ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mercedes E-Class 300e: Class Up

dokimi-mercedes-e-class-300e-class-up-713388

Τι αναζητά τελικά στην κατηγορία των Business Sedan ο υποψήφιος αγοραστής; Την απάντηση δίνει εμφατικά η νέα E-Class, που έρχεται πιο κοντά από ποτέ με την S-Class, την πρωταγωνίστρια των τεχνολογιών και ναυαρχίδα της Mercedes-Benz, φέρνοντας μια ψηφιακή επανάσταση στο εσωτερικό με πρωτοεμφανιζόμενες τεχνολογίες, κορυφαία ποιότητα και άνεση.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος.

Μπορεί τα SUV να πρωταγωνιστούν σε όλες τις κατηγορίες, ακόμα και σε αυτή των μεγάλων πολυτελών (βλ. GLE), όμως δεν μπορούν να «τα βάλουν» με την ιστορία. Και η E-Class είναι ένα μοντέλο ιστορικής σημασίας για την Mercedes, τόσο όσον αφορά τις πωλήσεις – πάνω από 16 εκατομμύρια – αλλά και για το γεγονός πως αποτελεί το σημείο αναφοράς της κατηγορίας εδώ και 75 χρόνια. Με μια ολιστική ανανέωση, η έκτη γενιά του πολυτελούς business sedan από την Στουτγάρδη, πάει κόντρα στο trend του πλήρους εξηλεκτρισμού (η Mercedes έχει επιλέξει άλλη τακτική και διαφοροποιεί τα θερμικά από τα ηλεκτρικά της μοντέλα) και επικεντρώνεται στα άλλα «σημεία των καιρών».

Η τεχνολογική της υπόσταση λοιπόν δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί κορυφαία και ασυναγώνιστη, προσφέροντας εμπειρία στους επιβάτες όχι απλά εντυπωσιακή, μα καθηλωτική. Προφανώς, η γκάμα της απαρτίζεται κυρίως από υβριδικά σύνολα, με τον ήπια υβριδικό ντίζελ της έκδοσης 220d να κερδίζει στις πωλήσεις, αλλά το Plug-in υβριδικό της έκδοσης 300e να κερδίσει σε κατανάλωση, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις. Ο λόγος λοιπόν στον τελευταίο.

Αριστοκράτισσα σε όλα

Ακολουθώντας την φιλοσοφία κάθε νέου μοντέλου, η ολοκαίνουργια, έκτη γενικά της E-Class δεν διαφέρει δραματικά από την προηγούμενη, αλλά και από τα υπόλοιπα νέα σεντάν της Mercedes. Είναι σίγουρα αναγνωρίσιμη ως «Έψιλον», αν και λόγω του μεγέθους της μπορεί να μπερδέψει λίγο. Είναι επίσης εμφανέστατη η συγγένειά της με την C και την S.

Μπορεί να έχει μεγαλώσει μόλις 9 χλστ. στο μήκος, όμως είναι αρκετά για να αγγίζει ακόμα περισσότερο το ψυχολογικό όριο των 5 μέτρων. Έχει κερδίσει επίσης σχεδόν 3 εκ. στο πλάτος και 2,2 εκ. στο μεταξόνιο, που πλέον φτάνει τα 2,94 μέτρα. Το ύψος της είναι όμοιο, αν και χάρη στην γραμμή της οροφής που καμπυλώνει πιο έντονα από το παρελθόν, φαίνεται αρκετά πιο χαμηλή. Η μάσκα της έχει μεγαλώσει πολύ, οπότε το ύφος είναι πιο κοντά στην ναυαρχίδα παρά στην μεσαία μπερλίνα της γκάμας. Στο μακρύ καπό μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά το κλασσικό αστέρι που εξέχει, ενισχύοντας την διαχρονικότητα στο design της.

Τα φωτιστικά σώματα έχουν ανάποδη σχεδίαση και κυματοειδή γραμμή. Είναι πλήρως LED φυσικά, με φώτα ημέρας σαν φρύδια ανάλογης τεχνολογίας και την επιλογή για φωτιζόμενο περίγραμμα στην μάσκα. Η μάσκα διαφοροποιείται στα τρία πακέτα εξωτερικής σχεδίασης διαφοροποιώντας κάπως και την εμφάνιση της. Με το πακέτο AMG στο παιχνίδι και όλα τα «φώτα» επίσης, είναι άκρως επιβλητική και συνάμα αριστοκρατική. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φώτα, που ενώνονται στην μέση, με το ενσωματωμένο μοτίβο των αστεριών. Δεν γίνεται βέβαια να μην αναφέρουμε και ένα παράπτωμα, στο οποίο η Mercedes επιμένει, με τις απολήξεις της εξάτμισης, οι οποίες είναι εντελώς κλειστές. Κλειστές, με τελείως διαφορετική έννοια όμως, είναι και οι ζάντες, ακόμα και στην έκδοση AMG Line, για λόγους αεροδυναμικής κυρίως. Για τους ίδιους λόγους τα χρωμιωμένα χερούλια κρύβονται στο αμάξωμα και αναδύονται εντυπωσιακά μόλις ο οδηγός πλησιάσει.

Ψηφιακή επανάσταση

Σίγουρα σε αυτό το σημείο θα περιμένατε να σας λέγαμε πως η E-Class διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής της, για τους χώρους και την πολυτέλεια που προσφέρει σε μπροστινούς και πίσω επιβάτες. Εν έτει 2024 όμως όλα τα παραπάνω είναι αυτονόητα. Η ποιότητά της είναι όντως κορυφαία για την κατηγορία, με υλικά που θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς πελάτες που είναι έτοιμοι να δαπανήσουν μια περιουσία για το πολυτελές σεντάν τους.

Στην αφή και στο μάτι, τα δέρματα, τα πλαστικά και τα μεταλλικά στοιχεία έχουν premium αίσθηση. Τίποτα δεν τρίζει και όλα δίνουν την εντύπωση της «μασίφ» κατασκευής. Προαιρετικά μπορεί να διακοσμηθεί με διάφορες επενδύσεις από ξύλο ή ποιοτικό piano black πλαστικό σε ταμπλό και κεντρική κονσόλα, με δυνατότητα συνδυασμών αυτών, αλλά και πληθώρα επιλογών για τα δέρματα. Τα τελευταία δεν καλύπτουν μόνο τα καθίσματα, αλλά και πολλά ακόμα σημεία του ταμπλό.

Χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο έχουν αυξηθεί και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Χωρίς να μπορούμε να τους αποκαλέσουμε τεράστιους, ένας ενήλικας στο μέσο όρο ύψους θα κάτσει «σταυροπόδι» με έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό, αφού η έξυπνη σχεδίαση της πλάτης των καθισμάτων προσθέτει έξτρα ωφέλιμα εκατοστά. Ο μεσαίος βέβαια έρχεται αντιμέτωπος με ένα μεγάλο τούνελ, όμως μπορεί να κάτσει μιας και υπάρχει αέρας για να τοποθετήσει τα πέλματα του δεξιά και αριστερά αυτού. Κάθε πολυτέλεια συνεχίζει στο πίσω μέρος, είτε αυτή αφορά στην ποιότητα είτε στον εξοπλισμό άνεσης.

Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 370 λίτρα σε αυτή την έκδοση, με τη μεγάλη συστοιχία των μπαταριών να τον έχει μειώσει κατά 70 λίτρα. Αναμενόμενη μείωση για ένα Plug-in, βρισκόμενοι όμως ήδη στην τέταρτη γενιά υβριδικών εκδόσεων για το μοντέλο, είναι μάλλον καιρός να βρουν τρόπο να μην χάνεται ο σημαντικός για την κατηγορία διαθέσιμος χώρος. Μην ξεχνάμε ότι το business κοινό «κουβαλάει» μεγάλες και πολλές βαλίτσες.

Αφήνοντας τα αυτονόητα, ώρα να αναφερθούμε στο «ζουμί» της υπόθεσης. Αφού ανοίξεις την πόρτα από το σφιχτό χερούλι και αισθανθείς το βάρος της πόρτας, ένα «πολιτισμικό σοκ» θα το πάθεις, κι’ όχι επειδή ξεκλείδωσες το αυτοκίνητο με το Apple Watch ή το κινητό τηλέφωνο. Αυτή η E-Class, με τον κατάλληλο προαιρετικό εξοπλισμό που θα αναλύσουμε ευθείς αμέσως, είναι πιο εντυπωσιακή από τη νεότερη S-Class. Ο λόγος ακούει στο όνομα MBUX Superscreen, μια ελάχιστα πιο μικρή για το μοντέλο εκδοχή της αντίστοιχης τριπλέτας οθονών που πρώτα είδαμε στην αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα EQS και αργότερα στην EQE (και τα αντίστοιχα SUV ηλεκτρικά μοντέλα) ως Hyperscreen. Οι τρεις αυτές οθόνες δεν πρωταγωνιστούν απλά στο εσωτερικό, αλλά αποτελούν την ουσία του.

Το τάμπλετ-ψηφιακός πίνακας οργάνων για τον οδηγό έχει την γνώριμη εμφάνιση από κάθε νέο μοντέλο της Mercedes, με ακόμα καλύτερη ευκρίνεια, πολλές επιλογές διαμόρφωσης (απουσιάζουν τα μίνιμαλ κυκλικά όργανα που υιοθετούσαν το του ατμοσφαιρικού φωτισμού) και προαιρετικά τρισδιάστατη απεικόνιση, όπως στην S-Class.

Η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 14,4 ίντσες, είναι όμορφα ενσωματωμένη στο ταμπλό και τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα MBUX, που έχει δημιουργήσει η Mercedes in-house. Είναι καλύτερο από ποτέ, καλύτερο από τα περισσότερα infotainment στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο χειρισμός γίνεται πολύ πιο απλά και μέσα στην όλη ψηφιοποίηση, τουλάχιστον εδώ έχουν προσέξει την εργονομία. Τα εικονίδια είναι μεγάλα κα για βασικές ρυθμίσεις δεν απαιτείται ψάξιμο από το μενού, ενώ ακόμα και μόνο δια της οθόνης αφής έλεγχος του κλιματισμού, συνηθίζεται και γίνεται χωρίς πολύ προσπάθεια. Συνδεδεμένη προφανώς με το διαδίκτυο με δεδομένα 5G, συνδέεται με τα προφίλ χρήστη και αποθηκεύει δεδομένα και ρυθμίσεις. Καλά ως εδώ, τίποτα καινούργιο όμως. Από την εντυπωσιακή ύπαρξη του fingerprint scanner σε C και S-Class όμως, τούτη εδώ φέρνει μια ακόμα καινοτομία.

Στο προφίλ σου κάνεις log-in με face id., όπως ακριβώς σε ένα iPhone. Ακόμα και τη νύχτα, οι κάμερες και οι αισθητές διαβάζουν το πρόσωπο σου μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και το αυτοκίνητο προσαρμόζεται άμεσα στα δεδομένα σου, στις ρυθμίσεις και τις επιλογές σου, από την θέση οδήγησης μέχρι το αγαπημένο σου τραγούδι στα ηχεία. Χάρη στις διευρυμένες δυνατότητες της A.I. τεχνολογίας, η ψηφιακή βοηθός πλέον κατανοεί ακόμα περισσότερα και άμα είσαι μόνος στο αυτοκίνητο μπορείς να κάνεις συζητήσεις μαζί της χωρίς να χρειάζεται να πεις το χαρακτηριστικό “Hey Mercedes”, ενώ η ίδια μαθαίνει τις συνήθειες σου και σου προτείνει διάφορα, όπως π.χ. κλιματισμό ή θερμαινόμενα καθίσματα, συγκεκριμένο σταθμό στο ραδιόφωνο, εναλλακτική διαδρομή ανάλογα την κίνηση ή την ημέρα. Μπορείς ακόμα και το ημερολόγιο σου να ενσωματώσεις από την εφαρμογή για το κινητό, για να «ξέρει» το αυτοκίνητο το πρόγραμμά σου και να σε κατευθύνει ανάλογα στο GPS χωρίς να χρειάζεται να τοποθετήσεις διεύθυνση μόνος σου.

Αν’ όλα αυτά δεν σας εντυπωσιάζουν, τότε μάθετε πως το νέο app store έχει δημοφιλή παιχνίδια όπως το Angry Birds, εφαρμογές streaming για μουσικές και ταινίες, browser για αναζήτηση στο διαδίκτυο, TikTok για να «καίγεσαι» ακόμα και στο αυτοκίνητο σου και, το πιο σημαντικό απ’ όλα, εφαρμογές για να κάνεις τα διαδικτυακά σου ραντεβού on the go. Προαιρετικά εξοπλίζεται με μια κάμερα, υψηλότατης ανάλυσης η οποία δεν χρησιμεύει απλά για σέλφι και έλεγχο/παρακολούθηση από το κινητό, αλλά για να μην χάνεις τα teleconference στα ταξίδια. Τα περισσότερα είναι προφανώς για λόγους ασφάλειας διαθέσιμα μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο.

Τα παραπάνω φυσικά είναι διαθέσιμα και στην οθόνη του συνοδηγού, η οποία κατά μια έννοια λειτουργεί αυτόνομα. Έχει τη δυνατότητα δε να συνδεθεί και με ασύρματα ακουστικά, ενώ όταν ο συνοδηγός «παίζει» ή ασχολείται με κάτι, περιορίζεται η ορατότητα από τα μάτια του οδηγού. Αν και ιδανικά, θα έπρεπε να έχει φιλμ που «κόβει» κάθε γωνία θέασης προς τον οδηγό.

Στην όλη ψηφιακή εμπειρία προστίθεται ο καλύτερος ατμοσφαιρικός φωτισμός στην αυτοκινητοβιομηχανία. Άπειρες επιλογές χρωμάτων, συνδυασμοί και εφέ αγκαλιάζουν την καμπίνα και τους επιβάτες, προσφέροντας μια ανεπανάληπτη εμπειρία σε κάθε βραδινή διαδρομή ή ταξίδι. Μια νέα προσθήκη για τον τελευταία, είναι ο συνδυασμός του με τον ήχο. Μόνο όμως με το προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester, που διαθέτει την τεχνολογία υ διαθέτει την τεχνολογία 4D Sound. Η εμπειρία είναι καθηλωτική. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί. Τα ηχεία αγγίζουν τσε ποιότητα hi-fi ηχοσυστήματα σπιτιού, με κρυστάλλινο ήχο και μπάσο που κόβει την ανάσα. Κυριολεκτικά, αφού με την τεχνολογία 4D SOUND, οδηγός και συνοδηγός νιώθουν τη μουσική μέσα στο κορμί τους.

Με 100 πραγματικά e-χιλιόμετρα

Το υβριδικό αυτό σύνολο το είδαμε και στην νέα C-Class και το σημείο αναφοράς του είναι η αυτονομία που προσφέρει. Η έκδοση 300e διαθέτει λοιπόν ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο, κινητήρα βενζίνης, που δουλεύει εντελώς απίεστος και αποδίδει μόλις 204 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής, σταθερά από τις 2.000 έως τις 4.000 σ.α.λ.

Παντρεύεται με ένα ισχυρότατο ηλεκτρικό κινητήρα 129 ίππων και 440 Nm ροπής και στέλνουν μαζί στον πίσω άξονα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων, 313 ίππους και 550 Nm ροπής. Με 0-100 σε 6,4” και τελική που φτάνει τα 234 χλμ./ώρα δεν υπάρχουν και πολλά να πούμε. Δεν είναι πολύ γρήγορη, είναι όμως κάτι περισσότερο από σβέλτη, ενώ χάρη στα σχεδόν 450 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα δεν υπάρχει ίχνος λαγκαρίσματος στο γκάζι. Το κιβώτιο αντιδρά γρήγορα και οι προσπεράσεις γίνονται «μπαμ-μπαμ». Ωστόσο, σε σύγκριση με την έκδοση 300e της προηγούμενης E-Class είναι αισθητά πιο αργή. Θέμα σύγκρισης με την καινούργια δεν τίθεται όμως στην οικονομία καυσίμου, στην αυτονομία και στις εκπομπές ρύπων.

Με μια μπαταρία που έχει συνολική χωρητικότητα 25.4 kWh, η νέα plug-in υβριδική «Έψιλον» μπορεί να καλύψει με ευκολία 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το κάναμε πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα και είδαμε για ακόμα μια φορά (και με αυτό το μοντέλο δηλαδή), πως ότι υπόσχεται η Mercedes γίνεται στην πράξη. 90-100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, με κατανάλωση που δεν ξεπερνά τις 10 kWh/100 χλμ., όταν η μέση κατανάλωση σε διπλάσιων χιλιομέτρων μικτό κύκλο με μία φόρτιση δεν ξεπερνά τα 6 λ./100 χλμ.

Τα προγράμματα οδήγηση κάνουν εξαιρετική διαχείριση ενέργειας και καυσίμου. Από το B που διατηρεί το ποσοστό και φορτίζει ταυτόχρονα τη μπαταρία (υπολογίστε κάπου στα 8 λ./100 χλμ.), το EL που την κινεί ηλεκτρικά μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, το Hybrid για βέλτιστο συνδυασμό, έως τα Sport και Individual για σπορ οδήγηση και εξατομικευμένη εμπειρία, αντίστοιχα.

Ταξιδεύει σαν τζετ

Χωρίς να εμβαθύνουμε, απλά θα αναφέρουμε ότι πρόκειται για την πιο ασφαλή E-Class μέχρι σήμερα. Το διαπιστώνεις και από τα ενεργητικά συστήματα, που αν και κάπως ευαίσθητα, σου προσφέρουν απόλυτη αίσθηση σιγουριάς πως, ο μη γένοιτο, σε μια σύγκρουση οι επιβάτες θα βγουν από το αυτοκίνητο χωρίς γρατζουνιά.

Παρά τον όγκο και το βάρος της είναι ευκολοδήγητη και φιλική. Το τιμόνι της, παρά την κάπως ελαφριά του αίσθηση, ακούει άμεσα σε κάθε εντολή και το μπροστινό σύστημα εμπνέει σιγουριά Τα φρένα από την άλλη, αν και αποτελεσματικότατα, απαιτούν χρόνο συνήθειας καθώς η αλλαγή από την αναγεννητική πέδηση (ρυθμίζεται σε τρία στάδια στα υβριδικά και ηλεκτρικά προγράμματα από τα Paddles) στην μηχανική, δημιουργεί ένα μικρό κενό.

Η ηχομόνωση από τα διπλά τζάμια απομονώνει πλήρως τους επιβάτες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι ελάχιστοι και το θόρυβο κύλισης να απουσιάζει σχεδόν. Μαζί της ταξιδεύεις «ατσαλάκωτος», γράφεις μια χιλιάδα χιλιόμετρα και νομίζεις πως έκανες 100 μόλις, ενώ αντίστοιχα άνετη και ήρεμη είναι σε αστικό περιβάλλον. Με τους αισθητήρες και τις πανοραμικές κάμερες να λειτουργούν σαν χείρα βοηθείας δεν αγχώνει για το μέγεθος της ούτε εκεί.

Το προαιρετικό πακέτο με τετραδιεύθυνση και αερανάρητη όμως, αν και δεν χρειάζεται απαραίτητα, βελτιώνει όλη την οδηγική εμπειρία σε κάθε διαδρομή. Και χωρίς αυτά προσφέρει σιγουριά στις καμπές και σταθερότητα, παρότι θα πάρει μια αισθητή κλίση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να μην απενεργοποιούνται ποτέ πλήρως. Αυτή, η πισωκίνητη E-Class λοιπόν, επιτρέπει ένα γλίστρημα της ουράς έως ένα σημείο, που μάλλον κανένας αγοραστής της δεν θα κάνει ποτέ στην πραγματικότητα.

Η σουίτα με συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης, ενώ τα προαιρετικά πακέτα για άνεση και υποβοήθηση «γεμίζουν» ακόμα περισσότερο τη λίστα αυτή. Και εκεί που οι περισσότερες εταιρείες, λόγω των νόμων περί ασφάλειας, σου κάνουν δύσκολη την ζωή με την απενεργοποίηση της ειδοποίησης για τα όρια ταχύτητας, η Mercedes βρήκε τρόπο να γίνεται πανεύκολα, με μία συντόμευση στο status bar της οθόνης.

Πολυτέλεια και πάλι πολυτέλεια!

Η νέα E-Class είναι πιο S-Class από ποτέ, σχεδιαστικά, ποιοτικά και τεχνολογικά. Το εσωτερικό της φέρνει ψηφιακή επανάσταση στην κατηγορία των Business Sedan, δείχνοντας το δρόμο που θα κινηθεί η αυτοκίνηση αλλά και πως κοιτάζει τον ανταγωνισμό αφ’ υψηλού. Δεν είναι το πιο ενδιαφέρον οδηγικά, χωρίς να είναι αδιάφορη επίσης. Έτσι κι’ αλλιώς όμως ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας επικεντρώνεται σε άλλα, όπως την άνεση και την πολυτέλεια, στα οποία η «Έψιλον» είναι μάλλον η κορυφαία.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος εν σειρά

Twin-scroll turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.999 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 204 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 320 Nm ροπής/2.000-4.000 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 129 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 440 Nm

Συνδυαστική ισχύς

313 ίπποι

550 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους πίσω τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων G-Tronic

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 236 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.6”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 0.5 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5.8 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 12-18 γρ./χλμ.

Μπαταρία

25,6 kWh (ωφέλιμες)

Φόρτιση

AC (11 kW): 3 ώρες

Ρεζερβουάρ

50 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.949 x 1.880 x 1.480

Μεταξόνιο 2.961 χλστ.

Βάρος 2.210 κιλά

Χώρος αποσκευών

370 λίτρα

Τιμή αγοράς

Από 77.899,99 €

 

Όλες οι ειδήσεις

Στο γκαράζ του Γιάννη Αντετοκούνμπο

Μια νύχτα στο μουσείο της Ferrari!

Δοκιμή Mazda MX-30 R-EV e-Skyactiv: Λύκος ή πρόβατο;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο