EDITOR'S PICK

Hyundai i20 vs Renault Clio: Ίδια κατηγορία, διαφορετική «σχολή»

hyundai-i20-vs-renault-clio-idia-katigoria-diaforetiki-scholi-634295

Οι εξωφρενικές τιμές των καυσίμων, έχουν ωθήσει τους χρήστες αυτοκινήτων στην αναζήτηση ενός οικονομικού μέσου μετακίνησης. Η ιδανική λύση; Τα υβριδικά supermini.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Λήψεις: Βασίλης Κωστάκος – Βίντεο: Ευάγγελος Σκαναβής

Πολλοί θεωρούν πως η βέλτιστη λύση στο πρόβλημα των τιμών καυσίμων είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Όμως, οι τιμές αγοράς των EV Cars, ακόμη και με την κρατική επιδότηση, είναι σημαντικά υψηλότερες από αυτές των συμβατικών μοντέλων. Ταυτόχρονα, το ζήτημα της αυτονομίας και των μεγάλων χρόνων φόρτισης, δημιουργεί μία αβεβαιότητα σε πολλούς αγοραστές, που λίγες φορές τον χρόνο, αποφασίζουν να πάνε στο χωριό τους ή για διακοπές και δεν έχουν την πολυτέλεια ενός δεύτερου αυτοκινήτου.

Στην κατηγορία των supermini δεν υπάρχουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά (Plug-in Hybrid), καθώς το πρόσθετο βάρος και ο αυξημένος όγκος των μεγάλων μπαταριών του συστήματος θα επηρέαζε αρνητικά την οδηγική εμπειρία αλλά και την πρακτικότητα των αυτοκινήτων. Υπάρχουν όμως, αρκετά ήπια υβριδικά (48V) αλλά και λίγα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα του B-segment διαθέσιμα στην εγχώρια αγορά. Το ήπιο υβριδικό Hyundai i20 N-Line και το πλήρως υβριδικό Renault Clio αποτελούν δύο από τα καλύτερα παραδείγματα των ηλεκτρικά υποβοηθούμενων μοντέλων της δημοφιλούς κατηγορίας.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις του σχεδιασμού των Ασιατικών και των Ευρωπαϊκών κατασκευαστών, είναι εμφανείς. Το Κορεάτικο Hyundai έχει έντονες γραμμές και γωνίες στο αμάξωμά του, ενώ ειδικά με το πακέτο N-Line το οποίο διαθέτει το αυτοκίνητο δοκιμής, το i20 αποκτά έναν ιδιαίτερα δυναμικό χαρακτήρα, με διπλές απολήξεις χρωμίου στις εξατμίσεις, μαύρες λεπτομέρειες γύρω από το αυτοκίνητο και τις εντυπωσιακές ζάντες με το λογότυπο “Ν”. Αντίθετα, το Γαλλικό Renault έχει έναν πιο …απαλό σχεδιασμό, με πολλές καμπύλες και επιβλητικά LED φώτα εμπρός και πίσω. Καθώς πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό Clio, οι σχεδιαστές «έκρυψαν» την εξάτμιση πίσω από τον προφυλακτήρα.

Το ίδιο σενάριο συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου το Clio έχει έναν μινιμαλιστικό αλλά εργονομικό σχεδιασμό με μοντέρνα στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment. Τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, ενώ οι χειρισμοί για τον κλιματισμό είναι μεγάλοι και εύκολοι στη χρήση και οι αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα είναι επαρκείς. Την ίδια στιγμή, η ποιότητα των υλικών της καμπίνας είναι ανώτερη από αυτή του Hyundai, αν και το επίπεδο συναρμολόγησης και των δύο μοντέλων είναι εξίσου καλό.

Η καμπίνα του i20 είναι φουτουριστική, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος, με διαφορετικά γραφικά για κάθε λειτουργία οδήγησης και πολλές πληροφορίες άμεσα διαθέσιμες. Η οθόνη του infotainment έχει προσαρμοστεί αρμονικά στο ταμπλό, ενώ η λειτουργία του συστήματος εντυπωσιάζει με τις δυνατότητες αλλά και την αμεσότητα της ανταπόκρισής του. Τα αποκλειστικά καθίσματα του πακέτου N-Line προσφέρουν αυξημένη πλευρική υποστήριξη, χωρίς να θυσιάζουν την άνεση του οδηγού.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι παρόμοιοι, με το Hyundai να προσφέρει λίγο παραπάνω άνεση για τα κεφάλια των επιβατών στα πίσω καθίσματα, αλλά το Renault -όντας πιο φαρδύ- να προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερα καθίσματα.

Η τοποθέτηση των μπαταριών για το υβριδικό σύστημα κίνησης του Clio χρειάστηκε «θυσίες» στον χώρο των αποσκευών, ο οποίος είναι 90 λίτρα μικρότερος από αυτό του βασικού Clio (από τα 391 λίτρα στα 301 λίτρα)! Στα 351 λίτρα, ο χώρος αποσκευών του i20 νικά αυτή τη μάχη, ακόμη και αν οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι λίγο μικρότερες.

HEV εναντίον mHEV

H Renault, εκμεταλλεύθηκε την εμπειρία και την τεχνογνωσία του τμήματος E-Tech (το οποίο έχει ιδρυθεί με σκοπό την ανάπτυξη υβριδικών τεχνολογιών για τα μονοθέσια της εταιρείας στην Formula 1), τοποθετώντας ένα πρωτοποριακό σύστημα πλήρους υβριδικής κίνησης στο Clio. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1.6 λίτρων συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία 1.2 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εμπνευσμένο από αυτά της F1 (το οποίο δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη!). Βέβαια, αυτές οι τεχνολογίες, αντίθετα με την λειτουργία τους στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχουν χρησιμοποιηθεί για την μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου και όχι των επιδόσεων. Το Clio μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά όσο η μπαταρία του είναι επαρκώς φορτισμένη, με το πάτημα του κουμπιού “EV”. Η αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία, ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας και η αδιάλειπτη αλλαγή ταχυτήτων, προσφέρουν μία εντυπωσιακά άνετη οδηγική εμπειρία. Η άνεση μαζί με την οικονομία δείχνουν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας της Renault, στην οποία όμως, δυσκολευόμαστε να βρούμε …τις επιδόσεις. Μάλιστα, η μόνη λειτουργία οδήγησης πέρα από τις Normal και EV, είναι η ECO, για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου.

Εκεί είναι που το Hyundai i20 ξεχωρίζει. Η προσθήκη του ήπιο υβριδικού συστήματος στον turbo τρικύλινδρο κινητήρα του, μπορεί να βοήθησε μόνο στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλλά πιο σημαντικά, αναβάθμισε σημαντικά τις επιδόσεις του. Η δύναμη είναι σχεδόν άμεσα διαθέσιμη, καθώς το turbo λειτουργεί από …νωρίς στο φάσμα του στροφόμετρου. Ταυτόχρονα, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT με τις εξαιρετικές σχέσεις μετάδοσης ενισχύουν την εμπειρία. Όταν επιλεγεί η λειτουργία οδήγησης Sport, ενεργοποιείται αυτόματα και η λειτουργία Rev Matching, φέρνοντας τις στροφές του κινητήρα στο σωστό σημείο πριν ο οδηγός αφήσει καν τον συμπλέκτη (στα κατεβάσματα ταχύτητας). Το iMT, σε συνδυασμό με την …μεγαλόφωνη εξάτμιση και τις πιο σκληρές αναρτήσεις του πακέτου N-Line, απογειώνουν την αίσθηση του μικρού Hyundai, το οποίο δείχνει μονίμως πρόθυμο για δυναμική οδήγηση. Φυσικά, αυτή η εμπειρία συνοδεύεται από μερικές υποχωρήσεις στον τομέα της άνεσης, καθώς οι σφιχτές αναρτήσεις και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ δεν καταφέρνουν να αποσβέσουν πλήρως τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Θέμα προτεραιοτήτων

Πρόκειται για δύο εξαιρετικά supermini, με οικονομικά αλλά ισχυρά συστήματα κίνησης, αλλά με αρκετά διαφορετικό προσανατολισμό. Το Clio E-Tech έχει αξιοποιήσει ιδανικά το υβριδικό σύστημα κίνησης, προσφέροντας μία άνετη και ξεκούραστη διαδρομή. Το i20 έχει χρησιμοποιήσει το ήπιο υβριδικό σύστημα για να προσφέρει μία δυναμική οδηγική εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα το κόστος της χρήσης του χαμηλά.

Και τα δύο μοντέλα απολαμβάνουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας. Ταυτόχρονα, με την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, η Renault και η Hyundai χαρίζουν μία αυξημένη αίσθηση ξεγνοιασιάς στους ιδιοκτήτες τους.

Υπάρχει μία διαφορά μερικών χιλιάδων ευρώ ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, η οποία είναι απολύτως κατανοητή, αν σκεφτούμε πως το Clio διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και δύο ηλεκτροκινητήρες που μπορούν να το κινήσουν με μηδενικούς ρύπους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Hyundai i20 1.0T iMT 48V Hybrid N-Line

ΤΙΜΗ από 19.390

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ήπιος υβριδικός turbo βενζίνης 998 cm³

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ 120PS

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,2 L/100KM

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ 120 g/km

Renault Clio E-Tech Hybrid

ΤΙΜΗ από 24.740 €

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ατμοσφαιρικός βενζίνης 1.598 cm³ + ηλεκτροκινητήρας

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ 140 PS

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,3 L/100KM

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ 98 g/km

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο