TRAVEL

Ο ψηλότερος δρόμος της Ελλάδας: Οδηγώντας στον Μπάρο στα 1.904 μέτρα

o-psiloteros-dromos-tis-elladas-odigontas-ston-baro-sta-1-904-metra-678938

Στο πέρασμα του Μπάρου ψηλά στα Τζουμέρκα, εκεί που ενώνονται οι κορυφές Περιστέρι (2.294 μ.) και Κακαρδίτσα (2.429 μ.) ο χρόνος σταματά, η όραση πλημμυρίζει από ανείπωτη ομορφιά και η ψυχή γαληνεύει. Εκεί ακριβώς στη καρδιά της Πίνδου, βιώνεις μία στιγμή μοναδική στα όρια του συγκλονιστικού.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Έχοντας διαβάσει αρκετά οδοιπορικά κατά το παρελθόν, που αναφέρονταν στο πέρασμα του Μπάρου, την εντυπωσιακή ορεινή διαδρομή δηλαδή που συνδέει οδικώς την Ήπειρο με τη Θεσσαλία, είχαμε ήδη στο μυαλό μας μία εικόνα περί τίνος πρόκειται. Θεωρητικά λοιπόν, πρόκειται για μία διαδρομή που αποτελεί ένα από τα ελάχιστα προσβάσιμα ορεινά περάσματα από, τα βλαχοχώρια των Τρικάλων προς τα χωριά των Τζουμέρκων.

Επιπλέον μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή, γεμάτη στροφές διαδρομή μέσα σ’ ένα ειδυλλιακό παρθένο φυσικό περιβάλλον, αντίστοιχο του περίφημου Stelvio της γειτονικής Ιταλίας στις Ιταλικές Άλπεις.

Στα πλαίσια του οδοιπορικού μας στην Ήπειρο μέσα Ιουλίου(που μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού Quattroruote), εννοείται πως το περιδιαβήκαμε, όμως η εμπειρία που ζήσαμε δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα ήδη γραφόμενα. Οι λέξεις αποδεικνύονται πολύ φτωχές τελικά για να περιγράψουν τις μαγικές εικόνες, που αντικρίζεις σε κάθε μέτρο κυριολεκτικά στο πέρασμα του Μπάρου. Μόνο αν βρεθείτε ψηλά στη κορυφή του, στα 1904 μέτρα υψόμετρο (που μέχρι το 1912 αποτελούσε τα ελληνοτουρκικά σύνορα) και σταθείτε δίπλα στη πέτρινη επιγραφή με τη φράση “Τζουμέρκα ψηλά και απάτητα και πάντα χιονισμένα”  έχοντας στα πόδια σας κυριολεκτικά ταυτόχρονα, τη Θεσσαλία από τη μία πλευρά και την Ήπειρο από την άλλη, τότε και μόνο τότε θα αντιληφθείτε επακριβώς, το μεγαλείο που καθιστά μοναδικό το συγκεκριμένο τόπο.

Θεόρατοι ορεινοί όγκοι, απέραντα κατ’ ουσίαν δάση που καλύπτουν έκταση 32.000 στρεμμάτων αποτελούμενα από, έλατα, πεύκα, κρανιές, οξιές, σφενδάμια και φιλοξενούν διάφορα είδη άγριων ζώων, όλα αυτά τα στοιχεία ενώνονται σε ένα ειδυλλιακό σκηνικό άγριας, παρθένας φύσης. Καθώς αντικρίζεις με δέος αυτό το φυσικό υπερθέαμα κι ενόσω ο δροσερός άνεμος σου σιγοψιθυρίζει στ’ αυτιά το δικό του τραγούδι, νιώθεις μεμιάς τη ψυχή σου να γαληνεύει, να «στεγνώνει» από, κάθε αρνητική σκέψη, κάθε άγχος, κάθε τι περιττό με άλλα λόγια. Ξέρετε, τα σαράκια που κατατρέχουν όλους εμάς που ζούμε με όλες τις σύγχρονες «ανέσεις» στις «εξελιγμένες» μεγαλουπόλεις κυνηγώντας και εγώ δεν ξέρω τι τελικά…

Πως θα φτάσετε

Με είσοδο από το χωριό Συρράκο και υψόμετρο 1125 μέτρα, η διαδρομή μέχρι τη κορυφή του Αυχένα του Μπάρου, στα 1904 μέτρα υψόμετρο είναι 28,85 χλμ. και καλύπτεται περίπου σε μία ώρα και 20 λεπτά. Αυτό οφείλεται τόσο στις αναρίθμητες στροφές που επιβάλουν χαμηλές ταχύτητες (σ.σ. και στα κοπάδια ζώων που βόσκουν αμέριμνα στη μέση του δρόμου), όσο και κυρίως πως αν και άκρως ενδιαφέρουσα οδηγικά η διαδρομή επιβάλλεται νωχελικός ρυθμός για να απολαύσεις το τοπίο!

Αφήνοντας (με βαριά καρδιά είναι η αλήθεια) τη κορυφή του Μπάρου ακολουθεί μία εξίσου πανέμορφη κατηφορική διαδρομή 32 χιλιομέτρων, η οποία καταλήγει σε μία διασταύρωση όπου, είτε εισέρχεστε στο Μέτσοβο, είτε συνεχίζετε με κατεύθυνση προς Τρίκαλα-Καλαμπάκα. Αν βρεθείτε σε ακτίνα πέριξ του περάσματος, εννοείται πως επιβάλλεται να ζήσετε την εμπειρία, εδώ ωστόσο οφείλουμε να σας επιστήσουμε τη προσοχή στο εξής. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες οι καιρικές συνθήκες είναι ήπιες, ωστόσο τις υπόλοιπες εποχές απαιτείται προσοχή, καθώς η εκδήλωση χιονοθύελλας ακόμα και τη άνοιξη αποτελεί φαινόμενο κάθε άλλο παρά σπάνιο!

Με την Mercedes GLC 300de 4MATIC

Τελικώς, το πλέον ιδανικό αυτοκίνητο για τη πραγματοποίηση της υπέροχης περιήγησης μας στα πανέμορφα Τζουμέρκα για λόγους, άνεσης, ασφάλειας και οικονομίας καυσίμου. Το πλέον ιδανικό ωστόσο και για έναν ακόμα λόγο, ίσως το βασικότερο όλων: πρόκειται περί ενός μοντέλου ολοκληρωμένου 100% που μας επέτρεψε να απολαύσουμε στο έπακρο κάθε ένα χιλιόμετρο ξεχωριστά από τα συνολικά 1.430 χιλιόμετρα που συνυπήρξαμε μαζί του!

Όπως μαρτυρά το λογότυπο “300de 4ΜΑΤIC” πρόκειται για την μεγαλύτερη ολοκαίνουργια plug in υβριδική πετρελαιοκίνητη έκδοση της GLC, η οποία αποτελεί κατά τη άποψη μας την ιδανική επιλογή της σειράς. Σε σχέση με τη μικρότερη ομοίως πετρελαιοκίνητη/ τετρακίνητη και ήπια υβριδική GLC 220d που δοκιμάσαμε στο τεύχος Δεκεμβρίου, οι διαφορές που καταγράφονται, εντοπίζονται αποκλειστικά σε επίπεδο μηχανικών μερών και είναι σημαντικές. Έτσι λοιπόν πέραν του τετρακύλινδρου turbodiesel πετρελαιοκινητήρα 1.993 κ.εκ. που παραμένει, έχουμε υψηλότερης μέγιστης ισχύος ηλεκτροκινητήρα (100KW) και μπαταρία λιθίου συνολικής χωρητικότητας 31.2kWh.

Τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά, επιτρέπουν στη GLC 300de τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης με πραγματική αυτονομία 100 χλμ. όπως διαπιστώσαμε στη πράξη. Επιπλέον δε, η συνδυαστική απόδοση των δύο συνόλων είναι αυξημένη φθάνοντας, τους 335 ίππους (στις 3.600 σ.α.λ.), όταν η μέγιστη ροπή είναι επιπέδου Γολιάθ φθάνοντας τα 750 Nm (από τις 1.800 -2.800 σ.α.λ.). Οι επιδόσεις είναι γρήγορες στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα , καθώς το βαρύ (2.415 κιλά) Γερμανικό SUV ολοκληρώνει τη διαδιακασία σε μόλις 6,4 δευτ. επίδοση, που ασφαλώς θα ζήλευαν πολλά ελαφρύτερα και μικρότερα σε όγκο hot hatchbacks. Η τελική του ταχύτητα σταματά στα 217 χλμ./ώρα (ή 140 χλμ./ώρα αντίστοιχα σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση) και όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση που καταγράψαμε στο συγκεκριμένο οδοιπορικό να κλειδώνει στα 6,2 λίτρα/100 χλμ.! Προσοχή εδώ, η συγκεκριμένη εξαιρετική τιμή δεν επετεύχθη σε ρυθμούς κίνησης ήρεμης βόλτας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά σε ένα μεγάλο οδοιπορικό 1.430 χιλιομέτρων που τα είχε όλα: αυτοκινητόδρομο, δύσκολες ορεινές διαδρομές αλλά και κίνηση εκτός δρόμου, όπου στο μεγαλύτερο μέρος του, πιέσαμε αρκετά και πάντα με το κλιματισμό ανοιχτό.

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην εξαιρετική επίδοση της plug in GLC κατέχει ασφαλώς το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα πέδησης που διαθέτει, το οποίο αναλόγως των συνθηκών κατά το φρενάρισμα, ελέγχει αυτόματα τη μετάβαση από τη χρήση του υδραυλικού κυκλώματος ή το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση τη καλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας. Εδώ συνδράμει ασφαλώς και η δυνατότητα μεταβολής του βαθμού ανάκτησης και μέσω των paddles στο τιμόνι. Μία ακόμη διαφορά σε επίπεδο τεχνολογίας που καταγράφεται και είναι εξίσου σημαντική, είναι η ύπαρξη αερανάρτησης στο πίσω άξονα που βελτιστοποιεί την απόδοση της ανάρτησης και εξασφαλίζει κορυφαία άνεση, παντού και πάντα, σε κάθε είδους τερέν ακόμα και εκτός δρόμου, όπως διαπιστώσαμε κινούμενοι προς το Ορεινό καταφύγιο στα Πράμαντα, αλλά και στο Εθνικό Πάρκο των Τζουμέρκων.

Την ίδια ώρα κατορθώνει και ελέγχει άψογα το βαρύ SUV, σε βαθμό που σε ωθεί να ξεχνάς τον όγκο του, ενώ παράλληλα προσφέρει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης. Αν δεν σας είναι πρόβλημα το ποσό των 83.097 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση της GLC 300de 4MATIC και θέλετε να απολαμβάνετε τη κάθε διαδρομή, σε κάθε ευκαιρία, μη το σκέφτεστε είναι μονόδρομος η επιλογή της, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη plug in έκδοση όπου, πετάει στο δρόμο, καταναλώνει ελάχιστα και είναι μαγικό χαλί από πλευράς άνεσης!!

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο