ΔΟΚΙΜΕΣ

Hybrid Nissan Juke: Και ξανά προς τη δόξα τραβά!

hybrid-nissan-juke-kai-xana-pros-ti-doxa-trava-661429

Εκτός από το ιδιαίτερο στυλ, την ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, και τη ποιότητα κατασκευής made by Nissan, η 2η γενιά Juke στη καινούργια υβριδική εκδοχή της, προσμετρά πλέον στα θέλγητρα της και μία εξτρά δυναμική σε επίπεδο επιδόσεων - οικονομίας καυσίμου και όχι μόνον.

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού - Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Η προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας στα μηχανικά μέρη του δημοφιλούς crossover της Nissan, διευρύνει τη γκάμα των κινητήρων με τους οποίους διατίθεται (υπενθυμίζουμε μέχρι πρότινος προσφέρονταν αποκλειστικά με τον υπερτροφοδοτούμενο  κινητήρα DiG-T του ενός λίτρου).

Στη καινούργια υβριδική έκδοση του Juke υφίστανται λοιπόν, ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων (95 ίππων και 148 Nm ροπής) που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW (50 ίππων), έναν δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα υψηλής τάσης 15 kW που χρησιμεύει ως μίζα/γεννήτρια και μία υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh. Το υβριδικό σύνολο παρέχει δυνατότητα σειριακής και παράλληλης συνδυαστικής λειτουργίας, αποδίδοντας συνολικά 145 ίππους και 205Nm ροπής που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, που διαθέτει 4 σχέσεις (για κίνηση με το υβριδικό σύνολο) και δύο σχέσεις (για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση).

Σύμφωνα με την Nissan αποδίδει, υψηλότερη κατά 25% απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου κατά 20%. Ξεκινώντας από το τελευταίο στοιχείο, τη κατανάλωση καυσίμου δηλαδή, η  εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μπορεί να παραμείνει σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε ταχύτητες μέχρι τα 55χλμ./ώρα. Το σημαντικό στο σημείο αυτό είναι πως, σε αυτές τις συνθήκες κίνησης με χαμηλές ταχύτητες (π.χ. εντός πόλης) μπορεί να παραμείνει σε καθεστώς αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, καθώς ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται ανά τακτά διαστήματα κι αυτό για να φορτίσει τη μπαταρία (μέσω του δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια).

Στη λειτουργία του συστήματος, συνδράμει ασφαλώς και η δυνατότητα χρήσης του e-Pedal, που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας με το άφημα του πεντάλ του γκαζιού. Ενδεχομένως τα τεχνικής φύσης προλεχθέντα φαντάζουν κάπως περίπλοκα. Στη πράξη ωστόσο, ο χρήστης το μόνο που αντιλαμβάνεται είναι η μόνιμη σπιρτάδα στη μετακίνηση, εφάμιλλη των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Εκτός πόλης, όταν οι συνθήκες κίνησης το επιβάλλουν, λόγου χάρη σε φάση προσπέρασης, αρκεί ένα βύθισμα στο πεντάλ του γκαζιού οπότε βενζινοκινητήρας – ηλεκτροκινητήρας τίθενται σε παράλληλη λειτουργία και οι 145 ίπποι ολοκληρώνουν τη διαδικασία γρήγορα, επομένως με ασφάλεια. Ένα ακόμα πλεονέκτημα που διαπιστώσαμε στη πράξη είναι πως, η δύναμη διατηρείται αναλλοίωτη και στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ασφαλώς χάρη στην εμπλοκή του θερμικού κινητήρα (παράγωντας ωστόσο αρκετό θόρυβο).

Η δυναμική του μικτού συνόλου επαληθεύεται πλήρως, πρωτίστως σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου (μέση κατανάλωση δοκιμής 6,1 λίτρα/100χλμ.) και δευτερευόντως σε επίπεδο επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτ. αντί των 10,8 δευτ.). Την ίδια ώρα, οι εκπομπές ρύπων CO2 έχουν μειωθεί στα 114γρ./χλμ. (αντί των 137γρ./χλμ.) στοιχείο που απαλλάσσει το Juke Hybrid από τη καταβολή τελών κυκλοφορίας και του επιτρέπει ελεύθερη μετακίνηση στο Δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας. Πέραν αυτών καταγράφονται επιπλέον κάποιες διαφορές αισθητικού χαρακτήρα, που αποσκοπούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος.

Σ’ αυτές περιλαμβάνονται, το μικρότερο άνοιγμα της μάσκας, οι τροποποιήσεις στην εμπρόσθια και στη πίσω ποδιά για να βελτιωθεί η ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα και η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής πάνω από το τζάμι της πόρτας του πορτ μπαγκάζ. Περνώντας στο εσωτερικό οι μοναδικές αλλαγές αφορούν, στο πίνακα οργάνων όπου το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από το όργανο της ένδειξης για την ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στη κεντρική ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών του infotainment έχει προστεθεί η απεικόνιση για τη ροή ενέργειας από τους δύο κινητήρες. Επιπλέον η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας, αναπόφευκτα έχει μειωθεί κατά 68 λίτρα (354 αντί των 422 λίτρων της συμβατικής έκδοσης). Τέλος, η ποιότητα κατασκευής και υλικών, καθώς και η εργονομία πληρούν απόλυτα τα γνωστά υψηλά στάνταρντς της Nissan.

 

Τα πάχη του τα κάλλη του!

Τα έχει τα «παχάκια» του το υβριδικό Juke, καθώς η ζυγαριά έδειξε 1287 κιλά, τουτέστιν +100 κιλά σε σύγκριση με τη συμβατική έκδοση. Αυτό το δεδομένο, επέβαλε διαφορετικό στήσιμο στις αναρτήσεις - πιο σφιχτό για την ακρίβεια - χαρακτηριστικό ωστόσο που έχει βελτιστοποιήσει την οδική του συμπεριφορά, χωρίς να επιβαρύνει την άνεση.

Οδηγικά λοιπόν, επιδεικνύει ακόμη πιο ευχάριστη και ρυθμίσιμη οδική συμπεριφορά παρά και το συγκεκριμένο σοφιστικέ κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο κακά τα ψέματα είναι μεν θείο δώρο σε επίπεδο ευχρηστίας, από την άλλη όμως δεν προσφέρει καμία συμμετοχικότητα στα δρώμενα. Με τους τροχούς υπό γωνία, η σφιχτή ανάρτηση έχει ενισχύσει τα επίπεδα πλευρικής – ελκτικής πρόσφυσης, ενώ παράλληλα περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα, μία καταφανώς σπορτίφ συμπεριφορά που αναδεικνύεται ιδιαίτερα στις μεταφορές φορτίου (π.χ. στο στιγμιαίο άφημα του γκαζιού εντός στροφής) όπου η ουρά ανοίγει διασκεδαστικά τη τροχιά της, αντίδραση που ελέγχεται εύκολα ακόμα και από τον άπειρο, πριν καν ενεργοποιηθεί το διακριτικό ESP. Ανάλογα θετική εικόνα και στο ταξίδι, προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

 

Στο δια ταύτα,

το Juke Hybrid αποτελεί, μία πρόταση τίμια με βάση τα όσα υπόσχεται το τεχνολογικό του προφίλ, αφού η κατανάλωση καυσίμου σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης είναι αναμφίβολα χαμηλή. Και το σημαντικό εδώ είναι πως, ο στόχος επετεύχθη δίχως να επηρεαστούν αρνητικά, οι επιδόσεις και η οδική του συμπεριφορά. Το αντίτιμο σε χρήμα για όλα αυτά μεταφράζεται σε 31.900 ευρώ για τη βασική έκδοση N-Connecta (που ήταν και η έκδοση δοκιμής). Σε πρώτο χρόνο δεν το λες χαμηλό ωστόσο, ο πληρέστατος βασικός εξοπλισμός σε συνδυασμό με, τη σημαντική αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης και θα το επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά, την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, καθιστούν το υβριδικό πλέον Nissan Juke μία πρώτης τάξεως ολοκληρωμένη επιλογή στη κατηγορία του!

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο