Q-ELECTRIC

Volkswagen ID.BUZZ: Πρώτες Εντυπώσεις

volkswagen-id-buzz-protes-entyposeis-648509

ID.BUZZ: Ο ποπ χαρακτήρας του Bulli αποτελεί μία γλυκιά ανάμνηση, αλλά εκφράζει ακόμη και σήμερα έναν τρόπο ζωής. Η επιστροφή στο μέλλον του εμβληματικού Volkswagen γίνεται με όπλα την ηλεκτροκίνηση, το φουτουριστικό design και τη δυναμική συμπεριφορά ID. Όμως οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν. Η μέγιστη ταχύτητα είναι μόλις 145 χλμ./ώρα

Tου Roberto Ungaro, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Σας αρέσει στις φωτογραφίες; Από κοντά αποπνέει την ίδια ακριβώς συμπάθεια και ακόμη περισσότερο. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι του ID.Buzz, μπορούμε πλέον να πούμε ότι είναι αντίστοιχα ωραίο και στον δρόμο. Δεν είναι ένα βανάκι, ούτε όμως και ένα συμβατικό πολυμορφικό, αλλά ένα αυτοκίνητο με εντελώς δικό του χαρακτήρα. Επιτέλους, η Volkswagen επανέφερε το θρυλικό Bulli στην απαρχή της ηλεκτροκίνησης, εκμεταλλευόμενη αυτή τη μεταβατική περίοδο, στην οποία όλοι νοσταλγούμε το παρελθόν και αγωνιούμε για το μέλλον. Αν δεν υπήρχε το αρχέτυπο που το ενέπνευσε, το ID.Buzz θα μπορούσε να είναι απλά ένα σύγχρονο πολυμορφικό. Όμως στην πράξη προσφέρει πολύ καλύτερους χώρους απ’ όσο προϊδεάζουν οι σχετικά συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις. Με μήκος 4,71 μέτρα, το Buzz είναι ένα από τα πιο πολυχρηστικά αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος σήμερα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως επαγγελματικό βαν – κάτι που δεν ισχύει για άλλα MPV – μόνο που είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση.

Ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον το ID.Buzz να γίνει αντικείμενο μελέτης, ένα case study, έως και σύμβολο της εποχής που διανύουμε. Η αναβίωση του μοντέλου θυμίζει εκείνη του Mini, του Fiat 500 και του VW Beetle, μόνο που λαμβάνει μέρος σε μία ιστορική στιγμή για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, την οποία εξασφαλίζει η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB. Από την άλλη, έχει να σηκώσει τη βαριά κληρονομιά ενός ιστορικού μοντέλου όπως το T1 του 1950, το οποίο ήταν προορισμένο για εμπορική χρήση, παρά ψυχαγωγική και σήμερα έχει εξελιχθεί σε σύμβολο του νεοχίπικου κινήματος Vanlife. Αντίστοιχα εκείνο ήταν ένα προσιτό για την εποχή του λεωφορειάκι, ενώ το σημερινό ένα premium αυτοκίνητο.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΕΝΤΟΣ ΚΙ ΕΚΤΟΣ

Μπαίνοντας στην ευρύχωρη καμπίνα, αμέσως εντυπωσιάζεσαι από τη ζωντάνια των χρωμάτων και τη μοντέρνα σχεδίαση που εισάγει κάποια πρωτότυπα στοιχεία. Το περιβάλλον είναι γενικότερα ευάερο και φιλόξενο. Η επένδυση με απομίμηση ξύλου του ταμπλό αποπνέει και μία αίσθηση living room, παρά αυτοκινήτου. Το παρμπρίζ είναι σε μεγάλη απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα, η γραμμή των παραθύρων χαμηλή και οι διπλές κολόνες οροφής δεν επηρεάζουν την ορατότητα χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τριγύρω. Η θέση οδήγησης είναι τυπικά γερμανική, χάρη σε ένα άνετο κάθισμα με άψογη ανατομία και καλή πλευρική στήριξη. Από την κεντρική κονσόλα απουσιάζει φυσικά ο επιλογέας του κιβωτίου και αυτό αρχικά προκαλεί κάποιο άγχος, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας ID.

Τα σκληρά πλαστικά δεν λείπουν, αντίθετα κυριαρχούν απέναντι στα μαλακά του ταμπλό και διακρίνονται για τους ενδιαφέροντες συνδυασμούς χρωμάτων. Η καμπίνα σε κάνει να αισθάνεσαι σα να βρίσκεσαι σε ένα μοντέρνο καθιστικό σχεδιασμένο από αρχιτέκτονα. Ένα μπράβο λοιπόν, όχι μόνο στο τμήμα μάρκετινγκ του Βόλφσμπουργκ, αλλά και στους σχεδιαστές εσωτερικών χώρων. Στο πίσω μέρος υπάρχει άπλετος χώρος για πόδια και το κεφάλι και δύο αναδιπλούμενα τραπεζάκια που θα τα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά. Αντίστοιχα μεγάλος είναι ο χώρος των αποσκευών των 1.121 λίτρων, τα οποία διπλασιάζονται στα 2.205 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

ΠΑΤΑΕΙ ΓΕΡΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Από τα πρώτα μέτρα εκτιμάς την ομαλή λειτουργία του ID.Buzz. Ασφαλώς θα περιμένετε δύναμη, καθότι είναι ηλεκτρικό, όμως δεν είναι αυτό το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του. Το ID αυτό διακρίνεται κυρίως για την προοδευτικότητα και τη φυσικότητα με την οποία κινείται. Η μπαταρία των 77 εκμεταλλεύσιμων κιλοβατωρών εξασφαλίζει αυτονομία 423 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Ο κινητήρας των 204 ίππων είναι τοποθετημένος πίσω, όπως σε όλα τα ID και κινεί τους πίσω τροχούς, χαρίζοντας μία αξιοζήλευτη ζωντάνια, χωρίς αυτό να μεταφράζεται και σε εντυπωσιακές επιδόσεις στην επιτάχυνση. Το Buzz χρειάζεται 10,2 δευτερόλεπτα για το 0-100, καθώς ζυγίζει 2.471 κιλά. Κατά τ’ άλλα, πατάει με σιγουριά στο δρόμο και το σύστημα διεύθυνσης είναι αξιόπιστο.

Αν από ένα πολυμορφικό το τελευταίο που περιμένει κανείς είναι η απόλαυση στην οδήγηση, τότε το ID.Buzz είναι μία ευχάριστη έκπληξη στο δρόμο, ειδικά αν αναλογιστούμε τους χώρους και τις διαστάσεις του. Η πίσω κίνηση μεταφράζεται σε ελάχιστες αντιδράσεις στο τιμόνι, εξασφαλίζοντας πολύ μικρή διάμετρο στροφής 11,1 μέτρων. Εξαιρετική η ευελιξία στην πόλη δηλαδή. Η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 145 χλμ./ώρα και αυτό ίσως απογοητεύσει τους μη μυημένους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσουμε με τον καιρό. Σε αυτές τις ταχύτητες, ένα χιλιόμετρο την ώρα παραπάνω μεταφράζεται σε αύξηση της κατανάλωσης, άρα και περιορισμού της αυτονομίας, πόσο μάλλον όταν το αμάξωμα έχει τόσο μεγάλη μετωπική επιφάνεια όση το ID.Buzz. Και αυτή ορίζει κυρίως την κατανάλωση, παρότι ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,29, τιμή που υποδηλώνει τη σημαντική μελέτη που έχει γίνει στον συγκεκριμένο τομέα.

Αφήσαμε για το τέλος την άνεση. Οι αναρτήσεις είναι γενικότερα σφιχτές, αλλά απορροφούν καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς αναπηδήσεις ή ενοχλητικούς θορύβους. Συμπεριφορά που τιμά την ιστορία του τεράστιου λογοτύπου VW που δεσπόζει στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο