VIDEOS

Honda Jazz Crosstar: Ανανέωση ή αναβάθμιση;

honda-jazz-crosstar-ananeosi-i-anavathmisi-688942

Πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι το facelift ενός μοντέλου σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά; Πολύ, απαντά η Honda με το ανανεωμένο Jazz. 

Το supermini της Honda κυκλοφορεί από το 2001 και μέχρι σήμερα έχει κερδίσει τους οδηγούς με την αξιοπιστία του, αλλά και για τους χώρους που προσφέρει σε σχέση με τις διαστάσεις του. Δεν ήταν ποτέ το πιο όμορφο αυτοκίνητο, αλλά η νέα γενιά του, άλλαξε τα δεδομένα και του χάρισε ένα φουτουριστικό χαρακτήρα.  Το μικρό υβριδικό Honda ανανεώθηκε για το 2023, αποκτώντας  διαφορετική εμφάνιση, περισσότερη δύναμη, αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό και την έκδοση εξοπλισμού Sport. Στη δοκιμή μας, θα επικεντρωθούμε στη κορυφαία επιλογή της γκάμας με την ονομασία Crosstar. 

Μοναδικό -πλέον- look 

Το Jazz είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στη κατηγορία που συνεχίζει να έχει τη σιλουέτα του …MPV σε σμίκρυνση, κάτι που το κάνει εξαιρετικά πρακτικό. Μπορεί ο χώρος των αποσκευών στα 304 λίτρα να ακούγεται μικρός, αλλά τα πίσω καθίσματα (για τα οποία θα ξαναμιλήσουμε αργότερα) μπορούν σχεδόν να οριζοντιοποιηθούν, για να ξεπεράσει τα 1.200 λίτρα χωρητικότητας, στα οποία μάλιστα έχουμε εύκολη πρόσβαση χάρη το χαμηλό ύψος φόρτωσης αλλά και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας. 

Η συγκεκριμένη έκδοση αναδεικνύει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Jazz, δίνοντας του μερικά SUV χαρακτηριστικά, όπως τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι ράγες στην οροφή, αλλά και λίγο διαφορετικό σχεδιασμό, με τις ασημένιες λεπτομέρειες στο κάτω μέρος  αλλά και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα ή τις αποκλειστικές ζάντες 16 ιντσών. Τα φωτιστικά σώματα έχουν ένα “smoked” εφέ που τα κάνει να δείχνουν πιο σκούρα, ενώ ο σχεδιασμός στη μάσκα άλλαξε αρκετά με το facelift και πλέον είναι πιο ξεκάθαρη, ενώ το σήμα της Honda έχει μπλε λεπτομέρειες, κάτι που αποκαλύπτει ότι το αυτοκίνητο είναι υβριδικό. 

Στο εσωτερικό, συνεχίζεται η αφαιρετική προσέγγιση, με εργονομικό σχεδιασμό ο οποίος είναι εύκολος στη χρήση για κάθε ηλικία. Η ποιότητα των υλικών στη καμπίνα όπως και η συναρμολόγηση της έχουν αναβαθμιστεί. Η οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα infotainment έχει απλή εμφάνιση και εργονομικό χαρακτήρα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι με τις δύο ακτίνες είναι αρκετά μικρός, αλλά περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως και τις ενδείξεις των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα εμπρός καθίσματα έχουν τεχνολογία anti-fatigue (όπως την αποκαλεί η Honda)  και έχουν σκοπό ξεκούραστες διαδρομές, ενώ τα πίσω φέρουν την ονομασία “Magic Rear Seats” και μπορούν εκτός από το να «πέσουν», να αναδιπλωθούν προς τα πάνω, δημιουργώντας χώρο για φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.  

e:HEV 2.0 

Η πιο σημαντική αναβάθμιση για το ανανεωμένο Jazz βέβαια, βρίσκεται κάτω από το καπώ του, καθώς η Honda αναβάθμισε και τον θερμικό αλλά και τον ηλεκτρικό κινητήρα του. Εκτός από 13 περισσότερους ίππους απόδοσης, έχουμε συνολικά ένα πολύ πιο αποδοτικό σύστημα, που προσφέρει αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, μειώνοντας (κατά 2,5%) τη κατανάλωση βενζίνης. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με πιο δυνατή αίσθηση, που αισθάνεσαι πως ζορίζεται λιγότερο για να διατηρήσει ένα γοργό ρυθμό. Ο μετρητής της κατανάλωσης για τη δοκιμή μας έδειξε 5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και οι αναρτήσεις μαλακές αλλά χωρίς μεγάλες διαδρομές, για να μην επιτρέπουν μεγάλη κλίση στο αμάξωμα όταν στρίβει. Δεν προσπαθεί να είναι «οδηγοκεντρικό». Αυτό είναι δουλειά άλλων μοντέλων της κατηγορίας. Το Jazz επικεντρώνεται στην άνεση και την πρακτικότητα και το κάνει καλά. Σε μεταφέρει άκοπα προς κάθε προορισμό, αλλά αισθάνεσαι …αποσυνδεδεμένος από τη διαδικασία της οδήγησης, καθώς δεν έχεις feedback από το τιμόνι, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας e-CVT, αν και εξαιρετικά αποδοτικό, στερεί την εμπειρία των αλλαγών ταχυτήτων, της άμεσης απόκρισης στο γκάζι ή ακόμη και της γραμμικής αύξησης των στροφών του θερμικού κινητήρα. Επίσης, όταν κινείσαι σε γρήγορους ρυθμούς, το αυτοκίνητο γίνεται αρκετά θορυβώδες, καθώς ο κινητήρας διατηρεί ψηλά τις στροφές. Ακριβώς το αντίθετο, από τη σχεδόν αθόρυβη εμπειρία της ηλεκτροκίνησης σε χαμηλές ταχύτητες. Ένας ακόμη τρόπος μάλλον, για να ωθεί τους οδηγούς να οδηγούν πιο ήρεμα και με ασφάλεια. 

Ακριβούτσικο… 

Ξεπερνώντας τις 30.000€ στη τιμή αγοράς, ο ανταγωνισμός δεν έρχεται μόνο από τη κατηγορία του Honda Jazz αλλά και από γειτονικές, όπως τα μικρά crossover και τα hatchback. Σίγουρα, η οικονομία καυσίμου του εντυπωσιάζει, αλλά θα χρειαστεί πολλά χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει τη διαφορά τιμής από τον ανταγωνισμό του.  

 

Όλες οι ειδήσεις 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο