ΔΟΚΙΜΕΣ

Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge: Αέρινη κίνηση

to-amigos-ilektriko-volvo-c40-recharge-aerini-kinisi-635202

Αν και ολίγον καθυστερημένα, η Volvo παρουσίασε τη δική της ηλεκτρική πρόταση στα μεσαία SUV με το C40 Recharge. Με δυνατότητα διασύνδεσης σε υπηρεσίες της Google και με ένα πολύ λειτουργικό σύστημα εξοικονόμησης κινητικής ενέργειας

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος – Βίντεο: Ευάγγελος Σκαναβής

Στην 95χρονη ιστορία της, η Volvo έχει συμβάλλει ουκ ολίγες φορές στην τεχνολογική πρόοδο της αυτοκίνησης. Πρακτικότητα, ιδιαίτερη σχεδίαση, ασφάλεια και προωθημένη τεχνολογία είναι εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν διαχρονικά όλα τα μοντέλα της Volvo. Μετά το 2010 και την συμμετοχή του κινεζικού ομίλου Geely στην κεφαλαιακή βάση της, η Volvo προχώρησε στην εξέλιξη νέων μοντέλων με ιδιαίτερα ικανοποιητική αποδοχή από τις διεθνείς αγορές. O λόγος για τα XC40 και C40 Recharge που μοιράζονται πολλά κοινά μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα CMA.

Η ηλεκτροκινούμενη οικογένεια μοντέλων C40 περιλαμβάνει δύο εκδόσεις. Η πρώτη φέρει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 231 ίππων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και η δεύτερη εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που εξασφαλίζουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με την συνολική ισχύ να βρίσκεται στους 408 ίππους. Η συγκεκριμένη έκδοση φέρει την ονομασία Launch Edition και εκτός των άλλων διαθέτει μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 78 kWh που εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία περί τα 390 χλμ. με μία φόρτιση. Η εταιρεία δηλώνει πως με ασύρματες αναβαθμίσεις στο λογισμικό που ετοιμάζει, θα βελτιώσει περαιτέρω το εύρος της αυτονομίας, που αυτή την στιγμή βρίσκεται στο μέσο όρο των μοντέλων που ανταγωνίζεται.

ΣΤΟ ΜΕΓΕΝΘΥΤΙΚΟ ΦΑΚΟ

Το C40 έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με το XC40 αλλά διαφορετικό στυλ (κουπέ SUV). Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φθάνει στα 4,4 μ. με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,7 μ. Πρόκειται για ένα SUV με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις που όμως προσφέρει καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες χάρη και στην απουσία κεντρικού τούνελ στο δάπεδο. Ο δε χώρος για τις αποσκευές προσδιορίζεται στα 489 λίτρα με έξτρα 31 λίτρα στο εμπρός τμήμα όπου μπορούν να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης.

Ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία ταυτότητας του C40 είναι η εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών στην καμπίνα. Είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που δεν έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα στο εσωτερικό του. Οι επενδύσεις αποτελούνται μερικώς από ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ η μοκέτα είναι φτιαγμένη από 100% ανακυκλωμένες πλαστικές φιάλες PET. Η μία επιλογή για τις επενδύσεις περιλαμβάνει φυσικές ανανεώσιμες μάλλινες ίνες, ενώ μια δεύτερη επιλογή χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό υφάσματος σουέντ (που επίσης είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό) και υλικού micro-tech.

Η πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγηση είναι ιδανική και για οδηγούς με μικρό ανάστημα ενώ και η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή. Μπορεί το πίσω παρμπρίζ να είναι μικρό όμως υπάρχει σύστημα θέασης καμερών 360 μοιρών με πολύ καλή ανάλυση. Ο digital πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι χαρακτηρίζεται από την πληρότητα ενδείξεων, ωστόσο δεν έχει πολλές επιλογές παραμετροποίησης εμφάνισης όπως για παράδειγμα σε αντίστοιχα μοντέλα της Mercedes της Audi ή της Jaguar.

Από την άλλη, το C40 Recharge, εγκαινιάζει για τη Volvo, υπηρεσίες Google στο σύστημα infotainment και ειδικότερα το ιδιαίτερα χρηστικό σύστημα Google Maps προσφέροντας στους χρήστες τους μια οικεία εμπειρία πλοήγησης που εκτός των άλλων ενισχύεται και από πληροφορίες για το κυκλοφοριακό φόρτο διαδρομών σε ώρες αιχμής. Μεταξύ άλλων, το οικοσύστημα της Google επιτρέπει την ενσωμάτωση στο λογισμικό του συστήματος infotainment, πολλών εφαρμογών από το Play Store της εταιρείας.

Το αυτοκίνητο υποστηρίζει την δυνατότητα backlight νυχτερινού φωτισμού σε διάφορα μέρη της καμπίνας, με πιο χαρακτηριστικό εκείνο στην επιφάνεια του ταμπλό που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό. Μόλις βραδιάσει, τα λεπτά φώτα LED φωτίζονται και η επένδυση αλλάζει όψη. Ένας χάρτης που σχηματίζει φωτεινά μια οροσειρά κοντά στο Αμπίσκο, ένα χωριό της Λαπωνίας. Η ιδέα προέρχεται από έναν παθιασμένο με την πεζοπορία σχεδιαστή εσωτερικών χώρων της σουηδικής εταιρείας. Πέρα από πρωτότυπη, η ιδέα αυτή έχει ένα ευχάριστο αποτέλεσμα.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι το επίπεδο «ρολαρίσματος» που επιδεικνύει όταν τραβήξεις το πόδι σου από δεξί πεντάλ. Άλλωστε πάνω σε αυτή την αρχή λειτουργίας βασίζονται και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας στα σύγχρονα ηλεκτρικά τετράτροχα. Στην περίπτωση του C40 μπορείς να διανύσεις περισσότερα χιλιόμετρα με την κινητική φόρα που έχεις αποκτήσει, σε δρόμους χωρίς κλίσεις. Είναι αυτός ο «αέρας» που επιδεικνύει το αυτοκίνητο κατά την κύλισή του, δηλαδή κατά την κίνησή του χωρίς ενέργεια. Αν πάλι ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί οικονομικά, η μείωση της αυτονομίας θα προκύψει αντιστοίχως ανάλογη με τα πραγματικά χιλιόμετρα που θα έχει για να διανύσει πριν αναζητήσει σημείο για φόρτιση.

Γενικώς, το C40 δεν διαθέτει προρυθμισμένα προγράμματα οδήγησης ούτε κάποιο πολυλειτουργικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Υπάρχει δυνατότητα ενεργοποίηση της λειτουργίας «one pedal feeling», για τη μέγιστη ισχύ στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης δίχως να πατάτε το φρένο, μολονότι η επιλογή αυτή πρέπει να γίνει μέσω του μενού της κεντρικής οθόνης. Σαφώς θα ήταν πιο βολικό να υπήρχε φυσικό κομβίο για αυτή τη λειτουργία καθώς δεν συνάδει με την επικρατούσα λογική που θέλει την αποδέσμευση του οδηγού από διάφορες συνθήκες που του αποσπούν την προσοχή.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 408 ίππων με τετρακίνηση χωρίς μηχανικό σύστημα μετάδοσης και μια αξιοπρεπή σε δυναμικότητα συστοιχία μπαταριών συνθέτουν το τεχνολογικό υπόβαθρο της έκδοσης που δοκιμάσαμε.

Η ώθηση που προσφέρουν οι δύο πανομοιότυπους κινητήρες (150 kW και 330 Nm ο καθένας) είναι αυτή ακριβώς που αναμένεις. Οι 408 ίπποι κολλάνε το σώμα σου στην πλάτη του καθίσματος και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Εξίσου βίαιη είναι και η επιβράδυνση, μόλις σηκώσεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ (έχω επιλέξει το προαναφερθέν πρόγραμμα μέγιστης αναγέννησης). Οι τιμές της κατανάλωσης κυμαίνονται μεταξύ 21-23 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Στον τομέα των επιδόσεων, το C40 είναι σύμφωνο με την παράδοση της εταιρείας όσον αφορά την ασφάλεια. Γι’ αυτό το λόγο, όπως σε όλα τα μοντέλα Volvo, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Το C40 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (εναλλασσόμενου ρεύματος) που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε 8,15 ώρες, δηλαδή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Βεβαίως μπορεί να συνδεθεί και σε στήλες ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος στα 150 kW και σε χρόνο 32 λεπτά.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα για το εντυπωσιακό Volvo C40 Recharge

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο