TOP NEWS

KIA Stonic vs Volkswagen Taigo: Fine Tuning

kia-stonic-vs-volkswagen-taigo-fine-tuning-633170

Οι Κορεάτες (Stonic) κέρδισαν τους Γερμανούς (TCross) στην περσινή αναμέτρηση (ταξινομήσεις 2021). Η Volkswagen αντεπιτίθεται με όπλο την coupé σχεδίαση του Taigo και τις διαστάσεις του, αλλού όμως κρίνεται το παιχνίδι.

Του Νίκου Μαρινόπουλου - Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Σφαγή. Αυτή είναι η καταλληλότερη λέξη για να περιγράψει τη “μάχη” των κατασκευαστών για την επικράτηση στις πωλήσεις στην κατηγορία BSUV. Κάποτε, οι εταιρείες είχαν ένα μοντέλο για να τις εκπροσωπεί σε κάθε κατηγορία. Τα μοντέλα αυτά έγιναν δύο, όταν άρχισαν να κυκλοφορούν και οι coupé SUV ή τετράθυρες coupé εκδόσεις. Μελετώντας τις ταξινομήσεις του 2021, η Kia έχει δύο μοντέλα στην κατηγορία, το Stonic και το Soul. Το Stonic μάλιστα φιγουράρει στη δεύτερη θέση από πλευράς πωλήσεων στην κατηγορία, μία θέση επάνω από το Volkswagen TRoc. Η γερμανική εταιρεία είχε έναν ακόμα εκπρόσωπο στην κατηγορία, το Τ-Cross, στο πάτωμα του οποίου βασίζεται το άρτι αφιχθέν Taigo (περίπου 500 ευρώ ακριβότερο). Δηλαδή, στον αντίστοιχο πίνακα για το 2022, η VW θα έχει τρεις εκπροσώπους στην κατηγορία!

Γιατί τόση εμμονή; Για τους κατασκευαστές, λόγω των μεγάλων περιθωρίων κέρδους. Για εμάς τους καταναλωτές; Επειδή φλερτάρουν πολύ από πλευράς διαστάσεων με το να είναι τα ιδανικά αυτοκίνητα. Μικρά κι ευέλικτα για να πηγαίνεις κάθε μέρα στο γραφείο, με επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους για την “προίκα” του παιδιού τα Σαββατοκύριακα.

ΕΥΡΥΧΩΡΑ NOT

Μιας και ο λόγος στα παιδιά, ας ξεκινήσουμε από αυτά. Θα περάσουν υπέροχα και στα δύο αυτοκίνητα. Στο Taigo θα έχουν στη διάθεσή τους δύο θύρες USBC για να συνδέσουν τη συσκευή τους, ενώ στο Stonic μία παραδοσιακή θύρα USB. Όταν τα παιδιά περνούν καλά, είναι ευχάριστο το ταξίδι και για τους γονείς. Ωστόσο, οι πίσω θέσεις ενδείκνυνται για ενήλικες έως μετρίου αναστήματος. Ο χώρος για το κεφάλι είναι επαρκής, για τα γόνατα όμως είναι οριακός.

Σε χώρο αποσκευών, το κατά 13 εκατοστά μεγαλύτερο (4,27 έναντι 4,14 μέτρων) Taigo υπερέχει ξεκάθαρα. Μπορεί να χωρέσει 440 λίτρα αποσκευών, έναντι 352 λίτρων του Stonic. Επιπλέον, το Taigo διαθέτει τροχό ανάγκης κάτω από το δάπεδο, εκεί όπου βρίσκεται το ήπια υβριδικό σύστημα του Stonic. Ένα σύστημα που δεν καταφέρνει να κάνει τη διαφορά στην πράξη. Η Kia δηλώνει ότι η μέση κατανάλωση (μέτρηση WLTP) του ήπια υβριδικού Stonic 1.0T των 120 ίππων κυμαίνεται μεταξύ 5,1-5,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Εμείς μετρήσαμε 7,2 λίτρα, κινούμενοι κατά κανόνα με το πρόγραμμα οδήγησης Normal. Είναι το μεσαίο από τα τρία διαθέσιμα, τα άλλα δύο είναι το Εco και το Sport. Το Νormal είναι το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα στην πόλη. Το Eco παρακάνει ληθαργικές τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου, ενώ το Sport ήταν λες και έδινε υπερβολικές δόσεις καφεϊνης στο σύστημα. Το Τaigo 1.0 ΤSI των 110 ίππων, δεν διέθετε αντίστοιχη επιλογή προγραμμάτων οδήγησης. Η VW δηλώνει μέση κατανάλωση 5,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, πολύ κοντά στο σαφώς πιο οικολογικό σε προδιαγραφές Stonic. Εμείς καταναλώσαμε κατά μέσο όρο 7,5 λίτρα.

Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ

Αρκεί να καθίσεις μπροστά και κατά προτίμηση στη θέση του οδηγού. Ας δούμε πρώτα τι έχει να προσφέρει το νεότερο της παρέας, το Taigo. Η θέση οδήγησης είναι πολύ κοντά στο ιδανικό. Το κάθισμα ρυθμίζεται σε ύψος, είναι σωστά σχεδιασμένο και στηρίζει επαρκώς το σώμα, δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος και όπου κι αν κοιτάξεις, αντικρίζεις ποιοτικά υλικά με άψογη ποιότητα συναρμογής. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι εντυπωσιακός, με τρεις δυνατότητες ρύθμισης. Οι μεγάλοι και ευανάγνωστοι χαρακτήρες, σε συνδυασμό με την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας είναι τα μεγάλα ατού. Μεγαλύτερο μειονέκτημα, η μη δυνατότητα προβολής του ταχυμέτρου και του στροφομέτρου ταυτόχρονα. Η σύνδεση του κινητού με το infotainment είναι εύκολη, όπως και η πλοήγηση στα διάφορα μενού.

Το Stonic χάνει στο επίπεδο του εντυπωσιασμού, αλλά κερδίζει σε ουσία. Δεν διαθέτει ψηφιακά όργανα, αλλά μπορείς να δεις ταυτόχρονα το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, σε συνδυασμό με όσες ακόμα πληροφορίες χρειάζεσαι, στη μικρή ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται ανάμεσά τους. Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το μενού του infotainment δεν υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα.

Η θέση οδήγησης είναι ελαφρά πιο χαμηλή από του Taigo. Ρυθμίζεται επίσης σε ύψος, ενώ πολλαπλές είναι και οι ρυθμίσεις του τιμονιού. Άρα και σε αυτή την περίπτωση μπορείς εύκολα να βρεις τη θέση που σε βολεύει. Σε ποιότητα συναρμογής, το Stonic είναι ισάξιο του Τaigo. Ωστόσο, τα πλαστικά του δεν δείχνουν εξίσου ποιοτικά και η αφή δεν αλλάζει την αρχική σου εντύπωση. Σε πρακτικότητα και χώρους εναπόθεσης αντικειμένων, υπερέχει ελαφρά το Stonic, παρόλο που τα έξυπνα κινητά με τις τεράστιες οθόνες δύσκολα θα βρουν μια αρκετά μεγάλη θήκη για να χωρέσουν. Δεν πειράζει. Ας μείνουν στην τσέπη του μπουφάν. Οι δύο μονομάχοι διαθέτουν πληθώρα έξυπνων συστημάτων που διευκολύνουν τη διαβίωση στην καμπίνα και (φυσικά) ασύρματη σύνδεση, οπότε δεν χρειάζεσαι φυσική επαφή με το κινητό σου. Έχεις την οθόνη αφής του infotainment (8” και στα δύο) γι’ αυτό.

Η διαδικασία της εκκίνησης είναι η ίδια και στα δύο αυτοκίνητα, ελέω κιβωτίων διπλού συμπλέκτη. Το πόδι στο φρένο, γυρνάς το κλειδί και στο Stonic, όλα είναι γνώριμα. Ακούς τον κινητήρα που λειτουργεί, επιλέγεις τη θέση D στο κιβώτιο και το αφήνεις να τα κάνει όλα μόνο του. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, το πεντάλ των φρένων μαλακό και τα ηλεκτρονικά συστήματα κάποιες φορές σε βοηθούν, ενώ κάποιες άλλες σε τρομάζουν δίχως λόγο (κάτι που ισχύει και στο Taigo). Αισθητή διαφορά στις επιδόσεις σε σχέση με το Τaigo δε νιώθεις, παρά μόνο εάν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport. Εκεί που νιώθεις τη διαφορά, απρόσμενα (λόγω ισχυρότερου κινητήρα) , είναι στο γενικότερο επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα. Η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει σε κάτι το Stonic. Το Taigo είναι απίστευτα ήσυχο, χάρη στην άριστη συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου. Το τιμόνι του έχει ιδανικό βάρος για την πόλη, ούτε πολύ ελαφρύ ούτε όμως βαραίνει άσκοπα. Οι αλλαγές του κιβωτίου είναι ομαλές και τα κουμπιά για τις αλλαγές σχέσεων (πίσω από το τιμόνι) σε αρκετά βολικό σημείο. Είναι χρήσιμα στην πόλη, γιατί στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, κυρίως όταν θες να βγεις από ένα στενό “κόβοντας” την κυκλοφορία το κιβώτιο αργεί να πάρει απόφαση. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που προτιμήσαμε το πρόγραμμα Normal του Stonic, το οποίο δεν διαθέτει αντίστοιχα κουμπιά.

Για το χαρακτήρα των αυτοκινήτων, οι επιδόσεις τους είναι ικανοποιητικές. Δε νιώθεις την ανάγκη να πας σε κάποια ισχυρότερη έκδοση. Τη μεγάλη διαφορά στο δρόμο κάνει η ρύθμιση των αναρτήσεων. Στα χαρτιά, τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν διαφορές. Γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω και ελαστικά διαστάσεων 205/55/17. Η ανάρτηση του Stonic είναι πιο μαλακή, αλλά όχι εξίσου αποτελεσματική στην απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου και στον περιορισμό των κλίσεων. Δεν είναι στο επίπεδο των νεότερων μοντέλων της εταιρείας που μας έχουν εντυπωσιάσει. Το Taigo τα καταφέρνει πολύ καλύτερα. Έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης, παρόλο που εξακολουθείς να νιώθεις πολλές από τις ατέλειες του οδοστρώματος. Πρέπει επίσης ν’ αναφέρουμε την άψογη ρύθμιση των φρένων. Πολύ ομαλή η λειτουργία τους και αποτελεσματική η δύναμή τους.

Αυτές οι ρυθμίσεις είναι που στο τέλος της ημέρας σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα στο Taigo. Ναι, η διαφορά στην τιμή είναι σεβαστή, η επταετής εγγύηση του Stonic ασυναγώνιστη και τα πέντε έτη δωρεάν service καλοδεχούμενα. Αλλά η Kia έχει επενδύσει περισσότερο στη νέα γενιά των μοντέλων της, αυτά των μεγαλύτερων κατηγοριών. Κάτι εμφανές, όταν στο δρόμο του Stonic βρεθεί το Taigo.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο