VIDEOS

Peugeot 408: Μεταξύ 308 και 3008

peugeot-408-metaxy-308-kai-3008-662539

Πιο χαμηλό από ένα SUV, αλλά πιο ψηλό από ένα sedan. Το νέο γαλλικό fastback διακρίνεται περισσότερο για την εξαιρετική άνεση που προσφέρει στην ευρύχωρη καμπίνα του, παρά για την coupé διαμόρφωση του πίσω μέρους. Ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο που αισθάνεται υπέροχα και σε δρόμο με στροφές

Tου Marco Rocca, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

«Ακόμη ένα coupé SUV», θα πείτε. Τι πρωτότυπο. Όμως δεν θα έχετε δίκιο, διότι το νέο 408 δεν αντικαθιστά κάποιο υφιστάμενο μοντέλο, αλλά δημιουργεί μία νέα κατηγορία στη γκάμα της Peugeot. Το ύψος του, για παράδειγμα, είναι ανάλογο του 308, μόλις τρία εκατοστά ψηλότερο για την ακρίβεια. Όμως με μήκος 4,70 μέτρα, τοποθετείται ακριβώς κάτω από τη ναυαρχίδα 508. Στην ουσία είναι ένα μοντέλο κατηγορίας D, παρότι οι άνθρωποι της Peugeot δε συμφωνούν μ’ αυτό, μιας και το θεωρούν αυτοκίνητο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας. Οπότε τι είναι τελικά το 408; Σαφώς μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε αγγλοσαξωνικά ως fastback. Αυτό διότι συνδυάζει τέσσερις πόρτες με coupé ουρά, η οποία καταλήγει σε μία μεγάλη πόρτα που σφραγίζει έναν χώρο αποσκευών ενσωματωμένο στον όγκο της καμπίνας.

Προσέξτε τις ιδιαιτερότητες της εξωτερικής σχεδίασης. Ο πίσω προφυλακτήρας τέμνει προκλητικά το φτερό και είναι άβαφος στο κάτω τμήμα του, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μεγάλη. 19 εκατοστά, συγκεκριμένα. Όλα αυτά είναι στοιχεία SUV, όπως και οι μεγάλοι τροχοί που φτάνουν τις 20 ίντσες. Όμως πίσω από το τιμόνι δεν αισθάνεσαι ότι κάθεσαι ψηλά, μπορούμε να πούμε ότι είναι σα να οδηγείς κάτι ανάμεσα σε 308 και 3008. Βολεύεσαι αμέσως σε ένα άνετο κάθισμα με το μικρό τιμόνι –σήμα κατατεθέν όλων των Peugeot πλέον– χαμηλά και εποπτεύεις τα ψηφιακά όργανα πάνω από τη στεφάνη. Το 408 απευθύνεται λοιπόν σε όποιον του αρέσουν πρωτότυπα σχήματα και ιδέες, χωρίς αυτό να αποβαίνει σε βάρος των εσωτερικών χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Και σε ανθρώπους που δεν τους απασχολεί η τετρακίνηση επίσης. Είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο στις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του, από τις οποίες η μία είναι επαναφορτιζόμενη υβριδική και την αναλύουμε στις επόμενες σελίδες.

Ας επιστρέψουμε όμως στην καμπίνα. Σχεδιαστικά δε διαφέρει από του 308, οπότε δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι. Να θυμίσουμε μόνο ότι η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι στα γνώριμα, πολύ υψηλά επίπεδα. Το ίδιο ισχύει και για την ψηφιακή οθόνη των οργάνων με τα τρισδιάστατα γραφικά και την κεντρική οθόνη, η οποία είναι εύκολη στο χειρισμό χάρη στα έξυπνα μενού. Τη μεγάλη διαφορά στο 408 την κάνει ο χώρος αποσκευών. Μέχρι να έχουμε τις μετρήσεις του κέντρου δοκιμών του Quattroruote, να σημειώσουμε ότι η επίσημη χωρητικότητα είναι 536 λίτρα για την έκδοση βενζίνης. Αντίστοιχα, 471 λίτρα για την plug-in υβριδική λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο φόρτωσης. Η πρώτη τιμή δεν απέχει από του 3008, με τη διαφορά ότι το 408 έχει καλύτερο χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 25 εκατοστά μήκος του αμαξώματος.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΓΙΑ 60 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

Στην πρώτη μας αυτή επαφή με το 408 στην Ισπανία, η μόνη διαθέσιμη έκδοση ήταν η κορυφαία, η επαναφορτιζόμενη υβριδική δηλαδή με 225 ίππους συνολικά και μπαταρία 12,4 kWh. Σύμφωνα με την Peugeot, η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει περίπου τα εξήντα χιλιόμετρα.

Πρακτικά, στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη το 408 μεταμορφώνεται σε αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, εφόσον το φορτίζετε επιμελώς. Όμως, εδώ δεν μιλάμε για ένα citycar, αλλά για ένα αυτοκίνητο προορισμένο για ταξίδι. Ένα προσιτό GT μεσαίων διαστάσεων, παρότι δε διατίθεται με έναν diesel κινητήρα που θα περιόριζε ακόμη περισσότερο την κατανάλωση. Η άνεση είναι υπεράνω κριτικής. Ακόμη και πάνω από το όριο των 130 χλμ./ώρα, οι επιβάτες μπορούν να συζητούν χαμηλόφωνα σε ένα φιλόξενο περιβάλλον. Τα καθίσματα είναι άνετα, αναπαυτικά και κατά παραγγελία τα μπροστινά διατίθενται με λειτουργία μασάζ. Το κινητήριο σύνολο συνεργάζεται αρμονικά με τη μετάδοση, ενώ η ανάρτηση είναι εξαιρετική σε «κατσαρό» οδόστρωμα. Το αποτέλεσμα είναι το γαλλικό fastback να καταπίνει αγόγγυστα εκατοντάδες χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να νιώθει όμως και σαν ψάρι έξω από το νερό σε ορεινό δρόμο με στροφές. Το αντίθετο μάλιστα.

Έχοντας πιο χαμηλό κέντρο βάρους από ένα μέσο Sport Utility, το Peugeot 408 παίρνει μικρότερες κλίσεις στις στροφές και αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση. Σαφώς και δεν πρόκειται για μία κατ’ εξοχήν μηχανή οδήγησης, όμως με το μικρό του τιμόνι στα χέρια δεν αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα πλαδαρό οικογενειακό, αλλά ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αυτοκίνητο. Από την πλευρά του το κινητήριο σύνολο συνεισφέρει στην οδηγική απόλαυση με την αρμονική λειτουργία του. Το οκτατάχυτο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής αποδεικνύεται μάλιστα γρήγορο και ακριβές όταν το χειρίζεσαι σαν ημιαυτόματο από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Το υβριδικό σύνολο που συνδέεται με την πρίζα δείχνει τα δόντια του όταν του ζητήσεις τα μέγιστα, όπως φαίνεται και από την τιμή των 7,8 δευτερολέπτων στο κλασικό 0-100. Το 408 είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο σε τιμές που ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ για το 1.2 Pure Tech 130, από 46.900 για το Hybrid 180 και από 52.000 για το Hybrid 225 στην πλούσια έκδοση Allure Plus.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Τιμές κατασκευαστή)

DS7 HYBRID 225 e-EAT8

Κινητήρας

  • Εμπρός σε εγκάρσια διάταξη, βενζίνης
  • 4κύλινδρος σε σειρά
  • Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.
  • Μέγιστη ισχύς 180 PS/6.000 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή 250 Nm/1.750 σ.α.λ.

Υβριδικό σύστημα

  • Παράλληλης διάταξης
  • Μέγιστη ισχύς 110 PS
  • Μέγιστη ροπή 320 Nm

Απόδοση συστήματος

  • Συνολική ισχύς 225 PS

Μπαταρία

  • Ιόντων λιθίου
  • Ενεργειακή χωρητικότητα 12,4 kWh

Μετάδοση

  • Κίνηση εμπρός
  • Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

  • Μέγιστη ταχύτητα 233 χλμ./ώρα
  • 0-100 σε 7,8”
  • Κατανάλωση 1,3 λίτρα/100 χλμ.
  • Εκπομπές CO2 30 γρ./χλμ.

Διαστάσεις και βάρος

  • Μεταξόνιο 2.780 χιλ.
  • Μήκος 4.690 χιλ.
  • Πλάτος 1.840 χιλ.
  • Ύψος 1.470 χιλ.
  • Βάρος 1.706 κιλά

Τιμή

  • από € 52.000

TECNICA – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΔΥΟ ΠΗΓΕΣ ΙΣΧΥΟΣ, ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Το νέο Peugeot 408 βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της αρχιτεκτονικής EMP2, η οποία σχεδιάστηκε για να φιλοξενεί και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα. Πέρα από τον τρικύλινδρο 1.2 βενζινοκινητήρα των 130 ίππων, η Peugeot διαθέτει και ένα υβριδικό plug-in σύνολο σε δύο εκδοχές ισχύος, με 180 και 225 ίππους. Και οι δύο επαναφορτιζόμενες εκδόσεις χρησιμοποιούν τον ίδιο τετρακύλινδρο 1.6 turbo βενζινοκινητήρα και ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται με ρεύμα από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh. Στη θεωρία, το σύστημα εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων. Όσο για τις επιδόσεις των δύο plug-in υβριδικών 408, είναι παραπλήσιες, με διαφορά μόλις 0,3” στην επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα (7,8” και 8,1”). Ο ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος δέχεται ισχύ μέχρι 3,7 kW. Κατά παραγγελία είναι διαθέσιμος φορτιστής διπλάσιας ισχύος (7,4 kW), ο οποίος φορτίζει την μπαταρία σε δύο μόλις ώρες, αντί για τέσσερις ώρες που απαιτούνται με 16 Ampère ή επτά με 8 A.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο