VIDEOS

Δοκιμή Microlino: «Σούσαμι, άνοιξε»!

dokimi-microlino-sousami-anoixe-689187

Το Microlino είναι κάτι παραπάνω από την σύγχρονο ενσάρκωση του Isseta. Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό ανοίγει από «μπροστά» και χαρίζει χαμόγελα.

του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Δύσκολο να αποδώσεις το σχήμα του λιλιπούτειου αμιγώς ηλεκτρικού Microlino με μία μόνο λέξη, έστω όμως και έτσι, το επίθετο που θα του έδινες μικρή σημασία θα είχε. Αυτό που πραγματικά μετράει είναι πως σε κάθε μέτρο κίνησης εντός του γίνεσαι αντικείμενο άκρατου θαυμασμού, έντονης περιέργειας και πρωτόγνωρης έκπληξης. Πάμε… Microlino και για αρχή σας λέμε πως δεν είναι αυτοκίνητο με τη στενή έννοια του όρου!

Κόντρα στο ρεύμα

Τα μικροαυτοκίνητα, ή αγγλιστί «microcars», δεν αποτελούν κάποια νέα μόδα του 21ου αιώνα, που αντιστέκεται με σθένος στην τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας για μεγάλα μοντέλα. Με πρωτοστάτη το Isetta της BMW έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Ερχόμενοι στη σύγχρονη αναβίωσή τους, το Microlino βασίστηκε στο γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο από 1 έως 2 άτομα και διανύει μόλις 35 χιλιόμετρα την ημέρα. Ιδού λοιπόν ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενεργειακά αποδοτικό όχι μόνο κατά τη χρήση, αλλά και την παραγωγή του, η οποία γίνεται στην καρδιά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Τορίνο. Βεβαία ο ιδρυτής της μάρκας Micro, Wim Ouboter, γνώριζε πολύ καλά τι έκανε, μιας και ο ίδιος το 1999 δημιούργησε το περίφημο kickscooter.

Στη χώρα μας την εισαγωγή και την αντιπροσώπευση των οχημάτων της Micro Mobility Systems AG, έχει αναλάβει η Kosmocar, μέσω του επίσημου δικτύου της Kosmoride. Για την οδήγησή του, απαιτείται άδεια οδήγησης κατηγορίας Β, ενώ μπορεί να εισέλθει κανονικά και σε αυτοκινητόδρομο.

Βαυαρικές ρίζες

Η παρακαταθήκη που άφησε πίσω της η BMW Isetta, που παρουσιάστηκε το 1955, κατάφερε να σώσει κυριολεκτικά την BMW από τη χρεοκοπία δεν φτάνει να αναλυθεί σε λίγες αράδες. Όλα ξεκίνησαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1954. Στο περίπτερο της Iso Rivolta, ενός Ιταλού κατασκευαστή ψυγείων και μίνι αυτοκινήτων, δέσποζε ένα τρίτροχο μοντέλο με μια τεράστια πόρτα μπροστά, η οποία έμοιαζε με… πόρτα ψυγείου. Ονομαζόταν Iso Isetta. Η BMW έσπευσε να αποκτήσει τα δικαιώματα κατασκευής του, καθώς και της παραγωγής του εξοπλισμού του. Το μοντέλο μπήκε κανονικά στην παραγωγή τον Απρίλιο του 1955 και παρέμεινε έως τον Μάιο του 1962, πουλώντας συνολικά 161.728 μονάδες. Το αρχικό μοντέλο είχε μήκος μόλις 2,25 μέτρα και βάρος 330 κιλά, ενώ το σαλόνι του μπορούσε να φιλοξενήσει δύο ενήλικες, ίσως και ένα μικρό παιδί. Ο κινητήρας της ήταν μονοκύλινδρος, δίχρονος 236 κ.εκ., με ισχύ μόλις 9,5 ίππων στις 4.750 σ.α.λ. και προερχόταν από μια μοτοσικλέτα της Iso, την Iso 200.

Η εξέλιξη του είδους

Στη φαρέτρα του Microlino υφίστανται τρεις εκδόσεις. Η Urban, η Dolce, και η Competizione, κάθε μία από τις οποίες διαφοροποιείται από το μέγεθος της μπαταρίας και τον εξοπλισμό.

Η κορυφαία έκδοση Competizione, της δοκιμής μας, κοστίζει 19.400 ευρώ (3.500 επιπλέον της βασικής), διαθέτει μπαταρία 10,5 kWh και αυτονομία 175 χιλιόμετρα. Από το πρώτο τρίμηνο του 2024 θα προσφέρεται και με μεγάλη μπαταρία 14 kWh και αυτονομία 230 χιλιομέτρων (διαθέσιμη στις εκδόσεις Dolce και Competizione και αυξημένο κόστος κατά 2.800 και 1.400 ευρώ, αντίστοιχα).

Εμβαθύνοντας να σας πούμε πως υποβοηθούμενο τιμόνι, ABS και αερόσακοι λάμπουν διά της απουσίας τους. Στον αντίποδα καταγράφεται, αυτοφερόμενο πλαίσιο από αλουμίνιο που εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών. Ως επιστέγασμα αυτού, η εμπρός πόρτα φέρει ενίσχυση από χάλυβα. Επιπρόσθετα, παρά το γεγονός ότι δεν υποχρεούται να υποβληθεί σε safety test, καθώς η κατηγορία L7e (βαρύ τετράκυκλο) στην οποία εντάσσεται δεν επιτάσσει κάτι τέτοιο, παρ’ όλα αυτά έχει υποβληθεί σε προσομοίωση σύγκρουσης με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, στην οποία αντεπεξήλθε επιτυχώς.

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις

Παρατηρώντας το, είναι πασιφανές πως οι σχεδιαστές της Micro Mobility Systems έκαναν όντως μαγικά προκειμένου να διανθίσουν με μοντέρνα στοιχεία το vintage σχέδιο του Microlino που βασίζεται στη θρυλική Isetta. Και τα κατάφεραν μια χαρά, καθώς η σχεδίαση του, θες-δεν θες, σε μαγνητίζει! Καθοριστικός ο ρόλος εδώ των εμπρός φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED που προεξέχουν στα πλάγια του αμαξώματος και έχουν εξαιρετική απόδοση σε συνθήκες πολύ χαμηλού φωτισμού.

Η φωτιστική του επιγραφή συμπληρώνεται από τη λωρίδα φωτός «Infinity» LED που διατρέχει όλο το μήκος της μπροστινής πόρτας ενσωματώνοντας τα φλας, επιλογή που του προσδίδει μια ιδιαίτερη εμφάνιση. Στην πίσω όψη, η οριζόντια λωρίδα, ομοίως τεχνολογίας LED, αποτελεί τα πίσω φανάρια, παραδόξως όμως απουσιάζουν τα φώτα της όπισθεν. Ο «σπορ» χαρακτήρας της έκδοσης Competizione αναδεικνύεται από το ματ χρώμα του αμαξώματος, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου και τις ζάντες 13 ιντσών με αφαιρούμενα καλύμματα «Competizione» σε μαύρο γυαλιστερό και γκρι μεταλλικό χρώμα.

Άνετη φούσκα

Η είσοδος πραγματοποιείται με το πάτημα ενός μικρού κουμπιού, κάτω από τον εξωτερικό δεξιό καθρέπτη-φανάρι. Με αυτόν τον τρόπο η μπροστινή πόρτα ανοίγει αυτόματα και διάπλατα, αποκαλύπτοντας τα εσωτερικά του «κάλλη». Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκούντως καλή, με το τριάκτινο τιμόνι (σε σχέδιο γνωστής ιταλικής εταιρείας) να ξεχωρίζει χάρη στο βουρτσισμένο αλουμίνιο και στο δέρμα με λευκές ραφές.

Το ταμπλό του είναι ενσωματωμένο στην εσωτερική πλευρά της πόρτας. Εκεί, βρίσκεται μια βάση στήριξης κινητού, ένα λουράκι για διευκόλυνση στο κλείσιμό της και φυσικά στο κέντρο της χαρακτηριστικής μπάρας που διαθέτει δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής. Η τελευταία προσφέρει έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος (σύστημα εξαερισμού, ηλεκτρική θέρμανση, θερμαινόμενο μπροστινό και πίσω παρμπρίζ, ρυθμίσεις οχήματος). Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι τοποθετημένος μπροστά από το τιμόνι πληροφορεί τον οδηγό για τα απολύτως απαραίτητα, δεν διαθέτει όμως ένδειξη αυτονομίας, παρά μόνο το ποσοστό της μπαταρίας. Πίσω από την μπάρα, που αποτίει φόρο τιμής στο kickscooter, είναι κρυμμένο και το κουμπάκι που ανοίγει την πόρτα.

Κλιματισμός δεν διατίθεται, αλλά τα μεγάλα συρόμενα παράθυρα, σε συνδυασμό με την ηλιοροφή, «πλημμυρίζουν» την καμπίνα με ευχάριστο αεράκι. Για την ηλιοροφή μάλιστα να αναφέρουμε πως περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων (πλην της Urban), και στην έκδοση της δοκιμής μας κατασκευάζεται από το ίδιο υλικό που χρησιμοποιείται για την κουκούλα στις Porsche 911 Cabrio.

Πολύ ευχάριστη έκπληξη αποτελούν τα 230 λίτρα του χώρου αποσκευών, καθώς χάρη στη καλή διαμόρφωση μπορούν να φιλοξενήσουν αρκετά πράγματα.

Αναμενόμενα μανιτζέβελο

Με μήκος μόλις 2.519 χιλιοστά, το Microlino εντός πόλης δύναται να σταθμεύσει τόσο σε οριζόντια όσο και σε κάθετη θέση. Βέβαια η κλασική επιλογή παρκαρίσματος είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, υπό την προϋπόθεση όμως να απέχετε τουλάχιστον ένα μέτρο από το μπροστινό όχημα, προκειμένου να ανοίξει η τεράστια πόρτα. Όσον αφορά την περιμετρική ορατότητα, δεν υπάρχει πρόβλημα λόγω των μικρών του διαστάσεων, ωστόσο, εξαιτίας της απουσίας του κεντρικού καθρέπτη, εφιστάται προσοχή.

Παρά την απουσία υδραυλικής υποβοήθησης στο τιμόνι, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει επαρκή πληροφόρηση, είναι γρήγορο (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη), όμως η επαναφορά του είναι μέτρια και η αίσθησή του σχετικά βαριά, χωρίς ευτυχώς να κουράζει. Η ανάρτησή του απορροφά ως έναν βαθμό τις κακοτεχνίες, παρ’ όλα αυτά η μειωμένη ενδοτικότητα των αμορτισέρ επιβαρύνει την άνεση των επιβατών. Επίσης, το σύστημα πέδησης, που συνδράμει σημαντικά και στην ανάκτηση ενέργειας, περιλαμβάνει μεν τέσσερα δισκόφρενα, όμως, όπως προείπαμε, δεν διαθέτει ABS (σ.σ.: αναμένεται η προσθήκη του στο μέλλον), ενώ και η αίσθηση του πεντάλ είναι κάπως σφιχτή, ειδικά μετά το δεύτερο μισό της διαδρομής του. Τέλος, μπορεί η κατασκευαστική φιλοσοφία του «όλα πίσω» (κινητήρας, μετάδοση) να γεννά πονηρές σκέψεις, όμως, μη γελιόμαστε, το κοντό μεταξόνιο (1.566 χιλιοστά), σε συνδυασμό με το ανομοιογενές μετατρόχιο (1.250 χιλιοστά στον μπροστινό και 930 χιλιοστά στον πίσω άξονα) και τα λεπτά ελαστικά 145/70 R13, επιβάλλει αυτοσυγκράτηση και σεβασμό στους νόμους της Φυσικής.

Τσίτα τα… γκάζια!

Σε πλήρη αντιδιαστολή με άλλα παρεμφερή οχήματα, όπου για τη μέτρηση της επιτάχυνσής τους απαιτείται ημερολόγιο και όχι χρονόμετρο, το Microlino για τη συμπλήρωση των πρώτων 50 χλμ./ώρα από στάση απαιτεί μόλις 4,9 δευτερόλεπτα. Αν μάλιστα επιμείνετε, τότε πολύ σύντομα θα δείτε και την τελική των 90 χλμ./ώρα να εμφανίζεται στο ταχύμετρο, ξαφνιάζοντας τους οδηγούς που κινούνται δίπλα σας.

Ψυχωμένος εντέλει ο ηλεκτροκινητήρας, κινεί με σβελτάδα το αμάξωμα των 513 κιλών. Εάν τώρα επιθυμείτε να κινηθείτε ακόμα πιο σπιρτόζικα, τότε το sport προφίλ οδήγησης θα σας πριμοδοτήσει με αμεσότερη απόκριση, αλλά και αυξημένη κατανάλωση ενέργειας. Υπό αυτές τις συνθήκες, όμως, ο ήχος του ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετά έντονος και διαπεραστικός, ειδικά στην επιτάχυνση ή και στις ανωφέρειες, όπου για να διατηρήσετε μια εύλογη ταχύτητα χρειάζεται να έχετε το γκάζι σχεδόν στο πάτωμα.

Η θεωρητική αυτονομία της μπαταρίας (η οποία έχει εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών ή 2.500 κύκλων φόρτισης) ανέρχεται στα 177 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή, αν και εμείς δεν καταφέραμε να πέσουμε κάτω από τις 7 kWh/100χλμ., που ισοδυναμούν με 146 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας. Η διαδικασία της φόρτισης μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο σε μια οικιακή πρίζα όσο και σε ένα AC wallbox (μέσω καλωδίου φόρτισης type 2) και διαρκεί ανεξαρτήτως του είδους του φορτιστή περίπου 3 ώρες για φόρτιση από 0 έως 80%.

Το πρόσημο

Στο χώρο του αυτοκινήτου, όπου ο παρονομαστής ανέκαθεν ήταν και παραμένει η τιμή αγοράς, ίσως εκ πρώτης όψεως το αυξημένο κόστος κτήσης του Microlino να γεννά ενδοιασμούς για την απόκτησή του. Πράγματι οι 20.000 ευρώ που κοστίζει δεν είναι λίγες, για όσους όμως επιθυμούν να επενδύσουν το κάτι παραπάνω σε ένα πραγματικά ευχάριστο λιλιπούτειο όχημα πόλης, που εξυπηρετεί τα μέγιστα σε αστικές, αλλά και περιαστικές υπό προϋποθέσεις μετακινήσεις, το Microlino συνιστά αυτή τη στιγμή τουλάχιστον και με περίσσια διαφορά την ιδανικότερη λύση στην κατηγορία του.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Πίσω, σύγχρονος ηλεκτρικός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 17 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 89 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους πίσω τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 90 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα: 4,9

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, χωρητικότητα

10,5kWh

Αυτονομία

177 χιλιόμετρα (WMTC)

Κατανάλωση ενέργειας:

7 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή)

Φόρτιση:

AC (2,6 kW): 3 ώρες μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 2.519 x 1.473 x 1.501

Μεταξόνιο: 1.566 χιλ.

Βάρος: 513 κιλά

Χώρος αποσκευών

230λ.

Τιμή aγοράς

Βασική έκδοση: από 19.900 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: από 25.160 ευρώ

(Χωρίς την κρατική επιδότηση)

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο