EDITOR'S PICK

Παρουσίαση: Δεύτερη γενιά Hyundai Kona (Render)

parousiasi-defteri-genia-hyundai-kona-render-638448

Το Kona δεύτερης γενιάς αναμένεται μέσα στο 2023, με ακόμη πιο εντυπωσιακή σχεδίαση και υψηλή τεχνολογία. Όμως η έκδοση diesel θα καταργηθεί.

Tου Andrea Stassano, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Σχέδια: Marcelo Poblete

Το Kona είναι ένα μοντέλο με ιδιαίτερη σημασία για τη Hyundai κι αυτό διότι όταν παρουσιάστηκε το 2017, εγκαινίασε μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία για την κορεατική μάρκα. Αποτέλεσμα ήταν οι ρηξικέλευθες γραμμές του να εντυπωσιάσουν ένα νεανικό κοινό, στο επάνω άκρο της ιδιαίτερα εμπορικής κατηγορίας Β. Κατά συνέπεια, το Kona έπαιξε και συνεχίζει να παίζει σπουδαίο ρόλο στην γκάμα Hyundai. Κάτι που φαίνεται και από την πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel, υβριδικών 48V, full υβριδικών, αλλά και ενός 100% ηλεκτρικού συνόλου. Σε αυτά προσθέστε την κορυφαία έκδοση 2.0 N Performance και έχετε ένα μοντέλο παγκόσμιας εμβέλειας.

Πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το κορεατικό crossover επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς αυτή την εποχή εξελίσσεται η δεύτερη γενιά που αναμένεται να βγει στην αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Πρωτότυπα του Kona II έχουν κάνει έντονη την παρουσία τους στους δρόμους τους τελευταίους μήνες, κάτι που σημαίνει ότι το πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου μοντέλου βρίσκεται στην τελική του φάση. Από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας, δημιουργήσαμε τα σχέδια που προμηνύουν την εξωτερική εμφάνιση του επόμενου Kona, το οποίο πιθανότατα να αποκαλυφθεί στα τέλη του καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου.

ΠΙΟ ΜΥΩΔΕΣ

Πώς θα μοιάζει όμως το Kona του 2023; Προσέξτε τα τρισδιάστατα σχέδια που ετοιμάσαμε. Αναμένουμε ένα μικρό SUV που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο και με ακόμη πιο ξεχωριστή εμφάνιση από το προηγούμενο. Αυτό, τουλάχιστον στην ηλεκτρική και στην έκδοση Ν, τις οποίες πρέπει να θεωρούμε δεδομένες. Εξάλλου, αυτή δεν είναι η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai; Οι Κορεάτες τολμούν και παρουσιάζουν σχήματα που δε μοιάζουν με κανενός άλλου κατασκευαστή. Στο new look του 2023 προβλέπονται κάποια γνώριμα στοιχεία, όπως τα φωτιστικά σώματα του σημερινού Kona σε δύο επίπεδα, μία ιδέα που έχουν στο μεταξύ αντιγράψει και άλλοι κατασκευαστές. Δεν περιμένουμε μία μάσκα σε σχήμα διαμαντιού όπως του Tucson.

Θεωρούμε ωστόσο δεδομένες τις έντονες νευρώσεις του μεγαλύτερου αδερφού στα πλευρά, τα μυώδη φτερά και μία μεγαλύτερη πίσω κολώνα οροφής. Στοιχεία που αναμένεται να χαρίσουν στο σύνολο ακόμη πιο θελκτική εμφάνιση από αυτή του σημερινού μοντέλου. Το αμάξωμα θα μεγαλώσει κατά μερικά εκατοστά και αναμένεται να φτάσει σε μήκος τα 4,30 μέτρα, από 4,21 σήμερα. Αυτό, σε συνδυασμό με ένα ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, θα διαφοροποιήσει το νέο Kona από το μικρότερο Bayon που έχει μήκος 4,18 μέτρα.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Αυτονόητα θα γίνουμε μάρτυρες ενός ποιοτικού άλματος στη σχεδίαση και την ψηφιακή τεχνολογία της καμπίνας. Αναμένουμε ένα μινιμαλιστικό εσωτερικό με οριζόντιες γραμμές και ελάχιστους φυσικούς διακόπτες. Από πλευράς τεχνολογίας θα δούμε μία μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη στα όργανα, δίχως την κλασική σχεδίαση του σημερινού. Όσο για την κεντρική οθόνη του infotainment, θα προέρχεται από μεγαλύτερα Hyundai. Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό με λεπτότερα καθίσματα και πιο συμπαγείς επενδύσεις στις πόρτες, υπόσχονται καλύτερους χώρους στο πίσω κάθισμα. Ελαφρώς μεγαλύτερος αναμένεται να είναι και ο χώρος αποσκευών, που στο σημερινό μοντέλο χωρά 361 λίτρα.

Το νέο Kona θα χτιστεί στην ίδια αρχιτεκτονική K2 της Hyundai/Kia, όπως και το i30, ενώ το Kia Stonic βασίζεται στο πιο οικονομικό πλαίσιο GB. Αυτό οφείλεται στο ότι η σημερινή πλατφόρμα φιλοξενεί ήδη το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, που τοποθετήθηκε σε δεύτερη φάση μετά το ντεμπούτο του πρώτου Kona. Κάτω από το καπό του νέου μοντέλου θα βρίσκεται πάντα ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi βενζίνης με υβριδικό σύστημα 48 V και ισχύ 120 ίππων, ενώ θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι ο 1.6 CRDi θα καταργηθεί. Πολύ πιθανή είναι η διατήρηση στην γκάμα της full υβριδικής έκδοσης 1.6 με ισχύ 141 ίππων, όπως και της ηλεκτρικής έκδοσης, πάντα με δύο μεγέθη μπαταρίας (39,2 ή 64 kWh σήμερα). Μένει να δούμε με ποιον κινητήρα θα συνδυαστεί η τετρακίνητη έκδοση του Kona από τη στιγμή που η diesel θα καταργηθεί. Τέλος, βάζουμε στοίχημα από τώρα ότι η κορυφαία έκδοση Ν θα παραμείνει στην γκάμα, πολύ πιθανόν με ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο