ΔΟΚΙΜΕΣ

Βίντεο-δοκιμή Mazda MX-5 Homura: Σαν το παλιό καλό κρασί!

vinteo-dokimi-mazda-mx-5-homura-san-to-palio-kalo-krasi-683227

Μπορεί να μην χρειαζόταν, αλλά η Mazda πρόσθεσε μια νέα έκδοση στο ανανεωμένο MX-5. Η κορυφαία Homura Dras έχει καλόγουστες αισθητικές επεμβάσεις και ταυτόχρονα σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις που του χαρίζουν ακόμα πιο οδηγοκεντρική αίσθηση.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Πριν από τέσσερα τεύχη, με αφορμή τους εορτασμούς του 60ου τεύχους της ελληνικής εκδοχής του περιοδικού Quattroruote, αποφασίσαμε να «μαζέψουμε» τρία σύγχρονα αυτοκίνητα που εκπροσωπούν την οδηγική ευχαρίστηση και έχουν αναλογικό χαρακτήρα. Αναμενόμενο λοιπόν ένα από αυτά, να είναι η νεότερη έκδοση του μικρού Roadster από την Ιαπωνία, του πιο καλοπουλημένο σπορ αυτοκινήτου στον κόσμο. Λίγους μήνες αργότερα και η Mazda ανακοίνωσε την προσθήκη δύο νέων εκδόσεων εξοπλισμού, μια εκ των οποίων ακούει στο όνομα Homura.  Εκτός από τον πλουσιότερο εξοπλισμό, η κορυφαία έκδοση του MX-5 προσθέτει τρία στοιχεία που απλά το… απογειώνουν!

BBB & R

H τέταρτη γενιά του Mazda MX-5, με την κωδική ονομασία ND, μπορεί να παρουσιάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια, όμως ας είμαστε ρεαλιστές. Είναι και φαίνεται πιο σύγχρονη από μοντέλα που σχεδιάστηκαν φέτος. Το μικρό φρεσκάρισμα που έκανε η Mazda δεν άλλαξε τίποτα εξωτερικά και απλά πρόσθεσε νέα σχέδια για τις ζάντες και χρώματα. Το ίδιο συνέβη και με το εσωτερικό, στο οποίο μπορεί να προστέθηκε ορισμένος εξοπλισμός άνεσης και τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όμως σχεδιαστικά έμεινε αναλλοίωτο.

Τι φέρνει λοιπόν στο τραπέζι η νέα, κορυφαία έκδοση, Homura. Η Mazda εξοπλίζει το MX-5 με 17άρες σφυρήλατες, μαύρες, ζάντες της BBS, με ενισχυμένα φρένα με δαγκάνες της Brembo μπροστά, με αμορτισέρ της Bilstein και με καθίσματα της Recaro.

Όσον αφορά τα καθίσματα, προσφέρουν ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη στους επιβάτες από αυτά των υπόλοιπων εκδόσεων, που είναι επίσης τύπου μπάκετ. Καλύπτονται με έναν συνδυασμό δέρματος και Alcantara, ενώ είναι φυσικά θερμαινόμενα για τις βόλτες με κατεβασμένη την οροφή όταν η θερμοκρασία έχει πέσει κάπως ή τους χειμερινούς μήνες, προφανώς. Είναι σίγουρα πιο σφιχτά και οι πιο μεγαλόσωμοι θα στριμωχτούν, αλλά δεν θα λέγαμε ότι κουράζουν στις πολύωρες διαδρομές. Επιπλέον, ρυθμίζονται ως προς την κλίση και την θέση, οπότε μαζί με το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι θα βολέψουν ακόμα και ψηλούς οδηγούς.

Μην περιμένετε πολλά Gadget. Το MX-5 έχει τα απολύτως απαραίτητα, με την μικρή οθόνη 7 ιντσών να διαθέτει όλα τα πολυμέσα, σύστημα πλοήγησης και να υποστηρίζει τη σύνδεση Apple Car Play/Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, με το μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο (όπως θα έπρεπε), το μικρότερο ταχύμετρο στα δεξιά και μια μικρή οθόνη στα αριστερά για λοιπές πληροφορίες (Trip Computer). Μαζί με τις υπόλοιπες πλούσιες εκδόσεις, εξοπλίζεται με Cruise Control, Full LED φώτα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, υποβοήθηση τυφλού σημείο και ένα premium ηχοσύστημα της BOSE με ηχεία στα προσκέφαλα. Προαιρετικά όμως, διατίθεται ένα πακέτο που προσθέτει, προσαρμοζόμενα LED φώτα, αυτόματο φρενάρισμα κ.α.

Απόλαυση στο μάξιμουμ!

Ένα ατμοσφαιρικό, εύστροφο, σύνολο κάτω από το μακρύ καπό, χωρίς τούρμπο ή ηλεκτρική υποβοήθηση, ακούγεται σαν μελωδία στα αυτιά μας, πριν καν εκκινήσει. Σε αυτό το 2λίτρο κινητήρα Skyactiv-G, πρέπει να «κυνηγήσεις» τη δύναμη, η οποία κορυφώνεται στις 7.0 00 σ.α.λ. Πριν από τις 4.000 είναι κάπως νωχελικό και αναζητάς το ξέσπασμα ή την ροπή, ειδικότερα αν έχει έχεις επιλέξει στο κιβώτιο με την «σφιχτή» κλιμάκωση, μια σχέση παραπάνω. Από εκεί και πέρα όμως κυριολεκτικά ανταμείβει. Η βελόνα σκαρφαλώνει μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. και ένα χαμόγελο την συνοδεύει. Μπορεί οι 184 ίπποι και τα 205 Nm ροπής να ακούγονται λίγα, όμως στην πράξη είναι περισσότερο από ικανοποιητικά και το MX-5 επιταχύνει εκρηκτικά μέχρι την αλλαγή της σχέσης. Τα 0-100 έρχονται σε κάτι λιγότερο από 6.5” και η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 220 χλμ./ώρα, είναι όμως οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις από στροφή σε στροφή, με 2η ή 3η σχέση, ανάλογα το πόσο κλειστή είναι η διαδρομή, που θα σε εξιτάρουν να πιέσεις.

Το πλαίσιο είναι άριστα δεμένο και στιβαρό, ενώ το βάρος είναι υπερβολικά χαμηλό για ένα μοντέλο εν έτει 2023 και οριακά ξεπερνάει τον 1 τόνο σε αυτή την έκδοση. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω διαβάζει υποδειγματικά τον δρόμο σε αυτή την έκδοση με τα πιο σφιχτά Bilstein, που μπορεί να κουράσουν στις ανωμαλίες εντός πόλης, αλλά θα εκπλήξουν στο βουνό ή στον αυτοκινητόδρομο. Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, οι κλίσεις είναι αισθητά μειωμένες και μπορείς να πιέσεις ακόμα περισσότερο, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι ακόμα πιο υψηλά. Εδώ, το σύστημα KPC (Kinematic Posture Control), που προσομοιώνει τη λειτουργία του Torque Vectoring φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό, θα κρατήσει την ουρά στην θέση της. Το μεταξόνιο είναι κοντό, οπότε αν δεν το χειριστείς σωστά στις υψηλές ταχύτητες εύκολα ανοίγει την τροχιά του. Από την άλλη, αν ξέρεις πως να το χειριστείς, με αυτό το Set-Up και το ESP στην θέση Off, θα πάρεις το μάξιμουμ από το πλαίσιο και θα.. γράψεις χρόνο στην πίστα ή θα γυρίσεις σπίτι χαρούμενος από την εξόρμηση στο βουνό.

Μέρος της εμπειρίας αποτελεί και η εκπληκτική θέση οδήγησης, με τιμόνι, κιβώτιο και πεντάλ να βρίσκονται στην ιδανική θέση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ ακριβές, με σωστό βάρος και πλούσια αίσθηση. Τα φρένα επίσης προσφέρουν σωστή αίσθηση στο πεντάλ, με την αναβάθμιση της Brembo να κάνει την αναμενόμενη διαφορά στη δύναμη. Το κιβώτιο έχει σφιχτή κλιμάκωση, με μακριά έκτη σχέση για οικονομία και εξαιρετικό κούμπωμα. Βέβαια, όταν επιλέξεις ένα πιο επιθετικό στυλ αλλαγών, μπορεί να μην σε επιβραβεύσει και να μην είναι πολύ σαφές (επειδή είναι αρκετά σφιχτό) σε 3η ή 4η. Συγκριτικά με κάθε άλλο κιβώτιο στην αγορά όμως, μόνο το Honda Civic Type R και φυσικά η επική Porsche 911, τοποθετούνται πάνω από αυτό.

Την εποχή που όλα τα μοντέλα εμπνέονται από το «ρεύμα», το MX-5 εμπνέεται από μια άλλη εποχή. Απολαυστικό όσο πάντα, με καλύτερο στήσιμο και εξοπλισμό από ποτέ, η έκδοση Homura στις 41.000 ευρώ, δεν έχει αντίπαλο, και προσφέρει χαμόγελα με μία απλή κίνηση απελευθέρωσης, με ένα ανάποδο τιμόνι, με μία χαλαρή βόλτα και ποιοτική μουσική, με τη βελόνα στα κόκκινα και ένα βλέμμα σοβαρό, με στόχο τον καλύτερο χρόνο σε κάθε γύρο.

Μπορείς να ταξιδέψεις με ένα ΜΧ-5;

Πώς θα μπορούσαμε να απαντήσουμε αν δεν κάναμε ένα ταξίδι. Καλοκαίρι λοιπόν, ο κατάλληλος καιρός για νησί με Roadster. Ο προορισμός η Ζάκυνθος, οπότε μέχρι την Κυλλήνη ένα ταξίδι 300+ χιλιομέτρων από αυτοκινητόδρομο. Ο θόρυβος κύλισης και οι εξωτερικοί θόρυβοι αρκετοί πάνω από τα 130 χλμ./ώρα , όχι όμως σε σημείο να κουράσουν δύο (νέους) ανθρώπους. Με την μακριά έκτη σχέση καρφωμένη και το πολύ δυνατό κλιματιστικό ρυθμισμένο να βγάζει «πολικό ψύχος», η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα/100 χλμ.

 

Εδώ να αναφέρουμε ότι στο μικρό χώρο αποσκευών των 130 λίτρων, με έξυπνη διαχείριση και σακβουαγιάζ αντί σκληρών βαλιτσών, θα χωρέσουν όλα τα απαραίτητα για ένα πενθήμερο διακοπών δύο ατόμων. Η οροφή κατεβαίνει με μία κίνηση και οι στιγμές στους παραλιακούς δρόμους είναι μαγικές. Στο ορεινό κομμάτι, η έκδοση Homura δείχνει την ακρίβεια που προσφέρει χωρίς έντονο ρυθμό. Το MX-5 είναι ιδανικό για νησί ή καλοκαιρινές διακοπές, με τις μικρές του διαστάσεις και την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά. Είναι ένα μικρό Roadster που τα κάνει όλα!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

4κύλινδρος σε σειρά

Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.998 κ.εκ.

Ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 184 ίπποι/ 7.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 205 Nm/ 4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση

Πίσω τροχούς

Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,5”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 156 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

45 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 3.995x 1.720x 1.255

Μεταξόνιο 2.309 χλστ.

Βάρος 1.025 κιλά

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 42.832 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο