ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή MG ZS 1.5 VTI 106 PS: Επτά χρόνια ξεγνοιασιάς!

dokimi-mg-zs-1-5-vti-106-ps-epta-chronia-xegnoiasias-686891

Μοδάτο και με πραγματικές χάρες, ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο, ευκολοδήγητο, τo MG ZS προσφέρεται σε άκρως δελεαστική τιμή και με εγγύηση 7 ετών.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Βαρύτιμο το οκτάγωνο λογότυπο της MG, έχει γράψει τη δική του, λαμπρή ιστορία στο χώρο του  αυτοκινήτου εδώ και περίπου έναν αιώνα. Μία ιστορία που χτίστηκε πάνω στη σπορ οδική συμπεριφορά και την εκλεπτυσμένη αισθητική.

Και παρότι στο διάβα του χρόνου άλλαξαν πολλά έως τα…πάντα για τη θρυλική Morris Garage η οποία πλέον ανήκει από το 2006 στο Κινεζικό βιομηχανικό κολοσσό Saic, εν τούτοις, επέστρεψε και πάλι στο προσκήνιο με μία δυναμική, ανάλογη του παρελθόντος. Εντελώς διαφορετική μεν ως προς τη φιλοσοφία και τους σκοπούς που πρεσβεύει, παρόλα αυτά, έντονη και ισχυρή, τόσο όσο για να κερδίσει την αγάπη του κόσμου όπως ακριβώς συνέβαινε στο παρελθόν. «Χθες» ήταν η σπορ υπόσταση των μοντέλων της MG που έκλεβε καρδιές. Σήμερα η προσεγμένη κατασκευή και η συνολικά καλή απόδοση των…οικογενειακών της μοντέλων, όπως διαπιστώσαμε στη πράξη συμβιώνοντας πολλές μέρες με το MG ZS. Tη πρόταση της με άλλα λόγια, στη δημοφιλέστατη και στην Ελλάδα κατηγορία των Β SUV/ Crossover στην οποία κυριαρχούν εδώ και χρόνια «θηρία» (βλ. Nissan Juke, Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, Renault Captur, το SEAT Arona, Hyundai Kona κ.α.).

Ολοκαίνουργια ταυτότητα

Άγνωστο μέχρι πρότινος στην χώρα μας το MG ZS, παρόλα αυτά πασίγνωστο στην Ευρώπη και εμπορικό μπεστ σέλλερ στην Βρετανία ήδη από το 2017, ουσιαστικά αποτέλεσε το προπομπό για την αναβίωση της εταιρείας και τα κατάφερε περίφημα! Έστω και αν πρόκειται για ένα αμιγώς οικογενειακό SUV και όχι κάποιο σπορ μοντέλο όπως το πάλαι ποτέ.

Το μπλέ αυτοκίνητο της δοκιμής μας λοιπόν, έχει υποστεί ένα φρεσκάρισμα αισθητικό και είναι όμορφο αντικειμενικά έλκοντας τα βλέμματα των περαστικών. Εδώ λοιπόν καταγράφονται, επανασχεδιασμένοι εμπρός – πίσω προφυλακτήρες, νέοι προβολείς LED, καινούργια μάσκα και  διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Επιπλέον, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στα μαρσπιέ και στους θόλους των φτερών, οι ράγες στην οροφή και αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (17,7 εκ.), όλα αυτά διαμορφώνουν στο ZS ένα τζιποειδές παράστημα ιδιαίτερα κομψό, που θα εκτιμηθεί δεόντως από το αγοραστικό κοινό.

Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι μαζεμένες (μήκος 4,32μ., μεταξόνιο 2,58μ.), εν τούτοις, οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό του αποτελούν μία ευχάριστη έκπληξη. Ιδιαίτερα ευρύχωρο για τετραμελή οικογένεια (ή και πενταμελούς υπό τη προϋπόθεση όμως πως στο μέσο του πίσω καθίσματος θα καθίσει μικρό παιδί), προσφέρει άνετους χώρους για όλους ακόμα και αν ξεπερνούν σε ύψος το 1,87μ., ενώ και τα 448 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ (ή 1.375 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) είναι μία εξαιρετική τιμή. Εδώ η μόνη μας παρατήρηση αφορά στο αναπόφευκτα (λόγω της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος) ψηλό κατώφλι φόρτωσης, που δυσκολεύει κάπως τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Ποιοτικό και με πλούσια προίκα!

Καλή χωροταξική ικανότητα και επιπρόσθετα, υψηλή απτή ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης, γεγονός που πιστοποιείται από την έλλειψη τριγμών κατά τη κίνηση. Την ίδια στιγμή, η παρουσία εξίσου ποιοτικών μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, παραπέμπει σε μεγαλύτερες και κατά πολύ ακριβότερες προτάσεις, αποτελώντας μία έκπληξη πρώτου μεγέθους, ευχάριστη αναμφίβολα. Ο σκουρόχρωμος διάκοσμος συμπληρώνει ιδανικά την ατμόσφαιρα ποιότητας, όντας σύγχρονος και προσεγμένος. Ανάλογα προσεγμένη η εργονομία, που αποσπά το άριστα χωρίς πολύ κόπο.

Η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, εξασφαλίζει στον οδηγό άπλετη θέα, ενώ αποδεικνύεται και πολύ άνετη σε πολύωρες διαδρομές.  Η ρύθμιση της γίνεται κλιμακωτά εν τούτοις η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι πανεύκολη, παρά το γεγονός της ρύθμισης του τιμονιού μόνον ως προς το κατακόρυφο άξονα. Η παρουσία αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα, είναι ένα επιπλέον ατού που κάνει εύκολη τη ζωή του οδηγού στη καθημερινότητα, ωστόσο εμείς θα εστιάσουμε σε ένα σημείο που συνήθως αποτελεί πηγή αναγκαίας γκρίνιας και επιβεβλημένων ενστάσεων. Αναφερόμαστε φυσικά στην παρουσία της, εκ των ουκ ων άνευ πια, ψηφιακής τεχνολογίας που σαφώς υφίσταται και στο ZS όμως αυτή τη φορά, ώ του θαύματος, δεν μπορούμε να προσάψουμε το παραμικρό αρνητικό!

Άπαντα τα ψηφιακά καλούδια είναι παρόντα και τίποτε απολύτως δεν λείπει: ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών που προσφέρει, συνδεσιμότητα smartphone, Apple CarPlay και Android Auto, δορυφορική πλοήγηση, χειρισμό του αναβαθμισμένου ηχοσυστήματος (με έξι ηχεία και δύο θύρες USB) και του κλιματισμού. Τα γραφικά της υπολείπονται μεν του (πολύ ακριβότερου) ανταγωνισμού, παρόλα αυτά εξυπηρετεί μία χαρά το σκοπό και το λόγο της ύπαρξης της.

Και το κυριότερο; Είναι πανεύκολη η περιήγηση στο μενού! Δεν χρειάζεται να έχεις διδακτορικό και υψηλές γνώσεις περί των ηλεκτρονικών, για να πάρεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, ούτε για να ρυθμίσεις τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως παρατηρείται σε ανάλογες περιπτώσεις. Ευχής έργον, η ύπαρξη φυσικών διακοπτών κάτω ακριβώς από τη κεντρική οθόνη που παρέχουν άμεση πρόσβαση στο χειρισμό, του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του κύριου μενού του αυτοκινήτου και του πίσω θερμαινόμενου παρμπρίζ, συνιστώντας προσθήκη που πραγματικά σου λύνει τα χέρια. Ουσία δηλαδή και όχι περιττός εντυπωσιασμός, σούπερ!

Αγχολυτικό – Ευχάριστο

Αυτές είναι οι μόνες φράσεις που περιγράφουν επακριβώς την υπόσταση του MG ZS συνολικά στη πράξη, υπό το πρίσμα ασφαλώς των όσων πρεσβεύει και σε ποιο αγοραστικό κοινό απευθύνεται. Και παρότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη σκληροπυρηνική  παράδοση του θρυλικού οκτάγωνου σήματος που φέρει, παρόλα αυτά, κι αυτό με τη σειρά του σε κερδίζει απόλυτα με την απόδοση του. Εν ολίγοις, φτιάχτηκε για να μετακινεί με άνεση μία οικογένεια, χωρίς υψηλό κόστος χρήσης και χωρίς καμία απολύτως έκπτωση, σε θέματα, ασφάλειας, ποιότητας κατασκευής, χώρων και εξοπλισμού. Ας εμβαθύνουμε.

Καρδιά του ZS είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 16βάλβιδος κινητήρας 1,5 λίτρων, ο οποίος με τη χρήση άμεσου ψεκασμού και τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων αποδίδει 106 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 141Nm μέγιστης ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Ίσως αυτά τα μεγέθη να μην εντυπωσιάζουν με τη πρώτη ματιά, ειδικά στην εποχή της αφθονίας των ίππων που διάγουμε, πλην όμως όπως πολλάκις έχει αποδειχθεί στη πράξη, το «πώς» έχει μεγαλύτερη ουσία και όχι το «πόσο».

Πασιφανές πως, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έχει ως πρώτη προτεραιότητα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και όχι τις «υπερηχητικές» πτήσεις επί ασφάλτου. Σαφώς λοιπόν και οι επιδόσεις του βάρους 1231 κιλών μοντέλου της MG, δεν τρελαίνουν οδηγό και χρονόμετρα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα), ωστόσο το τοποθετούν στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ δεν αποτελούν μειονέκτημα σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας όπως διαπιστώσαμε στη πράξη.

Αν μάλιστα είχε λίγο πιο κοντή κλιμάκωση το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων με το οποίο διατίθεται, τότε θα μπορούσε να καταγράψει μία ακόμα έκπληξη και σ’ αυτό το τομέα καθότι είναι ψυχωμένος, ενώ και το βάρος του αμαξώματος κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Σε αντιστάθμισμα όλων αυτών βεβαίως, αντιτείνει τα 8,2 λίτρα/100 χλμ. που καταγράψαμε ως μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας, τιμή άκρως ικανοποιητική αν λάβουμε υπόψη πως το πιέσαμε αρκετά (σ.σ. σε ήπιους ρυθμούς κίνησης πέφτει στα 7 λίτρα/100χλμ.) και πάντα με το κλιματισμό σε λειτουργία. Και επειδή όπως προείπαμε, το «πως», ο τρόπος δηλαδή έχει μεγαλύτερη σημασία πάντοτε, εδώ λοιπόν τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Το ZS αποδεικνύεται υπέρμετρα εύχρηστο στη καθημερινότητα και ως εκ τούτου, ευχάριστο ακόμα και στη ρουτίνα της μετακίνησης γραφείο-σπίτι.

Το ελαφρύ τιμόνι (προσφέρει την επιλογή μεταξύ τριών προγραμμάτων υποβοήθησης) που κόβει αρκετά στους επιτόπιους ελιγμούς, ο ακριβής επιλογέας ταχυτήτων, ο πανάλαφρος συμπλέκτης και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, τα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν σε παιχνίδι τη μετακίνηση εντός πόλης. Επιπρόσθετα, τα άνετα καθίσματα, η πολύ καλή ηχομόνωση και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), συμπληρώνουν ιδανικά την απόδοση του, στερώντας το δικαίωμα αρνητικής κριτικής ακόμα και στον πλέον παράξενο. Η ίδια αγχολυτική εικόνα υψηλής άνεσης και… γαλήνης, επαναλαμβάνεται και εκτός των τειχών, σε ένα μακρινό ταξίδι λόγου χάρη.  Η σχετικά μακριά κλιμάκωση της 5ης σχέσης (37χλμ./ώρα ανά 1.000 σ.α.λ.) φροντίζει γι’ αυτό, καθώς μπορείς και κινείσαι με 140-150 χλμ./ώρα υπό καθεστώς πλήρους ησυχίας, ενώ και η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Ταυτόχρονα σε αυτές τις ταχύτητες, επηρεάζεται ελάχιστα από τους πλευρικούς ανέμους, παρά το ψηλό αμάξωμα και τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων του.

Επίσης αν παρά τον υπέρμετρα πολιτισμένο χαρακτήρα του μοντέλου, αποφασίσετε να κινηθείτε όπως επιτάσσει το τιμημένο λογότυπο στη μάσκα και το πιέσετε στις στροφές, τότε θα διαπιστώσετε πως δεν απεμπολεί επ’ ουδενί τον ήπιο χαρακτήρα του. Όσο και να επιμείνετε! Στην υπερβολή γέρνει αρκετά, παρά την ύπαρξη αντιστρεπτικών ράβδων εμπρός-πίσω, όμως μέχρις εκεί. Απότομες αντιδράσεις από το στιβαρό πλαίσιο απλά δεν υφίστανται, γεγονός που το καθιστούν ασφαλέστατο ακόμα και για τον εντελώς άπειρο.

God save theMG!

Η επιστροφή της MG στην Ελλάδα χάρη στη πρωτοβουλία του ομίλου Συγγελίδη είναι ένα γεγονός, αν μη τί άλλο ευχάριστο και άκρως συγκινησιακό για όσους επιμένουμε να εμμένουμε στη ρομαντική πλευρά της αυτοκίνησης. Από εκεί και πέρα, αν εστιάσουμε στο πρώτο δείγμα γραφής, το ZS, τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα καθώς πρόκειται για ένα, όμορφο, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, ασφαλές, οικονομικό και υπέρμετρα άνετο, μοντέλο κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες του οικογενειάρχη. Επιπλέον, αν συνυπολογίσουμε στα παραπάνω, τις τιμές πώλησης που ξεκινούν από τις 18.950 (έκδοση Exclusive) με υπερπλήρη εξοπλισμό περιλαμβάνοντας κυριολεκτικώς τα πάντα και το σημαντικότερο, την πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ.) τότε είναι πασιφανές πως, το MG ZS συνιστά μία πρόταση μονόδρομο.

Επτά χρόνια ξεγνοιασιάς (λόγω πλήρους εγγύησης) και επιπλέον, χαμηλά κόστη κτήσης-χρήσης, είναι δεδομένα που δεν παραβλέπονται, ούτε απαντώνται εύκολα στις μέρες μας πια…

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

16βάλβιδος ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 106 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 141 Nm/ 4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6,6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 8,3 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 149 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

45 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.321 x 1.809 x 1.653

Μεταξόνιο χλστ.: 2.580

Βάρος: 1.231 κιλά

Χώρος αποσκευών

448 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση (Exclusive): από 18.950 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (Luxury): από 20.550 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

104 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο