Όποτε ψάχνω στο διαδίκτυο τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων για οδήγηση σε πίστα, πάντοτε η πιο προσιτή επιλογή είναι το Swift Sport, ένα supermini από τη Suzuki. Επειδή δεν το έχω οδηγήσει, είχα πάντα την απορία, τι δουλειά έχει στις αναζητήσεις μου;
Το Suzuki Swift Sport έχει μια χαρακτηριστική compact σιλουέτα που γίνεται στενότερη από τις πόρτες και πάνω, με μία στρογγυλεμένη εμφάνιση και μοντέρνο σχεδιασμό στα φώτα, που ενσωματώνουν μια LED λωρίδα στο κάτω μέρος τους. Καθώς πρόκειται για την έκδοση Sport, έχουμε μερικές πιο δυναμικές λεπτομέρειες, όπως ο αποκλειστικός προφυλακτήρας, με τη μάσκα που τοποθετείται πιο βαθιά από το απλό Swift, η οποία μάλιστα έχει το πάνελ με τους αισθητήρες υποβοήθησης σε ένα πιο διακριτικό σημείο. Το πλαστικό του κρατάει τη πινακίδα έχει το look ανθρακονήματος, ενώ το χείλος στο κάτω μέρος, το κάνει δείχνει πιο επιθετικό.
Ενώ η εισαγωγική έκδοση έχει 16άρες , το Sport διαθέτει ζάντες 17 ιντσών και είναι 1,5 εκατοστό χαμηλότερο, ενώ διαθέτει και μια μοναδική ποδιά στο κάτω μέρος. Μου αρέσει το κρυμμένο χερούλι για τις πίσω πόρτες αλλά και η κυματιστή γραμμή του αμαξώματος. Όπως και σε όλη τη γκάμα, είναι διαθέσιμο με 7 διαφορετικά χρώματα και τρεις επιλογές με μαύρη οροφή, αλλά το συγκεκριμένο “Champion Yellow” μου αρέσει πολύ και τραβά τα βλέμματα στο δρόμο. Στο πίσω μέρος και μαζί με το όνομα του μοντέλου έχουμε το κλασσικό πλέον λογότυπο Sport, και λίγο παρακάτω, για πρώτη φορά, το έμβλημα Hybrid, που είναι λίγο …παραπλανητικό, καθώς πρόκειται για ένα ήπια υβριδικό μοντέλο που δεν μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 265 λίτρων, ένα σχετικά μικρό νούμερο, ακόμη και για τη κατηγορία.
Λακωνικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό του, η Suzuki έδωσε σημασία στα πράγματα που αγγίζει συχνότερα ο οδηγός και έτσι έχουμε ωραίες δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο, αλλά όλο το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και οι πόρτες έχουν σκληρά πλαστικά με φθηνή αίσθηση. Επίσης, το σύστημα infotainment είναι φτωχό, με ελάχιστες επιλογές και μέτρια απόκριση. Τουλάχιστον υποστηρίζει Αpple carplay και android auto, αλλά μόνο μέσω καλωδίου και όχι ασύρματα.
Βέβαια, δεν μπορώ να παραπονεθώ για τις ανέσεις που προσφέρει: έχουμε ένα τιμόνι πολλαπλών χρήσεων με κουμπιά ακόμη και για το τηλέφωνο ή το σύστημα διατήρησης λωρίδας, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό και cruise control. Άρα δεν του λείπει τίποτα, απλώς η εκτέλεση έχει γίνει με βασικό παράγοντα τη μείωση του κόστους. Τα αποκλειστικά καθίσματα της έκδοσης με το λογότυπο sport του είναι αρκετά σκληρά, τονίζοντας μεν το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά αφαιρώντας αρκετή από την άνεση. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει επίσης κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό και γύρω από το λεβιέ των ταχυτήτων.
Οδηγική απόλαυση
Το χαμηλό βάρος των 1.025 κιλών πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες του μικρού Swift, δίνοντας του μια πολύ πιο γρήγορη αίσθηση από ότι περιμένεις. Τα απλά του φρένα καταφέρνουν να το σταματούν άμεσα, στρίβει εντυπωσιακά ακόμη και με τα μικρά του λάστιχα και πιο σημαντικά, οι 129 ίπποι και τα 235ΝΜ ροπής του το κάνουν ταχύτατο. Με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα των 14 ίππων, νιώθεις ότι έχεις πολλή ροπή από χαμηλά στο στροφόμετρο και καταφέρνει να σε βυθίσει λίγο στο κάθισμα όταν γκαζώνεις. Σύμφωνα με τη Suzuki, χρειάζεται 9.1 δευτερόλεπτα για το 0-100, που δεν είναι ένα καλό νούμερο, αλλά σε αυτή τη περίπτωση, αυτό δεν δείχνει αδυναμία του συστήματος κίνησης, αλλά ένα διαφορετικά ρυθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα με την υπόλοιπη γκάμα του Swift, στο Σπορτ έχει 6 ταχύτητες και μάλιστα οι διαδρομές του λεβιέ είναι 10% πιο σύντομες, για βελτιωμένη αίσθηση στις αλλαγές. Το σύστημα των αναρτήσεων είναι σχετικά σκληρό και του χαρίζει έναν ζωηρό χαρακτήρα όταν οδηγείς δυναμικά, αλλά ταυτόχρονα, συγχωρεί μικρά οδηγικά λάθη, έχοντας σχεδόν εξαφανίσει την υποστροφή.
Οι δυναμικές επιδόσεις και η sport αίσθηση απαιτούν συμβιβασμούς στο κομμάτι της άνεσης και της καθημερινής χρήσης, καθώς δεν έχουμε πολύ ηχομονωτικό υλικό για να μη βαρύνει και γενικά, είναι σαν να οδηγείς ένα αυτοκίνητο, κολλημένο στο πρόγραμμα οδήγησης Sport. Το ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης βέβαια έχει καλή οικονομία καυσίμου, με το μετρητή της κατανάλωσης να δείχνει 7 λίτρα ανά 100 χλμ.
Τώρα καταλαβαίνω γιατί όποτε ψάχνω ενοικιάσεις αυτοκινήτων για track-day, to Suzuki Swift Sport είναι πάντοτε η πρώτη και πιο προσιτή πρόταση. Ειλικρινά, χαίρεσαι να το οδηγείς.