F1

Πόσο διαρκεί η αλλαγή του ελαστικού ενός μονοθεσίου στο σκοτάδι

poso-diarkei-i-allagi-tou-elastikou-enos-monothesiou-sto-skotadi-694965

Με την προϋπόθεση ότι το pitstop γίνεται από έμπειρους μηχανικούς της Red Bull Racing, ο χρόνος που απαιτείται θα σας εκπλήξει.

1,8 δευτερόλεπτα! Αυτός είναι ο επίσημος χρόνος ρεκόρ για ένα pitstop στη Formula 1. Οι μηχανικοί της McLaren πέτυχαν αυτήν την επίδοση με τον Lando Norris, κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Κατάρ τον Οκτώβριο του 2023. Η Red Bull Racing αποφάσισε τώρα να κάνει την πιο γρήγορη αλλαγή ελαστικών, αλλά σε διαφορετικές συνθήκες καθώς… έσβησαν τα φώτα.

Παρά το γεγονός ότι έπρεπε να δουλέψουν σε συνθήκες μηδενικού σχεδόν φωτισμού, οι μηχανικοί της Red Bull Racing ήταν μόνο περίπου ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί. Πράγματι ένα δευτερόλεπτο μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ της νίκης ή της δεύτερης θέσης ενός αγώνα, αλλά εξακολουθεί να είναι μια εντυπωσιακή απόδοση. Η αντικατάσταση αυτών των μονομπούλονων τροχών στο RB23 του Μαξ Φερστάπεν σε μόλις 2,84 δευτερόλεπτα χωρίς να υπάρχει καθόλου φωτεινότητα δεν είναι τίποτα λιγότερο από εκπληκτικό.

Την πρώτη φορά που ζητήθηκε από τους μηχανικούς της Red Bull Racing να εκτελέσουν το pitstop ενώ το φως ήταν αναμμένο, αλλά τα γείσα στα κράνη τους ήταν μαυρισμένα, κατάφεραν να το πραγματοποιήσουν σε χρόνο 4,93 δευτερόλεπτων. Στη συνέχεια, τα φώτα έσβησαν και μετά από πολλές προσπάθειες, κατάφεραν να μειώσουν περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα από τον χρόνο που επιτεύχθηκε ενώ το φως ήταν ακόμα αναμμένο. Βέβαια σε αυτή τη περίπτωση κάποια μέλη της ομάδας είχαν στη διάθεσή τους γυαλιά νυχτερινής όρασης.

Αυτά τα μεσαία ελαστικά της Pirelli που βλέπουμε στο παρακάτω βίντεο, θα τα βλέπουμε και για τα επόμενα χρόνια. Τον Οκτώβριο του 2023, η ιταλική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με τη FIA για να παραμείνει ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών μέχρι το 2027. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει επίσης μια επιλογή επέκτασης της συμφωνίας για τη σεζόν του 2028. Επιπλέον, η Pirelli πρόκειται να προμηθεύει τα ελαστικά και  στη Formula 2 και στη Formula 3 κατά τη διάρκεια αυτών των σεζόν.

Οι παλιότεροι οπαδοί της F1 θα θυμούνται ότι ένα pitstop παλαιότερα σήμαινε περισσότερα από την απλή αλλαγή των ελαστικών. Οι μηχανικοί έπρεπε επίσης να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητο με κάυσιμα, αλλά αυτό απαγορεύτηκε μετά το τέλος της σεζόν του 2009. Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν η σκέψη της FIA ότι δημιουργούσε ανησυχίες για την ασφάλεια των οδηγών. Το κόστος ήταν επίσης ένας παράγοντας, καθώς η αποστολή εξοπλισμού βαρέως καυσίμου από τον έναν αγώνα στον άλλο σήμαινε υψηλότερες χρεώσεις.

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάστε περισσότερα

Βίντεο-Δοκιμή MG ZS EV: Τα κάνει όλα και… συμφέρει!

Επίσημο: Έτσι θα ονομάζεται το νέο SUV της Alfa Romeo

Γιατί η Porsche αναγκάζεται να καταργήσει τη Macan στην Ε.Ε.;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο