ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Toyota GR 86: Κλασσική συνταγή με έντονη γεύση

toyota-gr-86-klassiki-syntagi-me-entoni-gefsi-619519

Tου Roberto Lo Vecchio, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Μπορεί να άλλαξε ελαφρώς το όνομα, η αρχική συνταγή όμως παρέμεινε ίδια. Κόντρα στο ρεύμα του εξηλεκτρισμού, το GR 86 φορά ξανά έναν εύστροφο, ατμοσφαιρικό boxer. Είναι εδώ, στη θέση του GT86, για να μας θυμίζει ότι η εποχή της οδηγικής απόλαυσης δεν πέρασε ανεπιστρεπτί.

Μπαίνεις στη στροφή, πιέζεις βαθιά το δεξί πεντάλ και η ουρά ανοίγει όμορφα τη γραμμή της. Σε υγρή άσφαλτο δε, το κάνει μάλιστα και με χαμηλές ταχύτητες. Αυτή η απλή διαδικασία ήταν το μυστικό της οδηγικής απόλαυσης του GT86 και παραμένει στο GR 86.

Το τελευταίο μπορεί να υιοθέτησε τα αρχικά του αγωνιστικού τμήματος Gazoo Racing, χωρίς όμως να αλλάξει χαρακτήρα από τον προκάτοχό του. Μετά το GR Yaris, το οποίο έκανε αίσθηση σε όλο τον κόσμο με τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του, το GR 86 παρουσιάστηκε ήδη στην Ιαπωνία. Δεν αναμένεται όμως να έρθει στην Ευρώπη πριν τα μέσα του 2022. Διατηρεί στο έπακρο τον χαρακτήρα του αρχέτυπου, με περισσότερα κυβικά, άλογα και «νιουτόμετρα» ροπής. Αυτά ακριβώς που έλειπαν δηλαδή από το GT86.

Κάτω από το καπό κρύβεται πάντα ένας τετρακύλινδρος boxer προέλευσης Subaru, με κυβισμό 2,4 λίτρων – αντί 2.0 – και ισχύ 235 ίππων. Τα 35 επιπλέον άλογα τα νιώθεις μόνο όταν η βελόνα του στροφομέτρου περνά το όριο των 6.000 σ.α.λ. Η επιλογή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα δεν είναι τυχαία αλλά συνάδει απόλυτα με τον «παλαιάς σχολής» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η Toyota θέλει απλά να μη λησμονήσουμε τη χαρά ενός εύστροφου ατμοσφαιρικού, σε μια εποχή που έχουμε συνηθίσει την ευκολία της ροπής χαμηλά χάρη στους σύγχρονους turbo κινητήρες.

Και σε μια εποχή που όλοι μιλούν για κιλοβατώρες, δεν πρέπει να θεωρείται καθόλου αυτονόητη αυτή η φιλοσοφία της Toyota. Να προσπαθεί να διατηρήσει δηλαδή αυτό το απέριττο, αναλογικό coupé στην γκάμα της. Πρόκειται για θαρραλέα επιλογή τέτοια εποχή, καθώς τα coupé αυτής της κατηγορίας, χωρίς καν την επίφαση του premium προϊόντος, είναι είδος υπό εξαφάνιση. Και είναι ένα μεγάλο δώρο αυτό από πλευράς Toyota. Το να επιμένει σε ένα ρομαντικό μοντέλο χωρίς χρηστική αξία, σε ένα αυτοκίνητο για λίγους λάτρεις της οδήγησης, σε μια εποχή που το αυτοκίνητο είναι σε φάση αποστείρωσης.

ΚΑΙ ΡΟΠΗ ΧΑΜΗΛΑ

Όπως προαναφέραμε, το GR έχει περισσότερο κινητήρα από το GT86. Αποδίδει 35 ίππους και 45 Nm ροπής παραπάνω, φτάνοντας τα 250 Nm συνολικά. Το ωραίο είναι ότι αυτά είναι διαθέσιμα και πιο χαμηλά, κάτι που σημαίνει πολλά για την καθημερινή χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Όταν γράφονται όμως αυτές οι γραμμές, η Toyota δεν έχει ανακοινώσει το ρυθμό περιστροφής στον οποίο κορυφώνεται η ροπή.

Το σημαντικό είναι ότι το GR 86 είναι αισθητά πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του, επιταχύνοντας από 0-100 σε 6,3” αντί σε 7,6”. Αντίστοιχα, έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα, κάτι που συνεπάγεται λιγότερο γκάζι σε καθημερινή οδήγηση. Κατά τ’ άλλα, η κύρια φιλοσοφία είναι ίδια: κινητήρας και γόνατα MacPherson μπροστά, κίνηση με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αυτό που δε φαίνεται αλλά κάνει τη διαφορά, είναι η αυξημένη στρεπτική ακαμψία του σασί κατά 40%. Σύμφωνα με την ίδια την Toyota, είναι κάτι που δεν μπορεί παρά να είναι προς όφελος της ευελιξίας και της ακρίβειας στο δρόμο. Καπό, οροφή και φτερά είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ισοσταθμίζοντας τον ελαφρώς βαρύτερο κινητήρα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι αντίστοιχες του GT86 με το GR 86 να είναι μόλις 2 εκατοστά πιο μακρύ. Οι αναλογίες του αμαξώματος έχουν παραμείνει ίδιες, όμως η σχεδίαση έχει εξελιχτεί. Οι επιφάνειες είναι πιο απαλές, οι «ώμοι» πιο μυώδεις και η ουρά με το ενσωματωμένο spoiler πιο ψηλή. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι διακριτικό. Το GR 86 μοιάζει περισσότερο με restyling του GT, παρά για νέο μοντέλο. Η εξωτερική εμφάνιση είναι το μόνο αναμενόμενο στοιχείο του αυτοκινήτου, σε αντίθεση με την έλευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά που δεν ήταν καθόλου δεδομένη εξαρχής. Για παράδειγμα, το δίδυμο Subaru BRZ δεν θα έρθει στην Ευρώπη.

Αυτό, λόγω των υψηλών προστίμων που συνεπάγονται τα αυστηρά όρια της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 από το στόλο κάθε κατασκευαστή. Μοιάζει με ειρωνεία της τύχης, όμως το GR 86 θα χρωστά την ευρωπαϊκή καριέρα του στα bonus που εξασφαλίζουν στην Toyota οι χαμηλές εκπομπές της γκάμας υβριδικών μοντέλων της. Του επερχόμενου bZ4X και των αναμενόμενων ηλεκτρικών.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο