EDITOR'S PICK

KIA Sportage: Πρώτες Εντυπώσεις

kia-sportage-protes-entyposeis-633269

Τριάντα σχεδόν χρόνια μετά από την πρώτη εμφάνισή του, το κορεατικό SUV ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη σε όλα τα επίπεδα. Από την ποιότητα της καμπίνας, μέχρι το αναβαθμισμένο infotainment και τη βελτιωμένη άνεση στον δρόμο.

Tου Lorenzo Fachinetti, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Ενώ οδηγώ το νέο Kia Sportage, το μυαλό μου τρέχει πίσω στο 1993, τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. Πέρασαν σχεδόν τριάντα χρόνια, αλλά σας διαβεβαιώ ότι φαντάζουν πολύ περισσότερα. Δε θα ήθελα να επαναλάβω εδώ το πόσο αγνώριστα είναι πλέον τα κορεατικά αυτοκίνητα, καθώς δεν είναι κάτι καινούριο. Ήδη, στις δύο τελευταίες γενιές του, το δημοφιλές SUV είχε φτάσει σε υψηλά επίπεδα ποιότητας κατασκευής και οδικής συμπεριφοράς. Κι όμως, στην πέμπτη γενιά του, το Sportage καταφέρνει να κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά από κάθε άποψη. Μια πρώτη γνωριμία μαζί του ήταν αρκετή για να το αντιληφθώ.

Οι ίπποι –τα kW, καλύτερα– που παράγονται από τον ηλεκτροκινητήρα επαρκούν ώστε να βγεις από την πόλη χωρίς να απασχολήσεις ιδιαίτερα τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Ο τελευταίος, όποτε μπαίνει στο παιχνίδι, το κάνει με ιδιαίτερα διακριτικό τρόπο. Όπως καταλάβατε, το αυτοκίνητο της πρώτης αυτής δοκιμής ήταν στην πλήρη υβριδική έκδοση HEV, μία από τις πολλές που περιλαμβάνονται στην γκάμα του νέου μοντέλου. Για την γκάμα του νέου Sportage μπορείτε να διαβάσετε σε ξεχωριστό κεφάλαιο στις επόμενες σελίδες. Στην καρδιά του κινητήριου συνόλου TGDi HEV βρίσκεται ένας turbo βενζινοκινητήρας 1.6 με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 180 ίππων. Ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 13 kW σε ρόλο γεννήτριας και μίζας και υποστηρίζεται από έναν δεύτερο με ισχύ 44 kW. Αυτός, μπορεί να μεταδίδει αυτόνομα την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 230 ίπποι.

Η επιτάχυνση είναι υπεραρκετή για οικογενειακή χρήση, όπως υποδηλώνει και η τιμή των οκτώ δευτερολέπτων για το 0-100. Όμως αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο πίσω από το τιμόνι είναι η ελαστικότητα του 1.6 TGDi. Σε συνδυασμό με την ηλεκτρική υποβοήθηση, εξασφαλίζει σβέλτη οδήγηση με απαλή –ροϊκή θα έλεγα – αίσθηση λειτουργίας. Μετά από την πρώτη αυτή οδηγική γνωριμία, δεν μπορώ να εμβαθύνω στο θέμα κατανάλωση, οπότε πρέπει να περιμένουμε τις επίσημες μετρήσεις του τμήματος δοκιμών του περιοδικού. Η τιμή των 5,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα που ανακοινώνει η Kia δεν επαληθεύτηκε στη συγκεκριμένη διαδρομή που επέλεξα, η οποία περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο και ορεινή διαδρομή.

ΥΠΟΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΟ TERRAIN MODE

Αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα. Μπορεί το Sportage που οδήγησα να ήταν στην κορυφαία έκδοση GTLine με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, όμως η ποιότητα κατασκευής είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της γκάμας. Και είναι εξαιρετική, όπως και η πρακτικότητα του εσωτερικού. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει αρκετός χώρος για μία μεγάλη βάση επαγωγικής φόρτισης, η οποία επαρκεί για ένα κινητό και ένα ζευγάρι ασύρματων ακουστικών. Επίσης, υπάρχει θήκη για μικροαντικείμενα και διπλή ποτηροθήκη, καθώς και ένα βαθύ ντουλάπι κάτω από το υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση ώστε να αποφεύγονται οι ενοχλητικοί θόρυβοι. Στα σημεία το Sportage θυμίζει το νέο EV6, την πλήρη δοκιμή του οποίου αξίζει να διαβάσετε στις σελίδες αυτού του τεύχους. Η εργονομία του ταμπλό και ο μεγάλος περιστροφικός διακόπτης ελέγχου του αυτόματου κιβωτίου προέρχονται από το ηλεκτρικό της Kia. Επιπλέον, στο Sportage υπάρχει ένας πιο μικρός διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης, από τον οποίο μπορείς να επιλέξεις και τη νέα λειτουργία Terrain Mode. Τι ακριβώς κάνει αυτή; Ρυθμίζει ηλεκτρονικά τη συμπεριφορά της μετάδοσης σε διαφορετικά είδη εδάφους – λάσπη, άμμο ή χιόνι. Κάτι σαν το Terrain Response της Land Rover δηλαδή. Να σημειώσουμε εδώ ότι αν θέλετε μεγαλύτερες «εκτός ασφάλτου» δυνατότητες, το Sportage HEV, όπως και το ήπια υβριδικό turbodiesel, είναι διαθέσιμα και σε τετρακίνητη έκδοση.

ΟΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ EV6

Οι αναλογίες με το νέο ηλεκτρικό της Kia υπάρχουν και σε άλλα σημεία. Για παράδειγμα, οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορείς να κρεμάς το σακάκι σου. Αντίστοιχα, οι χώροι είναι συγκρίσιμοι με του ΕV6, παρότι το Sportage δε βασίζεται σε μία επίπεδη ηλεκτρική πλατφόρμα, αλλά στο νέο πλαίσιο N3. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια αλλά και για το κεφάλι. Όσο για τον χώρο των αποσκευών, σύμφωνα με την Kia, χωρά 587 λίτρα.

Όμως το στοιχείο που συνδέει περισσότερο από κάθε άλλο το Sportage με το EV6 είναι η ενιαία, πολύ μεγάλη και καμπυλόγραμμη οθόνη που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων με τις λειτουργίες του infotainment. Πρόκειται για δύο οθόνες 12,3 ιντσών σε μία, οι οποίες εξυπηρετούν ένα προηγμένο σύστημα. Προηγμένο τόσο για την πληρότητα των λειτουργιών, όσο και για την ευκολία χρήσης του. Λίγο πιο χαμηλά στο κέντρο βρίσκεται το πρακτικό πάνελ διακοπτών του κλιματισμού. Για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας υπάρχουν δύο περιστροφικοί διακόπτες με εξαιρετική αίσθηση, ενώ όλες οι άλλες λειτουργίες ελέγχονται από ψηφιακούς διακόπτες αφής. Από εκεί μπορεί να γίνει και ο χειρισμός του συστήματος πλοήγησης. Οι ψηφιακοί αυτοί διακόπτες είναι αξιόπιστοι και συνεπείς στη λειτουργία τους, αλλά δεν έχουν τη φυσική αίσθηση που θα περιμέναμε.

Στο πρώτο μου ταξίδι με το νέο Sportage, αυτό που εκτίμησα περισσότερο ήταν η ανάρτηση με την κατ’ εξοχήν μαλακή ρύθμιση. Στις μεγάλες ανωμαλίες, το Sportage παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο χωρίς να πλέει, αλλά και πάνω από λακκούβες, νεροφαγώματα ή καλντερίμια, τα αμορτισέρ αποσβένουν τα πάντα όπως πρέπει. Ιδιαίτερα προσεγμένη μου φάνηκε και η ηχομόνωση της καμπίνας. Γενικά, το κορεατικό SUV είναι αθόρυβο και η μόνη όχληση που παρατήρησα σε υψηλές ταχύτητες, είναι ένα αεροδυναμικό θρόισμα από την περιοχή των εξωτερικών καθρεπτών. Το συμπέρασμα είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο και σ’ αυτό συνηγορούν και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού επιπέδου 2, τα οποία λειτουργούν στην εντέλεια. Ειδικά οι διορθώσεις του τιμονιού είναι ομοιογενείς και προοδευτικές. Τα πάντα μοιάζουν σχεδιασμένα και φτιαγμένα για να εξασφαλίζουν όσο το δυνατόν πιο άνετα ταξίδια. Κάποιες λειτουργίες, μάλιστα, με έξυπνο τρόπο αποβάλλουν οποιοδήποτε άγχος από τον οδηγό. Παράδειγμα, η αυτόματη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα στην καμπίνα, όταν το αυτοκίνητο εισέρχεται σε τούνελ. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Το GPS αναγνωρίζει το τούνελ μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πριν και προειδοποιεί το σύστημα κλιματισμού ώστε να επιλέξει λειτουργία ανακύκλωσης, την οποία απενεργοποιεί στην έξοδο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο