Q-ELECTRIC

Hyundai Ioniq 5: Ταξιδεύοντας με άνεση μέχρι την Πάτρα

hyundai-ioniq-5-taxidevontas-me-anesi-mechri-tin-patra-645409

Με την μεγάλη μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 230 ίππων, το νέο Ioniq 5 δεν είναι μόνο ένα από τα πιο ευρύχωρα και χρηστικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Είναι συνάμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία που μπορεί να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο για περισσότερα από 430 χλμ. χωρίς φόρτιση. Είναι τέλος το μοντέλο που ψηφίστηκε ως «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022»

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Πολλοί το παρομοίωσαν με μία σύγχρονη Lancia Delta Integrale. Άλλοι πάλι, αναφερόμενοι σε επιμέρους στοιχεία του όπως τα πίσω φωτιστικά σώματα είπαν πως θυμίζει De Lorean DMC-12. Σε κάθε περίπτωση το Ioniq 5 είναι το πρώτο δείγμα γραφής μιας ανεξάρτητης γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων εντός της Hyundai που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Electric Global Modular (E-GMP) με τεχνολογία που μπορεί να υποστηρίξει ηλεκτρικό κύκλωμα 800 Volt. Πρόκειται για μια τεχνολογία που μέχρι πρότινος διέθετε μόνο η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT. Η αρχιτεκτονική δομή της πλατφόρμας E-GMP εξασφαλίζει μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης, καθώς είναι συμβατή με ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος ισχύος μέχρι 220 kW.

Επίσης, χάρη στο σύστημα V2L (Vehicle to Load), το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει ως σταθμός οικιακού ρεύματος με μέγιστη ισχύ 3,6 kW για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, ηλεκτρικών ποδηλάτων ή συσκευών κάμπινγκ. Για στοιχεία όπως αυτά, αλλά και για άλλα, το Ioniq 5 ψηφίστηκε ως «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022» διάκριση που για πρώτη φορά απονέμεται στην Hyundai.

Σχεδιαστικά είναι εμφανές πως το Ioniq 5 φέρνει ένα νέο αέρα στη εικόνα της Hyundai. Ισορροπημένες γραμμές με αρκετές ακμές – κυρίως στο πλάι – και μια πρόσοψη που αποπνέει δυναμισμό. Οι μεγάλοι τροχοί, τα πρόσθετα μαύρα πλαστικά τόξα στα φτερά και οι μαρσπιέδες καθώς και η πίσω ενσωματωμένη αεροτομή ενισχύουν περαιτέρω αυτή την εικόνα. Με μήκος 4,65 μέτρων, το δύο όγκων αμάξωμα (hatchback) βασίζεται σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο μεταξόνιο (3 μέτρα) που προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Όσοι κάθονται πίσω, απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα πόδια (μέχρι 38 εκατοστά) με τα καθίσματα να ρυθμίζονται πλήρως.

Ευρυχωρία και χρηστικότητα

Στο εσωτερικό επικρατεί μια zen αίσθηση με τον διάκοσμος να χαρακτηρίζεται από ευταξία και λιτότητα. Τα ηλεκτρονικά όργανα αποτελούν την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας και διακρίνονται για τις πολυποίκιλες ενδείξεις που προσφέρουν δύο οθόνες 12 ιντσών. Τόσο ο πίνακας οργάνων, όσο και το σύστημα infotainment είναι εύκολα στο χειρισμό τους, χάρη στα έξυπνα γραφικά. Η πρόσβαση σε κάθε μενού είναι εύκολη, ενώ όλοι οι διακόπτες είναι εμφανείς και εύκολα προσβάσιμοι. Αξίζει να σημειωθεί πως όλα τα υλικά στο εσωτερικό, ακόμη και τα υφάσματα στα καθίσματα, είναι από ανακυκλωμένα υλικά ή από βιολογικά, βασισμένα σε φυτικές ίνες με μάλλινα νήματα.

Το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο, καθώς δε χρειάζεται κεντρικός άξονας μετάδοσης και η κεντρική κονσόλα είναι συρόμενη κατά 14 εκατοστά εμπρός – πίσω. Αυτό δε δίνει απλά αίσθηση ευρυχωρίας στα μπροστινά καθίσματα αλλά και δυνατότητα άνετης μετάβασης από το ένα κάθισμα στο άλλο, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενά πάρκινγκ, όπου ο συνοδηγός, για παράδειγμα, μπορεί να βγει από την πόρτα του οδηγού.

Το Ioniq 5 προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) καθώς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας (i-pedal) με την ρύθμιση να γίνεται από paddles πίσω από το τιμόνι. Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης αποδεικνύεται πλήρες και αποτελεσματικό. Το αυτοκίνητο προσφέρει υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2 με τρόπο προοδευτικό και ομοιογενή.

H έκδοση της δοκιμής μας διέθετε την μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh (υπάρχει και έκδοση με συσσωρευτή 58 kWh) και μονό ηλεκτροκινητήρα με μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς – διότι υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει απόδοση 230 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm. Αυτή η ισχύ έρχεται αντιμέτωπη με απόβαρο κοντά στους 2 τόνους ωστόσο οι επιδόσεις είναι εξαιρετικά καλές. Από την άλλη, η αυτονομία των 470 χλμ. είναι σίγουρα ενθαρρυντική για ταξίδι καθώς προσεγγίζεις αρκετούς προορισμούς στην Ελλάδα από τη βάση σου χωρίς να χρειαστεί να φορτίσεις ενδιάμεσα.

Κατανάλωση στο ταξίδι

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα πλήρως φορτισμένοι με την αυτονομία να δείχνει 470 χλμ. Ο τελικός προορισμός ήταν η Πάτρα στα 211 χλμ. Μετρήσαμε την μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 110 – 120 – 130 χλμ./ώρα και διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις. Ουσιαστικά τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι περισσότερο οικονομικά σε συνθήκες πόλης και λιγότερο οικονομικά στον αυτοκινητόδρομο. Με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση ήταν 18,1 kWh/100 χλμ. Αν η ταχύτητα ανέβει στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση ανεβαίνει και αυτή στα 19,4 kWh/100 χλμ. ενώ στα 130 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση προσδιορίστηκε στα 21,1 kWh/100 χλμ. Φθάσαμε στο ΣΕΑ Ψαθόπυργου όπου είχε ταχυφορτιστή ElpeFuture (ChargenGo) 50 kW. H αυτονομία της μπαταρίας ήταν στα 170 χλμ. (ποσοστό 39%). Στον συγκεκριμένο φορτιστή η πλήρωση ενέργειας της μπαταρίας μέχρι το 80% απαίτησε 42 λεπτά ενώ για το 100% χρειάστηκε χρόνος μίας ώρας και 12 λεπτών. Η χρέωση της μίας kWh στον συγκεκριμένο ταχυφορτιστή ήταν 0,65€ και το συνολικό ποσό που πληρώσαμε για μια φόρτιση από το 39% έως το 100% ήταν 32,41€.

Όλες οι ειδήσεις 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο