EDITOR'S PICK

Toyota Yaris Cross vs Suzuki Vitara: Από την θεωρία στην πράξη

toyota-yaris-cross-vs-suzuki-vitara-apo-tin-theoria-stin-praxi-638594

Δύο μοντέλα με πολύ διαφορετικό παρελθόν, πλέον αποτελούν τις βασικές επιλογές όσων χρειάζονται ένα μικρό, άνετο, τετρακίνητο SUV με υβριδική τεχνολογία για καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Το Vitara, παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1988 και γρήγορα έγινε μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για του λάτρεις του off-road. Στις επόμενες γενιές του, οι διαστάσεις του αυξήθηκαν αρκετά, χαρίζοντας του το όνομα «Grand Vitara». Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, η Suzuki ανανέωσε αισθητικά την τέταρτη γενιά του μοντέλου, η οποία είναι σημαντικά μικρότερη σε σχέση με τα παλαιότερα Vitara, με αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση του μοντέλου ως μικρό SUV, δηλαδή μία κατηγορία «κάτω» από εκεί που το είχαμε συνηθίσει.

H Toyota από την άλλη, ακόμη και με την εμπορική επιτυχία του -μεγαλύτερου- C-HR, δεν είχε επιχειρήσει να τοποθετηθεί στην μικρότερη -αλλά άκρως ανταγωνιστική- κατηγορία των μικρών SUV, μέχρι που -πρόσφατα- πήρε την απόφαση να δημιουργήσει ένα crossover βασισμένο στο πιο επιτυχημένο της μοντέλο, το Yaris. Μάλιστα, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η Toyota δεν έδωσε ένα νέο όνομα στο μοντέλο της, επιλέγοντας να «φωνάξει» ότι αυτό βασίζεται στο supermini της, με το νέο Yaris Cross. Μάλιστα, οι Ιάπωνες δείχνουν να … γλυκάθηκαν με την επιτυχία της συγκεκριμένης προσέγγισης, καθώς πριν από μερικές εβδομάδες αποκάλυψαν το Aygo X, μία υψωμένη έκδοση του μικρότερου μοντέλου που διαθέτει.

Ο παλιός είναι αλλιώς…

Με κάθε νέα γενιά, ο σχεδιασμός του Vitara καταφέρνει να είναι επίκαιρος, αλλά ποτέ εκκεντρικός. Καθώς πρόκειται για ένα «Global Car», δηλαδή πωλείται σε όλο τον κόσμο, η Suzuki επιλέγει έναν πιο συντηρητικό σχεδιασμό, διατηρώντας όμως ένα μοντέρνο προφίλ, ανανεώνοντας τακτικά την εμφάνιση του μοντέλου της. Το facelift της τέταρτης γενιάς χάρισε στο θρυλικό SUV LED φωτιστικά σώματα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, αλλά και τη νέα γενιά ήπιων υβριδικών κινητήρων της Ιαπωνικής εταιρείας, βελτιώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, οι αμέτρητες δυνατότητες παραμετροποίησης, με 11 διαφορετικές επιλογές για το χρώμα του αμαξώματος αλλά και τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού.

Η καμπίνα του έχει μία αρκετά απλή και εργονομική διαμόρφωση, με μικρές λεπτομέρειες όπως το αναλογικό ρολόι στο κέντρο της κονσόλας, να δίνουν μία αίσθηση πολυτέλειας. Οι μεγάλοι διακόπτες για τον κλιματισμό κάνουν τη ρύθμισή του ιδιαίτερα εύκολη ακόμη και όταν οδηγούμε, ενώ η μικρή οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, καταφέρνει να «χωρέσει» μία πληθώρα πληροφοριών σχετικά με την οδήγηση. Η οθόνη του συστήματος infotainment όμως, δείχνει τα… χρόνια της, καθώς είναι σχετικά μικρή και η ταχύτητα ανταπόκρισης δεν θα συγκινήσει κανέναν επιβάτη. Το πολυλειτουργικό τιμόνι διαθέτει κουμπιά για την μουσική, το τηλέφωνο αλλά και το σύστημα Cruise Control, διευκολύνοντας την διαχείριση των παραπάνω κατά την οδήγηση.

Ο 1.400άρης turbo, ήπιος υβριδικός βενζινοκινητήρας είναι απρόσμενα ζωηρός, με καλή απόκριση και γραμμική απόδοση. Οι 130 ίπποι είναι αρκετοί, καθώς καλούνται να κινήσουν ένα SUV με σχετικά χαμηλό βάρος. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ, κάνοντάς το ευέλικτο στην πόλη, ενώ με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport Mode, αποκτά μία πιο βαριά αίσθηση. Την ίδια στιγμή, το σύστημα των αναρτήσεών του είναι αρκετά μαλακό, με αποτέλεσμα άνετες διαδρομές αλλά και βελτιωμένες ικανότητες εκτός δρόμου.

Το Vitara αποτελεί το μοναδικό όχημα στην κατηγορία που δίνει την αίσθηση ότι είναι ένα… συρρικνωμένο SUV, αντίθετα με όλο τον ανταγωνισμό του, στον οποίο αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για «φουσκωμένα» supermini. Όταν βρεθεί εκτός δρόμου, είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να κατακτήσει τα περισσότερα εμπόδια που θα βρεθούν στο διάβα του, κάτι που οφείλεται στα ειδικά προγράμματα οδήγησης πρόσφυσης (π.χ. για το χιόνι) αλλά και στο διαφορικό του, που κλειδώνει.

…αλλά ο νέος είναι ωραίος

To Yaris Cross, μπορεί να βασίζεται στο Yaris, αλλά η εμφάνιση του διαφέρει αισθητά από το supermini, καθώς η Toyota ενσωμάτωσε και μερικά στοιχεία από το μεγαλύτερο RAV4 στο σχεδιασμό του μοντέλου, όπως για παράδειγμα η διαμόρφωση στα πίσω φωτιστικά σώματα. Διαθέτει μία δυναμική σιλουέτα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά του δίνουν μία αρκετά επιβλητική εμφάνιση στο δρόμο. Μικρές λεπτομέρειες όπως τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος ή οι ράγες στην οροφή, υπογραμμίζουν τον SUV χαρακτήρα του Yaris Cross, ενώ αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού, η εξωτερική εμφάνιση δέχεται μερικές ήπιες αλλαγές.

Το εσωτερικό του επενδύεται από μαλακά πλαστικά και δέρμα στο τιμόνι, ενώ η διαμόρφωση της καμπίνας είναι πολύ πιο μοντέρνα από αυτή του Vitara. Η μεγάλη οθόνη του infotainment στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας διαθέτει πάρα πολλές δυνατότητες, ενώ τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν χωρίς την χρήση καλωδίου. Η οθόνη στον πίνακα οργάνων, προσφέρει στον οδηγό κάθε πληροφορία που χρειάζεται, ενώ μερικοί αναλογικοί δείκτες (για την στάθμη του καυσίμου ή την θερμοκρασία λαδιού) τοποθετούνται αρμονικά γύρω από τον ψηφιακό πίνακα. Υπάρχουν μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι σε πόρτες και κεντρική κονσόλα, αναβαθμίζοντας την πρακτικότητα του μοντέλου.

Ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης κινητήρας βενζίνης συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας μία αθόρυβη και ιδιαίτερα οικονομική οδηγική εμπειρία. Μπορεί να αποδίδει «μόλις» 116 ίππους, αλλά καταφέρνει να προσφέρει μία ευχάριστη αίσθηση οδήγησης, χωρίς να μας λείπει η παραπάνω δύναμη. Η αχίλλειος πτέρνα του, είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων eCVT, το οποίο ναι μεν λειτουργεί πολύ αποδοτικά, αλλά κάνει το Yaris Cross αρκετά θορυβώδες όταν οδηγείται δυναμικά, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις κρατά τις στροφές του κινητήρα σε ένα σταθερό αλλά υψηλό σημείο. Για την καθημερινή, αστική οδήγηση, δεν θα προκαλέσει καμία δυσαρέσκεια στους επιβάτες. Ταυτόχρονα, οι δύο ηλεκτροκινητήρες επιτρέπουν στο Yaris Cross να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά και εντελώς αθόρυβα με το πάτημα ενός κουμπιού (εφόσον το επιτρέπει η στάθμη της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος). Οι σφιχτές αναρτήσεις και το ακριβές τιμόνι του, δίνουν στο Yaris Cross την οδηγική αίσθηση ενός hatchback, καθώς δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις γρήγορες στροφές.

Το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης AWD-i βοηθά την μεγιστοποίηση της πρόσφυσης, κατά την γρήγορη οδήγηση στον δρόμο αλλά και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως σε χιόνια ή λάσπες. Τα προγράμματα οδήγησης του είναι λίγο …μπερδεμένα, καθώς τρία από αυτά σχετίζονται με την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και ρυθμίσεις για το οδόστρωμα στο οποίο κινείται.

Στα «χαρτιά», τα δύο τετρακίνητα αυτοκίνητα της δοκιμής μας δείχνουν πολύ όμοια, καθώς έχουν σχεδόν ίδιες διαστάσεις, με μερικά χιλιοστά διαφοράς, ενώ και τα δύο έχουν κοντινές επιδόσεις και χαμηλό βάρος. Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού με τα οποία εφοδιάζονται κάνουν κάθε διαδρομή πιο ξεκούραστη. Στα αλήθεια όμως, πρόκειται για δύο διαφορετικές προσεγγίσεις: Το Vitara υπερτερεί στις εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ το Yaris Cross στην αστική οδήγηση. Η διαφορά στην τιμή των δύο μοντέλων είναι αισθητή (με το Yaris Cross να είναι ακριβότερο) αλλά δεν είναι αρκετή για να κρίνει την απόφαση ενός πιθανού αγοραστή· ο καταλυτικός παράγοντας, είναι οι προτεραιότητες του.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο