ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Οι θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για την αυτοκίνηση, τη φορολογία και τα ΜΜΜ

oi-theseis-tis-neas-dimokratias-gia-tin-aftokinisi-ti-forologia-kai-ta-mmm-669265

Η Νέα Δημοκρατία, επέλεξε να απαντήσει ευθέως στις ερωτήσεις που κάναμε. Πιο συγκεκριμένα:

Την ηλεκτροκίνηση (Οικιακό δίκτυο φορτιστών, Δημόσιο/Ιδιωτικό δίκτυο φορτιστών κ.α.) 

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και να βοηθήσει ώστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Η ηλεκτροκίνηση χωρίζεται σε ηλεκτροκίνηση με μπαταρία και ηλεκτροκίνηση με κυψέλες υδρογόνου, τεχνολογίες που θέλουμε να προχωρήσουν αμφότερες στην Ελλάδα. Η πρώτη ήδη έχει αρχίσει να διεισδύει στην ελληνική αυτοκίνηση με ρυθμούς πολύ σημαντικούς. Και όσο η αγορά αυξάνεται τόσο και η ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών υποστήριξης είναι αναγκαίες και για αυτό στόχος μας είναι το 2030 να έχουμε πανελλαδικά περισσότερα από 25.000 σημεία φόρτισης. Σήμερα έχουμε 2.000 σημεία, ενώ παραλάβαμε το 2019 μολις 58. 

Με το νέο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», το οποίο προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με τα συναρμόδια Υπουργεία, στοχεύουμε στη δημιουργία 8.900 νέων σημείων φόρτισης, δημιουργώντας ένα συνεκτικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. Σε συνδυασμό με τα κίνητρα της αγοράς μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», δημιουργούμε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αγορά και ταξινόμηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ενδεικτικό στοιχείο είναι ο υπερδεκαπλασιασμός των ταξινομήσεων το 2022, σε σχέση με όλο το ημερολογιακό έτος του 2018. 

Η Νέα Δημοκρατία και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενισχύει και θέλει να εφαρμόσει πράσινες και βιώσιμες πολιτικές. Είναι άλλωστε και ένας από τους βασικούς μας πυλώνες στο νέο κυβερνητικό πρόγραμμα. 

  • Την πιθανότητα μείωσης του μέσου όρου ηλικίας των ΙΧΕ και σε σχέση με τα τροχαία ατυχήματα καθώς και με την ρύπανση. 

Σίγουρα ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧΕ θα μειωθεί. Όσο ο ρυθμός ανάπτυξης και το οικονομικό επίπεδο αυξάνεται, όσο οι πράσινες και βιώσιμες πολιτικές εξελίσσονται και αναβαθμίζονται είναι προφανές ότι ο γηρασμένος στόλος των οχημάτων θα ανανεωθεί και θα αντικατασταθεί. Το θέμα είναι πόσο γρήγορα ή λιγότερο γρήγορα θα γίνει αυτό και είναι μια άσκηση, την οποία θα λύσουμε. Ο βασικός μας στόχος είναι το 2027 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να έχει ανέβει στο 20%. 

Αυτά είναι τα 5 έργα που αλλάζουν τις μετακινήσεις στην Ελλάδα

  • Tα προγραμματισμένα έργα υποδομών (αυτοκινητόδρομοι κλπ) 

Αυτή την στιγμή είναι σε εξέλιξη 170 σημαντικά έργα Υποδομών, καθώς κατασκευάζονται 1.183 χλμ. νέοι δρόμοι και 719 χλμ. νέες σιδηροδρομικές γραμμές. Μόνο από αυτά τα έργα δημιουργούνται 178.000 νέες θέσεις εργασίας. Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να κάνω στα 10 εμβληματικά έργα εθνικής σημασίας, τα οποία αναβαθμίζουν τον παραγωγικό χάρτη της Ελλάδας, καθώς νέες καλές υποδομές και δρόμοι, σημαίνει ταυτόχρονα και ανάπτυξη στην παραγωγή και τις επενδύσεις. 

Τα 10 εμβληματικά έργα εθνικής σημασίας είναι: 

  1. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
  2. Η κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας
  3. Το Μετρό Θεσσαλονίκης
  4. Η ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)
  5. Η σύνδεση σιδηροδρόμου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας
  6. Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
  7. Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (E65)
  8. Η κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον
  9. Η αναβάθμιση Προαστιακού Δυτικής Αττικής
  10. Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι, το πιο σύγχρονο της Μεσογείου
  • Τα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα 

Να ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι τα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται είτε από ανθρώπινο λάθος, είτε από κακοτεχνίες στην υποδομή επί της οποίας γίνεται η μετακίνηση. 

Για τη δεύτερη όπως ανέλυσα προηγουμένως εξελίσσεται ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα δημοσίων έργων με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που εκτελεί η ελληνική Κυβέρνηση, ενώ σχετικά με τους δρόμους εντός των πόλεων, η αναβάθμιση αυτών είναι στην αρμοδιότητα των Περιφερειών και των Δήμων. Πάντως στα μεγάλα αστικά κέντρα το δίκτυο δρόμων είναι σχετικά καλό, συνεπώς ο παράγοντας αυτός για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων δεν είναι πρωταρχικός. 

Ο βασικός λόγος των ατυχημάτων είναι το ανθρώπινος λάθος και η κακή οδηγική συμπεριφορά, παράγοντες που ακουμπούν στην οδηγική παιδεία και στην οδηγική ικανότητα. 

Προς αυτή την κατεύθυνση προχωρήσαμε στη θέσπιση νομικού πλαισίου με τον νόμο 4850/2021 με τον οποίο ενισχύουμε την καλύτερη, αρτιότερη και αδιάβλητη εκπαίδευση και εξέταση των νέων οδηγών. Ένας καλός οδηγός με οδηγική παιδεία, σέβεται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας και προπαντός τη ζωή του και τη ζωή των συνανθρώπων του. Στόχος μας είναι οι πολιτικές που θα εφαρμόσουμε να οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση κατά 30% έως το 2025 50% έως το 2030 των τροχαίων ατυχημάτων. 

  • Τον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των πόλεων 

Θέλουμε κλιματικά ουδέτερες και βιώσιμες πόλεις. Για αυτό και υλοποιείται πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων σε πάνω από 100 Δήμους της χώρας και 700 Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια για 10 περιοχές. Στόχος μας ένα σωστά χωροθετημένο δίκτυο νέων ποδηλατοδρόμων 570 χιλιομέτρων σε όλη τη χώρα, οι οποίοι θα εξυπηρετήσουν περίπου 3.4 εκ. χρήστες ετησίως. 

  • Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς 

Ενας από τους βασικούς στόχους είναι η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε στην προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία ένος στόλου 2.000 λεωφορείων στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη.  

Ένα στοιχείο για να μπορέσει κανείς να συγκρίνει την τωρινή με την προηγούμενη κατάσταση στον στόλο των αστικών λεωφορείων είναι ότι αυξήσαμε τον στόλο της Αθήνας κατά 55% και 100% στη Θεσσαλονίκη, μέσω leasing. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων λεωφορείων του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ ανά 5 – 10 λεπτά τις ώρες αιχμής. 

Επίσης παράλληλα με την παράδοση των νέων έξι σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό, αυξήθηκε η συχνότητα των δρομολογίων του Αττικού Μετρό σε 1,5 λεπτό τις ώρες αιχμής 

Τέλος με πολλή ικανοποίηση μπορούμε να ισχυριστούμε ότι Μετρό θα έχουν και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Χωρίς αγκυλώσεις και ιδεολογικά τεχνάσματα, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μέτρο και Αρχαία. Και θα μπουν πλέον στη κρησάρα της κοινής γνώμης όλες οι αντιδραστικές φωνές, οι οποίες στέρησαν τόσα χρόνια στη Θεσσαλονίκη το Μετρό της. 

  • Την πολιτική έναντι των μέσων παρασυγκοινωνίας όπως ταξί, VIP μετακινήσεις, Uber, Free Now κλπ 

Η πολιτική μας είναι σαφής. Το κίτρινο ταξί είναι το βασικό μέσο αστικής μετακίνησης και οποιαδήποτε άλλο ψηφιακό εργαλείο ευνοεί την ικανοποίηση του σκοπού του είναι καλοδεχούμενο. 

Για τα ΕΙΧ με οδηγό, υπάρχει επίσης σαφές πλαίσιο λειτουργίας και αποτελεί επίσης έναν σημαντικό κλάδο εκτέλεσης έργου μετακίνησης, ο οποίος βοηθά καταλυτικά την εξυπηρέτηση των τουριστών, που επιζητούν ξενάγηση ή προγράμματα εξόρμησης σε ομάδες. 

Θεωρώ ότι ο διάλογος των κλάδων είναι ανοιχτός, ειλικρινής και έχουμε τονίσει με κάθε τρόπο, ότι είμαστε πάντα δεκτικοί σε ιδέες και προτάσεις από τις υγιείς δυνάμεις του συνδικαλισμού, οι οποίες θέλουν την πρόοδο των κλάδων τους. 

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο