ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η ιστορία και το μέλλον της Porsche 911

i-istoria-kai-to-mellon-tis-porsche-911-713017

Ο κινητήρας της Porsche 911 έχει εξελιχθεί τρομερά τα τελευταία 60 χρόνια και σε σχέση με τη πρώτη του μορφή, πλέον έχει τη τετραπλάσια ιπποδύναμη, από τα διπλάσια κυβικά.

Η τεχνολογία του συνεχίζει να εξελίσσεται, αλλά η βασική ιδέα έχει παραμείνει η ίδια – είτε ατμοσφαιρικό, είτε turbo, είτε υβριδικό, όπως αναμένεται να δούμε στο μέλλον.

Η Porsche έθεσε τα θεμέλια για το εμβληματικό της μοντέλο το 1963, όταν ένα ολοκαίνουργιο sport αυτοκίνητο έκανε τη πρεμιέρα του στην έκθεση ΙΑΑ. Με έναν κινητήρα 2.000 κυβικών, ο κινητήρας απέδιδε 130 ίππους, επιτρέποντας στο μοντέλο να επιταχύνει μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. Τα τελευταία 60 χρόνια, αυτή η τεχνική προσέγγιση είναι το σημείο αφετηρίας για κάθε παραλλαγή της 911 που έχουμε δει.

Porsche 911
Η ιδέα μιας ολόκληρης καριέρας: Η πρώτη 911, με τον 6-κύλινδρο boxer κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς

Porsche 911 (1963):


 

Κάθε γενιά της Porsche 911 πετυχαίνει νέα ορόσημα στις οδηγικές τεχνολογίες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η Porsche αύξησε σημαντικά την ιπποδύναμη εφαρμόζοντας τη χρήση turbo για δοκιμή στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Η τεχνολογία ήταν έτοιμη για τα αυτοκίνητα παραγωγής το 1974, όταν η Porsche αποκάλυψε την 911 Turbo (γνωστή και ως 930). Με 260 ίππους, ήταν ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής του. Από τεχνολογικής άποψης, η Porsche είχε κάνει ένα βήμα πιο μπροστά από την ανταγωνισμό της. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, η πίεση του boost μπορούσε να ελεγχθεί με μια βαλβίδα στη πλευρά της εξάτμισης, «δαμάζοντας» τη δύναμη και κάνοντας τον turbo κινητήρα ιδανικό ακόμη και για καθημερινή χρήση. Με τα κυβικά του να αυξάνονται στα 3.000, χρειάστηκε ένας μοναδικός συνδυασμός turbo και άμεσου ψεκασμού, έτσι ώστε η 911 να μπορεί να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανονισμούς περί ρύπων της ΗΠΑ, από τη πρώτη στιγμή.

Porsche 911
Από το 1974, το «turbo» έγινε παρατσούκλι για την Porsche. Η πρώτη 911 Turbo, έφερε τα πάνω-κάτω στη κατηγορία των sport αυτοκινήτων

Porsche 911 Turbo 3.0 (1974):

 

H Porsche 911 Turbo της γενιάς 993 ήταν η επιτομή στην ανάπτυξη του αερόψυκτου εξακύλινδρου κινητήρα στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αποτελώντας την αφετηρία των twin-turbo κινητήρων της 911. Τοποθετημένα πολύ κοντά στους κυλίνδρους κάθε πλευρά, δύο μικρά turbo μπορούσαν να ανταποκριθούν στη παραμικρή προσθήκη στο πεντάλ του γκαζιού, πολύ πιο άμεσα σε σχέση με το ένα turbo της προηγούμενης γενιάς. Ο κινητήρας επιδόσεων ξεπέρασε για πρώτη φορά τους 400 ίππους, με απόδοση 408 PS. Ταυτόχρονα όμως, οι μηχανικοί της Porsche έβαλαν σε αυτή την 911 δύο επιπλέον καταλύτες, τέσσερις αισθητήρες λάμδα και ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, κάνοντας τον εξακύλινδρο της Porsche 911 Turbo, το μοτέρ παραγωγής με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων το 1995.

Δύο χρόνια αργότερα, οι μηχανικοί έφτασαν νέα ύψη στην ανάπτυξη του κινητήρα. Για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τη ποιότητα των επιδόσεων της εξάτμισης, εξέλιξαν και τοποθέτησαν κεφαλές με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο σε μοντέλα παραγωγής, κάτι που αναγκαστικά, μετέτρεψε τον boxer κινητήρα από αερόψυκτο, σε υδρόψυκτο.

«Αυτό ήταν το εισιτήριο μας για τη νέα τεχνολογία» θυμάται ο August Achleitner, ο πιστοποιημένος μηχανικός υπεύθυνος του τμήματος τεχνικού σχεδιασμού προϊόντων εκείνη την περίοδο. Από το 2001 έως το 2018, ήταν υπεύθυνος της σειράς μοντέλων 911. «Απλώς δεν υπήρχε πλέον δυνατότητα για τον αερόψυκτο διβάλβιδο κινητήρα». Η εξάλειψη της ψύξης του αέρα οδήγησε σε οργή ορισμένων σκληροπυρηνικών οδηγών 911, αλλά γρήγορα εξαφανίστηκε. Η Porsche 911 γενιάς 996 αναδείχθηκε με μεγάλη επιτυχία και ήταν πρωτοποριακή όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, τον ήχο και την κατανάλωση καυσίμου.

Porsche 911
Με τη μετάβαση από την ψύξη αέρα σε νερό, ο εξακύλινδρος έσπασε την παράδοση—και έθεσε νέα τεχνικά σημεία αναφοράς

Porsche 911 Turbo 996 (1997):

 

Το 2006, η 911 Turbo πέτυχε ένα εντυπωσιακό άλμα στις επιδόσεις με τη γενιά 997, με τη ροπή να αυξάνονται περισσότερο από 10% και την ισχύ να ανεβαίνει στο νέο υψηλότερο σημείο των 98 kW (133 PS) ανά λίτρο κυβισμού. Η ευελιξία, ειδικότερα, αυξήθηκε δραματικά χάρη στη νέα, μοναδική τεχνολογία υπερσυμπιεστή. Για πρώτη φορά, turbo με μεταβλητή γεωμετρία φτερωτής  (VTG) προμήθευσαν τον κινητήρα της 911 Turbo με αέρα διεργασίας. Αυτά τα turbo ήταν παγκόσμια πρωτιά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μόνο με την ανάπτυξη υλικών με βάση το νικέλιο υψηλής περιεκτικότητας σε κράμα με εξαιρετική αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες κατέστη δυνατή η κατασκευή των VTG με την απαραίτητη αντοχή σε κόπωση και διάρκεια ζωής. Αυτή η τεχνολογία επέτρεψε τη βέλτιστη χρήση ολόκληρου του φάσματος καυσαερίων σε όλες τις ταχύτητες για το σκοπό της υπερσυμπίεσης. Η μεταβλητή γεωμετρία του turbo υπολογίστηκε για να διασφαλιστεί ότι ήταν σε θέση να χειριστεί ακόμη και τη μέγιστη μάζα καυσαερίων που θα μπορούσε να προκύψει, γεγονός που με τη σειρά του εξαλείφει την ανάγκη για βαλβίδα παράκαμψης. «Μέσα από αυτό το πρωτοποριακό επίτευγμα, η Porsche υπογράμμισε εντυπωσιακά τον πρωτοποριακό της ρόλο στην τεχνολογία turbo για άλλη μια φορά», λέει ο Frank-Steffen Walliser, ο οποίος επέβλεψε τις σειρές μοντέλων 911 και 718 από το 2019 έως το 2022. «Τα turbo VTG βοήθησαν το δραματικό άλμα στην ισχύ έως και 515 kW (700 PS) στην 911 GT2 RS.”

Porsche 911

Porsche 911 Turbo 997 (2006):

Είτε κινητήρες είτε μεταδόσεις, ορισμένες εξελίξεις απαιτούσαν χρόνο για να ωριμάσουν. Στη δεκαετία του 1980, η Porsche κατασκεύασε το πρώτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για μηχανοκίνητο αθλητισμό και κέρδισε αγώνες με αυτό. Το μόνο που έλειπε για εφαρμογή στη παραγωγή ήταν ο ηλεκτρονικός έλεγχος με επαρκή ισχύ. Το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για σπορ αυτοκίνητα παραγωγής έκανε το ντεμπούτο του στη Porsche 911 Carrera το 2008. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) συνδύαζε τη δυναμική αίσθηση και την εξαιρετικά εντυπωσιακή μηχανική απόδοση ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με την υψηλή αλλαγή ταχυτήτων και την οδηγική άνεση του ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμη και στο ντεμπούτο του, το κιβώτιο PDK μπόρεσε να αλλάζει ταχύτητες έως και 60% γρηγορότερα από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που αλλάζει ταχύτητες μέσω ενός μετατροπέα ροπής – η πιο κοινή μέθοδος εκείνη την εποχή. Επίσης, επέτρεψε αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπή της κίνησης στους τροχούς και μείωσε την κατανάλωση καυσίμου. Η μετάδοση ήταν μια εντυπωσιακή επιτυχία. Περισσότερα από τα τρία τέταρτα όλων των μοντέλων Porsche 718 και 911 που παραδίδονται σήμερα είναι εξοπλισμένα με PDK.

Porsche 911
Έτοιμο για το μέλλον: το εξαιρετικά σπορ υβριδικό κάνει τον εξακύλινδρο ακόμα πιο γρήγορο και πιο αποδοτικό

Το επόμενο μεγάλο βήμα το 2024 είναι προ των πυλών, καθώς η Porsche έχει αναπτύξει ένα εξαιρετικά σπορ υβριδικό – όπως φαίνεται στους αγώνες – για επιλεγμένα παράγωγα της σειράς μοντέλων 911. «Το υβριδικό υψηλών επιδόσεων συνεχίζει απρόσκοπτα την καινοτόμο ανάπτυξη της κίνησης 911», λέει ο Frank Moser, ο οποίος τώρα διαχειρίζεται τις σειρές μοντέλων 911 και 718. «Αυτό ωφελεί τον οδηγό κάθε φορά που επιταχύνει. Επομένως, έχουμε μια τεχνολογία που θα μας προετοιμάσει για μελλοντικά πρότυπα εκπομπών». Τυπικό για μια Porsche 911.

 

Όλες οι ειδήσεις

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία: Πώς θα μεταφέρονται – Ποιες εταιρείες εφαρμόζουν την εγκύκλιο

Πάσχα 2024: Ταξιδεύουμε στην Ριβιέρα της Πελοποννήσου

Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο