ΔΟΚΙΜΕΣ

KIA EV6: Το μέλλον, τώρα

kia-ev6-to-mellon-tora-625853

Του Πάνου Ντάνου

Με το πρώτο της purpose-built και αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο, η Kia διαβαίνει τον Ρουβίκωνα του «τίμιου αυτοκινήτου».

Ο πρόλογος εμπεριέχει μια ανακρίβεια: η Kia διέβη τον Ρουβίκωνα της συγκαταβατικότητας του «τίμιου» εδώ και καιρό, με μοντέλα όπως to XCeed και το Stinger. Με το EV6, εγκαθίσταται την αντίπερα όχθη, στήνει το παραποτάμιο camp της δίπλα στη νεωτερικότητα και γκρεμίζει τη γέφυρα που τη συνέδεε με το «ναι μεν, αλλά».

Το νέο της μοντέλο επιστεγάζει μια δημιουργική περίοδο που κεφαλαιοποιείται εμπορικά και, με δεδομένες τις τεκτονικές αλλαγές που υφίσταται η αυτοκίνηση, της δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσει τη στρατηγική της από λευκό χαρτί. Ακριβώς όπως το EV6.

https://youtu.be/c_aOOAa-Q2k

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΤΙ;

Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας (και αυτές, δεν είναι οι γραμμές που θα σχολιάσουμε το βίαιο της μετάβασης στην μετά-θερμική εποχή) χτύπησε τις καμπάνες για την επανάσταση του design και απελευθέρωσε τους σχεδιαστές που τελούσαν υπό την ομηρία των -διάφορων- διατάξεων κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Μέχρι να συνηθίσουμε την εικόνα των αεροδυναμικών, προωθημένων σχημάτων και της πρακτικής των μπαταριών στο πάτωμα (και μάλιστα ως δομικό μέρος του πλαισίου), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι μια πραγματικότητα που μοιάζει εικονική, ενώ είναι μέρος της καθημερινότητας.

Το EV6 είναι ένα από αυτά τα θεάματα που κάνει «μπαμ», αλλά όχι μόνο ως «α, κοίτα ένα ηλεκτρικό». Ναι μεν εμπίπτει στον κανόνα που θέλει τα BEV να μοιάζουν παραδομένα στην αεροδυναμική αντίσταση με τον όγκο τους «παρασυρμένο» στο πίσω μέρος, αλλά ο αισθητικός πλουραλισμός, η ποικιλία των επιφανειών, οι αναλογίες των διαστάσεων και, κυρίως, οι ιδιοτυπίες του αμαξώματος, εξασφαλίζουν ότι θα παραμείνει στο επίκεντρο της προσοχής ακόμη και μετά τα «15 λεπτά» της δημοσιότητάς του.

Σχεδιασμένο επί τούτω ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το EV6 βασίζεται στην πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform. Πίσω από το αναπτυγμένο αρκτικόλεξο E-GMP, υπάρχει ένα purpose-built μοντέλο, ήτοι ένα αυτοκίνητο που δεν έχει θερμικό προηγούμενο και, φυσικά, δεν μπορεί να υποστηρίξει ανάλογες εκδόσεις. Με το EV6, η Kia παίρνει τη θέση της στο couloir του

αγώνα της ηλεκτροκίνησης και ετοιμάζεται να τρέξει μέχρι στόχο των 40% των «εξηλεκτρισμένων» (BEV, PHEV και ΗΕV) πωλήσεων επί του συνόλου, έως το 2030, όταν και φιλοδοξεί να είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, αλλά και να σπιντάρει μέχρι το κοντινό 2025, με έντεκα νέα BEV (μετά το EV6 θα ακολουθήσουν άλλα δέκα μοντέλα, εκ των οποίων τα εφτά θα βασίζονται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα που προορίζεται για αμαξώματα ελαφρώς μικρότερα, έως αρκετά μεγαλύτερα).

Στο χώρο των επιβατών η καλαισθησία περισσεύει και συνυπάρχει με την πρακτικότητα με τον «τρόπο της ηλεκτροκίνησης» που επαναδιατυπώνει σχεδιαστικά, ό,τι ξέραμε μέχρι πρότινος για τα εσωτερικά των αυτοκινήτων. Πέραν της γενικότητας όμως, ο μινιμαλισμός στο EV6 είναι άκοπος και όχι βεβιασμένος, σαν να υπήρχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού της Kia.

Το εξαιρετικό, καμπυλόγραμμο πάνελ περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη, σε ένα σύνολο που είναι αφιερωμένο στο οδηγό, μαζί με το υποβραχιόνιο, τις ποτηροθήκες, τη θήκη επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου και τα χειριστήρια που βρίσκονται σε αυτό που κάποτε ήταν το τούνελ της μετάδοσης. Το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων είναι γαλαντόμο σε χώρους, ενώ ο όγκος/μπόνους του εμπρός «πορτ μπαγκάζ», φτάνει τα 52 λίτρα (και περιορίζεται στα 20 λίτρα για τις τετρακίνητες εκδόσεις)

ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΛΟΙ ΕΜΙΣΗΣΑΝ, ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΟΥΔΕΙΣ

Έχουμε την πολυτέλεια να κρίνουμε την ηλεκτροκίνηση από το θρόνο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, συναρτήσει της αυτοκίνησης πολλών δεκαετιών, μια δυνατότητα που οι ύστεροι της επόμενης γενιάς δεν θα έχουν. Σιγά σιγά, όσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται, πληθύνονται και συγκροτούν κατηγορίες αμαξωμάτων, μοιραία η σύγκριση θα γίνει «ενδοηλεκτρική», μέχρι που δεν θα χρειάζεται καν να προσδιοριστεί. Σ’ αυτή τη φάση που βρισκόμαστε όμως, κάθε νεότευκτο ηλεκτρικό μοντέλο, τίθεται στο θερμικό μικροσκόπιο. Και πάντα βγαίνει κερδισμένο σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις. Ο καταιγιστικός ρυθμός της επιτάχυνσης των EV και η απόκριση σφεντόνας είναι το αντίδοτο στο φαρμάκι του βάρους και η απίθανη ενεργητική ασφάλεια των ρεπρίζ διασκεδάζει τα αποστειρωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά. Σχετικά με το τελευταίο όμως, η περίπτωση του EV6 χρειάζεται λίγα λόγια παραπάνω.

Οδηγικά λοιπόν, ναι, «καταλαβαίνεις» την αδράνεια και έχεις την αίσθηση της μπόλικης μάζας. Όμως, αντίθετα με πολλά μοντέλα του «segment», δεν υπάρχει τίποτα μπατάλικο και πλαδαρό, το 53:47 λάμπει διά της αναλογίας του στο δρόμο, στις στροφές το βάρος είναι πειθήνιο και κάνει ό,τι το διατάζεις, με ένα τιμόνι που τα πάει περίφημα και πρέπει να αντιπαρατεθεί με την ηλεκτρική πραγματικότητα και όχι με την υδραυλική ενδοξότητα.

Οι εκδόσεις είναι πολλές (κατά τα συνήθη της Kia), ζωή να ‘χουν: Οι διαθέσιμες μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 58 και 77,4 kWh και ισχύ έως 325 ίππους ενώ υπάρχουν δικίνητα (με κίνηση στους πίσω τροχούς) και τετρακίνητα μοντέλα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δικίνητη έκδοση με την «μεγάλη» μπαταρία, προκαλεί τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με την αυτονομία των 528 χιλιομέτρων (ασφαλώς κατά WLTP). Και αυτή, είναι και η πιο «ισορροπημένη» έκδοση, αν αναλογιστούμε την τιμή αγοράς (που εικάζουμε) και τους δύο και πλέον τόνους του αμαξώματος, που τα βρίσκουν σχετικά σκούρα με και την απόδοση των 229 ίππων. Το αντίστοιχο, τετρακίνητο μοντέλο, που με τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, αποδίδει 325 ίππους, έχει αυτονομία 510 χιλιομέτρων. Και, ασχέτως του WLTP, γνωρίζοντας την «ηθική» της Kia σχετικά με τις ανακοινωμένους αριθμούς, δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφιβάλουμε για τα νούμερα.

Το EV6 αναμένεται στη χώρα μας έως το τέλος του έτους (η έναρξη των πωλήσεων υπολογίζεται για τον Δεκέμβριο), αν και οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη. Όμως, πραγματικά κρατάμε την ανάσα μας για την έκδοση GT των 585 ίππων που θα παρουσιαστεί το 2022, με τα 3,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 260 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας που βγάζουν γλώσσα στην πολιτική ορθότητα της ηλεκτροκίνησης.

Θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της Kia.

Και, καμία έκπληξη, θα είναι ηλεκτρικό.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο