ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Peugeot 2008 F/L 1.2 100 PS: Très Bien!

dokimi-peugeot-2008-f-l-1-2-100-ps-tres-bien-688827

Το κοσμαγάπητο στην Ελλάδα, μα και στην Ευρώπη Peugeot 2008, ανανεώθηκε σε επιμέρους σημεία και ακάθεκτο ξανά προς τη δόξα τραβά, καθώς εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την ουσία του.

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Περιττές οι συστάσεις για το πλέον δημοφιλές crossover – SUV, εκπρόσωπο της οικογένειας των Λεόντων, το Peugeot 2008. Τεράστια και διαρκής εμπορική επιτυχία για την Peugeot, από το 2013 -οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά- μέχρι σήμερα, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των B-SUV και όχι άδικα, καθότι πρόκειται για μια οικογενειακή πρόταση ολοκληρωμένη από το Α έως το Ω. Θέλγητρά της η γοητευτική εμφάνιση, η ευρυχωρία, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και η αυθεντική γαλλική οδική συμπεριφορά (βλ. υψηλή άνεση – καλό κράτημα). Έχοντας ήδη περάσει από το 2020 στη δεύτερη γενιά του 2008, οι μετρ -στο κομμάτι της αισθητικής- ιθύνοντες της γαλλικής εταιρείας προχώρησαν σε μερική ανανέωσή του, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο σε μεμονωμένα σημεία παρά στην ουσία του, η οποία παραμένει σημαντική και ακμαία.

Πώς είπατε; Ομάδα που κερδίζει δεν την ακουμπάς;

Ετσι ακριβώς!

Περιορισμένες μεν, ψαγμένες δε προσθήκες

στο αμάξωμα δύο όγκων της άρτι αφιχθείσας ανανεωμένης έκδοσης του 2008 που σας παρουσιάζουμε, οι οποίες πραγματικά απαιτούν αετίσιο μάτι και μπόλικη ενημέρωση για να εντοπιστούν.

Κατ’ αρχάς διατηρεί τις ίδιες ακριβώς εξωτερικές διαστάσεις με τον προκάτοχό του (μήκος 4,30 μ., πλάτος 1,77 μ., ύψος 1,52 μ. και μεταξόνιο 2,60 μ.), ενώ και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει αμετάβλητη στα 434 λίτρα, που επαρκούν για να μεταφέρουν χωρίς πρόβλημα τις αποσκευές μίας τετραμελούς οικογένειας. Από εκεί και πέρα, με το μικροσκόπιο ανά χείρας, η παρατήρηση δείχνει πως υιοθετεί πλέον την καινούργια φωτιστική υπογραφή της Peugeot τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος. Στο εμπρόσθιο τμήμα λοιπόν, υφίστανται τρεις κάθετοι φωτεινοί «όνυχες», που είναι ενσωματωμένοι εκατέρωθεν των μαύρων γυαλιστερών πλαισίων στα δύο άκρα του εμπρός προφυλακτήρα (που πρωτοείδαμε στα νέα 508 σεντάν και SW).

Στο πίσω τμήμα αντίστοιχα, η ανασχεδιασμένη φωτιστική υπογραφή ορίζεται από νέα πίσω φανάρια τεχνολογίας LED, που αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες και συμβάλλουν στην οπτική διεύρυνση του πλάτους του αυτοκινήτου, ενώ τα φώτα της όπισθεν, όπως και τα φλας είναι ομοίως τεχνολογίας LED. Επιπρόσθετα, καταγράφεται το καινούργιο, πιο φαρδύ εταιρικό λογότυπο στη μάσκα που υιοθετεί οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο και συνδέεται με τους προβολείς, η επιγραφή Peugeot διατρέχει πλέον όλο το πλάτος της φάσας της πόρτας του πορτμπαγκάζ πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας, ενώ στην έκδοση Allure της δοκιμής η μάσκα είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, επιλογή που οξύνει την επιθετικότητα του εμπρόσθιου μέρους.

Η λίστα των αισθητικών αλλαγών συμπληρώνεται, τέλος, από τη νέα απόχρωση αμαξώματος Selenium Grey που προστίθεται στις συνολικά έξι διαθέσιμες χρωματικές επιλογές, τα μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες (ανεξαρτήτως απόχρωσης του αμαξώματος) και τις επανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου. Συνολικά, οι προαναφερόμενες προσθήκες, αν και δυσδιάκριτες με την πρώτη ματιά, εντούτοις τονώνουν την εξωτερική εικόνα του 2008, που παραμένει καλαίσθητη, μα και μοδάτη.

Φουλ της τεχνολογίας

Η ανανέωση όσον αφορά στο ευρύχωρο και καλαίσθητο σαλόνι είναι σαφώς πιο ευδιάκριτη και συνδέεται με τη προσθήκη τεχνολογικών εφαρμογών που το ευθυγραμμίζουν πλήρως με τον σκληρό ανταγωνισμό. Κατ’ αρχάς, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών απέκτησε νέο χρώμα και διάταξη πληροφοριών, παράλληλα, δε, προσφέρει δυνατότητα πλήρους εξατομίκευσης. Ακριβώς την ίδια διάσταση των 10 ιντσών (αντί 7’’) απέκτησε όμως και η κεντρική οθόνη αφής τεχνολογίας HD, μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης της Tom Tom, καθώς και το τελευταίας γενιάς σύστημα ψυχαγωγίας PEUGEOT i-Connect. Το τελευταίο προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με λειτουργία ασύρματης αντιστοίχισης/mirroring για Apple CarPlay και Android Auto. Ευχής έργον εδώ πως εξακολουθούν να υφίστανται κάτω από την κεντρική οθόνη τα πλήκτρα τύπου «piano», που προσφέρουν γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες (βλ. ρυθμίσεις αυτοκινήτου, κεντρικό μενού, κλιματισμός).

Επιλογή που σαφώς και διευκολύνει στην καθημερινότητα και αυξάνει την εργονομία του μοντέλου. Και μιας και ο λόγος περί εργονομίας, είναι ιδιαίτερα μελετημένη συνολικά, πλην του γνώριμου σημείου που εξακολουθεί να δυσκολεύει τους πάντες. Αναφερόμαστε, φυσικά, στο συνδυασμό του i-Cockpit με το τιμόνι, που ναι μεν κερδίζει απόλυτα τις εντυπώσεις όντας πανέμορφο σύνολο, πλην, όμως, για μία ακόμα φορά ο οδηγός δεν έχει ορατότητα προς τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

Υπαίτιοι εδώ το στενό εύρος του i-Cockpit και το άνω τμήμα του άκρως προκλητικού flat bottom τιμονιού. Το τελευταίο, αν και διαθέτει δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων (μέσα – έξω/ πάνω – κάτω), εντούτοις η μόνη λύση για να έχει απρόσκοπτη ορατότητα ο οδηγός ασχέτως αναστήματος είναι να ρυθμίσει πολύ χαμηλά το τιμόνι και σε αρκετά όρθια θέση την πλάτη του καθίσματος, λύση που δεν είναι βολική και επισύρει τον μοναδικό αρνητικό σχολιασμό. Αντίθετα, τα σχόλιά μας, όσον αφορά στο εξοπλισμό των σύγχρονων συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας, μόνον εγκωμιαστικά μπορούν να είναι, μιας και στον βασικό εξοπλισμό του ανανεωμένου γαλλικού μοντέλου περιλαμβάνονται δίχως υπερβολή τα πάντα. Έτσι το παρκάρισμα καθίσταται πλέον απλούστατη υπόθεση για όλους, καθώς στον μικρό κύκλο στροφής του τιμονιού (10,1 μ.) έχουν προστεθεί και δύο κάμερες υψηλής ανάλυσης (εμπρός-πίσω), παρέχοντας πανοραμική εικόνα 360° του περιβάλλοντος χώρου γύρω από το αυτοκίνητο.

Επιπλέον, η παρουσία της πλήρους σειράς συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης συμπληρώνει απόλυτα την ενεργητική του ασφάλεια. Στη συγκεκριμένη λίστα περιλαμβάνονται Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αυτόματο φρενάρισμα με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης (ανιχνεύει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα επενεργώντας σε ταχύτητες από 7 έως 140 χλμ./ώρα), διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης και προβολή στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά στη λωρίδα, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού (που αναλύει τις κινήσεις του τιμονιού με ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα), σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων κ.ά.

Αυθεντικός Λέων!

H ύπαρξη της Peugeot, άλλοτε, μα και στο σύγχρονο παρόν, είναι ταυτισμένη με την άψογη -με αντικειμενικά κριτήρια- οδική συμπεριφορά. Βαρύτιμη από πάσης πλευράς η παράδοση που φέρουν στα αμαξώματά τους τα μοντέλα που απαρτίζουν την γκάμα της αυτή τη στιγμή. Παρ’ όλα αυτά, ευκαιρίας δοθείσης, φροντίζουν να την τιμούν δεόντως, προσφέροντας στους χρήστες τους, εκτός από απαράμιλλη άνεση, και δόσεις οδηγικής χαράς. Και αυτά το χαρακτηριστικά απαντώνται και σε εκδόσεις αμιγώς οικογενειακού χαρακτήρα. Ακόμα και χαμηλής ιπποδύναμης, όπως δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση της δοκιμής μας, που αφορά στη βασική έκδοση του 2008 με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με τους 100 ίππους.

Τυπικό δείγμα του περίφημου downsizing κοντολογίς, όπου ένας χαμηλού κυβισμού κινητήρας με την προσθήκη υπερτροφοδότη επιτυγχάνει ικανοποιητική απόδοση με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Τόσο από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου όσο και σε εκπομπές ρύπων CO2. Κάτω από το καπό του 2008 στην πολύ όμορφη απόχρωση του Selenium Grey, λοιπόν, εδρεύει το γνωστό τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης Puretech 100 του Ομίλου Stellantis. Παρά τη μικρή χωρητικότητα των 1.199 κ.εκ., με τη χρήση άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων και turbo αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση, είναι σαφές πως οι υπερεπιδόσεις δεν περιλαμβάνονται στο portfolio της συγκεκριμένης έκδοσης. Ωστόσο, η αυξημένη ροπή, σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων και το περιορισμένο βάρος του αμαξώματος (1.263 κιλά), του επιτρέπει να επιταχύνεται από 0-100χλμ./ώρα σε 11 δευτ., μα κυρίως να ολοκληρώνει με ασφάλεια τις προσπεράσεις ακόμα και πλήρες φορτίου. Επιπλέον, η καλή ελαστικότητά του στις χαμηλές στροφές δεν απαιτεί να πιέσεις για να κινηθείς με σβελτάδα, γεγονός που αποφέρει λογική κατανάλωση καυσίμου.

Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κατά την επταήμερη συμβίωση μαζί του σταμάτησε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., συνιστώντας μία τιμή ικανοποιητική. Μέχρι στιγμής, επιδόσεις και κατανάλωση τοποθετούν το «μικρό» 2008 στον μέσο όρο της κατηγορίας σε αποδεκτό επίπεδο, από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας και κόστους χρήσης. Αντίθετα, η απόδοσή του στο δρόμο το τοποθετεί αυτοδικαίως στην κορυφή, δίχως ναι μεν αλλά και υποσημειώσεις! Με το πολεμοχαρές flat bottom τιμονάκι ανά χείρας, καθισμένος αναπαυτικά και αφ’ υψηλού, το πρώτο στοιχείο που σε προδιαθέτει θετικά για τη συνέχεια είναι η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το δεύτερο στοιχείο είναι η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας, που απομονώνει εντελώς οδηγό και επιβάτες από εξωτερικούς θορύβους, αλλά και από το γουργουρητό του τρικύλινδρου μοτέρ που όντως ακούγεται ανεπαίσθητα. Από αυτό το σημείο και πέρα, όλα εξελίσσονται κατά τα ειωθότα της Peugeot.

Δηλαδή ευχάριστα, και αυτή η πραγματικότητα αποτέλεσε για τον γράφοντα έκπληξη πρώτου μεγέθους. Τι εννοώ; Η ιπποδύναμη της μικρής έκδοσης εννοείται πως δεν συνάδει με εκρηκτικότητα ή καταιγιστικές επιδόσεις. Ωστόσο, η ροπή που εμφανίζεται σε χαμηλές στροφές, η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου (σ.σ.: με τον θετικό και ιδιαίτερα σαφή επιλογέα), το στιβαρό πλαίσιο και η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτικές ράβδους αμφότερες) επιτρέπουν ρυθμούς κίνησης που ξεφεύγουν από τον αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα του γαλλικού crossover. Στις στροφές γέρνει ελάχιστα και, παρά το υψηλό προφίλ των ελαστικών (215/60 R 17), διαγράφει με ανέλπιστη ευκολία και ακρίβεια τις στροφές. Το «ανέλπιστη» έχει να κάνει με το γεγονός πως ο αμετανόητος σε έξαρση, για να μπορέσει να κρατήσει σβέλτο ρυθμό, επιβάλλεται να πηγαίνει με τη φόρα. Και όντως, υπό αυτές τις προφανώς εντελώς ανορθόδοξες συνθήκες το μικρό 2008 ανταποκρίνεται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, εμπνέοντας ταυτόχρονα μεγάλη εμπιστοσύνη, αφού δεν αντιδρά απότομα ή άτσαλα. Οι αναρτήσεις ελέγχουν άριστα το ελαφρύ αμάξωμα και δίχως υπερβολή, σε σφιχτή διαδρομή με αλλεπάλληλες διαδοχικές στροφές μπορείς να ταπεινώσεις πολύ πιο ισχυρά μοντέλα που θα ιδροκοπήσουν να ακολουθήσουν το ρυθμό του.

Την ίδια στιγμή, το ακριβές τιμόνι και τα καλά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω) συμβάλλουν τα μέγιστα στην… έξαρση! Οπως αντιλαμβάνεσθε, χάθηκε εντελώς το μέτρο (σ.σ.: ένεκα της παράδοσης των Λεόντων που πάντα με εξιτάρει), οπότε αυτοανακαλούμαι στην τάξη για να σας αναφέρω πως σε ρυθμούς κίνησης του ήρεμου και σώφρονα οικογενειάρχη όλα εξελίσσονται με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια και εξίσου ευχάριστα, υπό άλλο πρίσμα όμως. Ο τυπικός αγοραστής λοιπόν της συγκεκριμένης έκδοσης θα εντυπωσιαστεί πραγματικά από την άνετη ανάρτηση που τον κρατά ξεκούραστο ακόμα και μετά από πολύωρη διαδρομή, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και την ευκολία με την οποία κινείται στην πόλη. Αυτά ακριβώς θα εκτιμήσει στην καθημερινή συμβίωση μαζί του, όπως φυσικά και το ότι μπορεί να ταξιδέψει με την οικογένειά του, όντες καθισμένοι αναπαυτικά στο καλοφτιαγμένο και καλόγουστο σαλόνι χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό, δίχως γκρίνιες ή μουρμούρες. Εξαιρετικά!

Très Bien!

Ελληνιστί, πολύ καλό, ο τίτλος της δοκιμής της μικρής έκδοσης του ανανεωμένου 2008. Επανέρχεται φουριόζο εκ νέου στο προσκήνιο, έχοντας στις «αποσκευές» του καινούργια, μα και υφιστάμενα χαρακτηριστικά, που καλούνται να δικαιολογήσουν τον εν λόγω βαρύγδουπο τίτλο. Το κατόρθωσαν εντέλει; Η απάντηση είναι καταφατική και μάλιστα δίχως δεύτερη σκέψη. Η φρεσκαρισμένη στα σημεία καλαίσθητη εξωτερική του εικόνα, ο σημαντικά αναβαθμισμένος εξοπλισμός ασφάλειας και σύγχρονης τεχνολογίας, σε αρραγές μέτωπο με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία, την άριστη οδική συμπεριφορά και τα υψηλά επίπεδα άνεσης, αποτελούν εγγενή χαρίσματα που δεν γίνεται να παραβλεφθούν. Στα προλεχθέντα συνυπολογίστε και την τιμή αγοράς που ξεκινά από τις 24.100 ευρώ (έκδοση Active), η οποία κρίνεται ως απόλυτα λογική, καθώς συνοδεύεται από πληρέστατο βασικό εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και τεχνολογίας, οπότε προφανώς αντιλαμβάνεσθε τόσο τον τίτλο μας όσο και γιατί η πορεία του ανανεωμένου 2008 είναι ήδη προδιαγεγραμμένη προς τη «δόξα». Την εμπορική και όχι μόνον!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205 Nm / 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.304 x 1.770 x 1.523

Μεταξόνιο χλστ.: 2.605

Βάρος: 1.263 κιλά

Χώρος αποσκευών

434 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (Active): από 24.100 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (Allure): από 25.900 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 79 ευρώ

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο