EDITOR'S PICK

Toyota bZ4X: Πρώτες Εντυπώσεις

toyota-bz4x-protes-entyposeis-639451

Μετά από 20 χρόνια υβριδικής τεχνολογίας και ηλεκτρικής υποβοήθησης, η Toyota παρουσιάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, με την ονομασία bZ4X.

Ας αρχίσουμε από το όνομα: Το bZ, σημαίνει Beyond Zero και απευθύνεται στην στρατηγική της εταιρείας για μια παραγωγή με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050. Ουσιαστικά, αυτά θα είναι τα δύο πρώτα γράμματα στην ονομασία κάθε νέου μοντέλου στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της εταιρείας. Το 4, αναφέρεται στο μέγεθος του αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα στο γεγονός ότι τοποθετείται στην κατηγορία D. Τέλος, το Χ μας μαρτυρά ότι πρόκειται για ένα SUV.

Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει έναν αιχμηρό σχεδιασμό, με δυναμικά χαρακτηριστικά που του δίνουν έναν SUV χαρακτήρα, όπως οι μεγάλοι πλαστικοί θόλοι γύρω από τους τροχούς, αλλά και οι μπάρες στην οροφή. Την ίδια στιγμή όμως, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Toyota, κάτι που οφείλεται κυρίως στον σχεδιασμό των φωτών του, εμπρός αλλά και πίσω. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι πολλές και στα πλαϊνά περιπλέκονται μεταξύ τους, δίνοντας μία ενδιαφέρουσα εμφάνιση από κάθε οπτική γωνία. Οι μεγάλες ζάντες των 20 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της αυτονομίας κατά 60 περίπου χιλιόμετρα, αν και πρέπει να παραδεχτούμε πως αναβαθμίζουν την εμφάνιση. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι η Toyota δεν επέλεξε τις ζάντες «καπάκια» που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα νέα EV για την μεγιστοποίηση της αυτονομίας.

Η διαμόρφωση της καμπίνας είναι άκρως εργονομική, ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία τεράστια (για τα δεδομένα της Toyota) οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, κάτω από την οποία έχουν τοποθετηθεί οι χειρισμοί -αφής!- για την ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού αλλά και των θερμαινόμενων/κλιματιζόμενων καθισμάτων. Η ποιότητα των υλικών της καμπίνας είναι καλή, ακόμη και αν έχουμε μερικά σκληρά πλαστικά, ενώ η ποιότητα συναρμολόγησης είναι κορυφαία. Η χρήση δέρματος είναι πιο εκτεταμένη σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα στη γκάμα της Toyota, δίνοντας έτσι έναν πολυτελή χαρακτήρα στην καμπίνα του νέου SUV.

Στον δρόμο, το νέο bZ4X, παρά το μεγάλο του μέγεθος είναι αρκετά εύκολο στην οδήγηση, καθώς είναι ιδιαίτερα βολικό αλλά και άνετο. Σε αυτό συμβάλλουν τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα για τους επιβάτες, αλλά και το υψηλό επίπεδο ηχομόνωσης της καμπίνας, που εξαλείφει αεροδυναμικούς θορύβους αλλά και ήχους κύλισης. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται αρμονικά και η δύναμη είναι απολύτως γραμμική, αν και η επιτάχυνση δεν θα …σπάσει λαιμούς, με το 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται 6.9 δευτερόλεπτα. Οι αναρτήσεις του, είναι τρομερές. Είναι αρκετά σκληρές για να περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, ακόμη και με βάρος περίπου 2 τόνων, αλλά ταυτόχρονα, είναι αρκετά μαλακές για την σωστή απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου (αν και θα πρέπει να περιμένουμε να το οδηγήσουμε στους διαβόητους ελληνικούς δρόμους για να είμαστε απολύτως βέβαιοι για τις ικανότητες τους). Το τιμόνι του ιδιαίτερο, καθώς έχουμε ένα στεφάνι μικρότερης διαμέτρου, αλλά μια πληθώρα κουμπιών που το …φορτώνουν πιο πολύ από το αναμενόμενο. Η αίσθηση του είναι ελαφριά και η ακρίβεια του άρτια. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα πολλά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, τα οποία κάνουν …τα πάντα για να αποφύγουν κάποιο ατύχημα (όπως για παράδειγμα, κάνουν «παρατήρηση» στον οδηγό αν δεν έχει τα μάτια του στον δρόμο), έχουν ως αποτέλεσμα μία τρομερά ξεκούραστη και πολύ ασφαλή εμπειρία οδήγησης.

Το bZ4X κατασκευάζεται από την Toyota σε συνεργασία με την Subaru, η οποία κατασκευάζει το Solterra, που είναι σχεδόν το ίδιο αυτοκίνητο. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τις δύο εταιρείες να συνεργάζονται, καθώς η προηγούμενη συνεργασία τους με τα GR86/BRZ ήταν εξαιρετική, με ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα. Στο συγκεκριμένο μοντέλο, η Toyota χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία της στα θέματα των μπαταριών και την ηλεκτροκινητήρων, ενώ η συμβολή της Subaru να περιορίζεται στο X-Mode, ένα έξυπνο off-road πρόγραμμα τετρακίνησης, που καταφέρνει να μοιράσει την ροπή του κινητήρα με έναν άρτιο τρόπο και να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε κάθε κατάσταση.

Μέσα στο πρόγραμμα της δοκιμής, η Toyota είχε ετοιμάσει μία σειρά «ασκήσεων» για το ικανότατο bZ4X, με σκοπό να μας δείξει τις εκτός δρόμου ικανότητες του μοντέλου. Οι πρώτες δύο ασκήσεις, αφορούσαν την κίνηση σε λόφους με μεγάλη κλίση. Εκτός από το κλασσικό Hill Descent Assist, το νέο Toyota προσφέρει και την λειτουργία Hill Climb Assist, με την οποία ανεβαίνει τις ανηφόρες διατηρώντας σταθερή ταχύτητα, χωρίς καμία προσθήκη του οδηγού στα πετάλια. Η επόμενη άσκηση, με την ονομασία “Cross Axle”, έβαζε το bZ4X να περνά από μία σειρά εμποδίων που δοκίμαζαν το στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα και την στιβαρότητά του. Η Toyota έχει χρησιμοποιήσει το πακέτο των μπαταριών του SUV ως δομικό στοιχείο του αμαξώματος, βελτιώνοντας αισθητά τη στιβαρότητα, κάτι που αντιληφθήκαμε όταν ανοίξαμε την πόρτα του αυτοκινήτου, ενώ η μία του ρόδα αιωρούνταν στον αέρα. Στο τέλος είχαμε την αγαπημένη μου άσκηση, το “Water Crossing”. Εκεί, περάσαμε μέσα από μία πισίνα με νερό βάθους 45 εκατοστών, αποδεικνύοντας ένα υψηλό επίπεδο μόνωσης των μπαταριών και μία άρτια ικανότητα κίνησης στα …βαθιά.

Το νέο bZ4X είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές κίνησης: την εισαγωγική προσθιοκίνητη έκδοση αλλά και την τετρακίνητη έκδοση με τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Ταυτόχρονα, είναι διαθέσιμη σε 5 διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, τα οποία προσθέτουν μια πληθώρα προσθέτων, όπως το ηχοσύστημα της JBL ή η πανοραμική ηλιοροφή. Οι τιμές για την βασική FWD έκδοση ξεκινούν από 49.900€, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις αναμένεται να κοστίζουν περίπου 3.000€ περισσότερο από τις αντίστοιχες προσθιοκίνητες.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο