Η κινέζικη κατασκευάστρια μοτοσυκλετών QJMotor διαθέτει ήδη μία εντυπωσιακή γκάμα μοντέλων. Διαθέτει κινητήρες από μονοκύλινδρους, V2, V-Twin, V4 έως τετρακύλινδρους εν σειρά. Τώρα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Αυτό το βήμα ακούει στο όνομα “τρικύλινδρος κινητήρας”.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Εάν το πρόσφατο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της εταιρείας προχωρήσει σε παραγωγή, οι μεγάλοι παίκτες του χώρου, όπως η Triumph και η Yamaha, ίσως να έχουν σοβαρούς λόγους να ανησυχούν.
Το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αφορά έναν ολοκαίνουργιο, υγρόψυκτο, τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα . Οι εικόνες που συνοδεύουν την αίτηση πατέντας δεν αποκαλύπτουν πλήρως τον σχεδιασμό του. Λείπει η κυλινδροκεφαλή και οι τρεις εξατμίσεις. Η απουσία αυτών των στοιχείων δεν είναι τυχαία, καθώς το δίπλωμα δεν αφορά τόσο τη διαμόρφωση του κινητήρα, όσο το νέο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που θα τον συνοδεύει.
Η QJMotor φαίνεται πως έχει υιοθετήσει ένα σύστημα παρόμοιο με το Yamaha Y-AMT, το οποίο χρησιμοποιεί δύο εξωτερικούς μηχανισμούς κίνησης. Έναν για τον συμπλέκτη και έναν για τον επιλογέα ταχυτήτων, προκειμένου να αναλάβουν τις λειτουργίες που κανονικά εκτελούνται από το αριστερό χέρι και πόδι του αναβάτη. Οι εικόνες δείχνουν ξεκάθαρα τον μηχανισμό κίνησης του συμπλέκτη, τοποθετημένο ακριβώς πίσω από το κάλυμμα του συμπλέκτη. Πρόκειται για μια ηλεκτρομηχανική διάταξη, παρόμοια με εκείνη που εμφανίστηκε σε μια άλλη πατέντα της QJMotor το 2023. Η πατέντα αυτή έχει ήδη ενσωματωθεί στο SRV 300A V-twin του 2025.
Αν και λεπτομέρειες όπως η διάμετρος, η διαδρομή, ο κυβισμός και η μέγιστη ισχύς δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έναν κινητήρα των 699 κυβικών εκατοστών. Εκτιμάται ότι θα έχει ισχύ περίπου 100 ίππων και 76 Nm ροπής. Επιδόσεις παρόμοιες με αυτές του κινητήρα της Zontes, που λανσαρίστηκε το 2023, ο οποίος φημολογείται ότι αποτελεί πηγή έμπνευσης για το νέο μοτέρ της QJMotor.
Ο μεγάλος κερδισμένος από αυτόν τον κινητήρα θα μπορούσε να είναι η Benelli, η οποία ήδη χρησιμοποιεί τρικύλινδρους κινητήρες στα Tornado, TnT και TreK. Καθώς η Benelli ανήκει στη μητρική εταιρεία Qianjiang (που κατέχει την QJMotor), η υιοθέτηση αυτού του νέου κινητήρα σε μοντέλα υψηλού κυβισμού μοιάζει όχι μόνο πιθανή αλλά αναμενόμενη.
Η Triumph και η Yamaha θεωρούνται εδώ και καιρό οι ηγέτες στην κατηγορία των τρικύλινδρων μοτοσυκλετών. Παράλληλα όμως, η κινεζική βιομηχανία μοτοσυκλετών εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς. Με την CFMoto και τη Zontes να έχουν ήδη μπει στο παιχνίδι των τρικύλινδρων, η QJMotor έρχεται να εντείνει τον ανταγωνισμό. Οι πρόσφατες αυξήσεις των δασμών εισαγωγής στις Η.Π.Α. ίσως επηρεάσουν την πορεία της QJMotor στην αμερικανική αγορά. Σε παγκόσμιο επίπεδο όμως, η άφιξη ενός νέου τρικύλινδρου μοτέρ από την Κίνα είναι βέβαιο ότι θα κάνει αρκετές εταιρείες να… “ιδρώσουν”.
Όλες οι ειδήσεις
BMW MOTORRAD Roadshow 2025: Zήσαμε την επέλαση των Βαυαρών στην Αττική
Η ΚΙΑ τρόλαρε τον Έλον Μασκ αλλά… κιότεψε
F1: Λίγες «στροφές» πριν την έναρξη της σεζόν – Αναλυτικά το πρόγραμμα & οι αλλαγές