TRAVEL

Επισκεφθήκαμε το μουσείο της Ferrari στο Maranello

episkefthikame-to-mouseio-tis-ferrari-sto-maranello-671052

Μερικά μέτρα από το εργοστάσιο της Ferrari στο Μαρανέλο, βρίσκεται ένα μουσείο που πρέπει να επισκεφθεί τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του ο κάθε λάτρης της αυτοκίνησης.

Από τη στιγμή που πλησιάζεις την μεγαλοπρεπή είσοδο με την «γραμμή εκκίνησης», το abstract έργο με το μονοθέσιο της Formula 1 και τεράστιο Cavallino Rampante, προετοιμάζεσαι για μία τρομερή εμπειρία.

Στην πρώτη αίθουσα του μουσείου, μας υποδέχεται το γραφείο από το οποίο εργαζόταν ο Enzo Ferrari, ο θρυλικός ιδρυτής της μάρκας και ένας από τους ανθρώπους που επηρέασαν σημαντικά την πορεία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Δίπλα του, βλέπουμε μία από τις πιο πρόσφατες δημιουργίες της εταιρείας, την 812 GTS σε δύο εκδοχές: στην κανονική έκδοση παραγωγής αλλά και απλώς το γυμνό της πλαίσιο, δίνοντας μία ξεκάθαρη εικόνα της αρχής και του τέλους της παραγωγικής διαδικασίας κάθε μοντέλου που περνά από τη γραμμή παραγωγής τους.

Μία σχετικά ήπια εισαγωγή, πριν σου «κοπούν τα πόδια» στην επόμενη αίθουσα, με τις Ferrari περιορισμένης παραγωγής. Στο πρώτο βήμα που κάνεις, αντικρίζεις τις μνημειώδεις 288 GTO, F40 και F50, αλλά και μία βιτρίνα με τον ατμοσφαιρικό V12 της τελευταίας. Λίγο πιο κάτω, όλοι μου οι «παιδικοί ήρωες» είναι μαζεμένοι σε ένα δωμάτιο: Η Enzo, η LaFerrari και η σκληροπυρηνική, αγωνιστική της έκδοση FXXK Evo (του @93_cf). Χιλιάδες ίπποι σε χειμερία νάρκη, συγκινώντας όποιον σταθεί δίπλα τους, χωρίς να κινούνται εκατοστό.

Προχωρώντας, φτάνεις σε μία προσομοίωση του atelier που βρίσκεται σε κάθε έκθεση της μάρκας, γύρω από μία σπανιότατη F12 TDF.  Η ΤDF είναι μία από τις αγαπημένες μου, σκληροπυρηνικές εκδόσεις του θρυλικού GT της Ferrari και κατασκευάστηκε για να τιμήσει το Tour de France, το γνωστό αγώνα που κατέκτησε η 250. Ο ατμοσφαιρικός της V12 να αποδίδει 780 ίππους, ενώ ουρλιάζει μέχρι τις 8.500 στροφές ανά λεπτό. Πίσω της, οι επισκέπτες μπορούν να δουν όλες τις επιλογές διαμόρφωσης που προσφέρονται για τα μοντέλα της, όπως οι διαφορετικές επενδύσεις δερμάτων, οι ραφές και φυσικά, τα διάφορα σχέδια σε καθίσματα και ζάντες.

Λίγα μέτρα πιο κάτω, βρίσκεται μία συγκλονιστική one-off δημιουργία φτιαγμένη αποκλειστικά για χρήση στην πίστα. Πρόκειται για τη Ferrari P80/C, ένα μοναδικό αυτοκίνητο βασισμένο στην αγωνιστική 488 GT3. Εκτός από την τιμή που ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια ευρώ, η συγκεκριμένη Ferrari εντυπωσιάζει με τον ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό της και τις υπερβολικές αεροδυναμικές της προσθήκες, όπως η μικρή αεροτομή ακριβώς πίσω από την καμπίνα των επιβατών.

Στο δρόμο για την επόμενη αίθουσα, είδαμε δύο test mules της Ferrari. Τα test mules είναι αυτοκίνητα εξέλιξης, που χρησιμοποιούν την εξωτερική εμφάνιση ενός τρέχοντος μοντέλου της γκάμας, αλλά στο εσωτερικό τους, δοκιμάζουν νέες τεχνολογίες και κινητήρες για επόμενες εκδόσεις. Όπως για παράδειγμα, μία βαριά καμουφλαρισμένη 458, που χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο εξέλιξης για τη  θρυλική LaFerrari.

“Victories Room”

Η καλύτερη αίθουσα -με διαφορά- ήταν το Victories Room, όπως το αποκαλεί η Ferrari. Εκεί, βρίσκονται θρυλικά μονοθέσια της F1 που έφεραν στην εταιρεία παγκόσμιους τίτλους, τα κράνη πολλών από τους οδηγούς που άφησαν ιστορία στη μάρκα και ένας τοίχος γεμάτος από τρόπαια σε κάθε είδος αγώνα. Τα αυτοκίνητα που οδήγησε ο Michael Schumacher, η τελευταία Ferrari που διακρίθηκε παγκοσμίως (το 2007) με τον Kimi Raikonnen, και όχι μόνο, καθώς λίγο πιο πίσω υπήρχε η Ferrari του Gilles Villeneuve. Στο κέντρο της αίθουσας, οι δωδεκακύλινδροι και δεκακύλινδροι κινητήρες που ούρλιαζαν στις πίστες της Formula 1. Στο παρασκήνιο, παίζουν βίντεο από τις καλύτερες στιγμές της Ferrari στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το δέος που αισθάνεσαι δίπλα σε αυτές στις ιστορικές δημιουργίες.

Στο τελευταίο σκέλος της έκθεσης βρίσκονται πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα εποχής της Ferrari, αλλά ανάμεσα σε όλα, ξεχωρίζει η 330 P4, καθώς μας θυμίζει την ανατριχιαστική στιγμή, το Φεβρουάριο του 1967 στη Daytona, όταν 3 Ferrari, δύο 330 P4 και μία 412 P, πέρασαν σχεδόν ταυτόχρονα τη γραμμή του τερματισμού για ένα ανεπανάληπτο 1-2-3.

Το τελευταίο πράγμα που βλέπεις στην έκθεση είναι το πρώτο μονοθέσιο της Formula 1 στο οποίο τοποθετήθηκε halo, η προσθήκη ασφαλείας πάνω από το πιλοτήριο,  που από τότε έχει σώσει τις ζωές πολλών οδηγών. Οι αεροδυναμικές λεπτομέρειες ενός μοντέρνου μονοθεσίου είναι συγκινητικές και χρειάζεσαι πάρα πολλή ώρα για να το παρατηρήσεις καλά. Στον τοίχο πίσω του, βλέπουμε την εξέλιξη του εμβλήματος της Ferrari με την πάροδο του χρόνου. Παραδόξως, στην πρώτη του εκδοχή, το «αλογάκι» κοιτούσε στην αντίθετη κατεύθυνση!

Μετά το τέλος του μουσείου, βρίσκονται μερικοί τεράστιοι προσομοιωτές για μία εμπειρία οδήγησης F1, αλλά και η αναπαράσταση ενός pit wall, κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Γύρω από το μουσείο, στεγάζονται πολλές εταιρείες που νοικιάζουν supercars σε πολύ χαμηλές τιμές, για ακόμη πιο περιορισμένα χρονικά διαστήματα.

 

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο