EDITORIAL

Πόση τύχη έχει ακόμα η Alfa Romeo;

posi-tychi-echei-akoma-i-alfa-romeo-638796

Ξεκάθαρα και χωρίς αναστολές: τα τελευταία είκοσι χρόνια η μιλανέζικη φίρμα κατάφερε να βγάλει μία και μόνη πραγματική Alfa.

Τη Giulia. Πισωκίνητη, όπως της αρμόζει. Άψογα στημένη, όπως αναμενόταν. Αιώνες βελτιωμένη ποιoτικά, όπως επιβαλλόταν. Αλλά και με φτωχές πωλήσεις, όπως φοβόταν ακόμα και ο πιο πιστός alfista – ίσως ο πιο ορκισμένος φίλος μπράντας στον πλανήτη. Συμβουλή: μην μπεις ποτέ σε αντιλογία με alfisti. Θα σε εξοντώσουν ή, το λιγότερο, θα σε εξαντλήσουν, σα να ‘χεις τρέξει μαραθώνιο, λόγω της αμετακίνητης ιστορικά θέσης τους, ότι, δηλαδή, οι Alfa είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στο γνωστό σύμπαν. Μπορεί και έξω απ’ αυτό.

Μέσα στο δύσκολο 2021, η Alfa πούλησε, συνολικά, μόλις 56.000 μονάδες. Ίσον τίποτα. Για να έχετε μια ιδέα, είκοσι χρόνια πριν, το 2001, είχε πουλήσει 205.000 αυτοκίνητα. Ως γνωστόν, οι τύχες της πλέον ανήκουν στον πανίσχυρο όμιλο της Stellantis που μανατζάρει 16 συνολικά εταιρείες. Οι ρομαντικές φωνές φοβούνται πως είναι θέμα χρόνου να χάσει τον ομολογουμένως ιδιαίτερο χαρακτήρα της, μπασταρδεύοντας την πρωτοτυπία της μέσα στον παγκοσμιοποιημένο πολτό. Όντως, η Giulia, όπως τη γνωρίσαμε, έχει ημερομηνία λήξης. Όπως και η χαρισματική πλατφόρμα ‘’Giorgio’’ στην οποία βασίστηκε.

Ωστόσο, πιο ψύχραιμοι αναλυτές, όπως και όσοι έχουν ικανή μνήμη για να θυμούνται τα μύρια όσα κύματα πέρασε η αγαπημένη εταιρεία σε ψυχασθενικές λογιστικές πρακτικές, βλέπουν μια αισιόδοξη ματιά στη νέα πόρτα που ανοίγει. Με δυο κουβέντες; Λένε πως οι Romeo θα ωφεληθούν αναβιώνοντας κλασικό styling απ’ έξω και ηλεκτρικά σωθικά από μέσα. Ναι, την ‘χουν μυριστεί κι άλλοι τη συνταγή. Όπως, για παράδειγμα, η Ford που θέλει να σπρώξει όλο και περισσότερο το αρχετυπικό asset της Mustang στο ηλεκτρικό της SUV. Ή οι Γάλλοι που, σαν αναγενημμένοι χριστιανοί, ετοιμάζονται να φέρουν ξανά στο φως το αληθινόν το κλασικό Renault 5. Φαντάζεστε, λοιπόν, μία Junior σε ηλεκτρικό φορμάτ; Ή και μια GTV; Το ντιζάιν πουλάει. Και όσες περισσότερες μνήμες σκαλίζει τόσο μεγαλύτερες είναι οι πωλήσεις. Νόμος.

Το να μπορεί, λοιπόν, η Alfa να ωφεληθεί από μια εταιρική πλατφόρμα της Stellantis, ντυμένη με ξεχωριστό, τύπου ρετρό-tech μανδύα, αποτελεί ίσως τη σωσίβια λέμβο της. Άλλωστε, ήδη, εντός ομίλου αναμένεται η αναβίωση, με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, των Opel Manta και Lancia Delta. Κοντολογίς: σαφώς οι Alfa έχουν γράψει τη δική τους ιστορία σε δύο, κυρίως, άξονες. Το οδηγικό ενδιαφέρον και το συναισθηματικό σχεδιασμό. Όμως ακόμα και η γοητευτική Giulia δεν μπόρεσε να αλλάξει το μομέντουμ των πωλήσεων. Θα τα καταφέρει τώρα; Χμμ… θα ΄ταν ενδιαφέρον ένα exit poll με το τι πιστεύετε. Αρκεί να μην πέσω σε καμιά στρατιά από alfisti.

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο