ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes A-Class: Μεταμορφωμένη αισθητικά και τεχνολογικά

mercedes-a-class-metamorfomeni-aisthitika-kai-technologika-680667

Η Mercedes ανανέωσε την A-Class για το 2023, φρεσκάροντας την εμφάνιση της, το εσωτερικό της, και ταυτόχρονα αναβαθμίζοντας τους κινητήρες και τις τεχνολογίες της.  

H A-Class εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά και ήπια ή plug-in υβριδικά σύνολα. Επίσης, ενώ πριν το facelift, υπήρχαν μερικές λιγότερο ισχυρές επιλογές οι οποίες καταργήθηκαν, και πλέον η εισαγωγική έκδοση είναι η mild hybrid Α200, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, και οι τιμές της ξεκινούν από τις 39.990€. 

Το πιο όμορφο hatchback

Οι αλλαγές στην εμφάνιση της είναι αρκετά διακριτικές, αλλά η καθεμία έχει το ρόλο της για να δώσει ξανά ένα μοντέρνο look στην A-Class. Στο εμπρός μέρος, έχουμε νέους προβολείς και πλέον ακόμη και η εισαγωγική δεν διαθέτει λάμπες αλογόνου. Αντίθετα, υπάρχουν δύο επιλογές για LED, με τα βασικά και τα multibeam. Επίσης, άλλαξε ο σχεδιασμός για τα φώτα ημέρας, τα οποία πλέον βρίσκονται μόνο στο πάνω μέρος, και δεν συνεχίζουν προς τα κάτω παράλληλα με τη μάσκα, όπως στο προηγούμενο μοντέλο. Η μάσκα είναι επίσης λίγο διαφορετική, με το μοτίβο από τα αμέτρητα αστεράκια της Mercedes, ενώ η γραμμή χρωμίου και το σήμα της μάρκας, είναι πλέον λίγο μικρότερα. Ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος και ακολουθεί τη νεότερη σχεδιαστική κατεύθυνση της εταιρείας, ενώ στο καπώ έχουμε δύο μυώδεις γραμμές, κάτι που παλαιότερα βρίσκαμε μόνο στη κορυφαία Α45s και πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που τονίζει τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Στο προφίλ του, δεν άλλαξαν πολλά. Οι μαύρες ζάντες των 19 ιντσών είναι εντυπωσιακές και μαζί με τις πιο φαρδιές ποδιές του πακέτου AMG, αναβαθμίζουν τη συνολική εμφάνιση. 

Στο πίσω μέρος, η βασική αλλαγή βρίσκεται στα LED φώτα, που πλέον είναι πιο μινιμαλιστικά, με μία λεπτή γραμμή να τα διασχίζει, αντί για το πλήρες περίγραμμα της προηγούμενης γενιάς. Ο προφυλακτήρας έχει επίσης ένα νέο, πιο επιθετικό σχεδιασμό που βοηθά τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, ένα αξιοπρεπές νούμερο, αλλά όχι το μεγαλύτερο στην κατηγορία. 

Κι όμως: ένα σαφώς καλύτερο εσωτερικό

Οι πιο εμφανείς αλλαγές, βρίσκονται στο εσωτερικό της. Το νέο τιμόνι με τις διπλές ακτίνες της Mercedes πλέον έχει χειρισμούς αφής και μπορεί να φαίνεται περίπλοκο, αλλά είναι αρκετά εύκολο στη χρήση. Από την αριστερή πλευρά του, ελέγχουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και από την δεξιά, το infotainment, τα δύο μέρη του νέου συστήματος MBUX. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος στη κατηγορία, καθώς έχει 6 διαφορετικές επιλογές εμφάνισης και πολλές πληροφορίες. Μάλιστα, είναι η ίδια εμφάνιση με αυτή της S-Class.  Το infotainment μετά το  facelift έχει χειρισμούς αφής, και ενώ στη προηγούμενη γενιά είχαμε ένα touchpad στη κεντρική κονσόλα, πλέον εκεί βρίσκουμε έναν ρηχό (και λίγο δύσχρηστο) αποθηκευτικό χώρο. Το σύστημα είναι ταχύτατο και τα χρώματα του καθαρά και όμορφα, ενώ οι λειτουργίες του και τα Mercedes Apps εντυπωσιάζουν. Έχει ακόμη και πλοήγηση με augmented reality, που προβάλλει το δρόμο μπροστά μας μέσα από μία κάμερα και δίνει σαφείς οδηγίες για τη κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει το προαιρετικό Ambient Lighting που προσθέτει εσωτερικό φωτισμό στο ταμπλό, τα πόδια και μέσα στους -πολύ στιλάτους- αεραγωγούς. Σε γενικές γραμμές είναι ένα ευχάριστο μέρος για να βρίσκεσαι. Τα καθίσματα προσφέρουν αρκετές δυνατότητες ρύθμισης και οι κόκκινες ραφές τους ταιριάζουν, ενώ παντού βρίσκουμε επενδύσεις από δέρμα και αλκαντάρα. Λίγο πιο χαμηλά στη καμπίνα, βρίσκουμε και λίγα σκληρά πλαστικά, τα οποία δεν φαίνονται πολύ.

Sport, ακόμη και στη βασική έκδοση κινητήρα

Η εισαγωγική Α200 χρησιμοποιεί ένα mild hybrid  σύστημα με έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 1300 κυβικών, και αποδίδει 163 ίππους και 270ΝΜ ροπής. Το υβριδικό σύστημα γίνεται αντιληπτό κυρίως όταν είσαι σταματημένος και ξεκινάς, καθώς εκεί επεμβαίνει ο ηλεκτροκινητήρας για τα πρώτα μέτρα, τα οποία είναι αυτά που απαιτούν τη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου στα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα. Τα πρώτα λεπτά που το οδηγείς, αισθάνεσαι πως είναι κάπως νευρικό, αλλά το πόδι σου συνηθίζει γρήγορα και γίνεται πολύ ευχάριστο. Οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς, με το 0-100 να χρειάζεται περίπου 8 δευτερόλεπτα. Το τιμόνι βαραίνει στο Sport Mode και είναι ακριβές, και οι αναρτήσεις του είναι αρκετά σκληρές με το πακέτο AMG, δίνοντας του μία σπορ αίσθηση και μία αμεσότητα στις στροφές. Βέβαια, στον πίσω άξονα δεν έχουμε ανεξάρτητες αναρτήσεις και σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, μπορεί να είναι άνετο, αλλά κοπανάει στις λακκούβες. 

Σε γενικές γραμμές είναι καλοστημένο για να οδηγηθεί δυναμικά και τα συστήματα υποβοήθησης παρεμβαίνουν μόνο όταν όντως χρειάζεται, ενώ η ηχομόνωση του είναι καλή, ακόμη και όταν κινείται σε υψηλές ταχύτητες. Η κατανάλωση βενζίνης, περίμενα να είναι λίγο χαμηλότερη, με το δείκτη μετά από τις δοκιμές μας να δείχνει 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που είχε πέσει στα 7 όταν κινηθήκαμε στην εθνική οδό. Το συμπέρασμα για την ανανεωμένη A-Class είναι πως παραμένει ένα ολοκληρωμένο hatchback με premium χαρακτήρα και εντυπωσιακές τεχνολογίες. Ευχαριστήθηκα τη δοκιμή και τις διαδρομές στο βουνό, αλλά θα ήθελα να είναι λίγο πιο άνετη μέσα στη πόλη. 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο