ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Skoda Kodiaq RS 245 PS: Επικίνδυνη Αποστολή!

dokimi-skoda-kodiaq-rs-245-ps-epikindyni-apostoli-678707

Η αποστολή σου, εάν τη δεχτείς, είναι να μετατρέψεις ένα πρακτικό καθημερινό SUV, όπως το Kodiaq, σε ένα αυτοκίνητο ικανό να σπάσει την καθημερινή μονοτονία στις μετακινήσεις. Με λίγα λόγια, αποστολή εξετελέσθη, με μία και μόνη προϋπόθεση

του Νίκου Μαρινόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Το Skoda Kodiaq είναι το μεγάλο SUV της τσέχικης μάρκας, ικανό να μεταφέρει έως επτά επιβάτες ή πέντε επιβάτες και απεριόριστες αποσκευές. Η συνταγή αυτή παραμένει απαράλλαχτη και στη δεύτερη γενιά του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2021 (2017 η πρώτη). Την άνοιξη του 2023 κυκλοφόρησε η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, η RS, με την επικίνδυνη αποστολή. Να αντικαταστήσει τον biturbo diesel κινητήρα των 500 Nm ροπής με τον κινητήρα 2.0 TSI των 245 ίππων (και 370 Nm ροπής). Τον κινητήρα του Golf GTI δηλαδή.

Μπαμ και μπουμ οι κουμπουριές

Το Kodiaq RS διαθέτει έξι προγράμματα οδήγησης. Ξεκινώντας από το πλέον ήπιο, αυτά είναι το Eco, το Comfort, το Normal, το Sport και το Individual, με τις αγαπημένες σου ρυθμίσεις από τα λοιπά προγράμματα. Συν ένα κουμπί που ενεργοποιεί το εκτός δρόμου πρόγραμμα οδήγησης. Από καθαρά δημοσιογραφική περιέργεια, λέμε τώρα, επιλέγω αμέσως το πρόγραμμα Sport. Για να δω εάν ο νέος “καθαρότερος” κινητήρας βενζίνης είναι ικανός να αντικαταστήσει το diesel “θηρίο” των 500 Nm. Με συνθήκες συναγερμού λόγω καύσωνα και παρά την αυξημένη πίεση στο δεξί πεντάλ, το πρόσημο είναι σαφώς θετικό.

Το RS επιταχύνει σβέλτα, παρά το βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους με οδηγό και συνοδηγό. Το περίεργο είναι ότι παρά την πίεση και τις συνθήκες, τα φρένα δεν έδειξαν να κουράζονται στο ελάχιστο. Αποκρίνονταν αποφασιστικά στο αριστερό πεντάλ (δύο τα πεντάλ λόγω της ύπαρξης αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις) και μείωναν ακαριαία την ταχύτητα. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ο ήχος του κινητήρα γίνεται πολύ αισθητός στην καμπίνα (μέσω και των ηχείων) και σου φτιάχνει τη διάθεση με την αλλαγή της έντασης και τα ήπια σκασίματα της εξάτμισης στα κατεβάσματα.

Στον αυτοκινητόδρομο και τις ανοιχτές στροφές, το RS πατάει αποφασιστικά και στρίβει με ταχύτητες αυτοφώρου δίχως τον παραμικρό προβληματισμό. Στα πιο κλειστά κομμάτια, καταφέρνει να κρύψει το μέγεθος του. Σε καμία μα καμία περίπτωση δε νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV με τέτοιο βάρος, μήκος 4,70 μέτρων και πλάτος 1,88 μέτρων. Παρά τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές που στο πρόγραμμα Sport είναι σαφώς μειωμένες σε σχέση με τα άλλα προγράμματα. Το τιμόνι του έχει σωστό βάρος, ίσως να έπρεπε να σκληραίνει ακόμα περισσότερο υπό πίεση, αλλά σε γενικές γραμμές ικανοποιεί (μέτρια πληροφόρηση).

Το μόνο που αισθάνθηκα κατώτερο των περιστάσεων ήταν τα μικρά paddles. Μεγαλύτερα σε σχέση με άλλα μοντέλα του Ομίλου, δεν τα βρήκα πάντα με την πρώτη προσπάθεια υπό πίεση. Όχι, δε γράφω ασυναρτησίες λόγω καύσωνα. Ούτε ξεχάστηκα και νομίζω ότι γράφω για το Golf GTI. Στο σημείο αυτό, είμαι υποχρεωμένος να αναφέρω την προϋπόθεση του υποτίτλου. Να δεχτείς ότι θα απολαύσεις τη δυναμική συμπεριφορά του RS, αλλά μόνο μέχρι εκεί που επιτρέπει το ESP. Παρά τα λογότυπα RS που σε προϊδεάζουν για ροκ καταστάσεις, υπερισχύουν τα γονίδια του Ομίλου VW.

Το ASR απενεργοποιείται, το ESP απενεργοποιείται μερικώς. Πάντα υπερπροστατευτική η “μαμά” VW. Τι σημαίνει ακριβώς αυτό; Ότι πάνω που σκέφτεσαι ότι περνάς υπερβολικά καλά, καλύτερα απ’ ότι θα περίμενες και ετοιμάζεσαι για την κορύφωση του πάρτυ, τρως τη σφαλιάρα του ESP και επανέρχεσαι στην τάξη. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά το πλαίσιο του RS δεν μου έδωσε την παραμικρή ένδειξη ότι θα κινδύνευα εάν μπορούσα να απενεργοποιήσω πλήρως το ESP. Το αντίθετο μάλιστα, ένιωσα ότι με το έτσι θέλω μου απαγόρευσε να χαρώ ακόμα περισσότερο. Υπό αυτές τις συνθήκες, με το γκάζι στο πάτωμα και καύσωνα, τα 14+ λίτρα της μέσης κατανάλωσης μου φάνηκαν και λίγα.

Προσπερνάς σαν κύριος

Έπρεπε όμως να επιστρέψω το αυτοκίνητο με μια πιο χαμηλή ένδειξη κατανάλωσης. Οπότε επιλέγω το πρόγραμμα Comfort. Παρά την πληθώρα αυτοκινήτων με πολλαπλά προγράμματα οδήγησης, το RS αλλάζει πραγματικά χαρακτήρα, όπως ελάχιστα άλλα αυτοκίνητα. Στο πρόγραμμα Comfort, προσπερνάς ταχύτατα τους λοιπούς χρήστες του δρόμου, σαν κύριος. Απλά ακούγοντας το ραδιόφωνο και λιγάκι το θόρυβο του αέρα και των ελαστικών. Καμία σχέση με τους θεατρινισμούς του προγράμματος Sport. Εάν δε επιλέξεις το πρόγραμμα Eco, κινείσαι με θόρυβο παραπλήσιο ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Είναι συγκλονιστική η αλλαγή του χαρακτήρα από το σπορ αυτοκίνητο του μπαμπά, στο αυτοκίνητο της γιαγιάς (με την καλή έννοια). Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που μου άρεσε το RS.

Δεν υπολείπεται σε τίποτα από τα λοιπά Kodiaq. Διαθέτει όλες τις πρακτικές λύσεις των λοιπών εκδόσεων, όπως θήκες για ομπρέλες στις πόρτες, εξοπλισμό συγκράτησης φορτίου στο χώρο αποσκευών, ρεζέρβα ανάγκης, ντουλαπάκια, θήκες για αντικείμενα και μπουκάλια, συρόμενα πίσω καθίσματα και άλλα. Έχει επίσης τεράστιους χώρους για πέντε επιβάτες και δύο ακόμα θέσεις στο δάπεδο του χώρου αποσκευών (230-1.950 λίτρα). Κάθεσαι επίσης σαν κύριος, στα εμπρός σπορ καθίσματα που στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα και είναι άνετα. Οτιδήποτε βλέπεις και ακουμπάς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είναι ποιοτικό και ευχάριστο στην αφή. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην κεντρική οθόνη του infotainment. Διαθέτει πάρα πολλές ρυθμίσεις, αλλά τα μενού της είναι σωστά δομημένα και εύκολα κατανοητά. Η ίδια φιλοσοφία ισχύει και για την εργονομία. Άριστα 10, χάρη στον ιδανικό συνδυασμό φυσικών διακοπτών και ψηφιακών κουμπιών στην οθόνη. Μακάρι να μην αλλάξει το παραμικρό στο εσωτερικό του επικείμενου νέου Kodiaq.

Ένα απλό Kodiaq

Επανέρχομαι στο θέμα της κατανάλωσης που “καίει” πολύ κόσμο. Εάν δεν επιλέξεις το πρόγραμμα RS που σα διαβολάκος πάνω από το δεξί ώμο σου λέει “πάτα, πάτα”, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και με κατανάλωση κάτω από 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σίγουρα η τιμή αυτή δε συγκρίνεται με diesel ή υβριδικό κινητήρα, αλλά είναι εξαιρετική για αυτοκίνητο 245 ίππων και 1.800+ κιλών. Στα χέρια μας, το RS έκαψε κατά μέσο όρο 10 λίτρα.

Αυτή είναι η “μαγεία” του RS. Ανάλογα με τη διάθεσή σου, μπορεί να είναι ένα απλό Kodiaq που καίει λίγο και κινείται άνετα και σχετικά αθόρυβα. Ή ένα μοναδικό SUV-GTI. Γιατί μοναδικό; Επειδή δεν υπάρχει κανένα άλλο στην ελληνική αγορά με αυτό το μέγεθος, επτά θέσεις, αυτό το δυναμισμό και αυτή την τιμή. Οπότε το συμπέρασμα είναι απλό. Εάν θες μια φουλ εξοπλισμένη πλούσια έκδοση του Kodiaq και σου αρέσει να οδηγείς, σίγουρα δεν πρόκειται να μετανιώσεις για το κάτι παραπάνω που προσφέρει η έκδοση RS με κόστος κοντά στα 10.000 ευρώ.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά Turbo, άμεσου και έμμεσου ψεκασμού

βενζίνης Χωρητικότητα 1.984 κ.εκ.

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 245 ίπποι / 5.250-6.500 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 370 Nm / 1.600-4.400 σ.α.λ.

Μετάδοση

Τετρακίνηση

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 234 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 8,6 λίτρα/100 χλμ. Δοκιμής: 9,9 λίτρα/100 χλμ Εκπομπές CO2: 196 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

45 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.699 x 1.882 x 1.685 mm

Μεταξόνιο 2.790 χιλ.

Βάρος 1.826 κιλά

Χώρος αποσκευών 520 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 32.400 €

Έκδοση δοκιμής: 57.200 €

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο