EDITOR'S PICK

Ταξιδεύοντας με το Dacia Jogger στη Δ. Πελοπόννησο

taxidevontas-me-to-dacia-jogger-sti-d-peloponniso-641286

Με την ευκαιρία της έλευσης του νέου Dacia Jogger στην ελληνική αγορά προγραμματίσαμε ένα ταξίδι στη Δυτική Πελοπόννησο με στόχο να διερευνήσουμε το πόσο άνετο είναι σε συνθήκες ταξιδιού. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν εκείνη του διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) που προσφέρεται κατευθείαν από το εργοστάσιο και με την 7θέσια διάταξη στην καμπίνα, διότι υπάρχουν και οι κλασικές εκδόσεις με 7θέσια διάταξη.

Του Φώτη Ραΐση

Είναι γεγονός πως η Dacia παραμένει μια εταιρεία σχετικά χαμηλού κόστους. Σίγουρα η ποιότητα των μοντέλων της έχει αναβαθμιστεί στις νέες σειρές Sandero και Duster και ως εκ τούτου και στην σειρά Jogger που βασίζεται στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη του Sandero.

Η τιμή εκκίνησης για το Dacia Jogger LPG προσδιορίζεται στα 22.280€ και είναι μια πλήρως ικανοποιητική πρόταση δεδομένου ότι έχετε στα χέρια σας ένα ευρύχωρο μοντέλο 4,55 μέτρων με έναν χώρο αποσκευών στα 624 λίτρα – με την 3η σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη – και με μια τεχνολογία που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο χαμηλό κόστος χρήσης – ένεκα της φθηνότερης υγραεριοκίνησης – και μεγαλύτερη αυτονομία. Ως εδώ όλα δείχνουν πως το Jogger είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδι με οικογένεια ή την παρέα. Και είναι αν εξαιρέσεις την σχετικά μέτρια ηχομόνωση και ολίγον τις δυνατότητες του μικρού 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 999 κ.εκ. με τους 100 ίππους που παρά την υποβοήθηση του Turbo σε συνθήκες ταξιδιού και με αυξημένο φορτίο (4 επιβάτες με αποσκευές), θέλει χρόνο για τις προσπεράσεις.

Από την άλλη, η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είναι σχετικά κοντή που μπορεί να προσφέρει δύναμη σε ανωφέρειες με χαμηλή ταχύτητα όμως στο ταξίδι ακόμα και με 6η σχέση στο κιβώτιο, η οικονομική οδήγηση περιορίζεται στα 110-120 χλμ. όπου το στροφόμετρο δείχνει 2.500-2.800 σ.α.λ. Αν λοιπόν θελήσεις να κινηθείς με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο θα δεις και την κατανάλωση να ανεβαίνει. Γενικώς με σημερινές τιμές του LPG το ειδικό ντεπόζιτο του Jogger γεμίζει με περίπου 35€ προσφέροντας μια αυτονομία λίγο πιο πάνω από τα 300 χλμ. Αν έχεις γεμάτο και το ντεπόζιτο της βενζίνης που είναι λίγο μικρότερο από τις συμβατικές εκδόσεις που δεν έχουν υγραεριοκίνηση, η αυτονομία αυξάνεται πάνω από τα 650 χλμ. με τις δυο δεξαμενές διαφορετικού καυσίμου σε πληρότητα. H μέση κατανάλωση με τη χρήση βενζίνης προσδιορίζεται στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Είναι λοιπόν σαφές πως πιο οικονομικά κινείστε με το υγραέριο, ακόμα και σε συνθήκες ταξιδιού.

Η Δυτική Πελοπόννησος έχει από τις καλύτερες παραλίες σε όλη την Μεσόγειο. Ο κόλπος που ξεκινά από την Κυλλήνη μέχρι την Σκαφιδιά υπάρχουν δεκάδες παραλίες με άμμο, άλλες αξιοποιημένες και άλλες παρθένες με καθαρά γαλαζοπράσινα νερά. Το ίδιο συμβαίνει και στον Κυπαρισσιακό Κόλπο που ξεκινά από το Κατάκολο και φθάνει μέχρι την Κυπαρισσία. Πέρα από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες υπάρχουν πολλά ενοικιαζόμενα σπίτια και δωμάτια ανεβασμένα σε τουριστικές πλατφόρμες με αρκετά δελεαστικές τιμές. Πιο κάτω βεβαίως, στο νομό Μεσσηνίας υπάρχει η ξακουστή παραλία της Βοϊδοκοιλιάς και της Γιάλοβας, ενώ για καλό ψάρι μπορείτε να σταματήσετε στην Πύλο και στη Μεθώνη.

Ξεκινώντας από την Αθήνα και φθάνοντας έξω από την Πάτρα κινηθήκαμε άνετα με ταχύτητες ταξιδιού. Ο αυτοκινητόδρομος από Πάτρα έως Πύργο είναι από τους χειρότερους δρόμους στην Ελλάδα. Πολλά τροχαία έχουν συμβεί και όλες οι κυβερνήσεις τον έχουν εντάξει στον σχεδιασμό τους όμως χρόνια τώρα δεν έχει γίνει τίποτα. Μάλιστα τον Αύγουστο όπου δέχεται το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο λόγω τουριστών γινόντουσαν εργασίες ασφαλτόστρωσης για περίπου 35 χλμ. παρέχοντας στο κοινό μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα έργα ασφαλτόστρωσης σε τόσο τουριστικά μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας των οποίων η πρόσβαση γίνεται με οχήματα, θα πρέπει να πραγματοποιούνται κατακαλόκαιρο!

Επιστρέφοντας στο Dacia Jogger, αυτό που σίγουρα μας έλειψε ήταν η πλοήγηση. Μολονότι το σύστημα infotainment υποστηρίζει αυτή την λειτουργία, η έκδοση που είχαμε δεν το είχε. Έτσι συνδεθήκαμε με το Android Auto που όμως και εκεί αντιμετωπίσαμε κάποια bugs στην σύνδεση του τηλεφώνου με το αυτοκίνητο – χρειαζόταν κάποιο update.

Γενικώς, το Jogger είναι ένα άνετο και ευρύχωρο μοντέλο για ταξίδια. Το ίδιο ευχάριστο προκύπτει και για καθημερινή χρήση. Το ότι διαθέτει εργοστασιακό κιτ υγαεριοκίνησης (LPG) είναι θετικό καθώς πέραν του χαμηλού κόστους χρήσης υποστηρίζεται και από εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο