ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Jeep Avenger: Best Seller από κούνια!

dokimi-jeep-avenger-best-seller-apo-kounia-678433

Το Avenger της Jeep, ήρθε για να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό. Γιατί λίγα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας προσφέρουν τόσα πολλά και σε τόσο ανταγωνιστική τιμή

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Η Jeep κουβαλάει βαριά ιστορία «στην πλάτη της». Η Αμερικάνικη μάρκα έχει μια αξιοθαύμαστη ιστορία εξέλιξης από το 1940 και έχει δημιουργήσει ένα θρυλικό όνομα, συνυφασμένο με την οδήγηση εκτός δρόμου, την περιπέτεια και πλέον, το Life Style. Έχοντας ήδη χαράξει τον εξηλεκτρισμένο δρόμο της, που περιλαμβάνει κυρίως «ρεύμα» στο μέλλον, δημιούργησε το Avenger. Το πρώτο ηλεκτρικό, αλλά και το πρώτο μοντέλο της που κατακτά τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου Της Χρονιάς» εδώ και 8 δεκαετίες. Σύγχρονο, πρακτικό και ικανό, το Avenger, πριν καν ξεκινήσει η παραγωγή του, είχε όλα τα φόντα για να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά. Κάτι που απ’ ότι φαίνεται θα συμβεί και όχι άδικα.

Σύγχρονο και αστικό, με το ίδιο όμως DNA

Ως «Compact», το Avenger καλύπτει πλήρως την κατηγορία των B-SUV μαζί με το «Renegade, που η Jeep αποκαλεί «Long». Οι τίτλοι δεν έχουν μεγάλη σημασία αλλά το μέγεθος μετράει και το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της, από την εποχή του εμβληματικού Willys, έχει μήκος μόλις 4,08 μ., πλάτος που δεν ξεπερνάει τα 1,78 μ. και ύψος 1,53 μ., οπότε οι διαστάσεις του είναι πραγματικά συμπαγείς.

Από κοντά όμως δείχνει αρκετά μεγαλύτερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Σημαντικό ρόλο παίζει σίγουρα η πολύ μεγάλη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, απόσταση από το έδαφος στα σχεδόν 21 εκ., αλλά και η σχεδίαση του.

Μολονότι πολλά στοιχεία στο εξωτερικό θα υποδηλώσουν έμμεσα τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, το Avenger είναι πιο «soft» από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Σα να λέμε, το μικρό «αδελφάκι» του Compass, με ακόμα πιο αστική μορφή και πολύ μοντέρνα χαρακτηριστικά. Οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι και οι πρόβολοι κοντοί, ενώ χάρη στις μεγάλες ζάντες 18 ιντσών (16” στην βασική έκδοση) οι θόλοι γεμίζουν. Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από ένα έντονο ύφος και μία τσαχπινιά στην μάσκα, συνδυάζοντας τα LED φωτιστικά σώματα με τις 7 εμβληματικές – κλειστές – γρίλιες σε ένα μαύρο πάνελ. Είναι λες και ο «Εκδικητής» φοράει μάσκα! Από το προφίλ ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές που ακολουθούν τις γραμμές των τετραγωνισμένων θόλων, το πτερύγιο που δημιουργεί την εντύπωση της αιωρούμενης οροφής, αλλά και η διχρωμία στην οροφή. Το πίσω μέρος έχει καθαρές γραμμές, μεγάλη αεροτομή και μικρά φώτα, που όπως τα μπροστά, έχουν μαύρα πλαίσια και τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή, με μία όμως πιο φρέσκια ματιά.

Αυτό που αποτελεί σίγουρα σημείο αναφοράς, είναι η σκέψη πίσω από τα προστατευτικά πλαστικά των προφυλακτήρων. Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από μικρό-συγκρούσεις, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, διαθέτει περιμετρικά προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που προστατεύονται χάρη στον τρόπο που είναι χωμένα στην μάσκα. Παράλληλα, οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν, η ζημιά να μην είναι εμφανής και να επισκευάζεται εύκολα.

Ένδειξη πάθους, χιούμορ, πρωτοτυπίας και δημιουργικότητας. Είναι παράδοση για τους σχεδιαστές της Jeep να τοποθετούν στα πιο απίθανα σημεία, μικρές σχεδιαστικές εκπλήξεις. Το ίδιο λοιπόν ισχύει και στο Avenger, στο οποίο συναντούμε πολλά λογότυπα, το σχέδιο της θρυλικής μάσκας, το Willys, τον γιο του σχεδιαστή (Daniele Calonaci) – ο οποίος κοιτάει τα άστρα στην απέναντι γωνία του παρμπρίζ, μια πασχαλίτσα κ.α.

Με φιλοσοφία… απλή και πρακτική

Εκεί που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει την εικόνα στα εσωτερικά των μοντέλων τους φλύαρη, η Jeep σχεδίασε την καμπίνα του Avenger έτσι ώστε να είναι σύγχρονη, αλλά ταυτόχρονα απλή, ευρύχωρη και πρακτική. Έχει δανειστεί σχεδιαστικές λεπτομέρειες από άλλα ηλεκτρικά του ομίλου Stellantis, όμως έχει την δική του ταυτότητα.

Η λογική είναι οριζοντιοποιημένη, επιτρέποντας τόσο το εύκολο καθάρισμα όσο και την αποθήκευση αντικειμένων. Στο ταμπλό βρίσκεται ένας ανοιχτός και ευρύς χώρος αποθήκευσης, με αντιολισθητική επιφάνεια, ενώ στην κεντρική κονσόλα τρεις μεγάλες θέσεις αποθήκευσης. Η πρώτη έχει ένα αφαιρούμενο κάλυμμα, από μαλακό υλικό, που κλείνει με μαγνήτες, ενώ η κεντρική είναι διαμορφώσιμη με κλιπς. Ικανοποιητικός είναι ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο, τεράστιος αυτός στο ντουλαπάκι, με τις θήκες στις πόρτες να χωρούν μεγάλα μπουκάλια. Για την ακρίβεια, στο εσωτερικό υπάρχουν 34 λίτρα αποθήκευσης, πάνω από διπλάσια του μέσου όρο της κατηγορίας δηλαδή.

Τα υλικά της καμπίνας είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά η κατασκευή είναι πολύ στιβαρή για να μην υπάρχουν ενοχλητικοί τριγμοί και να αντέχει στην σκληρή χρήση. Υπάρχουν βέβαια, επενδύσεις από μαλακό πλαστικό τύπου δέρματος στις μπροστινές πόρτες, ως στάνταρ, αλλά και δερμάτινα καθίσματα ως προαιρετικός εξοπλισμός, με μασάζ και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι πλήρης και στις τρείς εκδόσεις, με την κορυφαία Summit να έχει πραγματικά τα πάντα. Διαθέτει ακόμα και ατμοσφαιρικό φωτισμό με χρωματικές επιλογές (που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκα) ασύρματο φορτιστή, θερμαινόμενο παρμπρίζ κ.α.

Μπορεί το Avenger εξωτερικά να είναι από τα μικρότερα της κατηγορίας, χάρη όμως στο έξυπνο «πακετάρισμα» της καμπίνας, για τους χώρους η ιστορία είναι εντελώς διαφορετική. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν με άνεση, με το πίσω μέρος να διαθέτει γενναιόδωρο αέρα για τα κεφάλια και καλή απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα, ακόμα και για ψηλά άτομα. Ένας τρίτος επιβάτης θα στριμωχτεί, κάτι που είναι φυσιολογικό για την κατηγορία. Δεν υπάρχουν επίσης θήκες στις πόρτες, όμως πίσω από το υποβραχιόνιο βρίσκεται μια θύρα φόρτισης. Ο χώρος αποσκευών μετρά 355 λίτρα και διαθέτει εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διπλό πάτωμα και ηλεκτρική πόρτα.

Τέλος, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” (7” στην βασική έκδοση Longitude) με τα ειδικά διαμορφώσιμα «Jeep» γραφικά, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η κεντρική οθόνη 10,25” βασίζεται στο τελευταίας γενιά σύστημα uConnect, το οποίο προσφέρει αμεσότητα, ευκολία χρήσης, ασύρματη συνδεσιμότητα και ενημέρωση. Όσο ψηφιακό και να είναι όμως, η Jeep έχει φροντίσει επίσης για τη σωστή εργονομία, με τον κλασσικό περιστροφικό διακόπτη της έντασης του ήχου και τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Ισχυρό και αποδοτικό

Το Avenger βασίζεται στην eCMP2, την πρωτοεμφανιζόμενη, αναβαθμισμένη εκδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας της Stellantis, που μπορεί να υποστηρίξει όλων των ειδών τα συστήματα κίνησης. Εδώ, να αναφέρουμε ότι αναμένονται και στην Ελλάδα από το φθινόπωρο, οι υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου, ενώ το επόμενο έτος θα λανσαριστεί και μια ηλεκτρική τετρακίνητη.

Το 60% των στοιχείων της πλατφόρμας πάντως είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα από την Jeep για το μοντέλο της, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις χρήσεις και κυρίως, στην εκτός δρόμου.

Η απόσταση από το χαμηλότερο τμήμα της ανάρτησης είναι στα 20,9 εκ. και από την μπαταρία στα 22,3 εκ. Η τελευταία, αλλά και ο ηλεκτροκινητήρας, καλύπτονται από μεταλλικές προστατευτικές ποδιές. Ταυτόχρονα, κορυφαίες είναι οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, στις 20ο, 32ο και 20ο, αντίστοιχα.

Κάτω από το μπροστινό καπό, το ηλεκτρικό Avenger, έχει τον ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα (M3) 400V της Emotors, που αποδίδει 156 ίππους και 256 Nm, τα οποία μεταφέρει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Για τα 1.536 κιλά που ζυγίζει, επιταχύνει κάτι περισσότερο από σβέλτα. Μπορεί η ροπή να μην εντυπωσιάζει, όμως η δύναμη είναι γραμμική και τα χλμ. στο κοντέρ «μαζεύονται» εύκολα μέχρι την περιορισμένη τελική των 150 χλμ./ώρα. Η αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού και η ακαριαία ροπή, το καθιστούν πολύ ευέλικτο στην πόλη και ασφαλές στις προσπεράσεις.

Πάει παντού!

Εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι στην εκτός δρόμου οδήγηση. Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Jeep που εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain. Πέρα των βασικών προγραμμάτων οδήγησης, Eco, Normal και Sport, διαθέτει τα, Sand, Mud και Snow, που ρυθμίζουν την απόκριση και την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, αλλά και την παρεμβατικότητα των συστημάτων ευστάθειας. Διαθέτει ακόμα και Hill Descent Control, για τις απότομες χωμάτινες κατηφόρες.

Όσο τα ελαστικά και η πρόσφυση δεν το περιορίζουν, το Avenger θα πάει παντού. Τα συστήματα θα βοηθήσουν να περάσει τη δύναμη στα δύσβατα και γλιστερά εδάφη, δεν θα κάνει όμως θαύματα. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να περάσει πάνω από μεγάλα εμπόδια και σίγουρα θα φτάσει στην παραλία που ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα τα έβρισκε… σκούρα.

Εντός πόλης είναι πολύ άνετο, ιδιαίτερα ευέλικτο και πολύ ευκολοδήγητο. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και ο κύκλος στροφής, μόλις 10,5 μ. Η καμπίνα θα κρατήσει τους περισσότερους θορύβους εκτός, ενώ όσο ο δρόμος είναι καλός, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ ποιοτική. Σε τραχιά άσφαλτο, ο θόρυβος κύλισης είναι αυξημένος και περνάει στην καμπίνα, ας το «χρεώσουμε» όμως στα ελαστικά. Η ανάρτηση αντιμετωπίζει με γλυκό τρόπο τις ανωμαλίες και μόνο σε περιπτώσεις εγκάρσιων θα «παραπονεθεί».

Σε πιο γρήγορο ρυθμό το Avenger θα ανταποκριθεί και με το παραπάνω. Είναι προβλέψιμο και ασφαλές, θα πάρει μετρημένη κλίση και το σύστημα διεύθυνσης θα μεταφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Το τιμόνι του, αν και ελαφρύ, είναι ακριβές, άμεσο και έχει έντονη υποβοήθηση στην επαναφορά. Αντίθετα, τα φρένα έχουν μαλακή αίσθηση στο πεντάλ που απαιτεί συνήθεια, είναι όμως δυνατά και ακούραστα. Με την αναγεννητική πέδηση ενεργοποιημένη από το σχετικό μπουτόν, θα επιβραδύνει αρκετά, όχι όμως έως την ακινητοποίηση.

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή, για να δώσει την αίσθηση του SUV, είναι επίσης άνετη και προσφέρει ικανοποιητική στήριξη, ενώ ρυθμίζεται με ευκολία. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, προς όλες τις κατευθύνσεις. Όσον αφορά τα ξέγνοιαστα ταξίδια, διατίθεται σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, στην κορυφαία έκδοση ή ως προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού στις υπόλοιπες.

Στην βάση της πλατφόρμας βρίσκεται μια νέα μπαταρία 54kWh, η οποία κατασκευάζεται από τη Stellantis στο εργοστάσιο του Tychy. Προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα και ωφέλιμη χωρητικότητα 51kWh, ενώ αποτελείται από 17 τμήματα και συνολικά 102 στοιχεία. Συνδυάζεται ως στάνταρ με αντλία θερμότητας για καλύτερη οικονομία ενέργειας.

Σύμφωνα με την Jeep, το Avenger θα διανύσει με μια φόρτιση έως 400 χιλιόμετρα, τα οποία αναγράφονται στο κοντέρ μετά από κάθε φόρτιση. Με το πρόγραμμα Sport, αυτομάτως μειώνονται στα 380, αλλά αυτό αποτελεί μια απλή ένδειξη.

Η πραγματικότητα δεν διαφέρει και πολύ, αφού η κατανάλωση των 17 kWh/100 που μετρήσαμε είναι πολύ κοντά στις 15,4 που αναφέρει το εργοστάσιο, και δικαιολογούνται τόσο από τις ακραίες καιρικές συνθήκες και τον καύσωνα των περασμένων ημερών, όσο και από τη συνεχή χρήση του κλιματισμού. Στον αυτοκινητόδρομο πάντως με υψηλές ταχύτητες αυξάνεται στις 19-20 kWh/100, οπότε η αυτονομία μειώνεται αρκετά.

Για τη φόρτιση θα χρειαστεί 8 ώρες και 15 λεπτά σε ένα wallbox 7,4 kW, που μειώνονται στις 5 ώρες και 30 λεπτά σε ένα αντίστοιχο 11άρι. Η ταχυφόρτιση του επιτυγχάνεται από το 20-80% σε μόλις 24 λεπτά, όταν συνδεθεί με DC 100 kW.

Τρέξε, κόσμε, πρόλαβε!

Το Avenger δεν είναι ένα Jeep σαν όλα τα υπόλοιπα. Αποτελεί την φυσική εξέλιξη των πραγμάτων όμως, με στυλ σύγχρονο, χαρακτήρα πρακτικό και ικανότητες που δεν θα περίμενες από ένα μικρό Crossover. Μαζί του θα ταξιδέψεις αρκετά μακριά, θα πάς σε δύσβατες παραλίες και θα κινηθείς με άνεση στην πόλη. Είναι ένα μικρό ηλεκτρικό B-SUV που κάνει τα πάντα καλά και δεν αποτελεί καμία έκπληξη που κατέκτησε τον πρώτο τίτλο Car Of The Year, στην ιστορία της Jeep, αλλά και που βγήκε σχεδόν Sold Out στις προπαραγγελίες. Μη ξεχνάμε ότι η τιμή εκκίνησης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» είναι λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ, ενώ για την κορυφαία έκδοση της δοκιμής κάτω από τα 36.000 ευρώ. Πόσο πιο ανταγωνιστικό θα μπορούσε να είναι…

 

Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός, σύγχρονος

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 260 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,0 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh (51 ωφέλιμες)

Αυτονομία

400 – 550 χιλιόμετρα (WLTP)

Φόρτιση:

AC (11 kW): 5 ώρες και 30 λεπτά

DC (100 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 24 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.080 x 1.778 x 1.528

Μεταξόνιο: 2.562 χιλ.

Βάρος: 1.536 κιλά

Χώρος αποσκευών

355 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: από 30.700 ευρώ

(Με την κρατική επιδότηση)

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο