MOTORSPORT

Αγώνες Αντοχής LM Hypercar και LMDH: Εξίσωση Κανονισμών

agones-antochis-lm-hypercar-kai-lmdh-exisosi-kanonismon-643185

Μια νέα πολύ συναρπαστική εποχή ανατέλλει για τους αγώνες αντοχής με την ενοποίηση των κανονισμών για το 2023 που αποφασίστηκε το 2020, μεταξύ της Imsa (International Motosport Association) και των FIA και Aco (Automobile Club del’ Ovest – η διοργανώτρια αρχή των 24 ωρών του Λε Μαν).

του Σπύρου Πέττα

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι δύο κατηγορίες πρωτοτύπων, η Le Mans Hypercar (LMH – με συμμετοχές από Ferrari, Toyota, Peugeot, Alpine, Glickenhaus) και η LMDH (Le Mans Daytona Hybrid – με συμμετοχές από Porsche, Audi, BMW, Acura και Cadilac) θα μπορούν να τρέχουν η μια εναντίον της άλλης σε κοινούς αγώνες στο Fia Wec (World Endurance Championship) και στο συναρπαστικό πρωτάθλημα Βορείου Αμερικής Imsa Sportscar, στο οποίο προσμετρούν αγώνες με την αίγλη των 24 ωρών της Ντεϊτόνα και των 12 ωρών του Σίμπρινγκ.

Τι προβλέπει, ωστόσο, ο νέος κανονισμός για τα Hypercar; Το ελάχιστο βάρος για τον κινητήρα είναι τα 165 κιλά και πρέπει να αποδίδει το πολύ 680 άλογα μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες. Το ελάχιστο βάρος για το κιβώτιο είναι τα 75 κιλά και πρέπει να αποτελείται από αλουμίνιο και μαγνήσιο. Το ελάχιστο βάρος των πρωτοτύπων αυτών είναι τα 1030 κιλά και το μήκος τους είναι τα 5 μέτρα, το πλάτος τα δύο μέτρα και το μεταξόνιο πρέπει να έχει μια στάνταρ τιμή 3,15 μέτρων. Για τις αναρτήσεις προβλέπονται τα διπλά ψαλίδια και απαγορεύονται τα ενεργητικά συστήματα όπως το mass-damper. Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό είναι ότι στα Hypercar πρέπει να αντιστοιχεί μια έκδοση δρόμου (η Ferrari επί παραδείγματι θα παρουσιάσει τη δική της στο τέλος της χρονιάς). Κάθε έκδοση ομολογκάρεται για την επόμενη 5ετία και γι’ αυτήν προβλέπονται μόλις 5 μονάδες εξέλιξης, τα γνωστά σε όλους μας από τη Formula 1, token.

 

Όσον αφορά τα πρωτότυπα που συμμετέχουν στους αγώνες αντοχής LMDH, γι’ αυτά προβλέπονται στάνταρ προμηθευτές, όπως οι Ligier, Multimatic, Oreca και Dallara για το σασί, η X-Trac για το κιβώτιο και η Bosh για τα ηλεκτρονικά. Το ελάχιστο βάρος για τους κινητήρες είναι τα 180 κιλά και το ελάχιστο συνολικό βάρος είναι τα 1030 κιλά κι εδώ. Το μήκος είναι τα 5,1 μέτρα, το πλάτος τα 2 και το μεταξόνιο έχει οριστεί στα 3,5 μέτρα, ενώ η μέγιστη ισχύς ορίζεται κι εδώ στους 680 ίππους.

Κρίσιμη θα είναι η εμπλοκή του θεσμού Bop (Balance of Performance) που θα επέμβει σε ισχείς και ελάχιστο βάρος ώστε να ευθυγραμμιστούν οι αποδόσεις των διαφόρων πρωτοτύπων.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο