Q-ELECTRIC

Η Ευρώπη θέλει “Made in EU” μπαταρίες αυτοκινήτων

i-evropi-thelei-made-in-eu-bataries-aftokiniton-708617

Η Ευρωπαική Ένωση υιοθετεί νέους κανονισμούς για να ανεξαρτητοποιηθεί από την Ασία, αυξάνοντας τη παραγωγή και την ανακύκλωση στις μπαταρίες που χρησιμοποιεί.

Ο μπαταρίες πλέον, είναι παντού: Σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooter, ακόμη και στα smartphone και τα tablet μας. Σιγά σιγά, έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας. Αλλά πιο σημαντικά, είναι το «κλειδί» για να απομακρυνθούμε από τα ορυκτά καύσιμα.

Για αυτό το λόγο, η Ευρώπη θέλει να ανεξαρτητοποιηθεί από την Ασία, την ήπειρο που -αυτή τη στιγμή- προμηθεύει τις περισσότερες πρώτες ύλες και μπαταρίες στο κόσμο. Οι δύο τελευταίες πρωτοβουλίες της ΕΕ είναι ο κανονισμός για τις μπαταρίες και ο νόμος περί κρίσιμων πρώτων υλών.

Από τη παραγωγή μέχρι την ανακύκλωση

Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά έναν κανονισμό που εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2023 και εφαρμόστηκε το Φεβρουάριο που μας πέρασε. Προβλέπει μια σειρά κανονισμών που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των μπαταριών: από την παραγωγή έως την ανακύκλωση, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης και της επαναχρησιμοποίησης.

Ο στόχος είναι να εξασφαλίσουν πως οι μπαταρίες είναι ασφαλείς, ανθεκτικές και ανταγωνιστικές. Οι κανόνες ισχύουν μάλιστα, για κάθε τύπο μπαταρίες: μπαταρίες οχημάτων, ηλεκτρονικών συσκευών, βιομηχανικές ή και φωτισμού.

Η βάση του κανονισμού για τις μπαταρίες είναι οι ελάχιστοι στόχοι που πρέπει να πετυχαίνει κάθε κατασκευαστής με τα απορρίματα του (δηλαδή τις μπαταρίες που φτάνουν στο τέλος της ζωής τους): 63% μέχρι το 2027 και 73% μέχρι το 2030. Οι στόχοι προσαρμόζονται σε 51% μέχρι το 2028 και 61% μέχρι το 2031, για τις μπαταρίες οχημάτων.

Υπάρχουν επίσης, στόχοι για την ανάκτηση λιθίου και τα ελάχιστα επίπεδα ανακυκλωμένου περιεχομένου για τις μπαταρίες (16% στο κοβάλτιο, 85% στο μόλυβδο, 6% στο λίθιο και 6% στο νικέλιο).

Μεταξύ άλλων, ο κανονισμός απαιτεί οι χρήστες, να έχουν τη δυνατότητα να αφαιρέσουν και να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες τους. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και αυστηρά κριτήρα επιδόσεων, ανθεκτικότητας και ασφάλειας, μαζί με περιορισμούς σε τοξικές ουσίες όπως ο υδράργυρος, το κάδμιο και ο μόλυβδος.

Τέλος, υπάρχουν απαιτήσεις για την επισήμανση πληροφοριών για τα εξαρτήματα και το ανακυκλωμένο περιεχόμενο κάθε μπαταρίας. Εισάγεται επίσης ένα «ηλεκτρονικό διαβατήριο μπαταρίας» και ένας κωδικός QR.

Η συνταγή κατά του εθισμού

Η δεύτερη πρωτοβουλία αφορά ένα νόμο για τις κρίσιμες πρώτες ύλες (Crma). Στόχος είναι η εγγύηση ενός ασφαλούς και βιώσιμου τρόπου για τον εφοδιασμό πρώτων υλών. Περιλαμβάνει έναν κατάλογο πρώτων υλών (34) και στρατηγικών υλικών (17), ενώ θέτει σημεία αναφοράς για την κάλυψη της ετήσιας κατανάλωσης πρώτων υλών: 10% για την εξόρυξη, 40% για τη διύλιση στη Γηραιά Ήπειρο και 25% για την ανακύκλωση.

Γίνεται επίσης λόγος για απλούστευση των αδειών: 27 μήνες κατ’ ανώτατο όριο για έργα εξόρυξης και 15 μήνες για έργα ανακύκλωσης και επεξεργασίας.

Πηγές: Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1 , 2)

 

Όλες οι ειδήσεις

Μην χάσετε το νέο Quattroruote, Απρίλιος 2024!

Έρευνα Autotypos.gr: «Χρυσά» παιχνίδια με την τιμή της βενζίνης – Οι Ελληνες βάζουν τη 10η ακριβότερη αμόλυβδη παγκοσμίως

Εκτός παραγωγής δυο από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της Porsche

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο