Q-ELECTRIC

Η Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και το «ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο»

i-ilektrokinisi-stin-ellada-kai-to-el-in-i-o-619359

Ευάγγελος Μπεκιάρης – Πρόεδρος «Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων»

Η Ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας μπορεί να καθυστέρησε περιμένοντας την εμπλοκή της καθιερωμένης αυτοκινητοβιομηχανίας και των δικτύων εμπορίας και τεχνικής υποστήριξης των οχημάτων, όμως σαν κοινωνική και ενημερωτική δραστηριότητα όχι μόνο δεν καθυστέρησε να εκδηλωθεί αλλά αντιστρόφως υπήρξε πρόδρομος συγκρινόμενη με πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη, και μάλιστα όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Αρκεί να αναφερθεί ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται, μαζί με άλλες τέσσερις χώρες, στα ιδρυτικά μέλη της ειδικής Επιτροπής Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και πρωταγωνίστησε εξ υπαρχής στη σύνταξη των αθλητικών και τεχνικών κανονισμών των πρώτων αθλητικών εκδηλώσεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και στη διαχρονική εξέλιξή τους.

Το γεγονός ότι το 1992 εισήχθησαν στην Ελλάδα δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν κανονικά και κυκλοφόρησαν με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας αποτέλεσε έκπληξη για πολλές από τις γειτονικές μας χώρες οι οποίες μέχρι τότε δεν είχαν δει στους δρόμους τους να κυκλοφορούν τέτοια αυτοκίνητα. Πολλές τέτοιες πρωτιές σημειώθηκαν στη χώρα μας στο μεσοδιάστημα μέχρι σήμερα όπως π.χ. η ιστορική διοργάνωση «Phaethon 2004”με ηλεκτρικά αυτοκίνητα από όλες τις Ηπείρους που χρησιμοποίησαν για την κίνησή τους αποκλειστικά την ηλιακή ακτινοβολία και επισκέφθηκαν, σε μια διαδρομή 800 και πλέον χιλιομέτρων, πολλούς από τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Βιβλία γράφτηκαν για αυτή τη διοργάνωση την οποία αναμετάδιδαν ζωντανά τηλεοπτικοί σταθμοί στην Αυστραλία, την Ιαπωνία, κ.α.

Πίσω από αυτή τη δραστηριότητα, η οποία κράτησε την Ελλάδα σε κλειστή επαφή με την παγκόσμια τεχνολογική εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, υπήρξε το «Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων», ένας φορέας που ιδρύθηκε το 1991 από τεχνοκράτες, δημοσιογράφους και πανεπιστημιακούς οι οποίοι βλέποντας την τεχνολογική επανάσταση που ερχόταν στον χώρο της αυτοκίνησης και συνειδητοποιώντας την επερχόμενη νομοτελειακή επικράτησή της, για πολλούς και διάφορους λόγους, θέλησαν να προετοιμάσουν την ελληνική κοινωνία για την αποδοχή της.

Πριν από λίγους μήνες το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., σε ανασκόπηση του έργου του, συνόψισε την υφιστάμενη κατάσταση σε μια φράση που τα λέει όλα: «Ένας κύκλος κλείνει, ένας νέος ανοίγει». Πράγματι η ηλεκτροκίνηση τελικά ήλθε και στη χώρα μας. Όπως όλοι γνωρίζουμε ένα πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο έθεσε σαν στόχο του, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα μπαίνουν σε κυκλοφορία, να είναι ηλεκτρικό. Για την επίτευξη αυτού του στόχου μπήκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με το οποίο επιδοτούνται ιδιώτες και επιχειρήσεις για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το σημειούμενο ενδιαφέρον είναι υψηλό αφού μέχρι τώρα έχουν υποβληθεί περισσότερες από 10.000 αιτήσεις επιδότησης για πάσης φύσεως ηλεκτρικά δίτροχα, τρίτροχα ή τετράτροχα. Εντούτοις βρισκόμαστε ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Το 2020 πωλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι των 480 που πωλήθηκαν το 2019, μια εντυπωσιακή αύξηση του 344%. Συνολικά πωλήθηκαν μέχρι σήμερα πάνω από 15.500 ηλεκτρικά και plugin αυτοκίνητα σε σχέση με 9.414 που είχαν πωληθεί έως και το 2019. Όμως, παρά την αισιοδοξία που γεννιέται από τις διαπιστώσεις αυτές, είναι βέβαιο ότι έχουμε πολύ ακόμα δρόμο να διανύσουμε προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας.

Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές, το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. αποφάσισε να επανασχεδιάσει την μεθοδολογία δραστηριότητάς του έτσι ώστε να συνδράμει ακόμα περισσότερο στην προσαρμογή της ελληνικής κοινωνίας στην νέα τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Το έργο αυτής της προσαρμογής και η επίτευξη ομαλής ανάπτυξης όλων των επι μέρους τομέων που θα την εξασφαλίσουν είναι δύσκολο και απαιτεί κλειστή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, που αναδείχθηκε στις αρχαιρεσίες του Μαρτίου, υπό την προεδρία μου, θα επιχειρήσει ακριβώς αυτήν την αναδιάταξη των δράσεων. Το κέντρο βάρους στη σύσταση των νέων ομάδων εργασίας θα μετακινηθεί από τα φυσικά πρόσωπα στα εταιρικά μέλη έτσι ώστε να εξασφαλισθεί η ικανότητα άμεσης διαπίστωσης των αναγκών για περαιτέρω διείσδυση της ηλεκτροκινησης αλλά και επαγγελματικός τρόπος αντιμετώπισής τους. Επίσης θα επιδιωχθεί η στενή συνεργασία με όλα τα διοικητικά και αυτοδιοικητικά όργανα τα οποία θα φέρουν το βάρος της διατήρησης σταθερής πορεία προς την επίτευξη των τεθέντων στόχων.

Τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου είναι στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων όλων των συναφών κλάδων, πανεπιστημιακοί και ερευνητές και επομένως διαθέτουν όλη την αναγκαία γνώση και πείρα που απαιτείται για την υπηρέτηση των σκοπών του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.

Περαιτέρω το Ινστιτούτου δηλώνει ως ευπρόσδεκτη κάθε αίτηση εγγραφής νέων εταιρικών μελών από τους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας ή μελών φυσικών προσώπων τα οποία έχουν διάθεση να συμπράξουν στο έργο του. «Ένας κύκλος κλείνει, ένας νέος ανοίγει». Η φράση αυτή όχι μόνο τα λέει όλα αλλά και υπόσχεται πολλά…

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο