EDITOR'S PICK

McLaren Solus GT: Από τον εικονικό στον πραγματικό κόσμο

mclaren-solus-gt-apo-ton-eikoniko-ston-pragmatiko-kosmo-641065

Η McLaren αποκάλυψε τη Solus GT, ένα πρωτότυπο μοντέλο, βασισμένο στο εικονικό αυτοκίνητου του ηλεκτρονικού παιχνιδιού Gran Turismo SPORT.

Η McLaren Solus GT είναι μια ειδική κατασκευή που θα δημιουργηθεί μόνο σε 25 κομμάτια. Με όλα τα αυτοκίνητα να είναι ήδη πουλημένα, το μονοθέσιο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτοκινήτου του Monterey στην California από τον Michael Leiters, Διευθύνοντα Σύμβουλο της McLaren Automotive.

Έχει βάρος λιγότερο από 1.000, χρησιμοποιεί ατμοσφαιρικό κινητήρα V10 5,2 λίτρων και προσφέρει την αίσθηση οδήγησης ενός αυτοκινήτου της Formula 1. Η εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση είναι πιστή αντιγραφή του εικονικού μοντέλου, διατηρώντας την αρχή της μάρκας να μην τοποθετεί μη λειτουργικά στοιχεία στα μοντέλα της.

Η ξεχωριστή εμπειρία του Solus GT αρχίζει πριν την εκκίνηση του κινητήρα, με τον οδηγό να σπρώχνει εμπρός το θόλο του cockpit, μια διαδικασία που θυμίζει περισσότερο μαχητικό αεροπλάνο από ότι αυτοκίνητο. Το κάθισμα είναι σταθερό, με τους ιδιοκτήτες να συνεργάζονται με την εταιρεία για την τοποθέτηση του, όπως και των πεντάλ. Το τιμόνι, εμπνευσμένο από τη Formula 1, έχει οθόνη και χειριστήρια, ενώ ο θόλος διαθέτει ενσωματωμένο halo και προσφέρει ορατότητα 180 μοιρών.

Με κάθε Solus GT, η McLaren προσφέρει μια πλήρη «αγωνιστική εμπειρία». Αυτή περιλαμβάνει ένα κάθισμα διαμορφωμένο πάνω στο σώμα του οδηγού, μια αγωνιστική φόρμα, κράνος και HANS σύμφωνα με τα πρότυπα της FIA και ενδοσυνεννόηση. Ένα πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την οδήγηση του αυτοκινήτου είναι διαθέσιμο, ώστε οι πελάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες του νέου τους υπεραυτοκίνητου πίστας.

Το Solus GT τροφοδοτείται από έναν κινητήρα  V10 5,2 λίτρων, 840 ίππων, που ανεβάζει περισσότερες από 10.000 σ.α.λ. και προσφέρει εξαιρετική απόδοση. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της McLaren, ο κινητήρας είναι αναπόσπαστο μέρος του πλαισίου, μια πρακτική στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων που μειώνει το βάρος αφού καταργεί την ανάγκη για πρόσθετες δομές πίσω από το monocoque από ανθρακονήματα.

Το κιβώτιο επτά ταχυτήτων εν σειρά είναι αγωνιστικό και τοποθετείται στο πίσω μέρος του κινητήρα με την πίσω ανάρτηση στερεωμένη στο περίβλημα του. Εσωτερικά, τα ίσια γρανάζια που εμπλέκονται μέσω ενός συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων από ανθρακονήματα, μπορούν να ανταπεξέλθουν στις  επιθετικές αλλαγές που απαιτεί η οδήγηση στην πίστα.

Όπως κάθε McLaren από το 1981, το Solus GT βασίζεται σε ένα monocoque από ανθρακονήματα. Οι δομές του εμπρός και του πίσω πλαισίου είναι επίσης κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων να αποτελούν το υπόλοιπο πλαίσιο. Το ανθρακονήματα δεν είναι το μόνο ακριβό του Solus GT. Εξαρτήματα από τιτάνιο με 3D εκτύπωση έχουν χρησιμοποιηθεί για τη δομή προστασίας του πιλοτηρίου και του halo.

Το σύστημα ανάρτησης με διπλά ψαλίδια είναι ρυθμιζόμενο, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Οι τροχοί 18 ιντσών είναι από σφυρήλατο αλουμίνιο με ένα κεντρικό μπουλόνι και ελαστικά προδιαγραφών Le Mans Prototype, διαθέσιμα σε slick και βρόχινα. Για το φρενάρισμα, το Solus χρησιμοποιεί 6πίστονες δαγκάνες αλουμινίου και carbon δίσκους και τακάκια, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεση του κατανεμητή για να ορίζει το ποσοστό πέδησης εμπρός και πίσω.

Οι παραδοσιακές μετρήσεις δεν είναι τόσο ξεκάθαρες στα αυτοκίνητα πίστας, αλλά με στόχο τα 2,5 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση 0-100 και μέγιστη ταχύτητα άνω των 321χλμ/ώρα, σε συνδυασμό με το μικρό βάρος και την έντονη αεροδυναμική του, το McLaren Το Solus GT έχει τα διαπιστευτήρια που απαιτούνται για ένα κορυφαίο μοντέλο πίστας.

Με την ενσωμάτωση κάθε στοιχείου που έχει κάνει τη McLaren μια παγκόσμια δύναμη στην αυτοκινητοβιομηχανία, το Solus GT είναι επίσης μια απόδειξη των δυνατοτήτων του τμήματος McLaren Special Operations (MSO). Επιπλέον, μέσω της διαδικασίας κατά παραγγελία κατασκευής, διασφαλίζεται ότι κάθε Solus GT είναι μοναδικό. Τακτικές ενημερώσεις και ειδικές συνεδρίες οδήγησης είναι διαθέσιμες για τους πελάτες.

Το Solus GT βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο στάδιο δοκιμών στην πίστα και το πρώτο από τα 25 αυτοκίνητα θα παραδοθεί το 2023.

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο