MOTOTYPOS

Εθεάθη το KTM 1390 Super Duke GT του 2025

etheathi-to-ktm-1390-super-duke-gt-tou-2025-710235

Ύστερα από την ανακοίνωση και παρουσίαση του KTM 1390 Super Duke R, ήταν ζήτημα χρόνου να δούμε τον κινητήρα του και σε άλλο μοντέλο.

Του Μάρκου Πυλαρινού

Τελικά δεν πήρε πολύ χρόνο μιας και το 1390 Super Duke GT έκανε την εμφάνιση του στους δρόμους κατά τη διάρκεια δοκιμής.

Για να θυμηθούμε λίγο τους αριθμούς, το 1390 Super Duke R έχει κινητήρα 1350 κυβικών (ρωτήστε το τμήμα μάρκετινγκ της ΚΤΜ για τη διαφορά…) με 188 άλογα και 145Νm παλιρροϊκής ροπής. Εκτός της (μικρής) αύξησης κυβισμού, το κύριο πλεονέκτημα έρχεται από τον μεταβλητό χρονισμό που εισήγαγε πλέον στον κινητήρα η ΚΤΜ.

KTM

Ο μηχανισμός που χρησιμοποιείται θυμίζει αρκετά της BMW το ShiftCam που μετακινεί εγκάρσια τους εκκεντροφόρους της εισαγωγής. Το σύστημα επιτρέπει την αλλαγή σε πιο επιθετικό προφίλ εκκεντροφόρων όταν κρίνει ο εγκέφαλος πως χρειάζεται. Η αλλαγή έδωσε και 500 στροφές παραπάνω στην νέα έκδοση του LC8 που πλέον στροφάρει στις 10.000 στροφές.

KTM

Πιθανή απόδοση

 Ιστορικά, η GT έκδοση του Super Duke μοιράζεται τον ίδιο ακριβώς κινητήρα με τις ίδιες παραμέτρους που έχει το Super Duke R, άρα μιλάμε για μια πιο τουριστική μοτοσυκλέτα που κοιτάει πονηρά τους 200 ίππους. Αρχίζουμε πλέον και κοντεύουμε αρκετά τα λημέρια μοτοσυκλετών όπως το BMW M 1000 XR.

KTM

Πλαίσιο

Το σασί φαίνεται πως θα μοιράζεται την ίδια φιλοσοφία με το Super Duke R από το 2020 και μετά. Το χωροδικτύωμα δηλαδή είναι πιο ενισχυμένο, με λιγότερη σημασία στον κινητήρα σαν δομικό στέλεγχος, προσφέροντας την τριπλάσια στιβαρότητα με λιγότερο βάρος.

 Σχεδιασμός και αισθητική

Αισθητικά συνεχίζει η ίδια σχεδιαστική γλώσσα με το Super Duke R από το 2020 και μετά. Το υποπλαίσιο είναι παρόμοιο αλλά μεγαλύτερο, με νέου τύπου πίσω βραχίονα και πιθανότατα εξοπλισμένο με ηλεκτρονικές αναρτήσεις. Σαν σύνολο, πάλι κυριαρχούν οι γωνίες, οι βαθιές πτυχώσεις και το πολύπλοκο μπροστινό φως. Το αν είναι κάτι όμορφο ή άσχημο είναι εντελώς υποκειμενικό, είναι σίγουρα όμως χαρακτηριστικό. Θεωρώ πως το τμήμα σχεδιασμού κάνει κάτι σωστά όταν μπορώ να καταλάβω τι μοτοσυκλέτα έχω από πίσω μου το βράδυ στους καθρέφτες από τα φώτα και μόνο.

KTM

Πότε το περιμένουμε;

Για την ώρα δεν υπάρχει τίποτα σίγουρο, αλλά κρίνοντας από την όψη του, λογικά μπορούμε να περιμένουμε κάτι προς το τέλος της χρονιάς φέτος. Εκτός αυτού, πιθανότατα να δούμε τον κινητήρα και σε αντίστοιχο 1390 Super Adventure όπως γίνεται συνήθως με τον εκάστοτε κινητήρα-ναυαρχίδα, οπότε αναμένεται πλούσια χρονιά σε παρουσιάσεις της ΚΤΜ.

Όλες οι ειδήσεις

Άνοιξε τις πύλες της η Έκθεση Μοτοσυκλέτας

Cupra Born eBoost: Σιωπηλό και επιθετικό [βίντεο]

Με 333 ίππους και τεράστια φρένα το ανανεωμένο Audi S3

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο