ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes A-Class 200 Sedan: Το καλό καλύτερο;

mercedes-a-class-200-sedan-to-kalo-kalytero-662850

Ανανέωση στα σημεία αλλά και επί της ουσίας για τη δημοφιλέστατη Mercedes A-Class, τη μικρότερη της εκλεκτής οικογένειας των άστρων, οπότε αναπόφευκτα προκύπτει το ερώτημα αν και κατά πόσο, το ήδη καλό έγινε καλύτερο. Έπονται οι απαντήσεις.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Από το 1997 όταν και πρωτοεμφανίστηκε στο προσκήνιο η Mercedes A-Class (υπενθυμίζουμε ένα από τα πρώτα μικρά και αρκετά ασυνήθιστα για τη εποχή του μοντέλο τύπου MPV) έως τις μέρες μας, συντελέστηκαν τεράστιες – στα όρια του κοσμογονικού – αλλαγές. Τόσο στην αυτοκίνηση, όσο και στην υπόσταση του ίδιου του Γερμανικού μοντέλου. Το μόνο στοιχείο που παρέμεινε ίδιο κι απαράλλαχτο ως είχε από εκείνη, τη πρώτη γενιά, είναι η ιδιότητα της πλέον προσιτής Mercedes (από οικονομικής άποψης μόνο και πάντα υπό το πρίσμα των υψηλών στάνταρντς της Γερμανικής εταιρείας).

Baby Mercedes!

Τύποις και σε σύγκριση με τις υπόλοιπες σειρές που περιλαμβάνονται στη γκάμα επιβατικών της Γερμανικής εταιρείας (β. C/ E/ S-Class), όντως η πρόσφατα ανανεωμένη A-Class είναι η μικρή. Έστω κι αν τα 4,55μ. μήκους της έκδοσης Sedan της δοκιμής μας, δεν συνάδουν με το χαρακτηρισμό «baby». Κάθε άλλο! Παρόλα αυτά και σε ότι αφορά στην είδηση αυτή καθ’ αυτή, την ανανέωση δηλαδή της σειράς V 177 (που υπενθυμίζουμε παρουσιάστηκε το 2018) η αλήθεια είναι πως, πρέπει να είσαι πολύ καλά διαβασμένος για να εντοπίσεις τις περιορισμένες αισθητικές αλλαγές που φέρει μαζί της. Έτσι λοιπόν το εμφατικό, κεκλιμένο προς τα εμπρός, καπό με τα δύο power domes και το «ρύγχος καρχαρία» εννοείται πως υφίστανται και συνδυάζονται με, νέα μάσκα που απέκτησε μοτίβο αστεριών, επανασχεδιασμένους επίπεδους εμπρός προβολείς τεχνολογίας LED, πίσω διαχύτη αέρα και τέλος, καινούργια πίσω φώτα ομοίως τεχνολογίας LED.

Αυτοί οι νεωτερισμοί τελικώς, διαμορφώνουν μία εικόνα δυναμική, χωρίς όμως να αγγίζει τα εξεζητημένα όρια της υπερβολής, ως είθισται εξάλλου. Εξίσου μετρημένες και οι επεμβάσεις που καταγράφονται στο καλόγουστο σαλόνι της. Οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων MBUX, η μία εμπρός από τον οδηγό και η δεύτερη στο μέσο του ταμπλό πάνω από τους εντυπωσιακούς φωτιζόμενους αεραγωγούς, πλαισιώνονται από, τη νέα επένδυση σε απομίμηση ανθρακονημάτων που διατρέχουν σε όλο το μήκος το ταμπλό και τα πλαϊνά εσωτερικά πάνελ των θυρών. Η συγκεκριμένη προσθήκη σε συνδυασμό με, τον απαλό ambient φωτισμό και την πανταχού παρούσα κορυφαία ποιότητα κατασκευής Mercedes, δημιουργούν μία ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα που αποπνέει έντονα αέρα πολυτέλειας, όλες τις ώρες της ημέρας!

Νέες προσθήκες καταγράφονται στον εξοπλισμό των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και στο λογισμικό της τελευταίας γενιάς του MBUX που πλέον προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας συνδυάζεται λοιπόν, με ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης ταυτόχρονα δε, η διαδικασία του παρκαρίσματος έχει απλουστευθεί χάρη στο πακέτο στάθμευσης επόμενης γενιάς που προσφέρει με τη βοήθεια κάμερας, προβολή 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες. Επίσης η οθόνη του MBUX εμπρός από τον οδηγό προσφέρει, τρία νέα στυλ προβολής (Classic, Sporty, Discreet) και επτά χρωματικούς συνδυασμούς. Την ίδια στιγμή, η κεντρική οθόνη προσφέρει, τις ίδιες ακριβώς λειτουργίες με τη προηγούμενη γενιά – πλοήγηση, τηλέφωνο, διαχείριση οχήματος, κλιματισμός – η επιλογή των οποίων γίνεται δια της αφής και μόνον, καθώς έχει αφαιρεθεί το ιδιαίτερα βολικό mouse pad του προκατόχου. Το τελευταίο χαρακτηριστικό ωστόσο, καθιστά δύσχρηστη τη περιήγηση στο μενού, ενώ για μία ακόμα φορά τα χειριστήρια αφής (που ελέγχουν ηχοσύστημα, cruise control, trip computer, προφίλ πίνακα οργάνων) στο πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι της, αποτελούν εκ νέου πηγή…γκρίνιας, καθώς για την ορθή χρήση τους απαιτούνται…κρινοδάχτυλα, όραση γερακιού και χειρουργικές κινήσεις! Τέλος υφίσταται η δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω Apple Carplay ή Android Auto Wireless, ενώ για ακόμη περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας έχει προστεθεί μία επιπλέον θύρα USB-C και παράλληλα, έχει αυξηθεί η ισχύς φόρτισης μέσω USB.

Υβριδική ναι, ήπια όχι

Μόλις περάσαμε στο «ζουμί» της ανανέωσης, το οποίο βεβαίως κρύβεται κάτω από το καπό της τετράθυρης Γερμανικής μπερλίνας. Αναφερόμαστε φυσικά στη προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας στα μηχανικά της μέρη, που την εισάγει με δόξα και τιμή στο κόσμο του εξηλεκτρισμού. Ο υφιστάμενος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.332 κ.εκ. συνεργάζεται πλέον με, ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48 Volt που υποστηρίζει γρήγορη εκκίνηση με μίζα-δυναμό (RSG) αποδίδοντας επιπλέον ισχύ 10 kW (14 ίππων) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής, είτε εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες, είτε στο ταξίδι με σταθερή μ.ω.τ., απενεργοποιεί το βενζινοκινητήρα συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου.

Κατά τα ειωθότα των συστημάτων του είδους, υποστηρίζει το θερμικό κινητήρα όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς (π.χ. στη διαδικασία προσπέρασης) και διαθέτει ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η συνολική ιπποδύναμη παρέμεινε ως είχε στους 163 ίππους, όμως η μέγιστη ροπή στρέψης αυξήθηκε στα 270 Nm (αντί των 250 Nm), που αρκούν για να επιταχύνουν την Α200 από στάση έως τα 100χλμ./ώρα σε 8,1 δευτ., όταν η ανώτατη τελική ταχύτητα της σταματά στα 230 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την απερχόμενη συμβατική έκδοση, η καινούργια υβριδική παρά την αυξημένη μέγιστη ροπή επιτυγχάνει ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις. Η εξήγηση γι’ αυτό, αποδίδεται στο επιπλέον βάρος των 65 κιλών του αμαξώματος λόγω της ύπαρξης των μπαταριών (1.450 κιλά αντί των 1.385). Σ’ αυτό το χαρακτηριστικό εξάλλου, μπορεί να αποδοθεί και η μέση κατανάλωση των 8,9 λίτρων/100 χλμ. της δοκιμής μας, η οποία με απόλυτα κριτήρια (σ.σ. και σε συνάρτηση με το γεγονός ότι δεν ήμασταν αρκετά εγκρατείς) κρίνεται ως απόλυτα λογική.

Από τη πολύ καλή θέση οδήγησης σε κερδίζουν σε πρώτο χρόνο, η ζωντάνια και η ελαστικότητα του υβριδικού συνόλου, η εξαιρετικά ομαλή απόδοση και απόκριση (τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία) του αυτόματου κιβωτίου DCT και βέβαια οι κορυφαίες, άνεση και ποιότητα κύλισης. Παρά την ύπαρξη του πολύ χαμηλού προφίλ των ελαστικών (225/40R19) στο αυτοκίνητο δοκιμής, η ανάρτηση (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους) απορροφά ανέλπιστα αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Εδώ έρχεται να προστεθεί η προσεγμένη ηχομόνωσης της καμπίνας, οπότε οι συνθήκες μετακίνησης είναι πιστές στην οικογενειακή παράδοση. Τουτέστιν αρχοντικές! Επιπλέον, στις στροφές δεν αναπτύσσει αυξημένες κλίσεις γεγονός που του επιτρέπει να στρίβει με ασφάλεια και πολύ καλή ισορροπία. Τέλος το τιμόνι της είναι ακριβές, ενώ στο ύψος των περιστάσεων στέκονται τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ απλοί δίσκοι πίσω).

Καλορίζικη!

41.299 ευρώ: αυτό είναι το ποσό που καταβάλλετε και παρκάρετε στο γκαράζ σας τη βασική έκδοση της τετράθυρης, ήπιας υβριδικής πλέον, Mercedes A-Class 200. Όπως βλέπετε από την παραπάνω πρόταση απουσιάζει – εσκεμμένα – ο δυνητικός χαρακτήρας, αφού είναι γνωστή η διαχρονική έλξη που ασκεί το τριάκτινο αστέρι στον υποψήφιο αγοραστή. Το μόνο που μπορούμε να προσθέσουμε ως επιστέγασμα είναι πως, η ανανεωμένη «μικρή» Merc είναι όντως μία περίπτωση όπου το καλό έγινε καλύτερο και επί του πρακτέου!

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes A-Class 200 Sedan MHEV 7G-DCT

Κινητήρας

4κύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.332 κ.εκ.

Ηλεκτροκινητήρας

Μέγιστη ισχύς 10kWh (14 ίπποι)

Συνδυαστική ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 163 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 270Nm/ 2.000-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8.1 δλ.

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 8,9 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 132 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

43 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.558 Χ 1.796 Χ 1.429

Μεταξόνιο 2.729 χιλ.

Βάρος 1.450 κιλά

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 41.299 ευρώ

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο