ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 308 vs Volkswagen Golf: Η μάχη των 3κύλινδρων κινητήρων

peugeot-308-vs-volkswagen-golf-i-machi-ton-3kylindron-kinitiron-636095

Το νεότευκτο 308 συναντά το Golf. Η φρέσκια γαλλική πρόταση με premium στοιχεία κατασκευής αντιπαρατίθεται με το μοντέλο που επί σειρά ετών αποτελεί το μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchback. Η επικράτηση του ενός έναντι του άλλου δεν είναι τόσο προφανής, όσο τουλάχιστον θα ήθελαν να πιστεύουν κάποιοι

Του Γιάννη Πετρόχειλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που η κατηγορία C, τα αυτοκίνητα δηλαδή που έχουν οικογενειακό χαρακτήρα σε παραδοσιακό hatchback σχεδιασμό (αμάξωμα 2 όγκων), κυριαρχούσαν στις αγορές της Ευρώπης αλλά και εγχωρίως. Μοντέλα όπως το VW Golf, το Peugeot 308, Opel Astra, το Ford Focus και πολλά ακόμα μεσουρανούσαν και ήταν ανάμεσα στις πρώτες επιλογές εκείνων που ήθελαν ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να τα κάνει όλα ή σχεδόν όλα με όμορφο και προσιτό τρόπο. Οι καιροί όμως άλλαξαν και η επέλαση των SUV – και κυρίως των C-SUV – που κατέκλυσαν την αγορά, έβαλαν φρένο στις πωλήσεις της παραδοσιακής κατηγορίας C. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι οι εταιρείες σταμάτησαν να ασχολούνται με τα συγκεκριμένα μοντέλα. Το αντίθετο μάλιστα, αρκετοί κατασκευαστές συνέχισαν να πιέζουν δυνατά ανεβάζοντας τον πήχη σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς δεν έχουν σταματήσει να θεωρούν τα μικρομεσαία hatchback μοντέλα ως σημαντικά για την αγορά. Απόδειξη αυτού αποτελεί το νέο Peugeot 308 που κυκλοφόρησε πριν από περίπου δύο μήνες και ουσιαστικά αναθέρμανε τον ανταγωνισμό σε αυτή την κατηγορία.

Δεδομένης της συγκυρίας, πήραμε ένα Peugeot 308 και το συγκρίναμε με το καταξιωμένο VW Golf το οποίο διανύει την 8η γενιά του. Το δημοφιλές γερμανικό μοντέλο μπορεί να βρίσκεται στην αγορά περισσότερο από δύο χρόνια ωστόσο η εταιρεία φρόντισε να το φρεσκάρει κυρίως στον τομέα της ψυχαγωγίας και της τεχνολογίας προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστικό τεχνολογικά, με μοντέλα που κυκλοφόρησαν μεταγενέστερα από αυτό.

Η πρώτη εικόνα

Η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των αγοραστών. Τα πράγματα εδώ είναι μάλλον ξεκάθαρα καθώς το Peugeot είναι απλά σε άλλο επίπεδο όσον αφορά τον σχεδιασμό του. Οι Γάλλοι έχουν βάλει όλη τους την τέχνη προκειμένου να δώσουν στο κοινό ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά συνολικά της αυτοκίνησης. Από τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα εμπρός, την μεγάλη μάσκα με τις ιδιαίτερες γρίλιες, τη γραμμή που δημιουργείται από τα πλαϊνά φτερά και διατρέχει το αυτοκίνητο μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα, το 308 ξεχωρίζει χωρίς να προσπαθήσει ιδιαίτερα. Συνολικά το αυτοκίνητο εκπέμπει έναν πολύ καλά προσεγμένο συνδυασμό πολυτέλειας και σπορ αισθητικής.

Το Golf από την άλλη, παραμένει μια κλασική αξία στην κατηγορία. Το δυνατό σημείο στην σχεδίαση του Golf είναι η διαχρονικότητά του η οποία άλλωστε συντηρεί και μία συγκεκριμένη ταυτότητα που έχει εδραιώσει όλα αυτά τα χρόνια. Η πρόταση της VW γέρνει περισσότερο προς την πρακτικότητα και λιγότερο προς τον εντυπωσιασμό κάτι που αντιλαμβάνεσαι αμέσως όταν βάλεις τα δύο μοντέλα δίπλα-δίπλα.

Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων η εικόνα παραμένει ίδια, με το Peugeot να συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τις λύσεις που έχουν επιλέξει οι Γάλλοι. Εκτός από τις οθόνες πληροφοριών και infotainment (10 ιντσών) οι λεπτομέρειες του 308 είναι μοναδικές και το φινίρισμα πολύ καλό με υψηλού επιπέδου υλικά όπως ύφασμα στο ταμπλό. Από την άλλη, το Golf είναι πολύ ευχάριστο στο εσωτερικό του έχοντας και αυτό ψηφιακή οθόνη πληροφοριών και infotainment (10 ιντσών) με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone. Σαν αισθητική, το 308 υπερέχει και στο εσωτερικό, ωστόσο το Golf παίρνει το αίμα του πίσω στην ευρυχωρία. Το γερμανικό μοντέλο σου δίνει την αίσθηση ότι είναι μεγαλύτερο εσωτερικά, κάτι που είναι ευπρόσδεκτο τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.

Οι χώροι αποθήκευσης στα δύο μοντέλα είναι αρκετά μεγάλοι με το Peugeot να έχει 412 λίτρα ωφέλιμου χώρου στο πορτμπαγκάζ και το VW να έχει 381 λίτρα, αντίστοιχα. Παρά το μικρότερο χώρο αποσκευών το Golf είναι πιο πρακτικό κυρίως χάρη στη μεγαλύτερη πόρτα του πορτμπαγκάζ η οποία ανοίγει περισσότερο και έχει καλύτερη προσβασιμότητα σε σχέση με το 308. Στο κομμάτι του infotainment και τα δύο μοντέλα έχουν τελευταίας τεχνολογίας συστήματα με το Peugeot να είναι ελαφρώς πιο εύχρηστο σε σχέση με εκείνο του Golf. Ο όγκος των πληροφοριών, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα γραφικά στα δύο μοντέλα θα καλύψουν τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού αγοραστή.

Στον τομέα του κινητήρα τα δύο μοντέλα του συγκριτικού ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Από τη μία, το Peugeot είναι εξοπλισμένο με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων PureTech ο οποίος με τη βοήθεια Turbo αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα της Peugeot είναι η ροπάτη και γραμμική λειτουργία του, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Το σύνολο επιταχύνει πολύ ζωηρά από τις χαμηλές στροφές και συνεχίζει να παρέχει ισχύ μέχρι τις υψηλές στροφές χωρίς να υπάρχει καμία υστέρηση στην καμπύλη απόδοσης. Δίνει μια σπορ χροιά στο αυτοκίνητο, κάτι που ενισχύεται και με το ακριβέστατο στις αλλαγές και γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην περίπτωση του Golf έχουμε επίσης έναν 3κύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου, με την κωδική ονομασία eTSI ο οποίος χρησιμοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία (Mild Hybrid). Η απόδοσή του βρίσκεται στους 110 ίππους με ροπή 200Nm ροπής ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει στα 202 χλμ./ώρα. Το μηχανικό σύνολο του Golf είναι εξαιρετικό, πολύ οικονομικό και τεχνολογικά προηγμένο. Διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας για οικονομία στο καύσιμο και μείωση στις εκπομπές ρύπων, ενώ ο μικρός επικουρικός ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να απενεργοποιηθεί για μικρό διάστημα όταν το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς αντίσταση ενώ συνάμα βοηθάει και στις εκκινήσεις. Στον τομέα της κατανάλωσης, η πρόταση της Peugeot παρουσιάζει 8,1 λίτρα/100 χλμ ενώ εκείνη της VW προσδιορίζεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ.

Διαφορετικές σχολές οδήγησης

Σε ότι αφορά στο στήσιμο των αυτοκινήτων στο δρόμο οι δύο προτάσεις ακολουθούν τη δική τους φιλοσοφία. Η γαλλική πλευρά έχει να επιδείξει ένα άμεσο τιμόνι το οποίο προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στην οδήγηση, είτε κινείσαι γρήγορα, είτε κινείσαι σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Το 308 θυμίζει τα παλιά καλά Peugeot με τρομερή αίσθηση από το εμπρός μέρος, πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ακλόνητο το πίσω μέρος. Είναι πολύ διασκεδαστικό όταν θελήσεις να κινηθείς σβέλτα, αλλά έχει έναν μαγικό τρόπο να είναι ευχάριστο ακόμα και όταν ακολουθείς τις καθημερινές σου διαδρομές στην πόλη. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και ακινητοποιούν ακαριαία το αυτοκίνητο, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες τους λείπει λίγη προοδευτικότητα για να είναι πιο ομαλές οι μικρές μανούβρες.

Το Golf από την άλλη, έχει καλή ποιότητα κύλισης με έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια. Το τιμόνι είναι ακριβές και ανά πάσα στιγμή γνωρίζεις τι συμβαίνει κάτω από τις ρόδες σου, ενώ έχει περισσότερη προοδευτικότητα από το 308 στην είσοδο των στροφών, στο άνοιγμα του γκαζιού αλλά και στα φρένα. Είναι στιβαρό στις υψηλές ταχύτητες και ταξιδεύεις εύκολα και με ασφάλεια για πολλά χιλιόμετρα, παρότι φτάνει περισσότερος θόρυβος στην καμπίνα σε σχέση με το 308. Δεν έχει επίσης την αμεσότητα και την σπορ αίσθηση του 308, ωστόσο είναι σταθερό, προοδευτικό και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό με την ουδέτερη συμπεριφορά του.

Η σύγκριση δύο εξαιρετικών αυτοκινήτων πάντα καταλήγει σε κυνήγι λεπτομερειών. Εδώ ωστόσο έχουμε να κάνουμε με διαφορετικές φιλοσοφίες και στόχους με τους Γάλλους να έχουν επικεντρωθεί στην αξεπέραστη αισθητική τους και τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά, ενώ από την πλευρά τους οι Γερμανοί επιμένουν στην πιο στιβαρή προσέγγιση και την προηγμένη τεχνολογία. Όσο για τις τιμές των δύο αυτοκινήτων το Peugeot 308 στην έκδοση Allure που είχαμε στη διάθεσή μας κοστίζει 26.500€, ενώ το Volkswagen Golf στην έκδοση Life που θέσαμε στην συγκριτική μας αντιπαράθεση κοστίζει 24.300€.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο