ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG: Ίδια γεύση άλλο περιτύλιγμα!

dokimi-cupra-leon-1-5-e-tsi-dsg-idia-gefsi-allo-perityligma-679159

Όταν o εξηλεκτρισμός συνδυάζεται επιπλέον με, σπορτίφ οδική συμπεριφορά και προσεγμένη αισθητική, το τελικό αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι ενδιαφέρον και ιδιαίτερο. Όπως δηλαδή το ήπια υβριδικό Cupra Leon!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Η δυναμική εμπλοκή της Seat στους αγώνες αυτοκινήτου μέσω του αγωνιστικού τμήματος της (αρχικά ως Seat Sport, νυν Cupra Racing), που γιγαντώθηκε στο WRC με το Ibiza Kit-Car  στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η απτή απόδειξη του προφίλ που ήθελε το VW Group να της προσδώσει. Δηλαδή, μιας φίρμας της οποίας τα μοντέλα θα υπηρετούσαν εκτός των άλλων και την οδηγική απόλαυση, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις τους. Και όπως αποδείχθηκε στο χρονικό διάστημα που επακολούθησε, η Seat δεν παρέκκλινε χιλιοστό από τη προδιαγεγραμμένη, καλή μοίρα της. Ούτε και στο σύγχρονο παρόν όμως, όπου άπαντες έχουν αναλωθεί σε ένα αγώνα δρόμου για να υιοθετήσουν τις εκ βάθρων αλλαγές που επιβάλλει η μάχη απέναντι στους ρύπους. Ευτυχώς!

Ανέβηκε επίπεδο

Σήμερα λοιπόν έχουμε μπροστά μας τη βασική έκδοση του ήπια υβριδικού Cupra Leon, το οποίο λόγω ονομασίας (βλ. Cupra) εκπροσωπεί την Ισπανική εταιρεία στην «αριστοκρατική» συνοικία των premium hatchback προτάσεων.

Η αποστολή του, τύποις, δεν είναι εύκολη, καθώς απέναντι του στέκονται καθιερωμένοι αντίπαλοι, μεταξύ αυτών το ομογάλακτο Audi A3 λόγου χάρη. Με ιστορικά λογότυπα στη μάσκα που έλκουν σα μαγνήτης το αγοραστικό κοινό, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα, στην εμφάνιση, στη πολυτέλεια και στην υψηλή ποιότητα κατασκευής. Εκπτώσεις ή παραλείψεις σε κάτι από τα προαναφερόμενα απλά δε νοούνται και εντός του δικαίου εδώ που τα λέμε.

Πιο αναλυτικά, το Cupra Leon βασίζεται στο Seat Leon, ωστόσο λόγω του ξεκάθαρα premium προσανατολισμού του διαφοροποιείται από αυτό κατά βάση, χάρη σε μία προσθήκη αισθητικών στοιχείων σε συγκεκριμένα τμήματα του πεντάθυρου αμάξωματος του.

Πέραν του λογότυπου της Cupra σε χάλκινο τόνο και φόντο από ανθρακόνημα έχουμε και λέμε: πιο επιθετικές γρίλιες στη μάσκα και την εισαγωγή αέρα στο σπόϊλερ του εμπρός προφυλαχτήρα, διαφορετική σχεδίαση στις πανέμορφες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, προβολείς και εμπρός φώτα ομίχλης τεχνολογίας Full LED, αλλά και διαχύτης αέρα στο πίσω τμήμα (με ψεύτικες όμως διπλές παραλληλόγραμμες απολήξεις εξατμίσεων εκατέρωθεν). Τελικώς η εικόνα του «γράφει» όμορφα τα μάτια, αποπνέοντας ολίγη αγριάδα χωρίς όμως να αγγίζει τα όρια του εξεζητημένου ή του κραυγαλέου. Ανάλογα θετικά τα σχόλια και για τη διαρρύθμιση του σαλονιού, που ομοίως ξεχωρίζει στα σημεία από το αδελφό μοντέλο της Seat.

Eδώ οι όποιες διαφορές εντοπίζονται κυρίως, στο πιο πολυτελή διάκοσμο (με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν σε ταμπλό, εσωτερικές επενδύσεις στις πόρτες), στις ραφές σε χάλκινο τόνο σε όλα τα τμήματα του (ταμπλό, καθίσματα, τιμόνι), μα και στη παρουσία του… G – meter (που καταγράφει πλευρικά και εγκάρσια G)  στο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών. Όσον αφορά στα υπόλοιπα επίπεδα δεν καταγράφονται εκπλήξεις ή διαφορές.

Τουτέστιν, η απτή ποιότητα κατασκευής είναι… γερμανική, οι διαθέσιμοι χώροι μπορούν να φιλοξενήσουν απροβλημάτιστα τέσσερις υψηλόσωμους ενήλικες, τα 380 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ απλά επαρκούν, ενώ η εργονομία συλλήβδην είναι ιδιαίτερα προσεγμένη επιτρέποντας την άμεση προσαρμογή του οδηγού πλην ενός σημείου. Ασφαλώς και αναφερόμαστε στο μενού του συστήματος πολυμέσων, το οποίο δεν ξεφεύγει από το συνήθη κανόνα της πολυπλοκότητας. Έστω κι αν προσφέρει άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες (βλ. προγράμματα οδήγησης, χειρισμό κλιματισμού).

Στρίβει φρενάρει!

Από τη θέση του οδηγού (με το πολύ καλό σε σχεδίαση κάθισμα), τα πάντα εξελίσσονται όπως ακριβώς επιβάλει η παράδοση της Cupra, η οποία θέλει τα πάντα να περιστρέφονται γύρω από ένα άξονα: την οδηγική ευχαρίστηση. Αυτό το αναφέρουμε, καθώς ουκ ολίγες οι περιπτώσεις αξιόλογων μοντέλων που υπέστησαν απώλειες ή αλλοιώσεις στην οδική τους συμπεριφορά, λόγω του περάσματος τους στην υβριδική τεχνολογία. Στη περίπτωση πάντως του Cupra Leon, με το λογότυπο e-TSI που μαρτυρά την συνύπαρξη θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, ευτυχώς όλα βαίνουν καλώς αποδίδοντας άψογα σε όλα τα επίπεδα. Το βενζινοκίνητο σύνολο είναι το γνωστό τετρακύλινδρο 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ TSI των 1.5 λίτρων, ενώ σε ότι αφορά στον ηλεκτροκινητήρα, κατ’ ουσίαν πρόκειται για μίζα-γεννήτρια 48Volt.

H μέγιστη ιπποδύναμη των 150 ίππων (στις 5.000 σ.α.λ.) και τα 250Nm μέγιστης ροπής (από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ.) που αποδίδουν από κοινού οι δύο κινητήρες, ασφαλώς και δεν εξωθούν σε burnout τους κινητήριους τροχούς. Παρόλα αυτά στη πράξη, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας, διαμορφώνουν ένα πολιτισμένο σύνολο που καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Πιο συγκεκριμένα, το τυποποιημένο 0-100 χλμ./ώρα προκύπτει σε 8,7 δευτ. και η τελική του ταχύτητα σταματά στα 214 χλμ./ώρα, μεγέθη με άλλα λόγια που το τοποθετούν στο μέσο όρο της κατηγορίας. Αντίθετα η μέση κατανάλωση της δοκιμής, η οποία «κλείδωσε» στα 7,6 λίτρα/100χλμ. συνιστά μία πολύ καλή επίδοση, ιδιαίτερα σε συνάρτηση με το βάρος των 1.395 κιλών.

Εκεί ωστόσο που οι μηχανικοί παίρνουν άριστα, είναι σε ότι αφορά στο τρόπο που στέκεται το μοντέλο στο δρόμο. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αν και κάπως σφιχτή, εν τούτοις, κατορθώνει και φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες παρά το 40άρι προφίλ των ελαστικών (225/40 R18). Ωστόσο έχει κι άλλες αρετές, ακαταμάχητες αυτή τη φορά που αποκαλύπτονται εμφατικά και όντως εντυπωσιάζουν. Αρκεί να επιλέξετε μία ορεινή διαδρομή με διαδοχικά στροφιλίκια. Σ’ αυτό το περιβάλλον λοιπόν αποδεικνύει πως, όντως είναι γνήσιο Cupra, πως όντως φτιάχτηκε για να απολαμβάνεις την οδήγηση. Τι  κι αν δεν διαθέτει τεράστια ιπποδύναμη; Το στιβαρό πλαίσιο, ο ελαστικός κινητήρας και το έξυπνο στήσιμο των αναρτήσεων, αρκούν και περισσεύουν εν τέλει για να σου φτιάξουν τη διάθεση και να σου προκαλέσουν χαμόγελα.

Με τους τροχούς υπό γωνία, τούτο το ήπια υβριδικό Cupra, αποδεικνύεται αυθεντικό Leon καθώς κινείται με άκρως ρυθμήσιμη συμπεριφορά. Εντός της στροφής, το καλοζυγισμένο πλαίσιο και η λειτουργία των αναρτήσεων σε ωθούν να ξεχάσεις το αυξημένο βάρος, προκαλώντας να ζητήσεις το κάτι παραπάνω και στο τέλος, να το εισπράξεις σε γερές δόσεις.

Σε διαδρομές, όπου οι κλειστές στροφές με διαφορετική χάραξη και κλίση εναλλάσσονται, μπορεί και κινείται με μεγάλη ακρίβεια και ευελιξία. Παρά την έλλειψη μπλοκέ διαφορικού, βάζει με ευχέρεια τη δύναμη του στο δρόμο και μόνο αν επιμείνεις στο γκάζι υποστρέφει. Το φαινόμενο όμως εκδηλώνεται προοδευτικά και ελέγχεται αποτελεσματικά από το ESP. Αν από υπερβολικό ενθουσιασμό ή κακή εκτίμηση, ο οδηγός επιβραδύνει μέσα στη στροφή το πίσω μέρος εμφανίζεται αρκετά πιο συμμετοχικό ανοίγοντας τη τροχιά του.

Το συγκεκριμένο φαινόμενο θα ενθουσιάσει τον έμπειρο που γνωρίζει καλά τη τέχνη και τη διαδρομή, ενώ ο λιγότερο έμπειρος δεν θα τρομάξει και θα διορθώσει εύκολα με το τιμόνι πριν καν επέμβει ο φύλακας άγγελος (βλ. ESP). Στον αυτοκινητόδρομο συμπεριφέρεται εξίσου υποδειγματικά και η διατήρηση υψηλής μ.ω.τ. είναι απλή υπόθεση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Και όλα αυτά υπό καθεστώς υψηλής άνεσης και χαμηλών επιπέδων θορύβου.

Επιπλέον είτε σε ορεινή διαδρομή, είτε στο ταξίδι, η απόδοση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων είναι πολύ καλή ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία, το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης (2 στροφές από τέρμα σε τέρμα) έχει καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) αντέχουν στη σκληρή χρήση και ευτυχώς έχουν άμεση απόκριση (σε αντίθεση με πολλές άλλες υβριδικές προτάσεις).

Cupra με 150 ίππους; Ε και;

Υπό κανονικές συνθήκες η ισχύς του ήπια υβριδικού Cupra Leon αποδεικνύεται τελικώς επαρκής, ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ναι δεν σε κολλάει στο κάθισμα στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού, παρόλα αυτά οι προσπεράσεις ολοκληρώνονται σβέλτα και  με ασφάλεια, ένεκα του ηλεκτροκινητήρα που εκτός των άλλων όντως βοηθά και στο τομέα της κατανάλωσης Οπότε φθάνοντας στο δια ταύτα έχουμε και λέμε: τονισμένη σπορ αισθητική αρκετά διαφοροποιημένη από το Seat Leοn, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, πλήρης εξοπλισμός και ακόμα πιο εκλεπτυσμένος διάκοσμος με στοιχεία πολυτέλειας με κόστος 31.490 ευρώ. Αξίζει το κόστος; Για όλα τα προαναφερθέντα θετικά χαρακτηριστικά ναι, αν και κατά την άποψη μας, ως αμετανόητοι, εστιάζουμε στο γεγονός ότι η Cupra παρουσίασε ένα υβριδικό μοντέλο – ευτυχώς – με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.

Συνδυαστική Iσχύς θερμικού – ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι / 5.000-6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 250 Nm/ 1.500-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 214 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,9 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,6 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 135 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

45 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.398 x 1.799 x 1.444

Μεταξόνιο χλστ.: 2.689

Βάρος: 1.395 κιλά

Χώρος αποσκευών

380 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: από 31.490 ευρώ 

Τέλη κυκλοφορίας

86 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο