EDITOR'S PICK

Skoda Enyaq RS iV: Πρώτες εντυπώσεις

skoda-enyaq-rs-iv-protes-entyposeis-634671

Τον τελευταίο καιρό, ο όμιλος Volkswagen έχει αναπτύξει και παρουσιάζει τις κουπέ εκδόσεις στα δημοφιλή SUV μοντέλα του.

Μετά τα Q3, Q5 και e-tron Sportback της Audi αλλά και το νέο Volkswagen Taigo, ήρθε η σειρά της Skoda να αποκαλύψει το δικό της coupe SUV που συνάμα είναι και ηλεκτρικό καθώς αφορά στην σειρά Enyaq

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου

Η τσέχικη εταιρεία έκανε τη σοφή επιλογή να χαρίσει την κεκλιμένη κουπέ οροφή στο αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq iV, διατηρώντας την υπόλοιπη γκάμα των θερμικών SUV της ακέραιη. Έτσι λοιπόν, βρέθηκε με το πλεονέκτημα της σχεδόν αποκλειστικής διάθεσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού coupe SUV στην κατηγορία.

Το Coupe αμάξωμα «ταιριάζει» πολύ στο Enyaq iV, καθώς η νέα του σιλουέτα είναι πιο αεροδυναμική (με συντελεστή 0,234), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση ενέργειας και αυξάνοντας την αυτονομία του, η οποία ξεπερνά πλέον τα 540 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP (και είναι περίπου 15 χλμ. μεγαλύτερη από το κανονικό μοντέλο).

Βρεθήκαμε στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στο Porto Ercole της Τοσκάνης, για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο. Στην παρουσίαση υπήρχαν όλες οι εκδόσεις της γκάμας (60, 80, 80x και RS). Η εισαγωγική έκδοση “60” έχει το μικρό πακέτο μπαταριών, στα 62 kWh, ενώ όλες οι υπόλοιπες χρησιμοποιούν το μεγαλύτερο σύνολο των 82 kWh. Την μεγαλύτερη αυτονομία διαθέτει η έκδοση “80”, η οποία χρησιμοποιεί την μεγάλη μπαταρία και διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα. Οι εκδόσεις “80x” και “RS” είναι τετρακίνητες, θυσιάζοντας ένα μικρό μέρος της αυτονομίας για καλύτερη πρόσφυση και βελτιωμένες επιδόσεις.

Οι φωτογραφίες που είχαν δημοσιευθεί κατά την αποκάλυψη του μοντέλου μας είχαν κινήσει έντονα το ενδιαφέρον. Από την πρώτη κιόλας ματιά κατά την παραλαβή του στο αεροδρόμιο του Grosseto, οι υποψίες μας επιβεβαιώθηκαν: Πρόκειται για ένα όμορφο, επιβλητικό SUV με δυναμικά χαρακτηριστικά και μοναδικό χαρακτήρα. Αποπνέει έναν premium «αέρα», αποκαλύπτοντας την σχεδιαστική και ποιοτική αναβάθμιση που έχει λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια στη Skoda. Ο μοντέρνος σχεδιασμός του υπογραμμίζεται από τα δυναμικά LED φώτα, ενώ η πρωτοποριακή, φωτιζόμενη μάσκα “Crystal Face” του δίνει ένα μοναδικό look, ακόμη και αφού δύσει ήλιος.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού δεν έχει διαφορές από την κανονική στην Coupe έκδοση. Από την θέση του οδηγού, όλα δείχνουν ίδια μέχρι να κοιτάξεις τον κεντρικό καθρέπτη και να αντικρίσεις ένα μικρότερο οπτικό πεδίο στο πίσω μέρος. Ευτυχώς, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες δεν έχει μειωθεί, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Όπως είναι αναμενόμενο, ο χώρος των αποσκευών είναι 15 λίτρα μικρότερος, Η μεγάλη, πανοραμική οροφή χρησιμοποιεί ένα ειδικό τζάμι που απωθεί την θερμότητα, ενώ στο πορτμπαγκάζ βρίσκεται κρυμμένο ένα σκίαστρο για να την καλύπτει.

«Κρυμμένες» βελτιώσεις

Οι σημαντικές αλλαγές βρίσκονται στο… παρασκήνιο, καθώς πολλές τεχνολογίες αναβαθμίστηκαν για την Coupe έκδοση. Αρχικά, το νέο πακέτο λειτουργιών υποβοήθησης οδηγού “Travel Assist 2.5” αναβαθμίζει την ασφάλεια και την άνεση κάθε διαδρομής, με προσθήκες όπως το αυτόματο παρκάρισμα. Ταυτόχρονα, το σύστημα infotainment διαθέτει νέες λειτουργίες, όπως η αναζήτηση σημείων φόρτισης με την χρήση φίλτρων (τάση φορτιστή, απόσταση κλπ.), ενώ παράλληλα υποστηρίζει την υπηρεσία ενημέρωσης λογισμικό εξ ‘αποστάσεως (over-the-air updates). Η πιο σημαντική αλλαγή βρίσκεται στο νέο σύστημα διαχείρισης των μπαταριών ΜΕ3, το οποίο αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα, αυξάνοντας επίσης την διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

H πλατφόρμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ΜΕΒ του ομίλου, έχει αποδείξει επανειλημμένα την αξία της, προσφέροντας ένα μεγάλο μεταξόνιο (και ακολούθως άπλετο χώρο για όλους τους επιβάτες) αλλά και ισορροπία μεταξύ οικονομικής λειτουργίας και επιδόσεων. Οι πολλές διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και εξοπλισμού υπόσχονται να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών, από την υψηλή αυτονομία μέχρι και τις δυναμικές επιδόσεις.

Η κορυφαία έκδοση RS ήταν το μοντέλο με το οποίο περάσαμε τις μέρες μας στους Ιταλικούς δρόμους. Όπως είναι αναμενόμενο, το μοντέλο έχει δεχθεί την «περιποίηση» του τμήματος RS, με το έμβλημα να βρίσκεται στο τιμόνι αλλά και τα αποκλειστικά καθίσματα. Οι διαφορετικές λειτουργιές οδήγησης μεταβάλλουν την σκληρότητα των αναρτήσεων, την απόκριση των πεντάλ αλλά και την αίσθηση του τιμονιού. Ένα νέο driving mode, με την ονομασία Traction, έχει σκοπό να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες όπως η βροχοπτώσεις ή τα χιόνια.

Το Enyaq Coupe RS iV προσφέρει μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Το επίπεδο ηχομόνωσης είναι ικανοποιητικό, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι αξιοπρεπής. Οι μεγάλες ζάντες των 20 (προαιρετικά 21) ιντσών είναι εντυπωσιακές, αλλά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών που τις συνοδεύουν, μειώνει ελαφρώς το επίπεδο της άνεσης. Το υψηλό βάρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητό, ειδικά όταν οδηγείται δυναμικά, καθώς το αμάξωμα παίρνει μεγάλες κλίσεις. Βέβαια, η έξυπνη διαχείριση της ροπής και η ακρίβεια του τιμονιού, καταφέρνουν να χαρίσουν σιγουριά στον οδηγό, ακόμη και σε αυτά τα κιλά. Με το «απλό» Enyaq iV να μας έχει ήδη εντυπωσιάσει το περασμένο έτος, ήταν αναμενόμενο να μείνουμε πολύ ευχαριστημένοι και με το Enyaq Coupe iV.

Οι τιμές μοντέλου με την νέα επιλογή αμαξώματος αναμένεται να είναι λίγο υψηλότερες από αυτές του απλού Enyaq iV, αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη. Τέλος, καθώς ένας προμηθευτής εξαρτημάτων για το Enyaq iV βρίσκεται στην Ουκρανία, η παραγωγή του ηλεκτρικού Skoda έχει διακοπεί, με την τσέχικη εταιρεία να αναζητά αντικαταστάτη.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο