ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Peugeot E-2008 GT 156 PS 54 kWh: Bon Viveur

dokimi-peugeot-e-2008-gt-156-ps-54-kwh-bon-viveur-705843

Το 2008 ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο λόγω της μοναδικής του σχεδίασης, της premium αισθητικής, αλλά και της εκλεπτυσμένης του συμπεριφοράς στο δρόμο. Η ηλεκτρική του έκδοση απογειώνει όλα τα παραπάνω!

του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Το Peugeot E-2008, μετρώντας ήδη πάνω από δέκα χρόνια στις αγορές, ανανεώθηκε στα σημεία και πιο φρέσκο από ποτέ έρχεται για να αναστατώσει την αγορά και φυσικά τον ανταγωνισμό του. Η νέα έκδοση του ηλεκτρικού e-2008 φέρει και τεχνικές αναβαθμίσεις, με τις κυριότερες να αφορούν στην απόδοση και στη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Καλαίσθητο όσο ποτέ

Εμφανισιακά η σιλουέτα του Peugeot E-2008 παραμένει γνώριμη, με τις κυριότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα. Τόσο ο προφυλακτήρας όσο και η μάσκα, αλλά και τα φωτιστικά σώματα έχουν ανανεωθεί, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει σίγουρα ο νέος «λέοντας» της μάρκας. Αναλυτικά η νέα σχεδίαση φιλοξενεί τους προβολείς τεχνολογίας Full LED, τη νέα φωτεινή υπογραφή της Peugeot που χαρακτηρίζεται από τις «3 νυχιές» με τα φώτα ημέρας LED, τη φαρδιά γρίλια της μάσκας που είναι πλέον κάθετη στο χρώμα του αμαξώματος (Blanc Okenite) και τις ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης.

Peugeot E-2008

Ακολουθώντας αυτή την πεπατημένη, στο πίσω τμήμα παρατηρούμε επίσης τα επανασχεδιασμένα τρισδιάστατα φώτα LED, και αυτή τη φορά το λογότυπο της μάρκας έχει δώσει τη θέση του στην επιγραφή «Peugeot», που εκτείνεται στη φάσα της πόρτας του χώρου αποσκευών στο ύψος των φαναριών. Κατά τα λοιπά, οι έντονα σμιλευμένες πολυεπίπεδες πλευρές του αμαξώματος, οι φουσκωμένοι θόλοι, οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17”, τα πίσω φιμέ τζάμια και η οροφή με τις μπάρες οροφής σε χρώμα Black Diamond συνθέτουν έναν καθολικά δυναμικό σχεδιασμό που σαγηνεύει στο πέρασμά του, με κόμπακτ διαστάσεις 4.304 x 1.987 x 1.550 (μήκος x πλάτος x ύψος), που το τοποθετούν ακριβώς στο μέσο της κατηγορίας του, ενώ με απόσταση από το έδαφος 19,6 εκατοστά δύναται να βγει και σε εκτός δρόμου περιπέτειες.

Εξόχως εκλεπτυσμένο

Περνώντας στο εσωτερικό του Peugeot E-2008, αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως η ποιότητα κατασκευής είναι κατ’ ελάχιστον άριστη. Τα φαρδιά μπάκετ καθίσματα που είναι ντυμένα με συνδυασμό υφάσματος/δέρματος (προαιρετικά σε αλκαντάρα) στην GT αγκαλιάζουν όλο το σώμα και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, όπου, παρά τη σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης, η ορατότητα είναι αρκετά καλή. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 10” υψηλής ανάλυσης, ενσωματωμένους χάρτες, αναγνώριση φωνητικών εντολών και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto.

Peugeot E-2008

Παρακάτω βρίσκονται οι διακόπτες για τον αυτόματο κλιματισμό και το χειρισμό του συστήματος infotainment, και λίγο πιο κάτω στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει μια θήκη για ασύρματη φόρτιση συσκευών. Η μοναδική μας ένσταση αφορά τη θέση του πολυλειτουργικού -τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενου- τιμονιού (σε συνδυασμό λείου/διάτρητου δέρματος), το οποίο στη θέση που βρίσκεται κόβει στη μέση την ορατότητα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Peugeot i-Cockpit 10″, που έχει τρισδιάστατη εμφάνιση και πολλές λειτουργίες παραμετροποίησης. Για να μην ενοχλεί, πρέπει η θέση του τιμονιού να ρυθμιστεί τέρμα κάτω και το ύψος του καθίσματος (και η πλάτη) να σηκωθεί επίσης. Ωστόσο, αυτή η διάταξη ίσως να μη βολέψει κάποιους οδηγούς.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι άρτια, όπως ακριβώς είναι και η ποιότητα συναρμολόγησης. Το ταμπλό και οι επενδύσεις των θυρών (εμπρός και πίσω) είναι υπενδεδυμένες από μαλακά πλαστικά, ενώ στο κεντρικό φιλέτο του ταμπλό συναντούμε μια επένδυση σε όψη ανθρακονήματος. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που εκτείνεται στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών διαθέτει επιλογή οκτώ χρωμάτων, ενώ προσαρμόζεται και ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης το οποίο έχετε επιλέξει. Τις μαύρες επενδύσεις του εσωτερικού «σπάνε» οι κίτρινες νέον διακοσμητικές ραφές στα καθίσματα, στο ταμπλό, στις πόρτες και στο (συρόμενο) εμπρός υποβραχιόνιο, όπως επίσης οι λεπτομέρειες χρωμίου στο τιμόνι, στον πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς, στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας και περιμετρικά του συστήματος infotainment, καθώς επίσης και στα πεντάλ αλουμινίου.

Χωροταξικά τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ο πέμπτος ίσως δυσκολευτεί εξαιτίας του μέτριου σε ύψος πίσω τούνελ, αν και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά άνετος. Από εργονομικής πλευράς τα πάντα βρίσκονται ακριβώς εκεί όπου θα έπρεπε να βρίσκονται. Θήκες για αντικείμενα υπάρχουν και στις 4 πόρτες, 4 θύρες USB βρίσκονται εμπρός και πίσω, δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, ακόμα και δίχτυ στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 434 λίτρα. Με σύμμαχο μάλιστα το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, το φαρδύ άνοιγμα της πόρτας και το διπλό πάτωμα που διαθέτει, μπορείτε να χωρέσετε ακόμα περισσότερα απ’ όσα είχατε προγραμματίσει.

Τεχνολογική πληρότητα

Το ανανεωμένο Peugeot E-2008 προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Active, Allure και GT) με έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο στην κορυφαία GT, που δεν άφηνε κανένα κυριολεκτικά παράπονο ούτε από πλευράς εξοπλισμού. Εν συντομία, αυτός περιελάμβανε: 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες με φωτισμό προσέγγισης, εσωτερικό καθρέπτη ηλεκτροχρωμίου χωρίς πλαίσιο, σύστημα ορατότητας 360 μοιρών με αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω και σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων και αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας και, φυσικά, το πακέτο ασφαλείας της Peugeot, που ενσωματώνει επτά επιμέρους συστήματα υποστήριξης ημιαυτόνομης οδήγησης (ADAS). Οι μοναδικές προαιρετικά διαθέσιμες επιλογές της έκδοσής μας είναι οι μεγαλύτερες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18″ και η πανοραμική ανοιγόμενη οροφή.

Βρυχάται αθόρυβα

Το Peugeot E-2008 αντλεί τη δύναμή του από έναν νέο, σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων -έναντι 136 του προηγούμενου-, που τοποθετείται στον εμπρός άξονα και τροφοδοτείται από μια ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 48,1 kWh, η οποία ζυγίζει μόλις 340 κιλά και κρύβεται κάτω από το πάτωμα από τα πίσω καθίσματα έως το εμπρός τούνελ στο ταμπλό. Αν και τα επιπλέον 340 κιλά της μπαταρίας ανέβασαν το απόβαρο του ηλεκτρικού E-2008 στα 1.625 κιλά, η αστραπιαία ροπή των 260 Nm που μεταφέρεται εμπρός μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης (και γίνεται εύκολα αισθητή κατά τις απότομες εκκινήσεις) δημιουργεί την εντύπωση πως το φινετσάτο κόμπακτ SUV των Γάλλων διαθέτει ίσως περισσότερη ισχύ απ’ ό,τι πραγματικά έχει. Και πράγματι η διαφορά της δύναμης είναι αισθητή στο δρόμο, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι δηλώνουν τα τεχνικά στοιχεία, σε σχέση με το προηγούμενο πάντα.

Peugeot E-2008

Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 9,1 δευτερόλεπτα και σχεδόν σε κάτι λιγότερο από το διπλάσιο το κοντέρ ολοκληρώνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης, μόλις το ταχύμετρο «κλειδώσει» στα 150χλμ./ώρα λόγω περιορισμού (στο πρόγραμμα Sport). Εντυπωσιακό είναι πάντως το γεγονός πως ο ηλεκτροκινητήρας καθ’ όλο το εύρος της λειτουργίας του παραμένει εντελώς αθόρυβος χωρίς τυχόν εμβολές να παρεισφρέουν στην καμπίνα. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, normal, sport) που ρυθμίζουν καταλλήλως τη δύναμη του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να ανταποκρίνεται πιο σωστά στις οδηγικές απαιτήσεις, αλλάζοντας την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού.

Peugeot E-2008

Στο φλέγον ζήτημα της αυτονομίας, κατά τη διάρκεια των 600 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, που έγινε με μία μόνο επαναφόρτιση και σε μικτό κύκλο, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας περιορίστηκε στις 16,4 kWh, παρεκκλίνοντας μόνο κατά 1 μονάδα πάνω από τις εργοστασιακές μετρήσεις κατά το πρότυπο WLTP και -προπάντων- χωρίς να έχουμε κάνει πολλές παραχωρήσεις. Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε ότι εντός πόλης η κατανάλωση περιορίζεται με ευκολία στις 12 kWh/100 χλμ. Βάσει των μετρήσεών μας, η αυτονομία του μπορεί να αγγίξει τα 380 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο ή να τα ξεπεράσει, κατά πολύ, εντός του αστικού ιστού. Στο ταξίδι, αν είστε συγκρατημένοι, θα βγάλετε 300 χιλιόμετρα σερί μέχρι μία γρήγορη φόρτιση, ώστε να συνεχίσετε.

Πόσο γρήγορη; Σε ταχυφορτιστή DC έχει τη δυνατότητα να δεχτεί 100 kW και να γεμίσει μέχρι το 80% σε μόλις 30 λεπτά. Στο αντίστοιχο ποσοστό από wallbox 11 kW, που πλέον υποστηρίζει στον στάνταρ εξοπλισμό, απαιτεί 3 ώρες και 10 λεπτά, και κάτι λιγότερο από 1 ώρα επιπλέον για την ολοκλήρωση.

Peugeot E-2008

Σημείο αναφοράς

Στο δρόμο, το Peugeot E-2008 κρίνεται… χιλιομετροφάγο, καθώς η άριστη ποιότητα κύλισης, η καλή ηχομόνωση και το εντυπωσιακό του στήσιμο σε κάνουν να μη θες να το αποχωριστείς. Φυσικά τα εύσημα δεν μπορούν παρά να αποδοθούν στην εντυπωσιακή ρύθμιση της ανάρτησης, με τα γόνατα McPherson μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, που εξομαλύνει πρακτικά κάθε ανωμαλία του που θα συναντήσει στους ελληνικούς δρόμους, δίνοντας την αίσθηση πως το αυτοκίνητο αιωρείται. Θα πρέπει η εγκάρσια λακκούβα να έχει βάθος για να μεταφερθεί ο κραδασμός και να αντιληφθεί κάποιος ότι πίσω δεν βρίσκονται πολλαπλοί σύνδεσμοι. Μεγάλο ρόλο σε αυτή βέβαια διαδραματίζει και το μεγάλο προφίλ των ελαστικών (215/60/17), που συνδυαστικά με τις 17άρες ζάντες ενισχύει τη διαχρονική φήμη της γαλλικής σχολής για ασύγκριτες αναρτήσεις.

Peugeot E-2008

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ευχάριστα βαρύ σε αίσθηση και αρκετά ακριβές, χρειάζεται 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη, αν και εξαιτίας του μικρού μεγέθους του πιστεύαμε πως θα έχει πιο «κοντή» κρεμαγιέρα. Ωστόσο παράπονο ουδέν, μιας και ο κύκλος στροφής του e-2008 δεν υπερβαίνει τα 10,4 μέτρα, καθιστώντας το ιδανικό ακόμη και για δύσκολες μανούβρες στα στενά των πόλεων.

Peugeot E-2008

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 302 x 26 mm εμπρός και δίσκους 249 x 10 mm πίσω, που ακινητοποιούν θαρραλέα το αμάξωμα, δίχως να μετατοπίζεται το αμαξωμα προς κάποια κατεύθυνση, συμβάλλοντας έτσι στο γενικότερο αίσθημα εμπιστοσύνης που εμπνέει το μοντέλο. Η αναγεννητική πέδηση παραμένει ως έχει, οπότε δεν υπάρχει λειτουργία One Pedal, παρά μόνο αισθητή επιβράδυνση κατά το άφημα του γκαζιού.

Peugeot E-2008

Γαλλική επανάσταση

Από το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του, το 2019, το Peugeot E-2008 έδειξε ότι είχε ό,τι χρειαζόταν προκειμένου να αναστατώσει τη κοινή γνώμη. Τα νούμερα των πωλήσεων έδειξαν πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην κυρίαρχη κατηγορία των B-SUV. Πλέον με τιμή που εκκινεί στις 42.000 ευρώ (46.500 για την έκδοση GT) και εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας, μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερη ιπποδύναμη, συνιστά μια από τις ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών κόμπακτ SUV.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός, ηλεκτρικός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 260 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστά τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,1 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh

Αυτονομία

404-575 χιλιόμετρα (WLTP)

Φόρτιση

AC (11 kW): 3 ώρες και 10 λεπτά

DC (100 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 30 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.304 x 1.987 x 1.550

Μεταξόνιο: 2.605 χιλ.

Βάρος: 1.625 κιλά

Χώρος αποσκευών

343 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: από 42.000 ευρώ

(Χωρίς την κρατική επιδότηση)

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας

Αυτό είναι το νέο υβριδικό MG3

Επίσημο: Η BYD στην Έλλάδα μέσω του ομίλου Σφακιανάκη

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο