Q-ELECTRIC

Toyota bZ4X: Σχεδόν …Lexus

toyota-bz4x-schedon-lexus-650422

Το bZ4X, το πρώτο ηλεκτρικό στην ιστορία της Toyota βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο που το χρησιμοποιεί και η Subaru. Υπόσχεται αυτονομία 470 χιλιομέτρων και διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα με άρωμα Lexus

Tου Roberto Ungaro, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Αξίζει να δείτε από κοντά το πρώτο ηλεκτρικό της Toyota. Στις φωτογραφίες θυμίζει Lexus, χάρη στις έντονες ακμές του αμαξώματος, το φουτουριστικό εμπρός μέρος και την επιθετική γεωμετρία της σιλουέτας. Από κοντά όμως, το bZ4X – τι όνομα – γλωσσοδέτης κι αυτό – μοιάζει με πραγματικό Toyota. Ακόμη περισσότερο όταν καθίσεις πίσω από τιμόνι του. Ένα προηγμένο, αυθεντικό και καλύτερα φινιρισμένο Toyota.

Με μήκος 4,69 μέτρα, δέκα περισσότερα από ενός RAV4, το “μπι-ζεντ-φορ- εξ” βασίζεται σε μία νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru. Το ίδιο και το σύστημα τετρακίνησης – αν και υπάρχει και προσθιοκίνητη έκδοση. Το βάρος ξεπερνά τους δύο τόνους – 2.065 κιλά συγκεκριμένα. Δεν είναι ευκαταφρόνητο, όμως έχουμε δει και πιο βαριά BEV. Το αυτοκίνητο αυτό θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα “ηλεκτρικό RAV4”, όμως από πλευράς τιμής θα βρίσκεται αρκετά πιο ψηλά στην γκάμα Toyota, καθώς αναμένεται να ξεκινά κοντά στα 50.000 ευρώ. Η παρουσίασή του εγκαινιάζει και μία νέα εμπορική πολιτική του Ιάπωνα κατασκευαστή, ο οποίος θέλει να αυξήσει περισσότερο από ποτέ τα προγράμματα μακροχρόνιας μίσθωσης. Στο πακέτο απόκτησης, εφόσον τηρείται ευλαβικά το πρόγραμμα συντήρησης, η εγγύηση της μπαταρίας μπορεί να επεκταθεί χωρίς επιπλέον χρέωση στα δέκα χρόνια ή στο ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.

Εσωτερικά το bZ4X είναι πολύ προηγμένο, με μικρό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική κονσόλα και κεντρική οθόνη 8 ή 12,3 ιντσών. Όμως υπάρχει ένα θεματάκι εδώ: το τιμόνι, που θυμίζει σε εργονομία τα Peugeot, κρύβει εν μέρει τα όργανα. Το πρόβλημα θα λυθεί μόνο μετά το 2023, όταν το ηλεκτρικό Toyota θα είναι διαθέσιμο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire και ένα αεροναυτικού τύπου τιμόνι κομμένο στο επάνω και στο κάτω τμήμα του.

Διόλου τυχαία, η Toyota φρόντισε ιδιαίτερα την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα του πρώτου ηλεκτρικού της, χαρίζοντάς του μία premium αύρα σα να επρόκειτο για ένα Lexus. Σαφώς τα Lexus είναι λίγο καλύτερα φινιρισμένα, όμως σε επίπεδο εργονομίας, άνεσης και infotainment, το bZ4X έρχεται να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στις δύο μάρκες.

Στο δρόμο, τώρα, έχουμε ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερα απαλή απόδοση της ισχύος και μία ηλεκτροκίνηση με αξιοζήλευτη ροϊκότητα. Η πανέξυπνη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες (στο πρόγραμμα οδήγησης X-Mode) του χαρίζει μάλιστα δυνατότητες ενός οχήματος εκτός δρόμου. Σαφώς μην περιμένετε ένα σκληροπυρηνικό 4×4, όμως με απόσταση 17 εκατοστών από το έδαφος και υδατοστεγή μπαταρία, το bZ4X μπορεί να κινηθεί σε εδάφη που δεν ταιριάζουν με την εμφάνισή του και να περάσει από υδάτινα κολλήματα με βάθος μισού μέτρου.

Με το δεξί πεντάλ στο τέρμα της διαδρομής του επιταχύνει εντυπωσιακά, χωρίς όμως να σε κολλάει στο κάθισμα όπως άλλα ηλεκτρικά. Από το τιμόνι λείπουν τα χειριστήρια ρύθμισης της ανάκτησης ισχύος στην επιβράδυνση, κάτι που γίνεται από ένα πλήκτρο στην κεντρική κονσόλα. Σε καμία περίπτωση το σύστημα ανάκτησης δεν εξασφαλίζει one pedal feeling, το οποίο σημαίνει ότι η χρήση του φρένου είναι σχεδόν πάντα απαραίτητη. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και δε μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση από τον δρόμο, όμως ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο δεν κρύβει ότι σχεδιάστηκε με γνώμονα την άνεση. Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτηση, η οποία απορροφά πολύ καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, με τίμημα όμως τις έντονες κλίσεις στις στροφές, τουλάχιστον όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό. Η άνεση του αυτοκινήτου πάντως είναι υπεράνω κριτικής. Η μόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική και τα μπροστινά καθίσματα άψογα σχεδιασμένα, θερμαινόμενα για τον χειμώνα και αεριζόμενα για το καλοκαίρι. Άνετα αισθάνεσαι και στο πίσω κάθισμα χάρη στο μεταξόνιο των 2,85 μέτρων και τη σχεδίαση της πλατφόρμας, όπως σε κάθε ηλεκτρικό. Τα 452 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν εντυπωσιάζουν σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις συγκριτικά με άλλων αυτοκινήτων της κατηγορίας. Όσον αφορά τα ADAS, ενεργοποιούνται εύκολα και είναι απόλυτα συνεπή στη λειτουργία τους.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο