης πρόσθιας πρόσκρουσης που είναι υπέρ του δέοντος ευαίσθητο. Μία ακόμα παρατήρηση αφορά το σύστημα διατήρησης λωρίδας που ευθύνεται για την μεγάλη αυξομείωση στο βάρος του τιμονιού. Αρχικά, είναι κάτι που σε ξενίζει. Με λίγη εξοικείωση ωστόσο, το συνηθίζεις και καταλήγεις να το εκμεταλλεύεσαι σε επαρχιακούς δρόμους δίχως κίνηση.

ΠΑΣΑΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ατσαλάκωτος βγαίνεις και από το Tiguan. Ευκολοδήγητο, με άπλετους χώρους, σε συνδυασμό με τον τεράστιο χώρο αποσκευών (520 λίτρα έναντι 438 του Compass) είναι το τέλειο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η καμπίνα του είναι από το μέλλον. Διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφάλειας, ψυχαγωγίας, άνεσης και ενημέρωσης. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και εύκολα ρυθμιζόμενη προς όλες τις διευθύνσεις. Όλες οι ρυθμίσεις των συστημάτων γίνονται με ψηφιακά πλήκτρα και μέσω της κεντρικής οθόνης των οκτώ ιντσών. Από πλευράς εργονομίας, δεν είναι όλα τέλεια. Καθώς στρίβεις το τιμόνι, συχνά πατάς κατά λάθος κουμπιά, ενώ για ορισμένες εντολές πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Μικρό το κακό, ειδικά όταν κάθεσαι πίσω. Ο χώρος για τα γόνατα είναι άπλετος, σε κάνει να αισθάνεσαι σαν “πασάς στα Γιάννενα” που λέει και το ρητό. Επιπλέον, το σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών σου επιτρέπει να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία και τη ροή του αέρα ανεξάρτητα από τους μπροστινούς.

Αεραγωγούς για τις πίσω θέσεις διαθέτει και το Compass, δίχως δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισης της θερμοκρασίας. Ο χώρος για τα γόνατα είναι επίσης άπλετος, όπως και ο χώρος για το κεφάλι. Όπως και στο Tiguan, δύο ενήλικες θα ταξιδέψουν δίχως τον παραμικρό συμβιβασμό. Η θέση οδήγησης είναι εξίσου καλή, αν και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος δεν είναι εξίσου ακριβής με του Tiguan. Στο ταμπλό του Compass δεσπόζει η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών που αποκρίνεται με μικρή καθυστέρηση στις εντολές σου, έχει υψηλής ευκρίνειας ανάλυση (Full HD 1920×1200) και ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay (όπως και το Tiguan). Επιπλέον, υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για γρήγορη ρύθμιση της επιθυμητής θερμοκρασίας και ένα σύστημα infotainment που μπορείς να χειριστείς δίχως διδακτορικό. Τα πλαστικά είναι άκαμπτα μεν, με καλή ποιότητα συναρμογής (το Tiguan υπερέχει) όμως και ευχάριστα στην όψη.

ΘΑ ΜΑΣ ΛΕΙΨΟΥΝ

Υπό κανονικές συνθήκες, δηλαδή ακραία καιρικά φαινόμενα με χιόνια στο κέντρο της Αθήνας κάθε 4-5 χρόνια, το συμπέρασμα θα ήταν να προτιμήσει κανείς το Jeep Compass. Είναι εξίσου ικανό με το Tiguan ως οικογενειακό, ευρύχωρο και άνετο στο ταξίδι. Υπό τις κάθε άλλο παρά κανονικές συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια, η υψηλότερη (κατά περίπου 13.000 ευρώ με τον προαιρετικό εξοπλισμό) τιμή του Tiguan παύει να δείχνει τόσο υπερβολική, εφόσον εξασφαλίζει τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης, του αυτόματου κιβωτίου και του ισχυρότερου κινητήρα (μεταξύ άλλων). Στο μέλλον, τα diesel SUV με αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα (με λίγη προσοχή στο γκάζι) θα μας λείψουν. Οπότε, ας τα χαρούμε τώρα που μπορούμε.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο