ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το κινέζικο & πολυτελές Seres 5 με τους 585 ίππους

dokimazoume-to-kineziko-polyteles-seres-5-me-tous-585-ippous-708142

Με σχεδόν 600 ίππους, μεγάλους χώρους και όμορφο σχεδιασμό μέσα-έξω, το νέο ηλεκτρικό SUV που έφτασε στην Ελλάδα δημιουργεί μια απορία: What’s the catch?

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Μετά την «επιδρομή» νέων εταιριών από την Κίνα στο χώρο της μοτοσικλέτας, σειρά έχει ο κόσμος του αυτοκινήτου. Ξεκινήσαμε με τα πρώτα microcars, αλλά μέσα σε λίγα χρόνια, πλέον κυκλοφορούν πολλά κινεζικά αυτοκίνητα στους δρόμους μας. Περισσότερα από όσα νομίζετε μάλιστα, καθώς ακόμη και μεγάλες μάρκες έχουν μεταφέρει τη παραγωγή τους στην Κίνα. Ανάμεσα στις νέες εταιρίες που έχουν έρθει στη χώρα μας βρίσκεται και η Seres, μια εταιρία με λιγότερα από 10 χρόνια λειτουργίας και μια πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής.

Η Seres, λοιπόν, μας παρουσιάζει κάτι πρωτόγνωρο και σχεδόν… οξύμωρο: Ένα Premium, SUV από την Κίνα, με περίσσια ιπποδύναμη και μια τιμή αγοράς που απευθύνεται σε ένα αρκετά περιορισμένο αγοραστικό κοινό. Και, μάλιστα, έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτό.

Η συνταγή από την Κίνα μάλλον πετυχαίνει

Αρκετό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά έχει η περίπτωση της MG, η οποία μετά από ένα μακροχρόνιο -αρκετό για να τη ξεχάσουμε- διάλειμμα «επέστρεψε» στην Ελλάδα ως μάρκα του Ομίλου SAIC Motor, ο οποίος ανήκει στο κράτος της Κίνας: Μέσα σε μερικούς μήνες, κατάφερε να βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις πωλήσεων της χώρας μας με πολλά μοντέλα της και σε διαφορετικές κατηγορίες. Η MG, όμως, προσφέρει μερικά από τα πιο προσιτά και VFM μοντέλα ολόκληρης της αγοράς, ενώ ταυτόχρονα -ακόμη και αν πρόκειται για μια νέα εταιρία που δεν έχει κάποια σχέση με τη Morris Garages- χρησιμοποίησε το εδραιωμένο της έμβλημα για να εισχωρήσει πιο εύκολα στην αγορά.

Το Seres 5 είναι το μεσαίο μοντέλο της μάρκας και πρόκειται για ένα SUV μεσαίων διαστάσεων. Η εμφάνισή του είναι σχετικά απλή και αεροδυναμική, με πολύ ομαλές γραμμές και ελάχιστες γωνίες. Τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στην εξωτερική του εμφάνιση είναι λεπτομέρειες που έχουν έμπνευση την Ελλάδα: το ελληνικό γράμμα «Σ» που σχηματίζουν τα φώτα ημέρας καθώς φτάνουν χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και το σχήμα στα παράθυρα, που παίρνει τις γραμμές του από τα φύλλα ελιάς (σύμφωνα με την εταιρία). Τα φώτα στο πίσω μέρος. Ακόμη και αν έχει μια γνώριμη σιλουέτα, τα φώτα του το κάνουν να ξεχωρίζει από κάθε άλλο μοντέλο στο δρόμο, κάτι που επιβεβαίωσαν πολλά απορημένα βλέμματα περαστικών κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Το εσωτερικό του έχει μια premium αύρα. Έχουμε μια όμορφη σύνθεση υλικών για τις επενδύσεις, με δέρμα, ξύλο και ύφασμα σε όλες σχεδόν τις επιφάνειες, σε έναν μινιμαλιστικό χώρο όπου όλες οι επιλογές και ρυθμίσεις, ακόμη και αυτές για τους εξωτερικούς καθρέπτες, γίνονται μέσα από τη μεγάλη οθόνη που κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. To λογισμικό που χρησιμοποιεί εντυπωσιάζει με την ταχύτατη απόκρισή του και τα όμορφα και ζωντανά του χρώματα, ενώ διαθέτει αμέτρητες λειτουργίες, με μερικές να είναι κάπως ασυνήθιστες, όπως για παράδειγμα τα «σενάρια» με τα οποία μπορείς για παράδειγμα να βάλεις ένα 15λεπτο πρόγραμμα χαλάρωσης που ξαπλώνει το κάθισμα και παίζει ήχους της φύσης. Η χρήση της οθόνης θυμίζει tablet, ενώ κάτι επίσης θετικό είναι πως διαθέτει ενσωματωμένη dashcam.

Κάτι θυμίζουν αυτές οι λεπτομέρειες!

Η Seres δείχνει να εκτιμά πολύ την Porsche, καθώς πολλά χαρακτηριστικά του Seres 5 μας έκαναν να σκεφτούμε μοντέλα από τη Στουτγάρδη. Πρώτο και πιο εμφανές είναι το δίχρωμο κλειδί με τη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Επίσης, στο πίσω μέρος, το πλαστικό κάλυμμα για το όνομα της μάρκας είναι κάτι που βλέπαμε στα SUV της Porsche. Ταυτόχρονα, η διπλή βάση για ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα, όπως και η τοποθεσία του κουμπιού για τα φώτα έκτακτης ανάγκης είναι χαρακτηριστικά που «φωνάζουν» Tesla.

Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, με τη λειτουργία μασάζ να αναβαθμίζει την άνεση, και η πανοραμική ηλιοροφή επιτρέπει σε άφθονο φυσικό φως να μπει στην καμπίνα. Άρτιος είναι και ο ατμοσφαιρικός του φωτισμός, ο οποίος σε σχέση με άλλα μοντέλα έχει αρκετά πιο δυνατή φωτεινότητα. Ενώ ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι ωραίος, θεωρώ πως το τιμόνι του δείχνει κάπως φθηνό σε σχέση με το υπόλοιπο αυτοκίνητο και θα μπορούσε να βελτιωθεί. Πίσω από αυτό, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με μοντέρνα γραφικά και animations, όπως η απεικόνιση ενός Seres 5 που βγάζει φωτιές από τις ρόδες του, όταν επιταχύνεις στο Race Mode. Βέβαια, η απουσία ένδειξης του ορίου ταχύτητας για το δρόμο που οδηγείς είναι μια αξιοσημείωτη έλλειψη.

Το πιο ιδιαίτερο κομμάτι του Seres 5 κατά τη γνώμη μου βέβαια είναι το σύστημα κίνησής του, σε σχέση με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Ακόμη και αν αποδίδει 585 ίππους και 940 ΝΜ ροπής -αριθμούς που θα περιμέναμε να δούμε σε ένα supercar-, είναι ένα απόλυτα ήπιο αυτοκίνητο στο δρόμο.

Από τα πρώτα κιόλας ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, το μόνιμο σχόλιο ήταν πως έχουν αρκετά σκληρές αναρτήσεις για να διαχειριστούν το βάρος των μπαταριών τους. Η Seres έχει μια διαφορετική προσέγγιση και αδιαφορεί για sport αίσθηση, χαρίζοντας στο SUV της μαλακές αναρτήσεις με εξαιρετική απόσβεση κραδασμών. Χάρη σε αυτές, η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει και το Seres 5 είναι απόλυτα άνετο και ιδανικό για καθημερινή χρήση όπως και για μεγάλες αποστάσεις – κάτι που του επιτρέπει η μεγάλη μπαταρία με την οποία εφοδιάζεται, που του χαρίζει 460 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και το σύστημα φρένων θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ισχυρό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι καλείται να σταματήσει ένα όχημα 2,3 τόνων που κάνει το 0-100 σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.

Όλα τα παραπάνω, βέβαια, μειώνουν αρκετά τις δυνατότητες του Seres 5 για δυναμική οδήγηση. Ακόμη και αν έχει λειτουργία Race Mode (πέρα από το Sport Mode), το αμάξωμα παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και συχνά αναπηδά, δίνοντάς σου την αίσθηση πως… αιωρείσαι. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι χωρίς feedback, η γρήγορη οδήγηση είναι περισσότερο αγχωτική παρά απολαυστική. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να κινηθείς γοργά με καλή πρόσφυση χάρη στα έξυπνα συστήματα, απλώς ακόμη και τα κιλά του είναι κάπως αποτρεπτικά για τέτοια οδήγηση. Οι 585 ίπποι, λοιπόν, είναι -σε αυτή την περίπτωση- ιδανικοί για να φύγεις γρήγορα σε ένα φανάρι και να νιώσεις τις δυνάμεις G στο στομάχι σου, αλλά αυτός είναι μάλλον ο μοναδικός τρόπος που μπορείς να τους χαρείς σε αυτό το μοντέλο. Παραδόξως, λοιπόν, είναι ένα πολύ ισχυρό αυτοκίνητο, φτιαγμένο για να το οδηγείς… χαλαρά.

Τo Seres 5, λοιπόν, είναι ο πιο φθηνός τρόπος να αποκτήσεις 585 ίππους στη χώρα μας και μια Value for Money επιλογή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον εξοπλισμό και τις επιδόσεις του. Προσφέρει την ισχύ και τις ανέσεις που βρίσκεις σε ευρωπαϊκά μοντέλα με σημαντικά ψηλότερη τιμή. Μπορεί μεν να μην οδηγείς ένα premium γερμανικό SUV, αλλά η αλήθεια είναι πως το Seres 5 έχει μια πολύ ξεχωριστή παρουσία και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μαγνήτιζε τα βλέμματα όπου κι αν βρισκόταν.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Δύο ηλεκτροκινητήρες

Ένας εμπρός, ένας πίσω

Ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 585 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 940 Nm

Μετάδοση

Μόνιμη τετρακίνηση

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3.7”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 15,7 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 22 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Συνολική χωρητικότητα: 80 kWh

Αυτονομία (WLTP): 483 χλμ.

Χρόνος φόρτισης

Οικιακή φόρτιση (2.3 kW): 38 ώρες και 30 λεπτά

Οικιακός φορτιστής (11 kW): 7 ώρες και 5 λεπτά

Ταχυφορτιστής 50 kW: 105 λεπτά (10%-80%)

Ταχυφορτιστής 100 kW: 41 λεπτά (10%-80%)

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.700 x 1.930 x 1.625

Μεταξόνιο 2.875 χλστ.

Βάρος 2.360 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 66.500€

 

Όλες οι ειδήσεις

Η BYD έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στην Ελλάδα

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην οδική ασφάλεια

Τέλη κυκλοφορίας: Ανατροπή-φωτιά – Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο